سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برادرت را با نیکویى بدو سرزنش کن ، و گزند وى را به بخشش بدو به وى بازگردان . [نهج البلاغه]
 
شنبه 86 تیر 2 , ساعت 4:46 عصر
مطبوعات اسرائیل: برای حمله هوایی به ایران آماده می‌شویم
ارزیابی‌های اطلاعاتی سازمان‌های دفاعی اسرائیل نتیجه می‌گیرد زمانی که ایران، نقطه نهایی تلاش‌های اتمی خود را که دیگر بازگشتی ندارد، پشت سر گذارد، همه خاورمیانه، وارد یک رقابت تسلیحاتی اتمی فاجعه‌بار خواهد شد. به نوشته «معاریو»، انتشار این خبر با مجوز رسمی سازمان‌های نظامی اسرائیل بوده است.


هم‌زمان با مذاکرات حساس و فشرده مسئول پرونده هسته‌ای ایران با البرادعی و لاریجانی، مطبوعات اسرائیلی از تمرینات هواپیمایی این رژیم برای پرواز دور و آماده شدن برای بمباران تأسیسات اتمی خبر دادند.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از «اورشلیم‌پست»، نیروی هوایی اسرائیل، در حال تمرین برای پروازها و عملیات‌های دوربرد با سوخت‌گیری هواپیما در میانه پرواز است تا برای حمله احتمالی علیه اهداف اتمی ایران آماده باشد.
گفته می‌شد این برنامه انجام می‌شود، اما سرانجام روز جمعه، روزنامه «معاریو» این خبر را منتشر کرد.

ارزیابی‌های اطلاعاتی سازمان‌های دفاعی اسرائیل نتیجه می‌گیرد زمانی که ایران، نقطه نهایی تلاش‌های اتمی خود را که دیگر بازگشتی ندارد، پشت سر گذارد، همه خاورمیانه، وارد یک رقابت تسلیحاتی اتمی فاجعه‌بار خواهد شد. مصر و عربستان نیز در صورت وقوع چنین سناریویی، جزو پیشگامان خواهند بود.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد: «معاریو» جزییات بیشتری از پروازها فاش نکرده، اما اعلام نموده که آمریکا و اسرائیل درباره کارآیی تحریمات اقتصادی علیه ایران به صورت مشترک به بحث می‌نشینند.
تجهیزات غنی‌سازی اورانیوم ایران نزدیک شهر نطنز در مرکز ایران است که حدود 1400 کیلومتر از نزدیک‌ترین پایگاه هوایی اسرائیل فاصله دارند.

بین این دو اردن و عراق هستند که عراق هنوز هم تحت کنترل شدید آمریکاست، اما تحت حاکمیت یک دولت شیعه است که روابط دوستانه‌ای با ایران دارد.
به نوشته «معاریو»، انتشار این خبر با مجوز رسمی سازمان‌های نظامی اسرائیل بوده است.

اسرائیل که تنها قدرت غیررسمی اتمی خاورمیانه است، به برنامه اتمی ایران بدبین بوده و معتقد است برای هدف آن، دستیابی به سلاح اتمی است و در این صورت، معادلات قدرت در منطقه را به سختی بر هم خواهد زد.

اسرائیل در 7 ژانویه، گزارش نشریه انگلیسی «ساندی‌تایمز» را مبنی بر این‌که اسرائیل می‌خواهد تأسیسات اتمی ایران را با یک حمله اتمی از بین ببرد، رد کرد.

«ساندی‌تایمز» نوشته بود: دو اسکادران هوایی اسرائیل برای استفاده از سلاح‌های اتمی کم‌قدرت، در حال تمرین برای انجام، این عملیات که تنها شامل یک حمله است، هستند.

لیست کل یادداشت های این وبلاگ