سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش بردباری است . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 86 تیر 28 , ساعت 7:19 عصر
height="60" TYPE="application/x-shockwave-flash"
PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">
صفحه اول آرشیو جستجو تماس با ما پیوندها ورزشی خبرنامه
height="300" TYPE="application/x-shockwave-flash"
PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">
 نسخه چاپی خبر  ارسال به دوستان   iran web hosting & web design



پخش اعترافات از سیمای جمهوری اسلامی، نشان‌دهنده آن است که امروز پس از گذشت 29 سال از انقلاب، برخی جمهوری اسلامی را در برابر شیوه‌ای که خود آن را پایه‌گذاری کرده؛ یعنی ترویج ارزش‌های فرهنگی و تلاش برای صدور این روش‌ها به دیگر کشورهای جهان، آسیب‌پذیر می‌دانند.


۲۸ تیر ۱۳۸۶ - بعد از ظهر ۱۴:۹ تعداد بازدید: 6107 کد خبر: ۷۱۷۵۷

در حالی که امام خمینی(ره) با تأکید بر استفاده از روش‌های مسالمت‌آمیز مردمی و پرهیز از خشونت، بنیانگذار انقلاب نرم در قرن بیستم بودند، وحشت از آسیب‌پذیری کشور از همین نقطه، اوج انحراف و انفعال ما از راه امام(ره) را نشان می‌دهد.

یک کارشناس ارشد سیاسی در گفت‌وگو با «بازتاب»، با اشاره به پخش فیلم مربوط به اعترافات از سیمای جمهوری اسلامی، با بیان این مطلب اظهار داشت: پخش این فیلم که نمایشگر اراده آمریکا برای ترویج دمکراسی غربی در ایران و دیگر کشورهای آسیای میانه و برخورد دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی با این اقدام است، نشان‌دهنده آن است که امروز پس از گذشت 29 سال از انقلاب، برخی جمهوری اسلامی را در برابر شیوه‌ای که خود آن را پایه‌گذاری کرده؛ یعنی ترویج ارزش‌های فرهنگی و تلاش برای صدور این روش‌ها به دیگر کشورهای جهان، آسیب‌پذیر می‌دانند.

این کارشناس گفت: چرا باید ما آنگونه از آرمان‌های امام(ره) و اعتماد به نفس و خودباوری انقلابی فاصله بگیریم که به جای آن‌که کشورهای غربی، از صدور اندیشه‌های انقلاب اسلامی نگران باشند و با هواداران و مبلغان انقلاب برخورد فیزیکی کنند، ما تعدادی روشنفکر غربگرای فاقد توانمندی‌های خاص را تهدیدی برای انقلاب بدانیم؟

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در سراسر جهان، به ویژه اروپا و آمریکا، مراکز اسلامی و گروه‌‌های غیردولتی و چهره‌های اسلامگرای بسیاری هستند که به اندیشه‌های انقلاب معتقدند و آن را ترویج می‌کنند. این به آن معناست که انقلاب نرم و صدور اندیشه‌های حرکت‌ساز اجتماعی، ابتکار امام خمینی(ره) بود و در حالی که این کشورها با مدد بودجه، بورسیه و حمایت‌های گوناگون، سعی در صدور اندیشه‌ها و شیوه عملکرد خود به دیگر کشورها را دارند، هواداران انقلاب اسلامی، داوطلبانه از مال و جان خود در مسیر انقلاب هزینه می‌کنند.

آیت‌الله جوادی آملی در حال ابلاغ پیام  امام خمینی به رهبر شوروی

این کارشناس گفت: یا نگرانی‌های دستگاه امنیتی کشور در برابر این‌گونه حرکت‌ها اغراق‌آمیز و بزرگ‌پنداری است که باید با توجه به هزینه‌زایی شدید این‌گونه برخوردها نسبت به آن تجدیدنظر کرد و یا جمهوری اسلامی مانند کشورهای دیکتاتوری و ورشکسته شوروی سابق، در برابر این‌گونه حرکت‌های دست چندم، آسیب‌پذیر شده است که در این صورت باید به حال متولیان فرهنگ کشور تأسف خورد که جمهوری اسلامی را که در دهه نخست انقلاب در بالاترین سطح خودباوری، ابتکار عمل و سیاست تهاجمی فرهنگی بود، به شرایطی رسانده‌اند که در برابر این حرکت‌ها، آسیب‌پذیر شده است!

وی در پایان گفت: همان‌گونه که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب، بارها تأکید کرده‌اند، نسل سوم انقلاب و جوانان رشید این کشور، همچنان فعال و باطراوت، اندیشه‌‌های بلند انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) را پیگیری می‌کنند و قطعا تنزل درجه انقلاب اسلامی که با خون صدها هزار شهید آبیاری شده و مقایسه آن با چند حکومت بی‌هویت که با چند بادگیر نارنجی و دو ساعت میتینگ خیابانی، را اهانت به جمهوری اسلامی می‌دانند.



  •   من هم موافقم.دیشب که برنامه را دیدم متاثر شدم که چه شده اینهمه یاد انقلاب نرم و گرگها و .... افتاده ایم در صورتیکه همه میدانیم اینها در مقابل عظمت نظام و مردم هیچ عددی نیستند من فکر میکنم اینها یک سیاست برنامه ریزی شده در سیما برای انحراف افکار عمومی داخلی از مشکلات داخلی علی اخصوص اقتصاد و معیشت مردم است.به قول خود سیمایی ها که اصلاحات را تفسیر میکنند این همان فرافکنی ایست.

