سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سپارنده دانش نزد غیر اهل آن، مانند آویزنده گوهر و مروارید و طلا برگردن خوکان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 89 اردیبهشت 8 , ساعت 4:20 عصر
سالمند و سلامتی
کرفس دوست دوران سالمندی‌
برای این‌که به روده‌های خسته و پیر کمک شود، توصیه می‌شود که هر روز یک لیوان عصاره کرفس مصرف شود. از این طریق روده به روش طبیعی تخلیه می‌شود (برگ‌ها را همیشه مصرف کنید) طبق توصیه‌های کتب طب سنتی کرفس مواد مضر را دفع می‌کند کلیه و مثانه را تمیز می‌کند و از تولید سنگ کلیه و مثانه جلوگیری می‌کند و ملین است.

دانشمندان بر این عقیده‌اند که کرفس برای عفونت مجاری ادراراسید اوریک بالا از طریق تمیز کردن کلیه و مجاری ادرار بهترین ماده غذایی است. ترپین ماده معطر کرفس مانع ماندن سنگ کلیه در مجاری ادرار و یا آلودگی میکروبی و درد می‌شود.

علاوه بر آن پتاسیم در غده و تنه آن که جریان ادرار را تحریک و کلیه و مثانه را تمیز می‌کند بیش ازهمه برای بیماران نقرسی مفید است.

زیرا در خون این افراد اسید اوریک با غلظت بالا غالباً دیده می‌شود. روغن اتری که در کرفس وجود دارد باعث گشاد شدن مجاری کلیه می‌شود به طوری که اسید اوریک بهتر دفع می‌گردد.

آلودگی میکروبی ضعیف در روده نیز در اثر ترپین از بین می‌رود. کرفس باعث تحریک شدیدتر روده شده و دیگر ناراحتی‌هایی از این قبیل دراثر خوردن کرفس بهبود می‌یابند.

کرفس بوی بددهان را از بین می‌برد. تجربه نشان داده است که یک وعده غذای کرفس‌دار بوی بد دهان را از بین می‌برد.

از دیگر خواص کرفس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 تقویت‌کننده معده

 تقویت‌کننده اعصاب

‌ آب کرفس خام درمان خوبی برای گرفتگی صداست.

 خوردن کرفس حافظه را زیاد و قلب را پاک می‌کند.

 کرفس به علت دارا بودن فسفر زیاد، در ازدیاد هوش مؤثر است.

زردچوبه را فراموش نکنید

پژوهشگران می‌گویند، زردچوبه که از اجزای بسیاری از انواع «کاری» است، می‌تواند معالجه موثری برای بیماری آلزایمر باشد. براساس نظر آنان زردچوبه احتمالا سرعت گسترش این بیماری، که سبب از کار افتادن سلول‌های عصبی می‌شود، را کند می‌کند. این اکتشاف احتمالا علت این پدیده را که چرا نرخ ابتلا به آلزایمر در میان افراد مسن هند بسیار کمتر از همتایان آمریکایی آنهاست، توضیح می‌دهد. تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که آلزایمر تنها یک درصد از ساکنان بالای 65 سال برخی روستاهای هند را مبتلا می‌کند. عنصر اصلی زردچوبه که در بسیاری از گیاهان یافت می‌شود، ماده‌ای شیمیایی به نام «کرکومین» است.




لیست کل یادداشت های این وبلاگ