سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از گمانهاى مردم با ایمان بپرهیزید که خدا حق را بر زبان آنان نهاده است . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 86 مرداد 16 , ساعت 9:14 عصر

رحیم مشایی:

سهمیه بنزین سفر به تابستان امسال می‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سهمیه بنزین سفر به تابستان امسال می‌رسد و اگر بخشی از سهمیه هر فردی باقی‌ بماند برای پاییز قابل استفاده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، اسفندیار رحیم مشایی صبح امروز در ششمین نشست خبری ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل کاخ گلستان افزود: باید این سهمیه در اختیار کسی قرار بگیرد که واقعاً برای سفر می‌خواهد از آن استفاده کند و این موضوع نیازمند طراحی است، بنده نیز وظیفه خود را در این زمینه انجام داده‌ام و به رئیس جمهوری منتقل کردم که سهمیه بندی بنزین بر سفر اثر منفی داشته است و باید برای ان تدبیری اندیشیده شود.
وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات سوختگیری برنامه ارائه بنزین باید تهیه شود که چگونگی ارائه آن در حال نهایی شدن است و قول می دهم برای همین تابستان سهمیه بنزین خواهیم داشت و اگر کسی از سهمیه تابستان‌‌اش باقی بماند برای فصل پاییز نیز می‌تواند از آن استفاده کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: سهمیه سفر قطعی است و در فصول مختلف سال نیز سهمیه متفاوتی برای آن در نظر گرفته می‌شود اما در حال حاضر میزان آن مشخص نیست.

*70 درصد از ویلاهای دولتی تحویل گرفته شده است

معاون رئیس جمهوری در پاسخ به خبرنگار اجتماعی فارس درباره روند تحویل مراکز اقامتی دولتی برای استفاده عموم مردم گفت: 70 درصد از این مجتمع‌های دولتی را که حدود 17 مجتمع می‌شود تحویل گرفته‌ایم و تاکنون نیز 4 هزار و 126 نفر از عموم مردم از این مجتمع‌ها استفاده کرده‌اند.
رحیم مشایی درباره تخریب تأسیسات گردشگری داخل حریم 60 متر ساحل دریا نیز اظهار داشت: تأسیسات گردشگری دولتی در ساحل دریا در صورتی که قابل استفاده باشد تخریب نخواهد شد.
وی در پاسخ به اینکه محیط زیست این اجازه را به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نخواهد دادف گفت: محیط زیست الهه دریا که نیست. رئیس سازمان محیط زیست اعلام کرده است مشکلی برای احداث تأسیسات گردشگری در داخل دریا هم وجود ندارد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: آزادسازی سواحل نیز یک ساله امکان پذیر نیست.

*اخذ مجوز 256 میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی تا یک‌ماه دیگر

رحیم مشایی گفت: برای دریافت فاینانس ارزی باید بانک مرکزی به سرمایه‌گذاران تضمین بدهد و شورای اقتصاد نیز باید مورد سرمایه‌گذاری را تصویب کند تا بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاران از سوی بانک مرکزی تضمین شود. به همین منظور فراخوان 256 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در 30 هتل در 30 شهر از محل فاینانس ارزی داده شده است که نقاط مورد نظر برای سرمایه‌گذاری در گردشگری به تأیید معاون اول رئیس جمهور رسیده است که منتظر ابلاغ آن هستیم.
وی در ادامه از استفاده از 6 هزار میلیارد تومان فاینانس خارجی در کشور خبر داد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: برای برخورداری از یارانه بخش گردشگری یک تفاهم‌نامه با وزیر کار ، رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد منعقد کرده‌ایم که بتوانیم از 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات استفاده کنیم.
رحیم مشایی درباره تکذیب فاینانس خارجی 950 میلیارد تومانی نیز گفت:اگر استفاده از 950 میلیارد تومان فاینانس را اعلام کرده‌ام منظور فاینانس ریالی از محل شرکت توسعه گردشگری بوده است، مگر هر فاینانسی باید فاینانس خارجی باشد؟
وی از ارائه 449 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از نیمه دوم سال 84 تا پایان سال 85 خبر داد و گفت: فهرست این موارد بر معاونت سرمایه‌گذاری سازمان موجود است و در حال حاضر نیز بیشتر از یک میلیارد تومان در استان‌ها تسهیلات برای توسعه گردشگری داده می‌شود.