  •   همگی در دوران تحصیل در دبیرستان و دانشگاه دیده ایم که مثلا یکی در ادبیات خوب است دیگری در ریاضیات مثلا استعداد دارد و در شیمی مثلا ضعیف است.
    این کارشناس گمنام شما هم ممکن است در خیلی از زمینه ها استعداد داشته باشد ولی دریغ از ذره ای شمه سیاسی.
    اصطلاح انقلاب مخملی و روش آن به شکل مرسوم فعلی چندسالی عمر دارد و اختلاف فاحشی بین انقلاب اسلامی ایران و این نوع دگرگونی ها وجود دارد.
    نوشتن این مقاله فقط میتواند دو دلیل داشته باشد .
    یا نویسنده به عمد خودش را به ساده لوحی زده و این مطالب سخیف را سر هم کرده و یا هم واقعا طبیعت ایشان را از استعداد سیاسی بی بهره نهاده و مثلا فکر میکند با نسبت دادن ابتکار انقلاب مخملی به امام ایشان را بزرگ کرده و خودشان هم با این کشف سترگ گوی سبقت را از همگان ربوده.
    جهت یادآوری به جناب کارشناس بایستی بگویم اینگونه برنامه های تلویزیونی در دهه نخست انقلاب هم وجود داشت.
    اختلافات انقلاب اسلامی با این نوع مخملی فوق العاده زیاد است و شمردن حتی معدودی از آنها در این مختصر نمیگنجد. فقط یادآوری میکنم که مخالفت با خشونت تنها نشانه انقلاب مخملی نیست که مخالفت امام هم با خشونت به معنای مخملی بودن انقلاب اسلامی باشد.
    نوشته اید که پخش این فیلم که نمایشگر اراده آمریکا برای ترویج دمکراسی غربی.... جمهوری اسلامی را در برابر شیوه‌ای که خود آن را پایه‌گذاری کرده؛ یعنی ترویج ارزش‌های فرهنگی و تلاش برای صدور این روش‌ها به دیگر کشورهای جهان، آسیب‌پذیر می‌دانند...
    ترویج ارزش‌های فرهنگی و تلاش برای صدور در عهدجمهوری اسلامی پایه گذاری نشده است . این موضوع قدمت چندین هزارساله دارد. پیامبر اکرم هم فرهنگ اسلام را ترویج و صادر میکرد.
    ضمنا امریکا نمیخواهد دمکراسی ترویج کند .او میخواهد فرهنگ مصرف امریکایی را صادر کند تا در پناه آن تسلط خودش را بسط دهد و احیانا کالای خودش را به قیمت دلخواه خودش بفروشد...

  •    بنده شدیدا به این شکل رسیدگی قضایی معترضم. چگونه ممکن است افرادی که تاکنون به جرایم سنگین امنیتی در بازداشت به سرمی برده اند از طرف قوه قضاییه یک شبه به مقام کارشناس ارتقا درجه پیدا می کنند, همگی به یک نظرواحد(مشابه)و هماهنگ با اظهارات جمهوری اسلامی ایران می رسند (در غیر اینصورت پخش چنین برنامه ای معنا پیدا نمی کرد ) و اکنون که مدت زیادی از بازداشتشان می گذرد اعمالی را که تابه حال با میل و رغبت انجام میداده اند,در جهت اهداف جاسوسی معرفی می کنند , و اتهامات خود را به صورتی که وارد است و (احتمالا)مو به مو تایید می کنند در صورتی که ایرادات بسیار بزرگ زیر بر روند دادرسی این پرونده چون دم خروس سایه افکنده است :
    1-حق گرفتن و تماس با وکیل از آنها سلب شده است.
    2-حق ملاقات با خانواده هایشان از آنها سلب شده است.
    3-بر اساس مورد 1 و 2 هیچگونه اطلاعات موثقی از آنها به غیر از منابع رسمی در خصوص شرایط نگهداری و رفتار های صورت گرفته با آنهادر دسترس نیست.
    4-هنوز مراحل مقدماتی بررسی پرونده کامل نشده و کیفر خواستی در این رابطه وجود ندارد و مشخص نیست پرونده ای که کیفر خواستی ندارد چگونه متهمین آن اقدام به اعتراف و اساسا اعتراف به چه (!) می کنند.
    5-بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که مراحل رسیدگی به پرونده متهمی کامل نشده و دادگاه رای بر مجرمیت وی نداده باشد باید اطلاعات مراحل دادرسی جهت حفظ آبروی متهم کاملا محرمانه بماند که این امر نیز صورت نگرفته است.
    ** در آخر سوال اینست که هیئت حاکمه در خصوص اقدامات انجام شده مذکور که با قوانین مصوب مملکتی نیز مغایرت دارد چه پاسخ قانع کننده ای برای افکار عمومی می تواند داشته باشد ؟ و اساسا ساخت یک چنین برنامه ای که مسبوق به سابقه هم هست چه اهدافی را دنبال می نماید ؟



  • نظرات و پیشنهادها:
    آدرس پست الکترونیکی :   

    height="280" TYPE="application/x-shockwave-flash"
    PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">
     


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