سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش فرا گیرید ؛ چرا که در تنهایی، همدم و در غربت، همره و در خلوت، هم صحبت است [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 86 خرداد 19 , ساعت 4:8 عصر

دانشگاه
بیانیه انجمن اسلامی دانشگاههای مشهد:
تعدادی از انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های مشهد به حوادث
  اخیر دانشگاه امیرکبیر و بازداشت دو دانشجوی این دانشگاه اعتراض و در این ارتباط بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در این بیانیه با ابراز این عقیده که امروز    دانشگاههای کشور با شرایط بغرنجی دست به گریبانند آمده است: به نظر می‌رسد برخی با وجود شعارهایشان، تمام موازین اخلاقی و حتی دینی را به هیچ انگاشته و کمر همت به حذف منتقدان و محو جنبش دانشجویی بسته‌اند.

نویسندگان این بیانیه در ادامه با اشاره به قضیه دانشگاه امیرکبیر و پروژه‌خواندن آن آورده‌اند که عده‌ای با جعل لوگو و چاپ نشریات توهین‌کننده به مقدسات، سعی در نسبت دادن این نشریات به دانشجویان کردند تا به این بهانه با جوسازی و تحریک احساسات مذهبی جامعه زمینه‌ای باشد برای قدرت‌گرفتن و بازگذاشتن دست برخورد با دانشجویان، غافل از این که دیگر این حرکات نخ‌نماشده و این قبیل پروژه‌ها کسی را خام نمی‌کند، بلکه احساسات جریحه‌دارشده مردم و دانشجویان با خشم به پروژه‌سازان می‌نگرد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به بازداشت برخی مدیران مسوول نشریات دانشگاه امیرکبیر و بیان این‌که این افراد از اولین ساعات شروع قضیه ضمن رد انتساب نشریات مذکور به دانشجویان به افشای این پروژه پرداختند، از دستگیری اخیر دو دانشجوی دیگر یاد و نسبت به وضعیت آنان ابراز نگرانی شده است.

در پایان بیانیه آمده است: ما امضاکنندگان این بیانه با محکوم‌کردن هر گونه برخورد قهری با دانشجویان خواستار آزادی هرچه سریع‌تر ایشان و برخورد با گردانندگان اصلی این پروژه ننگین هستیم و هشدار می دهیم در سالی که نام اتحاد ملی را دارد این گونه پروژه‌ها نه تنها به اتحاد نمی‌انجامد بلکه دستیابی به تکصدایی نیز خیالی باطل است. چراغ جنبش دانشجویی خاموش نمی‌شود و تا زمانی که دانشجویی در دانشگاه زنده است، این راه ادامه دارد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