سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بینوا فرزند آدم ، مرگش پوشیده است ، و بیمارى‏اش پنهان ، کردارش نگاشته است و پشه‏اى او را آزار رساند جرعه‏اى گلوگیر بکشدش و خوى وى را گنده گرداند . [نهج البلاغه]
 
شنبه 86 خرداد 19 , ساعت 4:8 عصر

با تأییدسازمان مالکیت فکری ملل متحد

جوان 19 ساله ایرانی، بنیانگذار علم نوین هوش مصنوعی جهان لقب گرفت

مسعود مولوی، جوان مححق ایرانی

     سازمان مالکیت فکری ملل متحد (w.i.p.o ) لقب بنیانگذار علم نوین هوش مصنوعی جهان را برای دستیابی به فن آوری پیشرفته هوش مصنوعی سخنگو با قابلیت هماهنگ سازی تصاویر مجازی انسان به مسعود مولوی، جوان 19 ساله ایرانی اعطا کرد.

       به گزارش خبرگزار ی کانون دانش آموزی (پانا)، مسعود مولوی که  روزی خبرنگار خبرگزاری پانا مرکز اصفهان بود، در یک مصاحبه اختصاصی به خبرگار پانا، گفت: این فن آوری از سوی کمیته داوری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و هیأت علمی واحد نجف آباد، مورد بررسی قرار گرفت و از سوی مراجع عالی انفورماتیک کشور- پس از بررسی های دقیق- تایید و به ثبت رسید.


     مولوی افزود: پس از گذشت 8 ماه از اعلام این طرح و اعلام پیشنهاد ات خرید بسیاری از کمپانی ها و کشورهای مختلف، این طرح توسط سازمان مالکیت فکری ملل متحد w.i.p.o به نام کشور جمهوری اسلامی ایران و به نام طراح آن ثبت شده است .  
     وی ادامه داد: با به کارگیری این سامانه می توان به هر وسیله رایانه ای و یا الکترونیکی نظیر تلویزیون با صدای خود، دستور داده تا در مقابل گفت و گو، نظرخواهی و احوالپرسی از شما، پاسخی کاملاً واضح و هوشمندانه دهد.
     مهندس مولوی، تصریح کرد: اگر تصویر هر انسانی مثل دوست یا شخص فوت شده ای را به سیستم بدهیم، این سیستم با نویز و صدای آن فرد به ما پاسخ داده و با ما حرف می زند.
     وی با اشاره به اینکه این سامانه قابل نصب بر روی تمامی سیستم های رایانه ای، الکترونیکی و روباتیکی نظیر رایانه، تلویزیون، روبات های انسان نما، انواع هواپیما، بالگرد و... است، گفت: این سیستم، نخستین نرم افزار پست الکترونیک و ویرایشگر است که برای استفاده از آن نیازی به تایپ فارسی نیست.
    مخترع و پژوهشگر واحد نجف آباد، خاطرنشان کرد: تاکنون چندین موسسه و شرکت معروف جهان، پیشنهاد چند میلیون دلاری برای خرید این دستاورد علمی داده اند.
     وی به درخواست های مکرر شرکت میکرو سافت برای خرید این طرح اشاره کرد و اظهار داشت : مدیرعامل این شرکت با پیشنهاد 197 میلیون دلاری برای خرید و ثبت اختراع به نام آن شرکت، وارد مذاکره شد که پس از ثبت آن به نام کشورمان اکنون با پیشنهاد 100 میلیون دلاری، مجدد وارد مذاکره شده است که قرار است 26 مرداد ماه در کانادا عقد قرارداد شود.
     خبرنگار خبرگزاری پانا با اشاره به برنامه های آینده خود، تصریح کرد: اگر زمینه تحصیل در ایران مهیا باشد در داخل کشور و در صورت آماده نبودن برای ادامه تحصیل به خارج از کشور خواهم رفت .
     مسعود مولوی گفت: در حال حاضر در زمینه هوا -فضا، سیستم های کنترل هوشمند ماهواره، شاتل های فضایی، هواپیماهای جنگنده بدون سرنشین و موشک های هوشمند کار می کنم .
     مخترع جوان کشورمان با بیان اینکه در حال حاضر فقط از سوی ارگان های نظامی حمایت می شود با انتقاد از بنیاد نخبگان، اظهار داشت : 8 ماه پیش درخواست خود را به بنیاد نخبگان ارائه کرده ام ولی تا کنون هیچ جوابی داده نشده است و کمیته نخبگان نیز پس از بازدید طرح، به دلیل سیستم نظام اداری حاکم بر کشور نتوانسته است، عملا" وعده های خود را محقق سازد.
     مخترع و پژوهشگر ایرانی همچنین، خواستار حمایت های مادی و معنوی مسوولان از مخترعان و پژوهشگران کشور در جهت اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای جهان شد.
        گفتنی است، مسعود مولوی در زمان تحصیل که دانش آموز هنرستان نواب صفوی شاهین شهر بود، د رتاریخ 9/3/84 به عضویت خبرگزاری پانا پذیرفته شد و به عنوان نماینده اعضای پانای استان اصفهان به مجمع دانش آموزی سازمان دانش آموزی کشور نیز راه یافت.
 


لیست کل یادداشت های این وبلاگ