سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ، میانه روی را دوستدارد . [امام صادق علیه السلام]
 
چهارشنبه 86 تیر 6 , ساعت 1:42 عصر
گزارش‌های متناقض درباره ناآرامی‌های بنزینی شب گذشته

در حالی که در پمپ بنزین‌ها حتی روشن نگاه داشتن سیگار ممنوع است، آتش زدن پمپ بنزین قطعا تبعاتی به همراه داشته، اما تاکنون اخبار دقیقی از این پیامدها به دست نیامده است. شب گذشته برخی رسانه‌ها از سه کشته در اثر آتش گرفتن پمپ بنزین‌ها خبر دادند.
۶ تیر ۱۳۸۶ - قبل از ظهر ۹:۴۵ تعداد بازدید: 18565 کد خبر: ۷۰۱۳۳

گزارش‌های رسیده از نقاط مختلف کشور، از ناآرامی در برخی شهرها به بهانه آغاز سهمیه‌بندی بنزین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، پس از اعلام تأخیر سهمیه‌بندی بنزین تا مرداد ماه، حدود ساعت 21 شب گذشته انتشار خبر آغاز سهمیه‌بندی و جدول آن، بسیاری از خودروها را شبانه به خیابان‌ها کشاند و موجب صف‌های بسیار طولانی مقابل پمپ بنزین و ترافیک شدید در خیابان‌ها شد، اما گزارش‌های پراکنده از به آتش کشیده شدن چند پمپ بنزین در تهران و دیگر شهرهای کشور حکایت دارد.

در حالی که در پمپ بنزین‌ها حتی روشن نگاه داشتن سیگار ممنوع است، آتش زدن پمپ بنزین قطعا تبعاتی به همراه داشته، اما تاکنون اخبار دقیقی از این پیامدها به دست نیامده است.

شب گذشته «بی.بی.سی» و «رادیو فردا»، از سه کشته در اثر سوانح پمپ بنزین‌ها خبر دادند که هنوز تأیید نشده است.

برخی خبرنگاران هم که برای تهیه گزارش و تهیه فیلم و عکس به این مکانها رفته‌بودند، با واکنش تند مردم مواجه شده و حتی عده‌ای با ضربت چاقو مجروح شده‌اند.


علاوه بر یکی از پمپ‌بنزین‌های تبریز، گزارش‌هایی از به آتش کشیده شدن پمپ‌بنزین‌های حکیمیه، شمشیری، میدان آزادی به دست ما رسیده است. چنان‌که تا پاسی از شب، دود ناشی از آنها به آسمان می‌رفت.

برخی منابع نیز پمپ بنزین‌های خیابان شریعتی، تقاطع بهار شیراز، تقاطع خوش، میدان رسالت، تقاطع دماوند ـ سبلان و غرب نیایش را به عنوان جایگاه‌هایی مطرح کرده‌اند که اقدام به آتش زدن آنها شده است.

گفته می‌شود، علاوه بر آسیب رساندن به بسیاری از این جایگاه‌های عرضه سوخت، به فروشگاه شهروند حکیمیه نیز حمله شده است.
در بسیاری از پمپ بنزین‌ها نیز هجوم مردم و عجله و معطلی آنان برای اخذ بنزین، منجر به درگیری‌های فیزیکی و لفظی گسترده شد.


شب گذشته و در فاصله سه ساعت پیش از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، اطلاعیه آن به صورت غیرمنتظره‌ای اعلام شده و با اعلام مهلت سه ساعته برای سهمیه‌بندی بنزین، موجب تحریک مردم برای حضور در جایگاه‌های توزیع بنزین شد.

وزیر نفت که به همراه نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در بخش خبری ویژه شبکه دو حضور یافته بود، پس از نمایش تصاویر ازدحام شدید در پمپ بنزین ولنجک تهیه بنزین با دبه توسط مردم با زدن لبخند اطمینان داد که مردم برای تهیه بنزین با هیچ مشکلی روبه‌رو نخواهند شد.

لیست کل یادداشت های این وبلاگ