سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«بهترین های امّت من، کسانی هستند که چون گرفتار بلای الهی شوند، پاکدامنی ورزند» . [ابن عبّاس ـ به نقل از رسول خدا ـ]
 
سه شنبه 86 اردیبهشت 25 , ساعت 6:16 عصر
این سازمان ماهیانه از میوه‌فروشان مستقر در این کانکس‌ها، تا مبلغ 5/1 میلیون تومان دریافت می‌کند که درآمد هنگفت آن تا صدها میلیون تومان در ماه می‌رسد، تا جایی که هم‌اکنون موجب گرانفروشی به شهروندان تهرانی شده است.

◄ افشای پشت صحنه تغییرات پرسپولیس توسط مدیرعامل مستعفی
انصاری‌فر گفت: هفده روز پیش و زمانی که پرسپولیس در حساس‌ترین شرایط لیگ و جام حذفی قرار داشت، به خاطر مسائل غیرورزشی (سیاسی) وی را مجبور به استعفا و تهدید به برکناری کردند، اما اکنون پس از افشای مطالب و موضعگیری هواداران باشگاه، در صددند تا وی را برای کمتر از یک ماه، برگردانند.
◄ تخلف 500 میلیارد تومانی با صادرات صوری

یکی از مدیران مسئله‌دار گمرک که تاکنون نیز مسئولیت دارد، از استرداد صادرات برگشتی جلوگیری نموده و در بخشنامه‌ای، دستور داد که از برگشتی صادرات، تنها دلاری 3 تومان دریافت شود و عملا تاجران با صادرات صوری به ازای هر دلار، حدود 40 تومان درآمد نامشروع کسب می‌کنند.

◄ دور زدن دستور رئیس‌جمهور توسط بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار
سال گذشته که دولت سود بانکی را برای بانک‌های خصوصی از 22 درصد به 17 درصد کاهش داد، ‌بسیاری از بانک‌های خصوصی، با تغییر فرمول محاسبه سود بانکی، در ظاهر سود بانکی را 17 درصد محاسبه کرده، اما در عمل، برابر با 22 درصد سود بانک‌های دولتی دریافت کردند.
◄ توضیح شرکت کابل باختر
با توجه به افزایش چشمگیر قیمت مس در دوماهه پایانی در سال 1384، محصولات فروش رفته طی سال با اولین قیمت‌های خریداری‌شده محاسبه و موجودی پایان دوره با آخرین قیمت‌ها محاسبه شده است.
◄ ناگفته‌هایی از تلاش اعراب برای واسطه‌گری میان رایس و متکی

خانم رایس که هنگام ورود متکی به همراه دیگر وزرای خارجه، به احترام وی از سر میز برخاسته بود، منتظر سلام و احوالپرسی متکی با خود او بوده که وزیر خارجه مصر نیز در این بین، با اظهار این‌که بهتر است متکی سلام و احوالپرسی ویژه‌ای با خانم رایس داشته باشد...

◄ روایت آمریکایی‌ها از تمرینات جنگی تفنگداران دریایی ایران

ایران قادر است جریان نیمی از انرژی دنیا را هر وقت که بخواهد، مورد تأثیر قرار دهد. ایرانیان در حال تمرین تاکتیک‌های نبرد با تانکرها هستند. همه این تجهیزات، می‌توانند تلفاتی برای نیروهای آمریکایی مانند فاجعه سختی که ژاپنی‌ها در جنگ جهانی دوم به آمریکایی‌ها وارد کردند، رقم بزنند.

◄ نفر اول شورا با دیپلم قلابی!
به رغم حرف و حدیث‌های جدی در صحت انتخابات این شهر که تا مرز ابطال انتخابات نیز پیش رفت، فرد مذکور باز هم به شورا راه یافته و اکنون عضو شورای شهر است!
◄ در بیمه مرکزی چه می‌گذرد؟

اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط خبرنگار «بازتاب»، از انجام تخلفات گسترده دیگری در صنعت بیمه حکایت دارد که یکی از موارد آن، مربوط به تأسیس و فعالیت غیرقانونی برخی شرکت‌های بیمه‌شده است.

◄ تجربه کارشکنی آمریکا و عبرت‌آموزی وزارت خارجه

در مقطع پیشین که بحث مذاکره ایران و آمریکا جدی شد، شتابزدگی باعث شد تا طرف آمریکایی خلف وعده کند. از آنجا که این قرارها، تنها به صورت شفاهی و از طریق واسطه‌های عراقی گذاشته شده بود و سند کتبی در دست نبود، آمریکایی‌ها توانستند بدون هزینه دیپلماتیک، خلف وعده کنند.

