سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و آن حضرت را از فرموده رسول ( ص ) پرسیدند « پیرى را با خضاب بپوشانید و خود را همانند یهود مگردانید » گفت : ] او که درود خدا بر وى باد چنین فرمود : و شمار مرد دین اندک بود . اما اکنون که میدان اسلام فراخ گردیده و دعوت آن به همه جا رسیده ، هر کس آن کند که خواهد . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 86 اردیبهشت 19 , ساعت 3:48 عصر
علت دو سال حبس برای خلبان ایرانی ـ آمریکایی!
یکی از مقامات سابق فرودگاه «جان وین» به خاطر آنچه صدور غیرقانونی قطعات «F-14» به ایران ـ تنها کشوری که از این نوع هواپیمای جنگی استفاده می‌کند ـ اعلام گردیده، به دو سال زندان محکوم شد.
◄ آیا مجلس به اهانت‌های داخلی به مرجعیت حساسیت ندارد؟

کمتر از سه سال پیش در زمان سفر آیت‌الله سیستانی به لندن برای معالجه، برخی از روزنامه‌های منتسب به نظام، اقدام به جسارت و اهانت به ساحت مرجعیت شیعه کردند که متأسفانه، این اقدام با هیچ واکنشی از سوی مجلس و یا دیگر دستگاه‌های نظارتی روبه‌رو نشد.

◄ ولایتی در راه پاستور؟

از معاونت اولی رئیس‌جمهور یا مسئولیت مهم دیگری در هیأت وزیران، به عنوان شغل آینده دکتر ولایتی نام برده می‌شود.

◄ آخرین اخبار از انتخاب شهردار تهران

شب گذشته طیف حامیان دولت تا ساعت 5/2 بامداد جلسه‌ای داشته‌اند که در آن درباره رای به خادم به جای بیادی به توافق رسیده‌اند...‌ اعضای شورای شهر هنوز به توافق نرسیده‌اند و بنابراین انتخاب شهردار از میان قالیباف و خادم به ساعت 14 امروز موکول شد.

◄ جمهوری اسلامی: دست شیطان را از پشت بسته‌اید

کسانی هم که تلاش می‌کنند این فریادها را به گوش مسئولان برسانند به دروغگویی، جوسازی، تبلیغات منفی، تضعیف دولت و بدخواهی متهم می‌شوند. ای کاش مسئولان به همین انگ زدن‌ها بسنده می‌کردند و منکر وجود گرانی و بیکاری نمی‌شدند و یا به فرافکنی پناه نمی‌بردند.

◄ ناگفته‌های انصراف وزیر مسکن از نامزدی شهرداری تهران

گفته می‌شود یک مقام ارشد اجرایی کشور دقایقی با او سخن گفته و با دادن قول حمایت کامل مادی و مدیریتی از او، سعیدی‌کیا را به ارایه برنامه‌ای جدی و وعده‌های کلان تشویق کرده است.

◄ عرضه شکلات‌های ژله‌ای تولید شده از استخوان خوک

در میان بیش از صد نوع محصول این شرکت اتریشی، تنها در چهار نوع آن، ژلاتین خوک استفاده نشده!! که متاسفانه اغلب انواع موجود در فروشگاه‌های کشور از اقسام حرام آن هستند.

◄ اعلام موجودیت فراکسیون اصولگرایان مستقل

سبحانی گفت: جریان اصولگرایی مستقلی که در سه سال گذشته در مجلس وظایف خود را انجام داد به عنوان جریان اصولگرای مستقل اعلام موجودیت می‌کند و در مجموع فکر می‌کنم کشور احتیاج به تجدید نظر در برخی روش‌های اجرایی با حفظ سیاست‌ها و اصول کلی دارد

◄ چه کسی حامی 70 میلیون مصرف‌کننده می‌شود؟

در همین حال، برخی شنیده‌ها، حاکی از آن است که به زودی وزیر بازرگانی، رؤسای سازمان‌های بازرگانی چند استان را به دلیل آنچه بی‌کفایتی و ناتوانی آنان در اداره سازمان‌ها و نارضایتی استانداران گفته شده، برکنار خواهد کرد.

◄ برکناری قالیباف، مهم‌تر از قطعنامه شورای امنیت؟!

علاوه بر آسیب دیدن دیپلماسی کشور از این رویکرد، حتی عرصه‌ ملی ورزش نیز از این اقدامات دچار التهاب و بحران شده و مشخص نیست طول مدت انتخابات از نظر برخی مسئولان چه اندازه است که از هم‌اکنون درصدد حذف رقبا و به حاشیه راندن آنان برآمده‌اند.

