سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«خداوند کسی را که نافرمانی اش کند، دوست نمی دارد» . آن گاه حضرت این شعر را برخواند : خدا را می کنی و باز اظهار دوستی او را می نمایی ؟! [محمّد ابی عمیر - کسی که خود از امام صادق علیه السلام شنیده بود برایم نقل کرد که ایشان می فرمود]
 
چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:12 عصر

واکسن آلزایمر در راه است


به زودی آزمایش واکسن جدید مبارزه با بیماری آلزایمر آغاز خواهد شد .به این ترتیب 420 بیمار در کشورهای اتریش ، کرواسی ، جمهوری چک ، فرانسه ، آلمان و اسلوواکی در این آزمایش‌های کلینیکی شرکت می کنند.
واکسن ADO2 توسط گلاکسو اسمیت کلاین از کشور بریتانیا ساخته شده است و قبلا آزمایش‌های امنیتی را در طول سال گذشته با موفقیت پشت سر گذاشته است.
اما قرار است در این آزمایش که تا سال 2012 به طول خواهد انجامید کارایی این دارو مورد ارزیابی قرار بگیرد.
ADO2 با هدف پیشگیری از ساخت پلاک‌های بتا-آمیلوئید در مغز انسان می‌شود که باعث فرسایش سلول‌های عصبی می‌شوند و این اعتقاد وجود دارد که نقش مهمی در ابتلا به بیماری آلزایمر بازی می‌کنند.
این واکسن طوری ساخته شده است که با ساخت آنتی‌بیوتیک‌های بیش‌تر به این پلاک‌ها حمله می‌کند.در حقیقت این آنتی‌بادی‌ها فقط به قسمتی از پروتئین‌های بتا-آمیلوئید حمله می‌کنند که باعث تولید این پلاک‌ها می‌شوند.این باعث می‌شود که در مجموع خطراتی که متوجه بیماران هستند کاهش پیدا کند.
البته واکسن ساخته شده فعلی با هدف درمان بیماران مبتلا به آلزایمر ساخته شده است ، اما در صورتی که نتایج آزمایشات موفقیت آمیز باشد می‌تواند انواع دیگری از آن را ساخت که می‌تواند از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کند.
در سال 2001 آزمایش اولین واکسن ضد آلزایمر در آمریکا و اروپا آغاز شد ، اما به دلیل عوارض جانبی بسیار جدی آن ، آزمایش واکسن متوقف شد.در سال 2005 نیز واکسن دیگری در سوئد مورد آزمایش قرار گرفت.
بیماری آلزایمر یک بیماری عصبی است که فعالیت‌های ادراکی مغز را تحت تاثیر قرار داده می‌تواند از لحاظ رفتاری و اجتماعی زندگی مبتلایان را با مشکلات جدی روبه رو کند.
برای درمان آلزایمر هیچ درمان شناخته شده ای وجود ندارد و هر سال نزدیک به 6 میلیون نفر در اروپا به این بیماری دچار می‌شوند.

ارسال شده توسط در -


لیست کل یادداشت های این وبلاگ