سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ خلق، راستگوترینشان است . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 86 مرداد 15 , ساعت 1:10 صبح
height="60" TYPE="application/x-shockwave-flash"
PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">
صفحه اول آرشیو جستجو تماس با ما پیوندها ورزشی خبرنامه
 نسخه چاپی خبر  ارسال به دوستان   iran web hosting & web design



نیکاراگوئه هم‌اکنون بخشی از جنگل‌ها و فضای سبز کم نظیر خود را در اختیار سرمایه‌گذاران آمریکایی قرار داده تا آمریکایی‌های بازنشسته، بتوانند عمر خود را در آنجا بگذرانند و معافیت‌های مالیاتی و امکانات رفاهی مناسبی را برای آمریکاییان پدید آورده تا سرمایه‌های آمریکا را به کشور خود سرازیر کند.


۱۴ مرداد ۱۳۸۶ - بعد از ظهر ۱۴:۲۴ تعداد بازدید: 5233 کد خبر: ۷۲۷۰۷

بر اساس قرارداد نیم‌ میلیارد دلاری (پانصد میلیارد تومانی) ایران و نیکاراگوئه، دولت ایران، ده هزار واحد مسکونی، یک کلینیک بیمارستانی، دو اسکله، یک سد و ... در نیکاراگوئه می‌سازد.

به گزارش سرویس بین‌الملل «بازتاب» به نقل از «رویترز»‌، بر پایه قراردادی که بین حمید چیت‌چیان، نماینده دولت ایران و «دانیل اورتگا»، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه امضا شده، دولت نیکاراگوئه در برابر این سرمایه‌گذاری عظیم ایران، موز، قهوه و گوشت به جمهوری اسلامی صادر می‌کند!

طبق این قراردادها که در ماناگوا پایتخات نیکاراگوئه به امضا رسیده، قرار است ایران، نخسین بندر تجاری ـ اقیانوسی را به همراه ده هزار واحد مسکونی و نیز یک سد هیدروالکتریک به ارزش 120 میلیون دلار، در ماه نوامبر برای این کشور بسازد و در ازای سرمایه‌گذاری و خدمات مذکور، نیکاراگوئه موز، قهوه و گوشت به ایران صادر کند.

نیکاراگوئه هم‌اکنون بخشی از جنگل‌ها و فضای سبز کم نظیر خود را در اختیار سرمایه‌گذاران آمریکایی قرار داده تا آمریکایی‌های بازنشسته، بتوانند عمر خود را در آنجا بگذرانند و معافیت‌های مالیاتی و امکانات رفاهی مناسبی را برای آمریکاییان پدید آورده تا به این وسیله بتواند سرمایه‌های آمریکا را به کشور خود سرازیر کند.

همچنین بنا بر این سری از موافقتنامه‌ها، ایران تجهیزات مزارع نیکاراگوئه، اعم از ارسال چهار هزار دستگاه تراکتور، ده هزار واحد مسکونی و چهار سد هیدروالکتریک و پنج کارخانه شیر پاستوریزه و یک کلینیک بیمارستانی و دو اسکله در بندر غربی کورینتو کشور نیکاراگوئه می‌سازد.

گفتنی است، طهماسب مظاهری، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با اظهار تاسف از اینکه برخی از کشورها بدهی‌های خود به ایران را نمی‌پردازند سه کشور تانزانیا، سودان و نیکاراگوئه را به‌عنوان نمونه‌ای از این کشورها ذکر کرده بود.




  •   همانگونه که همه مردم ایران می دانند کشور ایران از لحاظ مسکن - سد - تجهیزات کشاورزی - بیمارستان و منابع مالی و غیره هیچگونه کمبودی ندارد و تنها در زمینه های موز و قهوه و کمی هم آدامس کمبود احساس می شود اگر مسئولین در سفر بعدی خود زمینه ورود آدامس را مهیا کنند مشکلات حل می شود

  •   بهتر نبود به جای مهرورزی با یاران آمریکا این پولها را در ایران صرف تهیه مسکن جوانان می کردیم؟

  •   اگراین کارتوسط بخش خصوصی ایران انجام میشود کارپسندیده ای است



  • نظرات و پیشنهادها:
    آدرس پست الکترونیکی :   

    height="300" TYPE="application/x-shockwave-flash"
    PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">
     


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