* حضور گردشگری ایران در 26 نمایشگاه بین‌المللی

رحیم مشایی گفت: در سال جاری در 26 نمایشگاه بین‌المللی شرکت خواهیم کرد و در سال گذشته نیز در 20 نمایشگاه شرکت کرده‌ایم که تلاش داریم هم کمیت و هم کیفیت حضور در این نمایشگاه‌ها افزایش یابد.
وی درباره تبلیغاتی که از گردشگری کشور ایران در خارج از کشور صورت می‌گیرد، گفت: تبلیغات گردشگری از شبکه‌های الجزیره، MBC و یورونیوز در حال پخش است.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: سعی خواهیم کرد نمایشگاه ملی و داخلی را نیز با مشارکت NGO‌ها برگزار کنیم.

*راه‌اندازی نرم‌افزار مشترک بین دستگاه‌ها برای ارائه ویزای الکترونیک

رحیم مشایی درباره ویزای الکترونیک گفت: آنچه درباره صدور این ویزا بر عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بوده است همان اوایل دولت انجام شد اما این موضوع به وزارت خارجه و نیروی انتظامی هم مرتبط می‌شود و یکی از مشکلات فعلی ما این است که هر کدام از دستگاه‌ها آمار خاص خود را دارند و مقرر شده است در جلسه‌ای که بین وزارت اطلاعات و وزارت خارجه برگزار شده است نرم افزار مشترکی برای تبادل آمار و اطلاعات بین دستگاه‌ها برقرار شود.
وی درباره آمار حقیقی ورود گردشگران نیز گفت: چون دستگاه‌های آمارگیری کشور در اختیار سازمان ما نیست متاسفانه ما آمار دقیقی نداریم اما هماهنگی‌هایی انجام شده است که امسال نواقص گذشته برطرف کنیم .
ملک زاده معاون گردشگری سازمان نیز در این باره گفت: برای ارائه آمار گردشگر باید تعریف گردشگری را بدانیم و با تعاریف بین‌المللی آمار یک میلیون و 400 هزار گردشگر در سال گذشته آمار درستی است.