◄ سرنوشت نامعلوم 68 میلیارد تومان در صندوق تعاون کشور
تعدادی از تعاونی‌هایی که دارای ارتباط ویژه با صندوق تعاون بوده‌اند، توانستند مبالغ سنگینی در دوره ۸۴ ـ ۷۹ دریافت کنند... برخی افراد در استان مازندران در پوشش یک تعاونی، 170 میلیارد تومان از صندوق تعاون مازندران دریافت کردند.
◄ 74 میلیارد تومان، هزینه سفرهای خارجی مسئولان

در سال 1385 مجموع سفرهای سران سه قوه، وزرا و معاونان قوای سه‌گانه و هیأت‌های پارلمانی که به عنوان سفرهای کاری به خارج از کشور رفته‌اند، حدود 74 میلیارد تومان از بودجه کشور را صرف کرده است.

◄ راه حل خیرخواهانه یا کلاه شرعی به فساد کشیدن جوانان؟

در آگهی‌های این افراد که آشکارا در مرکز شهر پخش شده، بدون نام بردن از موسسه یا مجوز، با طرح سؤال «چرا گناه؟» جوانان به سفر با خود دعوت شده‌اند تا با حل مسائل شرعی محرم و نامحرم! به شمال سفر کنند.

◄ انتقاد شدید «کیهان» از قصور احمدی‌نژاد و تقصیر رحیمی

می‌توان گفت که اشتباه رئیس‌جمهور از نوع «قصور» یعنی کوتاهی بوده است، «تقصیر» اصلی را رئیس محترم دیوان محاسبات مرتکب شده است. «قصور» اول؛ اعتماد کامل به گزارش دیوان محاسبات. قصور دوم ریاست محترم جمهوری، شتابزدگی ایشان در صدور دستور برکناری بوده است.

◄ چشم‌انداز سفر تاریخی احمدی‌نژاد به امارات بلافاصله پس از چنی

رهبران خلیج فارس، از این‌که در بین جنگ فاجعه‌بار آمریکا ـ‌ ایران له شوند، نگرانند. انتظار می‌رود چنی در دیدار با شیخ خلیفه بن زاید بخواهد شرکت‌های ایرانی فعال در امارات را تعطیل کند. این در حالی است که حدود پانصدهزار ایرانی در امارات زندگی می‌کنند.

◄ نمره نمایشگاه بیستم چند است؟

همین که نمایشگاه بی مشکل جدی برگزار شد، باید خدا را شاکر بود. زیرا تغییر محل، تجربه جدیدی بود و هر لحظه احتمال آن می‌رفت که دشواری خاصی پدید آید. سال‌های گذشته سالن مطبوعات شکوه خاصی داشت و تقابل و تعامل میان اصحاب مطبوعات با دوستداران واقعا دیدنی بود. امسال به هر دلیل خبری از این بخش نمایشگاه نبود.

◄ هاریبو: این شکلات‌ها حلال است

بنا بر اعلام این شرکت، یازده نوع پاستیل اتریشی با مجوزهای رسمی وارد و در کشور عرضه می‌شود که همگی دارای شماره پروانه بهداشتی واردات هستند. بنابراین محصولاتی که فاقد آن می‌باشند، غیربهداشتی بوده و به صورت قاچاق وارد کشور و توزیع شده است.

◄ گزارش «لوس‌آنجلس‌تایمز» از شبکه‌های فساد در تهران

وی یک طبقه از ساختمان والدینش در شمال تهران را با تغییراتی در اتاق‌ها به یک سالن مجهز آرایش، خیاطی و ... تبدیل کرده است. او با شش مدل (مانکن) قرارداد بسته است که چهار نفر آنان خارجی هستند. او می‌گوید که می‌توانسته از مدل‌های ایرانی نیز استفاده کند، اما اندام آنان مطابق استانداردهای بین‌المللی نبوده است.

◄ استعفای بهشتیان و گمانه‌های سمت نفتی

بهشتیان در کنار سه گزینه دیگر، به برخی از نمایندگان صاحب نفوذ در فراکسیون اصولگرایان مجلس معرفی شده تا دیدگاه نمایندگان درباره وی، دانسته شود.

