سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانش اندوزد و به آن عمل نکند، خداوند روز قیامت وی را نابینا برانگیزد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ـ خطاب به ابن مسعود ـ]
 
یکشنبه 86 تیر 3 , ساعت 3:36 عصر
http://media.farsnews.com/Media/8603/Imagحداد عادل:
اقدام ملکه انگلیس بدون جواب نخواهد ماند

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس اعطای نشان به سلمان رشدی مرتد را «خصومت کور» و «بی‌عقلی» محض دولت انگلستان برشمرد و گفت: مسلمانان جهان این اقدام را بدون جواب نخواهند گذاشت.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=86()


-------------------------------

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل طی سخنانی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس، اقدام ملکه انگلیس در اعطای نشان «شوالیه» به سلمان رشدی مرتد را محکوم کرد و گفت: باید از ملکه 80 ساله انگلیس بپرسیم که با چه انگیزه‌ای در سالروز تولد خود به شخصیتی که یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان جهان را مورد بی‌احترامی قرار داده است، به دریافت نشان «سر» مفتخر می‌کند.
وی افزود: آیا سلمان رشدی با انتشار کتاب آیات شیطانی خدمتی به مردم انگلیس و جهان کرده است؟ آیا دارویی کشف کرده که از رنج و آلام مردم جهان کاسته است؟ ایا نظریه‌ای در اقتصاد ابداع کرده است؟ شجاعت و شهامتی در جنگ به خرج داده است؟ آیا این مرتد فراری تبعیدی برای کاهش رنج و آلام کودکان معصوم عراقی که به دست سربازان انگلیسی و آمریکایی قتل عام می‌شوند، کاری کرده است؟
رئیس مجلس گفت: چگونه دولتی که با دولتهای اسلامی روابط سیاسی دارد و از بازار کشورهای اسلامی بهره‌های اقتصادی فراوان می‌برد، چنین اقدام نابخردانه‌ای انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه هیچ دلیلی برای اعطای نشان به سلمان رشدی مرتد نمی‌شناسیم، تصریح کرد: این اقدام را جز خصومت کور و بی‌عقلی محض از جانب دولت انگلستان به هیچ چیز دیگری نمی‌توان تعبیر و تفسیر کرد.
حدادعادل خاطرنشان ساخت: در مقابل آمریکایی‌ها که مظهر نادانی شناخته می‌شوند، انگلستان مظهر شیطنت شناخته می‌شود، ولی باید گفت که انگلستان با اقدام اخیر بلاهت و فصاحت خود را در عرصه بین‌المللی و روابط سیاسی به اثبات رسانده است.
وی اضافه کرد: دولت انگلستان مطمئن باشد که این اقدام نه تنها از نظر مسلمانان جهان محکوم است، بلکه خردمندان و صلح دوستان جهان هم این اقدام نابخردانه را محکوم می‌کنند و مسلماً همه مردم صلح دوست و آزادیخواه جهان این اقدام تحریک آمیز دولت انگلستان را اقدامی ضد صلح و تشنج آفرین تلقی می‌کنند که باید محکوم شود.
رئیس مجلس از دولت پاکستان برای محکومیت وسیع اقدام ملکه انگلیس قدردانی کرد و افزود: البته مسلمانان پاکستان به دلیل سابقه استعماری انگلستان در شبه قاره هند این دولت را بهتر می‌شناسند.
وی تاکید کرد: ملکه انگلستان هم بداند که مسلمانان جهان این اقدام را بدون جواب نخواهند گذاشت و سلمان رشدی با فتوای تاریخی امام به مرگ ابدی محکوم شده و این مرده با این لقب ها زنده نخواهد شد.

لیست کل یادداشت های این وبلاگ