سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از عدالت نبود حکم نمودن به گمان . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 86 تیر 6 , ساعت 2:34 عصر
- 06/04/86
شماره:8604060089
نسخه چاپی ارسال به دوستان

گزارش فارس از حوادث شب گذشته تهران

خبرگزاری فارس: اعلام غیر منتظره خبر سهمیه‌بندی بنزین از خبر ساعت 21 رسانه ملی، صاحبان خودرو در پایتخت را به پمپ‌بنزین‌ها کشاند و عدم تدابیر مدیریتی در پمپ‌بنزین‌ها، ‌موجب راه بندان، بی انضباطی و اعتراض‌های پراکنده و بعضاً ناآرامی‌هایی شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سهمیه‌بندی بنزین به عنوان یکی از مهم‌ترین تصمیمات ملی طی سال‌های اخیر که در پی مصوبه مجلس شورای اسلامی از سوی دولت به اجرا در می‌آید و در تمام دولت‌های قبل نیز مورد بحث بوده، شب گذشته و بعد از مدتی بالاخره به اجرا در آمد.
بر اساس این گزارش، ساعتی پس از اعلام خبر سهمیه‌بندی بنزین از رسانه ملی حجم گسترده‌ای از خودروها به خیابان‌ها ریختند تا برای آخرین بار از بنزین بدون سهمیه و با یارانه بهره برند که این موضوع علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین در خیابان‌ها‌، زمینه را برای سوء‌استفاده بر‌خی فرصت‌طلبان فراهم آورد و برخی نقاط شهر تهران دچار خساراتی شد.
براساس این گزارش، به دلیل مراجعه بیش از حد خودروها به جایگاه‌های سوخت و گسترش لحظه به لحظه مراجعات و ایجاد صف‌های طویل و‌ از طرفی هجوم بسیاری از مردم پیت به دست به پمپ‌بنزین‌ها، متصدیان جایگاه‌ها را بر آن داشت تا در اقدامی برنامه‌ریزی نشده، از توزیع بنزین صرف‌نظر کنند. این تصمیم ناهماهنگ ایجاد هرج و مرج، درگیری و تخریب برخی جایگاه‌ها را به همراه داشت.
به گزارش فارس، ساعتی پس از اعلام رسمی خبر سهمیه‌بندی بنزین عده‌ای فرصت‌طلب به بهانه نبود بنزین اقدام به خسارت زدن به جایگاه‌های بنزین کردند و عده‌ای نیز به چند بانک و دو فروشگاه از فروشگاه‌های شهروند دستبرد زدند.
بر اساس مشاهدات و پیگیری‌های خبرنگار فارس، به تعداد محدودی از پمپ بنزین ها خساراتی وارد شد از جمله پمپ بنزین حکیمیه تهران ساعتی پس از اعلام خبر سهمیه‌بندی بنزین توسط فرصت‌طلبان به آتش کشیده شد و شدت درگیری‌ها به حدی بود که ماشین‌های آتش‌نشانی نیز که برای اطفای حریق به محل اعزام شده بودند‌ نیز به دلیل هرج و مرج دچار آسیب شدند.
علاوه بر این، تعدادی از فرصت‌طلبان در این منطقه با هجوم به فروشگاه شهروند حکیمیه به اجناس این فروشگاه‌ دستبرد زدند و خسارات سنگینی به این فروشگاه وارد کردند. هر چند نیروی انتظامی با کمک بسیج برای کنترل اوضاع در این منطقه وارد عمل شده بود ولی منطقه به دلیل حضور اوباش و درگیری‌ها تا ساعت 2 بامداد ناآرام بود.
ولی‌اللهی مدیر روابط عمومی فروشگاه‌های شهروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأیید خبر دستبرد زدن به فروشگاه حکیمیه و فروشگاه بهاران در منطقه ابوذر گفت: فروشگاه شهروند حکیمیه ‌خسارات بیش‌تری را متحمل شده است.
اگر چه برخی حوادث شب قبل در برابر تصمیمی اینچنین نزدیک با زندگی روزمره مردم چندان عجیب و دور از انتظار نبود ولی به نظر برخی کارشناسان خبر سهمیه‌بندی بنزین 3 ساعت قبل از اجرای آن از طرفی و عدم آمادگی دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی ربط از جمله نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و مدیریت جایگاه‌های توزیع سوخت از طرف دیگر ابعاد آن را قدری گسترش داد.
همچنین به نظر می‌رسد علی‌رغم آن‌که مدت‌هاست در این‌باره اطلاع‌رسانی می‌شود‌ اما نقاط ابهام‌آمیزی درباره مواردی ازجمله نحوه فروش و مصرف مازاد بنزین، کارت سوخت برای شهروندان وجود دارد که مردم به اطلاعات بیش‌تری نیاز داشتند.
اوضاع شهر تهران از ساعات اولیه روز آرام و رفت و ‌آمد در شهر کاملاً حالت عادی دارد

لیست کل یادداشت های این وبلاگ