سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قدرت دانش، زوال ندارد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 86 خرداد 20 , ساعت 5:22 عصر
◄ اتحاد صهیونیست‌ها و سلفیون در تخریب اولین نامزد شیعه در فرانسه

در میان 7639 نامزد انتخاباتی پارلمان، نام «جمال بوراس»، قهرمان جودو فرانسه بیشترین توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده و افراطیون سلفی نیز آشکارا گفتند که به طرفداران خود توصیه کرده‌اند: به رقیب کمونیست وی رأی دهند!()
اتحاد صهیونیست‌ها و سلفیون در تخریب اولین نامزد شیعه در فرانسه

در میان 7639 نامزد انتخاباتی پارلمان، نام «جمال بوراس»، قهرمان جودو فرانسه بیشترین توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده و افراطیون سلفی نیز آشکارا گفتند که به طرفداران خود توصیه کرده‌اند: به رقیب کمونیست وی رأی دهند!
۲۰ خرداد ۱۳۸۶ - بعد از ظهر ۱۲:۸ تعداد بازدید: 2740 کد خبر: ۶۸۸۵۷

امروز، مردم فرانسه، پنج هفته پس از انتخاب رئیس‌جمهور خود، بار دیگر برای انتخاب 566 نماینده مجلس قانونگذاری به مدت پنج سال، پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

بنا بر اعلام وزارت کشور فرانسه، 7639 نفر برای به دست آوردن کرسی‌های مجلس قانونگذاری این کشور، ثبت‌نام کرده‌ و همه احزاب سیاسی نیز با ارایه لیست نام‌های نمایندگان خود، از دو هفته پیش، وارد مبارزات انتخاباتی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب» از پاریس، در میان 7639 نامزد انتخاباتی پارلمان، نام «جمال بوراس»، قهرمان جودو فرانسه در محله «سن دونی»، واقع در حومه شمال پاریس، بیشترین توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده و پیرامون آن، مطالب گوناگونی در آنها نوشته شده است.

این در حالی است که در این دو هفته، رسانه‌های وابسته به صهیونیست‌ها از یک سو و سلفیون تکفیری از سوی دیگر، تبلیغات مسموم و گسترده‌ای علیه وی انجام دادند؛ صهیونیست‌ها با استفاده از رسانه‌های تحت امر خود و سلفیون با استفاده از اینترنت و وبلاگ‌ها، تلاش کردند با حضور نخستین نامزد انتخاباتی ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت، مبارزه منفی انجام دهند.

صهیونیست‌ها با مطرح کردن جانبداری جمال از حزب‌الله لبنان و محکومیت مسدود شدن شبکه «المنار» و محکومیت قانون منع حجاب در مدارس فرانسه توسط او، از وی چهره یک اسلامگرای افراطی را در افکار عمومی به نمایش گذارند و افراطیون سلفی نیز آشکارا گفتند که به طرفداران خود توصیه کرده‌اند: به رقیب کمونیست وی رأی دهند!

همچنین یکی از وهابیون بنا به گفته «ابن تیمیه»، گفته است: سر کار آمدن یک فرد آگاه غیر مسلمان، بهتر از یک مسلمان ناآگاه است؛ بنابراین، چون جمال بوراس، ورزشکار بوده و از سیاست اطلاعی ندارد، بهتر است به رقیب وی ـ که یک سیاستمدار کمونیست است ـ رأی داده شود.

جمال بوراس، 36 سال پیش در محله مهاجرنشین «ژیور» در اطراف شهر «لیون» متولد شد. وی در نوجوانی در محله خود، با تنها مسجد شیعی در فرانسه در شهر ژیور و سپس در کنار تمرین‌های ورزشی، با آموزش‌های اهل بیت (ع) آشنا شد.

وی در سال 1996 در بازی‌های المپیک جهانی در آتلانتای آمریکا، مدال قهرمانی جودو 78 کیلوگرم را برای فرانسه به ارمغان آورد. وی در همان روز پیروزی، در حال ترک تشک در نخستین مصاحبه خود با رسانه‌ها اعلام کرد که مدال طلای خود را تقدیم مسلمانان جهان، به ویژه مسلمانان فلسطین و بوسنی می‌کند.

اما در فردای روز پیروزی، روزنامه‌های صهیونیستی، تبلیغات خود را علیه او آغاز کردند و دو سال بعد، با دستکاری آزمایش‌های مربوط به دوپینگ قهرمانی، وی را به استفاده از مواد انرژی‌زا و دوپینگ محکوم کردند و مدال وی را به رقیبش دادند. جمال بوراس پس از دو سال اقدامات قضائی و آزمایش‌های مجدد، بی‌گناهی خود را به اثبات رساند و مدال قهرمانی سال 1998، دوباره به وی تعلق گرفت.

پس از این رخداد، جمال از ورزش کمی فاصله گرفت و وارد مسائل سیاسی، به ویژه مسائل مسلمانان شد. وی در زمان تصویب قانون منع حجاب در فرانسه، با شرکت فعال در برنامه‌های تلویزیونی، مخالفت خود را اعلام کرد. او همچنین بارها با شرکت در کنفرانس‌های مطبوعاتی، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت سلطه صهیونیست‌ها بر رسانه‌های فرانسه نشان داده است.

به گفته مجری برنامه کانال دو فرانسه، جمال در میدان مبارزه ورزشی، به بالاترین مقام رسید. حال این پرسش مطرح است که آیا در عرصه سیاست هم به وی چنین میدانی خواهند داد؟

گفتنی است، جمال بوراس در لیست کاندیدهای حزب مردم، جنبش دمکراتیک، به دبیرکلی «فرانسوا بایرو»، سومین حزب سیاسی پس از حزب راستگرای سارکوزی و حزی سوسیالیست فرانسه قرار گرفت و این در حالی است که وی از نظر گرایش سیاسی، بیشتر میانه‌رو قلمداد می‌شود.

لیست کل یادداشت های این وبلاگ