سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه خدا دوستی را بر خودْ دوستی مقدّم بدارد، در برابر سختی و دشواری مردم، خداوند او را بسنده باشد .بنده ام پیروی ام کن تا تو را مانند خود گردانم . [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 86 تیر 2 , ساعت 4:52 عصر
انگلیس خواستار تحریم هوایی و دریایی ایران شد!
یکی از پیشنهادهای انگلیس، اجازه پرواز، فرود یا پرواز بر فراز مرزها یا عبور از آب‌‏های مرزی را برای همه هواپیماها و کشتی‌‏های شرکت‌‏های هواپیمایی و کشتی‌‏رانی ایران منع می‌‏کند.

انگلیس برای افزایش فشار بر ایران به دلیل نادیده‌‏گرفتن درخواست‌‏های شورای امنیت سازمان‌‏ملل‌‏متحد، پیش‌‏نویس تحریم‌‏های جدید علیه تهران را ارایه کرد.

رویترز گزارش داد: «تحت پیشنهاد غیررسمی انگلیس برای قطعنامه تحریم‌‏های جدید سازمان‌‏ملل‌‏متحد، هواپیماها و کشتی‌‏های ایران می‌‏توانند از حقوق عبور و مرور منع شوند و دارایی‌‏های دو بانک دیگر ایرانی نیز مسدود ‏شود. یکی از پیشنهادهای انگلیس، اجازه پرواز، فرود یا پرواز بر فراز مرزها یا عبور از آب‌‏های مرزی را برای همه هواپیماها و کشتی‌‏های شرکت‌‏های هواپیمایی و کشتی‌‏رانی ایران منع می‌‏کند.»

بنا بر این گزارش، پیشنهاد ظاهرا بازارهای نفتی را تحت تاثیر قرار می‌‏دهد؛ زیرا ایران بیشتر نفت خود را از طریق کشتی‌‏های خود منتقل می‌‏کند. اما یک مقام بلندپایه آمریکایی گفت که این هدف واشینگتن نیست و این چیزی نیست که بررسی شده است. وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «این ماده که تحت بررسی قرار دارد، بازرسی از کشتی‌‏ها و هواپیماهای ایرانی را که از مرز کشورهای دیگر عبور می‌‏کند، ملزم یا تشویق می‌‏کند.»

همچنین پیش‌‏نویس ارایه شده از طرف انگلیس، همچنین مسدود کردن دارایی‌‏های نهادهای مالی نظیر بانک ملی و بانک صادرات را پیشنهاد کرده است. سایر پیشنهادهای لندن شامل منع الزام‌‏آور سفر مقام‌‏های بلندپایه ایران در وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و شورای‌‏عالی امنیت‌‏ملی ایران و نیز افزایش محدودیت‌‏های مسافرتی بر اشخاص سیاسی و خانواده‌‏های آنهاست.

به گزارش «ایلنا»، طبق این پیشنهاد، مسدود کردن دارایی‌‏های شرکت‌‏های نظامی متعلق به سپاه پاسداران به شرکت‌‏های غیرنظامی نظیر «قرارگاه خاتم‌‏الانبیاء» گسترش می‌‏یابد. مقام‌‏های آمریکایی و اروپایی از بحث درباره جزئیات پیش‌‏نویس انگلیس خودداری کردند، با این حال «شان مک‌‏کورمک» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ناکامی ایران در همکاری با سیستم بین‌‏المللی، گفت‌‏وگو درباره تحریم‌‏های جدید را ضروری کرده است.

نظرات و پیشنهادها:

لیست کل یادداشت های این وبلاگ