* 1000 پروژه سرمایه‌گذاری تا تابستان سال آینده تعریف خواهد شد

وی اظهار داشت: در دولت قبلی تنها چند پروژه برای ارائه به سرمایه‌گذاران وجود داشت اما در حال حاضر آمار این پروژه‌ها بسیار بالا رفته است به طوری که قول می‌دهم تابستان سال دیگر حداقل 1000 پروژه دیگر را به 1000 پروژه فعلی اضافه کنم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پیشنهاد کرده‌ایم که شرکت‌های توسعه گردشگری با ماهیت غیر دولتی در استان‌ها شکل بگیرد و قابلیت‌های استانی به صورت بسته‌های سرمایه‌گذاری تهیه و به سرمایه‌گذاران ارائه شود.
رحیم مشایی تصریح کرد: حجم سرمایه‌گذاری‌ها افزایش چشمگیری یافته است و روزانه با درخواست‌های سرمایه‌گذاری مواجه هستیم.
وی نیز گفت: در هیچ جای دنیا گردشگری بدون بخش خصوصی دیده نمی‌شود. دولت نیز باید سهم خود را برای توسعه گردشگری بپردازد به طوری که باید سرمایه‌گذاران را تشویق کند و تسهیلات مورد نیاز را ارائه دهد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در سال 84 هیچ یارانه‌ای رسمی معینی برای گردشگری کشور وجود نداشته است و بودجه‌ای که در آن سال بودجه فنی، اعتباری سازمان را برای تضمین بازپرداخت یارانه در اختیار بانک‌ها قرار دادیم نظام بانکی بی‌منطق اعتبار ما را برای بازپرداخت 10 سال آینده گرفته بود تا مثلا از سود 16 درصد،8 درصد سهم ما را از آن اعتبار بردارد.
رحیم مشایی ادامه داد: در سال 85 نیز 12 میلیارد تومان از بودجه خود سازمان یارانه برای بخش گردشگری دادیم.
مهدی جهانگیری، مدیر عامل شرکت توسعه گردشگری نیز اظهار داشت: همایش فرصت‌های گردشگری قرار بود در سال گذشته برگزار شود که یکی از دلایل آن فراهم نبودن بسته های سرمایه‌گذاری بود و در حال حاضر در همین راستا مطالعات جامع انجام گرفته و مکان‌یابی شده و بسته‌های سرمایه‌گذاری آماده شده است به طوری که 200 بین راهی 100، کمپینگ و 145 هتل آماده شده است.
وی ادامه داد: در حوزه مناطق نمونه گردشگری نیز بیش از 500 منطقه به تصویب دولت رسیده و شناسایی شده است و 300 فرصت سرمایه‌گذاری نیز از سوی اشخاص حقیقی وحقوقی ارائه شده است و در مجموع بیش از یک هزار پروژه در این سرمایه‌گذاری آماده ارائه به سرمایه‌گذاران است.

*سازمان گردشگری علم غیب ندارد

وی درباره تخریب آثار تاریخی و نحوه برخورد با خاطیان گفت: اینکه ما مانع از تخریب آثار تاریخی شویم چون به طور مداوم همه جا که کشیک نمی‌دهیم امکان نظارت مستمر وجود ندارد اما در مورد برخورد با تخلف به هیچ وجه کوتاه نمی‌اییم. اگر جایی پیدا کردید تجاوزی صورت گرفته یا مدیریت تخلف کرده است به ما گزارش دهید تا برخورد کنیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: پیگیری‌های قضایی در موارد تخریب در حال انجام است و آثاری که نیمه تخریب شده است توقف پروژه حتماً صورت می‌گیرد.

* موافقت اصولی سرمایه‌گذاری در گردشگری یک روزه صادر می‌شود
رحیم مشایی گفت: در برنامه‌ داریم که یک روزه موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را صادر کنیم و در حال حاضر نیز بدون اعلام نظر صریح سازمان هیچ پروژه‌ای انجام نمی‌شودو وزارت نیرو نیز هیچ سدی را ایجاد نمی کند مگر اینکه مطالعات باستان‌شناسی صورت گیرد.

*دادگاه الواح ایرانی در آمریکا مایل نیست حکم صادر کند

رحیم مشایی گفت: جلسه دادگاه الواح ایرانی که مرداد در آمریکا برگزار شد به نتیجه‌ای نرسید.
وی در ادامه افزود: عواقب حراج الواح ایرانی برای دولت آمریکا بسیار سنگین تمام می‌شود چون اینها از نظر حقوقی ضعیف هستند و دلایل محکمه پسندی نیز برای شاکیان قربانیان حادثه ندارند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: دادگاه آمریکا مایل نیست حکم صادر کند.

*هر کسی برای ریاست سازمان سراغ دارید به احمدی نژاد معرفی می‌کنم

رحیم مشایی گفت: هیچ کدام از معاونان و مدیران این سازمان ایده‌آل‌ترین فرد برای پستشان نیستند.
وی درباره سمت خود نیز گفت: هر کسی را که جای بنده معرفی کنید قول می‌دهم به احدی نژاد، رئیس جمهوری معرفی کنم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: تغییر و تحول در شرایط فعلی را در سازمان ضروری نمی‌دانم.
وی درباره موضوع تحقیق و تفحص از سازمان نیز گفت: این موضوع صحت ندارد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