◄ آیا موشک‌های ایران تهدیدی برای اروپاست؟

در صورتی که آمریکا طرح ایجاد یک پایگاه دفاع موشکی در لهستان و یک سیستم رادار در جمهوری چک را کنار نگذارد، ممکن است روسیه از توافق تسلیحاتی با اروپا خارج شود... ایران تا سال 2015، قادر به دستیابی به موشک‌های دوربرد بین‌قاره‌ای خواهد شد.

◄ خوزستان تا کی مظلوم می‌ماند؟

اینکه استاندار خوزستان، یک هفته پس از بیان این جمله در پیشگاه همه مدیران استان، که «اگر شما هم کمک نکنید و شورای شهر هم همراهی نکند، خودم به تنهایی اهواز را می‌سازم» استعفا می‌کند و دیگر حاضر به برگشت هم نیست، نشان چند چیز است...

◄ آتش زدن خودرو دانشجوی جانباز برای دومین بار

با توجه به محجبه بودن خانواده این دانشجو، احتمال دست داشتن افراد نژادپرست فرانسوی در این رخداد وجود دارد.

◄ تضعیف نقش حفاظت در وزارت اطلاعات

با توجه به آن‌که وزارت اطلاعات، به نوعی تحت نظارت افزون‌تر رهبر انقلاب نسبت به دیگر وزارتخانه‌هاست، برخورد سیاسی با این دستگاه و زیر سؤال بردن آن، پیامدهای سوئی بر امنیت ملی دارد، به ویژه آن‌که در دوره جدید، همچنان تعدادی از معاونان اصلی آن تغییر نکرده‌اند.

◄ بوسه احمدی‌نژاد، سوژه تحلیل بوسه‌های خبرساز در «نیویورک‌تایمز»!

در دنیای سیاست، می‌توان به لحظه بوسه «الگور» و همسرش در رقابت‌های انتخاباتی اشاره کرد و یا بوسه مشهور «هیلاری کلینتون» که روی چانه همسر «یاسر عرفات» کاشته شد و نشانگر خیلی چیزها بود.

◄ دور زدن قانون توسط بانک‌های دولتی

در حالی که دولت مرتبا از کاهش رسمی سود بانکی خبر می‌دهد، تعدادی از بانک‌های دولتی، اقدام به دور زدن این قانون و افزایش 70 درصدی سود بانکی کرده‌اند.

◄ جوابیه رضوی فقیه و پاسخ «بازتاب»

هرگونه بیانیه یا اطلاعیه که مدعی اعلام موضع از سوی اتحادیه و اعضای آن باشد، می‌بایست از سوی شورای مرکزی و با طی مراحل متعارف، تهیه و منتشر گردد....بیانیه 7صفحه‌ای ۲۲ بهمن دربرگیرنده مواضعی بود که خبرگزاری دانشجویان تنها دو پاراگراف کوچک آن را درج کرد، در حالی که سایت‌های اپوزیسیون خارج از کشور...

◄ تلاش مسلمانان آمریکا برای تقویت پیوندهای سنی‌ها و شیعیان

به تازگی، بیست رهبر سنی و شیعه در جنوب کالیفرنیا، نخستین قانون را تصویب و امضا کردند. در این قوانین، «تکفیر» منع و هرگونه سخنان تنفرآمیز درباره چهره‌های مورد احترام، ممنوع شده است و بحث و گفت‌وگو را تنها در سطح دانشجویی و نه در خیابان‌ها ضروری می‌دانند.

◄ استقبال پرشور! نمایندگان استیضاح‌کننده از جلسه با وزیر
گفته می‌شود، پس از رایزنی‌ها به ویژه مراجعه مشاور عالی وزیر به نمایندگان امضاکننده استیضاح، تنها تعداد انگشت‌شماری از آنان، امضای خود را پس گرفته‌اند و همچنان طرح استیضاح حدود 30 امضا دارد.
◄ نصرالله و افشای ابعاد پنهانی گزارش وینوگراد

آنچه در گزارش اولیه کمیته وینوگراد اعلام شده، ظواهر مسئله است و ابعاد پنهانی آن فاش نشده است. افشای ابعاد پنهان گزارش وینوگراد در جهان عرب، اسرائیل و لبنان سروصدا به پا خواهد کرد. زیرا به‌وضوح نشان خواهد داد تصمیم درباره جنگ 33 روزه اخیر نه در تل‌آویو بلکه در واشنگتن گرفته‌شد.

