سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بترسید بترسید که خدا چنان پرده بر بنده گستریده که گویى او را آمرزیده . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 86 تیر 6 , ساعت 2:2 عصر
واکنش به آتش زدن 2 تا 3 جایگاه پمپ بنزین / نعمت زاده : ‌ما مسوول تامین امنیت نیستبم

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و بخش فراورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه شنیده‌ایم که دو تا سه جایگاه را آتش زده‌اند، اظهار داشت: ‌ما مسوول تامین امنیت کشور نیستبم؛ پلیس باید موضوع را مراقبت و کنترل کند و باید از سوی آنها رسیدگی شود.

نعمت زاده در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی ایسنا در این راستا به نیروی انتظامی خبر دادیم و خود نیز در حدی که توانستیم تلاش کردیم.

وی در پاسخ به سوال که با توجه به اینکه قابل پیش‌بینی بوده که با آغاز سهمیه بندی بنزین شاهد هجوم مردم به پمپ بنزین‌ها باشیم آیا در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شده بود و درخواست بنزین بیشتر کرده‌ بودید یا خیر؟ گفت:‌ بله این کار را کرده‌بودیم و جایگاه‌ها همه بنزین داشته‌اند اما مشکل کمبود بنزین نبوده‌است شاید به خاطر آن بوده که جایگاه‌دارها احتیاط کرده‌اند و جایگاه‌ها را بسته‌اند و این موجب درگیری شده‌ است.

درپی اعلام خبر سهمیه‌بندی بنزین در ساعت پایانی روز سه‌شنبه بسیاری از صاحبان خودرو در تهران برای تهیه بنزین پیش از آغاز رسمی سهمیه بندی در نیمه شب، به پمپ بنزین‌ها هجوم بردند.

به گزارش خبرنگاران ایسنا،هجوم مردم به پمپ بنزین‌ها ضمن ایجاد ترافیک شدید، بی‌نظمی‌هایی را نیز در سطح شهر به وجود آورد و عده‌ای با سوء‌استفاده از این شرایط به ایجاد اغتشاش و برافروختن آتش در برخی پمپ بنزین‌ها اقدام کردند.

این درحالی است که وزیرنفت پس از اعلام خبر سهمیه بندی با حضور دربرنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه دو سیما اعلام کرد با توجه به سهمیه‌بندی در نظرگرفته شده مردم تا سه ماه آینده هیچ مشکلی در تهیه بنزین ندارند و بعد از اتمام این مهلت نیز دولت برای حل مشکل بنزین برنامه‌ریزی می‌کند.

وزیر نفت تاکید کرد: دولت نخواهد گذاشت مردم در تهیه بنزین با مشکل مواجه شوند.

اما این اعلام دیرهنگام وزیر نفت از بروز پاره‌ای ناآرامی‌ها در سطح شهر و برخی مناطق حومه از جمله اسلام شهر جلوگیری نکرد.

درهمین زمینه صبوری ، معاون سیاسی - امنیتی فرمانداری تهران، به خبرنگار ایسنا گفت: با توجه به اینکه بحث سهمیه‌بندی بنزین از مدتها قبل مطرح شده بود تدابیر لازم صورت گرفته است که احیانا اگر ازدحامی در پمپ‌بنزین‌ها صورت گرفت آنها بتوانند با سرعت لارم انتظارات را برآورده کنند و اگر مشکلی پیش آمد دستگاههای زیربط بتوانند سرویس‌های لازم را ارائه دهند.

وی درباره برخی تخریب‌ها و آتش زدن برخی پمپ‌بنزین‌ها اظهارداشت: دستگاههای ذی‌ربط حسب وظایف ذاتی که دارند تدابیری اندیشیده‌اند تا در برابر اقدامات برخی سوءاستفاده کنندگان از شرایط اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: شاید سهمیه‌بندی بنزین برای برخی افراد بهانه‌ای باشد، اما تدابیری اندیشیده شده که مشکلی پیش نیاید.

صبوری درباره برگزاری جلسه شورای تامین استان در این ارتباط گفت: این امر با تشخیص روسای شورای تامین است که با مشورت اعضای ستاد تامین تصمیم می‌گیرند که اگر لازم است سریع جلسه فوق‌آلعاده برگزار کنند.

لیست کل یادداشت های این وبلاگ