سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سه چیز عامل دوستی است : خوش خویی، ملایمت نیکو و فروتنی . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 86 تیر 6 , ساعت 2:0 عصر
بانک اطلاعاتی مصرف سوخت تشکیل می‌شود
جزئیاتی از نحوه عملکرد مرکز دیتای کارت هوشمند سوخت


۱۳:۱۳ (چهارشنبه ۰۶ تیر ۱۳۸۶)
اخبار مرتبط

» کارت هوشمند ابزار قدرتمند مدیریت توزیع سوخت
» مردم هجوم نیاورند، بنزین به میزان کافی وجود دارد
» وزیر نفت: سهمیه 4 ماهه، یکجا در اختیار دارندگان خودرو است

نسخه چاپی نسخه چاپی
ایجاد بانک اطلاعاتی مصرف سوخت و جمع آوری اطلاعات سوختگیری خودروها از جمله اهداف سیستم کارت هوشمند سوخت است که به کمک آن می‌توان سیاست گذاری کلان در زمینه مدیریت مصرف سوخت را تحقق بخشید.

به گزارش خبرنگار شانا، بررسی مقایسه‌ای آمار سوخت‌های مصرف شده بیش از هشت میلیون خودرو در کشور به یقین در بهینه سازی مصرف و اعمال مدیریت صحیح مصرف سوخت اثر بسزایی خواهد داشت.

نمونه های زیر مشخص می‌کند که سیستم کارت سوخت با هوشمندی بالا در ثبت زمان، مکان و میزان سوختگیری، توانایی تحقق مسئله مورد اشاره را خواهد داشت و به طور قطع مسئولان را حتی در زمینه کنترل و پایش لازم در فرآیند توزیع و مصرف سوخت یاری می‌رساند.

برخی اطلاعات سوختگیری ثبت شده در مرکز دیتای سیستم کارت هوشمند سوخت، بدون قید شماره کامل پلاک خودروها و آدرس دقیق جایگاه سوخت رسانی به این شرح است:

* خودرو سمند پلاک ایران 33 در ساعت 22 و 17 دقیقه در تاریخ 26 خرداد در یک جایگاه اختصاصی در خرم آباد به میزان 30 لیتر سوخت گیری کرده است.

* همین خودرو همچنین در ساعت 11 و 41 دقیقه در تاریخ 27 خرداد در یک جایگاه اختصاصی در شهر ساوه به میزان 30 لیتر سوخت گیری کرده است.

* خودرو نیسان سایپا پلاک 48 در ساعت 8 و 53 دقیقه در تاریخ 27 خرداد در یک جایگاه شرکتی در استان بوشهر به میزان 25 لیتر سوخت گیری کرده است.

* همین خودرو دوباره در جایگاهی واقع در کیلومتر 70 جاده شیراز _ بوشهر در ساعت 13 و 21 دقیقه همان روز به میزان 40 لیتر سوخت گیری کرده است.

* خودرو پیکان اهواز 14 در یک جایگاه واقع در بندر ماهشهر در تاریخ 29 خرداد ماه در ساعت 15 و 36 دقیقه به میزان 12 لیتر سوخت گیری کرده است.

* خودرو پراید ایران 15 در یک جایگاه اختصاصی در شهر تبریز در تاریخ 28 خردادماه در ساعت 10 و 26 دقیقه به میزان 15 لیتر سوخت گیری کرده است.

* خودرو پژو پارس ایران 54 در تاریخ 26 خرداد ماه در ساعت 17 و 16 دقیقه در یک جایگاه شرکتی در استان یزد به میزان 35 لیتر سوختگیری کرده است.

* خودرو ماکسیما ایران 11 در تاریخ 28 خرداد ماه در ساعت 2 و 9 دقیقه بامداد 31 خرداد در یک جایگاه اختصاصی در شمال غرب تهران به میزان 40 لیتر سوخت گیری کرده است.

* همین خودرو دوباره در ساعت 12 و 48 دقیقه همان روز در همان جایگاه به میزان 10 لیتر سوخت گیری کرده است.

به گزارش شانا، ساختار هوشمند سیستم کارت سوخت به گونه‌ای فعالیت می‌کند که اطلاعات ذخیره شده در حافظه کارت خوان به رایانه دفتر جایگاه منتقل و در آن ذخیره می‌شود.

سپس اطلاعات ذخیره شده در رایانه جایگاه به وسیله خط تلفن اختصاصی و از طریق شبکه ایجاد و در مقاطع زمانی معین به مرکز اطلاعات در تهران منتقل می‌شود.

آنگاه مرکز اطلاعات نصب شده که بزرگ‌ترین مرکز اطلاعات کشور است، اطلاعات سوخت گیری های انجام شده را جمع آوری و پردازش می کند.

چنانچه سیاست جدیدی نیز در عرضه سوخت اعمال شود، دستور لازم برای اعمال آن به رایانه دفتر جایگاه ارسال، سپس روی حافظه دستگاه کارت خوان تلمبه جایگاه های سراسر کشور منتقل می شود و به محض ورود کارت سوخت به کارت خوان، سیاست تعیین شده به حافظه کارت منتقل و قابلیت های مربوط فعال خواهد شد.

به روشنی پیداست که بهره گیری از این اطلاعات نه تنها می تواند یک سیستم نوین مدیریت توزیع و مصرف سوخت را در کشور ایجاد کند، بلکه در بالاترین سطح خود می تواند موجب افزایش امکانات کنترلی برای جلوگیری از قاچاق سوخت و هدفمند کردن یارانه سوخت در کشور شود.

لیست کل یادداشت های این وبلاگ