سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبانت را به نرم گویی و سلام کردن، عادت بده، تا دوستانت فراوان شوند و دشمنانت اندک گردند . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 86 مرداد 16 , ساعت 9:23 عصر
گروه سیاسی / حوزه احزاب و تشکل ها

15:40 - 16/05/86

شماره:8605160447

نسخه چاپی ارسال به دوستان

کروبی:

دوستان اصلاح طلب اجازه ندادند شکست در انتخابات آسیب شناسی شود

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: دوستان اصلاح طلب مدام از اینکه چرا درباره قتل‌های زنجیره‌ای بحثی نمی‌شود استقبال می‌کنند؛ اما وقتی بحث آسیب‌شناسی اصلاحات می‌شود، می‌گویند سر این زخم را باز نکنید.

گزارش تصویری مرتبط
-------------------------------

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی امروز سه‌شنبه در یک نشست صمیمی با فعالان عرصه رسانه کروبی با تاکید دوباره بر اینکه ارباب جراید نباید از سیاسیون خط بگیرند، گفت: ما در انتخابات شورای دوم شهر شکست خوردیم. من خیلی اصرار کردم که این شکست بررسی شود و آسیب‌شناسی کنیم اما حسرت به دل من ماند که یک خبرنگار این مسئله را از من بپرسد که چرا اصلاح‌طلبان در آن انتخابات شکست خوردند.
وی اظهار داشت: دلیل آن این است که کسانی که به رسانه‌ها خط می‌دادند و می‌دهند می‌دانستند آن شکست تقصیر خودشان بود و لذا اجازه ندادند رسانه‌ها هم به این قضیه بپردازند. اگر این اتفاق می‌افتاد ما در انتخابات‌ بعدی شکست نمی‌خوردیم.
وی اضافه کرد: دوستان اصلاح طلب ما وقتی درباره آسیب‌شناسی هر موضوعی صحبت می‌شود پیش قدم می‌شوند و مدام از اینکه چرا درباره مثلاً پرونده قتل‌های زنجیره‌ای بحثی نمی‌شود استقبال می‌کنند اما وقتی بحث آسیب‌شناسی اصلاحات می‌شود می‌گویند سر این زخم را باز نکنید، این محل گلایه‌هاست. این دوستان چون خودشان در قضیه ناکامی‌های اصلاح‌طلبان مقصر بودند نمی‌خواهند حرفی درباره آن زده شود.
کروبی تاکید کرد: ما اگر می‌خواهیم به نتیجه مطلوب برسیم باید منصفانه به نقد همه گذشته بپردازیم و برای آینده خود نیز به همین ترتیب برنامه‌ریزی کنیم.
وی با بیان اینکه من همواره یک رابطه صمیمی با خبرنگارها داشتم و به خصوص در دوره چهار ساله ریاست مجلس همه روزه به نحوی با خبرنگاران ارتباط داشتم و هنوز و امروز نیز به فعالان این عرصه علاقه‌مند هستم، گفت: نظر به این علاقه و ارتباط این جلسه را به پیشنهاد دوستان ترتیب دادیم و به انگیزه گرامیداشت روز خبرنگار و زحمات شما و به ویژه شهدای خبرنگار در خدمت شما هستیم.
وی با بیان اینکه من از ابتدا معتقد به آزادی نشریات بودم، اظهار داشت: البته هر جامعه‌ای ارزش‌ها و حرمت‌هایی دارد که باید رعایت شوند. من نظر به اهمیت کار رسانه در حفظ این چارچوب‌ها هیچ وقت مسئولیت رسانه‌ای را برعهده نگرفته بودم تا اینکه در این آخر عمری حزب اعتماد ملی این روزنامه را روی دست ما گذاشت. حتی مسئولیت روزنامه سلام نیز به من پیشنهاد شد که نپذیرفتم.
دبیرکل حزب اعتماد ملی تصریح کرد: من همواره به آزادی در نشر اخبار معتقد بودم به ویژه برای کسانی که منزوی بوده و ابزار قدرت را در اختیار ندارند. الان شما خودتان هم که اینجا صحبت کردید خیلی متفاوت سخن گفتید عموم شما جوانان بعد از پیروزی انقلاب هستید و معتقدم همه شما هم درست می‌گویید و هم نادرست چرا که یک طرفه نگاه می‌کنید.
کروبی با بیان اینکه یک طرفه نگاه و قضاوت کردن بد است، اضافه کرد: ارباب جراید باید به دولتمردان خط بدهند ولی متاسفانه امروز این مسیر برعکس است و باید جهت این مسیر را اصلاح کرد والا این مشکل را خواهیم داشت.
وی در تشریح مثالی از تندروی‌ها و نگاه‌های یک طرفه بیان داشت: ما در مجلس سوم چون یکسری حرفها را زدیم بد شدیم و مخالفان ما وقتی با همکاری صدا و سیمای آن زمان به ریاست آقای محمد هاشمی و لطف شورای محترم نگهبان ما را کنار زدند بلافاصله با هم بد شدند. نظیر این اتفاق در انتخابات مجلس ششم هم رخ داد و با یک شخصیت محترم و با سابقه سیاسی رفتار خیلی بدی شد اما چند سال بعد توسط همان کسانی که ایشان را تخریب کردند وی دوباره عزیز و منجی اصلاحات شد.
این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها اگر کسی از سیاسیون به آنها خط داد باید برعکس عمل کنند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید استقلال خود را حفظ کنند و اگر این کار را بکنند دیگر این روزگاری را که همه رسانه‌ای‌ها از آن می‌نالند پیش نمی‌آمد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