سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان حاکم بر مردم اند . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 88 دی 22 , ساعت 10:42 صبح

تیم ملی ووشوی ایران


با مدال طلای زهرا کریمی و نقره حسین اوجاقی؛ با اقتدار در رقابتهای 2008 پکن به کار خود پایان داد در آخرین روز از رقابتهای ووشوی 2008 پکن، زهرا کریمی سانشوکار تیم ملی بانوان کشورمان به مدال طلا رسید و حسین اوجاقی کاپیتان تیم ملی ووشوی ایران صاحب مدال نقره شد . به گزارش روابط عمومی فدراسیون ووشو ....


دقایقی پیش ( یک شنبه 3 شهریور ) زهرا کریمی در فینال وزن 60- کیلوگرم سانشوی بانوان موفق شد با حساب 2 بر یک \" لوانگ دی هوا\" قهرمان پر آوازه جهان از ویتنام را مغلوب کرده و مدال طلا بر گردن بیاویزد . اما در وزن 85- کیلوگرم سانشوی مردان حسین اوجاقی به دلیل آسیب دیدگی و شکستگی دنده به دستور پزشکان آماده مبارزه مقابل \" مسلم اف \" ازروسیه نبود ولی با اصرار کمیته مسابقات مجبور به انجام مبارزه با حریف خود فقط به مدت 15 ثانیه شد و به دلیل تشدید مصدومیت خود به ناچار از ادامه مبارزه انصراف داد و بدین ترتیب صاحب مدال نقره شد . با کسب این دو مدال تیم ملی ووشوی ایران در بخش سانشو با کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز بعد از چین و روسیه برای اولین بار در جایگاه سومی این دوره از رقابتها قرار گرفت . بدین ترتیب در رقابتهای ووشوی 2008 پکن تیم 5 نفره ووشوی ایران، یک مدال طلا توسط زهرا کریمی، یک مدال نقره توسط حسین اوجاقی و 2 مدال نقره توسط احسان پیغمبری در رشته تالوی مردان و فرزانه دهقان در وزن 52- کیلوگرم سانشوی بانوان با اقتدار تمام به کار خود پایان داد . 

به حسین اوجاقی عزیز ,قهرمان ووشو جهان و افتخار ووشو ایران و شیرزنان ووشو ایران تبریک عرض میکنم ,به امید روزی که ووشو, زیباترین و کاملترین ورزش رزمی جهان به طور رسمی المپیکی شود.

 +تعدادی عکس از این قهرمانان

زهرا کریمی نخستین بانوی طلایی ووشو ایران در المپیک

به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در پکن

حسین اوجاقی به مدال نقره مسابقات نمایشی ووشو المپیک دست پیدا کرد

مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو ، مدال نقره حسین اوجاقی را اهدا کرد

زهرا کریمی در کنار ووشوکاران دوم تا چهارم المپیک


زهرا کریمی نماینده ووشو ایران در وزن 60- کیلوگرم مسابقات المپیک، اولین مدال طلا بانوان ایران در این رشته را به خود اختصاص داد.

 

زهرا کریمی نخستین بانوی طلایی ووشو ایران در المپیک

 

زهرا کریمی پس از قهرمانی در آغوش فرزانه دهقان قرار گرفت

پرچم مقدس ایران پس از کسب عنوان سوم فرزانه دهقان

 

زهرا کریمی دارنده مدال طلا و فرزانه دهقان دارنده مدال برنز المپیک



لیست کل یادداشت های این وبلاگ