◄ همه متهمان پرونده موسویان، آزاد شده‌اند
در حال حاضر هیچ‌یک از متهمان پرونده موسویان، در بازداشت به سر نمی‌برند. این منبع از رسانه‌ها خواست تا از سوءاستفاده از پرونده‌های امنیتی در راستای بهره‌برداری‌های سیاسی، خودداری کنند.
◄ صدور حکم پرونده هواپیمای سلطان برونئی در لندن

این معامله که در سال 2001 برای خریداری هواپیمای تشریفاتی سلطان برونئی برای آشیانه ایران صورت گرفته بود، به رغم پرداخت حدود صد میلیون دلار از سوی وزارت دفاع ایران، همچنان بدون نتیجه باقی مانده و هواپیما تحویل ایران داده نشده است.

◄ تداوم واکنش‌ها به تغییرات در بیمه ایران

برخی کارشناسان صنعت بیمه به رغم انتقاداتی که به شیوه تغییر مدیریت شرکت بیمه ایران دارند، پرده از برخی سوءمدیریت‌های این شرکت برداشته و خواستار تحولات کارشناسی شده‌اند.

◄ کلیساهای زیرزمینی در ایران

مؤسسه «RI» همچنین سمیناری را برای کمک به زنان مسیحی برای دانستن ارزش آنها و نحوه مشارکت فعالان آنان در ایران برگزار کرده است.

◄ بلر، محبوب در آمریکا، مغضوب در انگلیس

بلر پس از «مارگارت تاچر»، بیشترین دوران حضور در پلاک 10 دفتر خیابان «داونینگ استریت» را دارد... وی در حالی پست خود را ترک می‌کند که در خطر تعقیب کیفری نیز به خاطر برخی رسوایی‌های مالی قرار دارد و این نخستین بار است که نخست‌وزیر، تحت پیگرد کیفری قرار می‌گیرد...

◄ تاکتیک یا تنش داخلی دولت آمریکا درباره ایران؟

این برخوردهای متفاوت نسبت به ایران، نشان‌دهنده تنش‌های داخلی دولت، به ویژه بین وزارت امور خارجه و دفتر معاون رئیس‌جمهور درباره نحوه برخورد با ایران است. مذاکرات دوجانبه مورد نظر و وسعت بحث‌های ممکن پس از بازگشت معاون رئیس‌جمهور در هفته آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

◄ مشکلات اقتصادی مردم با آمارهای ساختگی برطرف نمی‌شود

در بخش مسکن، مطابق با آمار رسمی بانک مرکزی، زمانی که رشد ساخت مسکن در کشور که در سال 1383 بیش از 15 درصد بوده، در سال 1384 به یک باره حدود 13 درصد منفی می‌شود، به منزله رکود در بخش مسکن است که تأثیر این رکود با توجه به حجم انبوه نقدینگی و رکود بازار بورس، طبعا به گرانی مسکن منجر می‌شود.

◄ اتهام دیگر لندن: ایران هنوز فعال‌ترین مشتری بازار سیاه اتمی است!

در حالی که پس از سال‌ها، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پی نظارت مدام بر تاسیسات اتمی کشورمان بر بومی بودن فناوری هسته‌ای ایران، تردیدی از خود نشان نداده، مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک لندن، ایران را به ایجاد شبکه قاچاق اتمی متهم کرده است.

◄ بربریت ایرانیان یا یونانی‌ها

در فیلم «300» ایرانیان افرادی کریه‌المنظر، سیه روی، زشت و ترسو ترسیم شده‌اند که همچون انسان‌هایی غول نما فاقد قدرت تدبیر و تعقل بوده اند. در کنار آن هم خشایارشا فردی زن گونه با آرایش غلیظ و زیور آلات گوناگون نشان داده شده است که بی‌بهره از هر گونه عظمت و شوکتی بوده است. درحالی که ایرانیانی که از نژاد آرایی بوده‌اند مردان و زنانی بلند بالا و خوش قامت به شمار می‌آمدند.

◄ چاوز و تلاش برای نزدیکی ایران و آمریکای جنوبی

شماری از کارشناسان هم بر این باورند که مذاکرات کنونی بین ایران و بولیوی، ممکن است شامل کشف و استخراج اورانیوم در شرق بولیوی باشد.

◄ روس‌ها و اعلام نقشه محرمانه تازه اسرائیل علیه ایران
دلیل تدارک این نقشه ضد ایرانی گزارش‌های اداره جاسوسی در مورد پیشرفت‌های برنامه هسته‌ای ایران است. در وزارت امور خارجه اسرائیل معتقدند که با کمک چنین برنامه‌ای می‌توان خسارت قابل توجهی به ایرانیان وارد آورد.

لیست کل یادداشت های این وبلاگ