◄ ابهام در علت بی‌توجهی مراکز پژوهشی به اسناد جاسوسی آمریکا در ایران

این اسناد می‌گوید، بین جناح‌های امنیتی (سیا)، نظامی (پنتاگون‌) و سیاسی (وزارت خارجه‌) اختلاف‌نظرها و تحلیل‌های متفاوتی وجود داشته است‌ و گاهی این اختلاف‌ها به حذف طرف مقابل به هر وسیله و شیوه‌ای می‌انجامد

◄ اولین اظهارنظر «القاعده» درباره احمدی‌نژاد

وی با انتقاد از ایرانیان و شیعیان با توجه به سخنان محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران و ادعاهای ارتباط با امام مهدی[(عج)] امام غایب مقدس شیعیان و ادعاهای این فرقه در جانشینی حضرت محمد(ص) گفت...

◄ ضربه سنگین نیروهای امنیتی ترکیه به تروریست‌های دوجانبه
حزب‌الله ترک که «سازمان تروریستی اسلامگرایان سنی کرد» توصیف شده، چند صدعضو و حدود چند هزار طرفدار دارد. در گزارش سالانه تروریسم آمریکا، عقیده عموم بر این است که مکانیزم امنیتی ترک در اوایل از حزب‌الله ترک بر علیه «پ.ک.ک» حمایت می‌کرد»، اما حکومت ترک همچنان این همکاری را تکذیب می‌کند.
◄ کروز: نقطه امید دشمنان ایران!

آمریکا هم‌اکنون دارای 140 ناو جنگی قادر به شلیک تاماهاوک است که حدود 6300 پرتاب‌کننده را نیز روی کشتی‌ها مستقر کرده است. در سال 1996، آمریکا چهار هزار تاماهاوک داشت که می‌شود فرض کرد این میزان هم‌اکنون می‌تواند تا دو برابر نیز افزایش یافته باشد.

◄ شیوع تب شهردار شدن در اعضای شورای شهر!

این افراد در مذاکرات غیررسمی تأکید کرده‌اند در صورتی که خود به سمت شهرداری تهران برگزیده نشوند، از تغییر شهردار فعلی تهران؛ قالیباف، حمایت نخواهد کرد.

◄ حاشیه‌های جالب بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب

رهبر انقلاب رو کردند به وزیر و... «ساعت از ده هم گذشته، همیشه اینقدر دیر می‌آن؟!» و وزیر هم لبخند تلخی می‌زند و سری تکان می‌دهد.... رهبر انقلاب از غرفه‌های کتب بازاری و عامه‌پسند به سرعت دیدار کردند و در یکی از این غرفه‌ها به متصدی گفتند: « واقعاً هم آدم با این کتاب، تله‌پاتی را یاد می‌گیرد؟! شما خودت امتحان کردی؟» جواب منفی بود و غرفه‌دار هول شد و...

◄ سارکوزی، رئیس‌جمهور فرانسه به روایت نظرسنجان

در آخرین انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در سال 2002 نتایج به دست آمده از صندوق‌های رأی، خلاف پیش‌بینی نظر‌سنجی‌ها را نشان داد و به همین دلیل طیف چپ فرانسه امیداورند که این بار هم این تجربه به نفع آنها تکرار شود.

◄ تصویر زن ویولن‌زن در شام شرم‌الشیخ

در حالی که وزیر خارجه ایران وضعیت نامناسب لباس یک زن ویولن‌زن را که در حاشیه ضیافت شرم‌الشیخ حاضر شده بود، علت ترک این شام اعلام کرده، رسانه‌های غربی تصویری متفاوت از او منتشر کرده‌اند.

◄ خیمه‌شب‌بازی برای سوءاستفاده 200 میلیارد تومانی؟

اعتراف مدیرعامل کارخانجات مخابرات ایران مبنی بر صوری بودن تبلیغات ساخت گوشی تلفن همراه در سال گذشته، نشان داد که نمایش پر سروصدای چهار برابر کردن تعرفه واردات گوشی تلفن همراه، اهداف دیگری غیر از حمایت از ساخت داخلی داشته است.

◄ رضایت کاخ سفید از دست‌های خالی متکی

تجربه شرم‌الشیخ نشان می‌دهد که چرا رهبر فرزانه انقلاب چند سال پیش یکی از دلایل مخالفت خود با مذاکره با آمریکا را عدم اطمینان از توانایی، عزت و کارآمدی مذاکره‌کنندگان اعلام کرده بودند؛ بنابراین تا زمانی که قرار است ما این‌گونه منفعلانه عمل کنیم، مذاکره با آمریکا نتیجه‌ای جز شکست نخواهد داشت.

لیست کل یادداشت های این وبلاگ