سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هان ! دشمن ترینِ مردم نزد خدا، کسی است که سنّت امامی را سرمشق خود قرار می دهد ؛ امّا کردارش راسرمشق خود قرار نمی دهد . [امام سجّاد علیه السلام]
 
سه شنبه 86 مرداد 16 , ساعت 8:39 عصر
وزیر اطلاعات:3 طرح براندازی در حال اجراست
سه‌شنبه، 16 امرداد 1386

غلامحسین محسنی اژه ای وزیر اطلاعات ایران، روز سه شنبه 16 مرداد (7 اوت) از آنچه "اقدامات گسترده برای براندازی جمهوری اسلامی" خواند، خبر داد و گفت دشمنان با ناکارآمد نشان دادن دولت و مجلس سعی دارند زمینه ورود برخی عناصر خود را به دولت و مجلس آماده کنند.
به گزارش تلویزیون دولتی ایران، آقای محسنی اژه ای در نشستی به نام "همایش مدیران و مسئولان غرب استان تهران" گفت: "دشمنان نظام اسلامی پس از اقدامات گسترده ای که برای براندازی جمهوری اسلامی انجام دادند و همه نقش بر آب شد، سه طرح براندازی را در پیش گرفته و در حال اجرای آن هستند."

به گفته وزیر اطلاعات ایران، اولین طرح به سرپرستی دیک چنی معاون رئیس جمهور آمریکا و با همکاری گروهی از اپوزیسیون داخل و خارج در حال اجراست و هدف آن ایجاد اختلاف و شکاف بین نیروی های انقلاب است.

دومین طرحی که به گفته آقای محسنی اژه ای در حال اجراست، تخریب فیزیکی و شخصیتی نیروهای انقلاب است.

وزیر اطلاعات ایران سومین طرح را مهمترین "طرح دشمنان نظام" معرفی کرد که به گفته او، هدف آن "ناکارامد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی و براندازی نرم" است.

به گفته آقای محسنی اژه ای، "دشمنان نظام به خصوص آمریکا و انگلیس با استفاده از رسانه های تحت حمایت خود و برخی عناصر داخلی وابسته، این طرحی را در پیش گرفته و سعی دارند در جامعه القا کنند دولت نهم و مجلس هفتم ناکارآمد است تا زمینه ورود برخی از عناصر خود را به دولت و مجلس آماده کنند."

برخی از ناظران سیاسی در ایران می گویند این اظهارات می تواند هشداری برای گروه های سیاسی، به خصوص اصلاح طلبان در ایران باشد که خود را برای شرکت در انتخابات مجلس هشتم در اسفند ماه آماده می کنند.

علاوه بر این، در چندماه گذشته چند پژوهشگر ایرانی - آمریکایی که به ایران سفر کرده بودند، به اتهام براندازی نرم دستگیر شده اند. هاله اسفندیاری و یحیی کیان تاجبخش به این اتهام در زندان به سر می برند.

اخیرا برنامه ای نیز تحت عنوان "به اسم دموکراسی" از تلویزیون دولتی ایران پخش شد که در آن پژوهشگران بازداشت شده، توضیحاتی درباره ارتباط خود با موسسات و بنیادهای پژوهشی آمریکایی می دادند و در آن نتیجه گرفته شده که دولت آمریکا طرح براندازی حکومت ایران را به شیوه "نرم و بدون خشونت از درون" دنبال می کند، مشابه آنچه در سالهای اخیر در کشورهایی همچون اوکراین و گرجستان رخ داده است.

منبع: بی بی سی


لیست کل یادداشت های این وبلاگ