سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش یاری می رساند، حکمت ره می نماید . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 86 مرداد 16 , ساعت 9:35 عصر
رییس جمهور : در قضیه هسته‌یی به مراحل پایانی ماجرا نزدیک می‌شویم

رییس‌جمهور کشورمان ‌گفت: ما درصددیم روابط خود را با الجزایر گسترش دهیم و در این ارتباط محدودیتی قائل نیستیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور کشورمان صبح امروز در جمع خبرنگاران و روزنامه‌نگاران برخی از رسانه‌های الجزایری حضور پیدا کرد و به سوالات آنها پاسخ گفت.

رییس جمهور در ابتدای این جلسه در مورد اهداف سفر خود به الجزایر توضیحاتی ارایه داد و بنابراین گزارش در این جلسه خبرنگاری از رییس جمهور در مورد پدیده‌ی تروریسم سوال کرد که رییس جمهور، گفت: شما سوال خوبی را مطرح کردید. اصولا تروریسم زشت‌ترین پدیده‌ای است که امروز بشریت با آن مواجه است. کشتن مردم بیگناه و طراحی برای کشتن انسان‌ها زشت‌ترین کاری است که یک انسان می‌تواند به آن مبادرت کند.

رییس جمهور با بیان اینکه در ریشه‌یابی پدیده‌ی تروریسم ما با دو علت مواجه هستیم در توضیح علت اول، گفت: دوری برخی از انسان‌ها و دولت‌ها از ارزش‌های متعالی و الهی است. وقتی که خداپرستی، توحید و کرامت انسانی از اندیشه و عمل برخی از انسان‌ها و دولت‌ها کنار گذاشته می‌شود و نقش اخلاق در عرصه‌ی اجتماعی و فردی بی‌رنگ و کمرنگ می‌شود در آن موقع روحیه‌ی کشتن بشریت و افراد در انسان‌ها شکل می‌گیرد.

رییس جمهور علت دوم پدیده‌ی تروریسم را نوع مدیریت برخی از قدرت‌های بزرگ در عرصه‌ی جهان امروز دانست و گفت: برخی از قدرت‌ها برای تامین منافع خود دست به هر کاری می‌زنند و هیچ محدوده و مرزی را برای خود قائل نیستند و به طور کلی می‌توان گفت تحمیل‌ها، تبعیض‌ها، فشارها، اشغالگری و تجاوز به حقوق ملت‌ها و غارت منافع ملت‌ها علت دوم بروز تروریسم است.

احمدی‌نژاد گفت: دولت‌هایی که برای رسیدن به منافع خود استفاده از هر وسیله و ابزاری را مباح می‌دانند ریشه‌ی تروریسم در جهان هستند.

رییس جمهور تاکید کرد: متاسفانه باید ریشه‌ی تروریسم را در دولت‌هایی جست‌وجو کرد که اصرار دارند به عنوان پرچمدار مبارزه با تروریسم معرفی شوند. شما نگاه کنید که اشغالگران با شعار مبارزه با تروریسم عراق عزیز را اشغال کرده‌اند و از روزی که آنها وارد این منطقه شده‌اند تروریسم بر جهان گسترش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پایگاه اصلی تروریسم امروز تحت حمایت قدرت‌های اشغالگر و قدرت‌های دوست و وابسته به آنهاست. امروز شما زشت‌ترین رفتار تروریستی را در حکومت اشغالگر قدس مشاهده می‌کنید. آنها زنان، کودکان، جوانان و پیران را با اعلام قبلی مورد هجوم و تهاجم قرار می‌دهند.

احمدی‌نژاد افزود: دو ملت ایران و الجزایر هر دو زخم خورده از تروریسم هستند. رییس جمهور منتخب ملت ایران و نخست‌وزیر آن به دست تروریست‌ها به شهادت رسیدند. در یک جلسه 72 از مسوولان کشور ما توسط تروریست‌ها به شهادت رسیدند. تروریست‌ها امروز تحت حمایت اشغالگران در عراق زندگی می‌کنند و با کنگره‌ی آنها ارتباط دارند.

رییس جمهور تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم باید به صورت ریشه‌ای و اصولی با تروریسم مبارزه کرد و در این عقیده با برادران خود در الجزایر همگام و همنظر هستیم.

رییس جمهور در این گفت‌وگو در پاسخ به سوالی در مورد پرونده‌ی هسته‌یی ایران و موضع الجزایر در مورد این پرونده، گفت: همانطور که می‌دانید ایران در موضوع هسته‌یی بر اساس قوانین بین‌المللی و حقوق قطعی خود عمل و تا امروز کوچک‌ترین تخلفی از قوانین نداشته است. برخورد قدرت‌های زورگو با ملت ایران در مساله‌ی هسته‌یی از همان جنسی است که در سوال قبل اشاره کردم. قدرت‌های زورگو با پیشرفت ملت‌های مستقل چون ایران و الجزایر مخالف هستند و آنها می‌خواهند علم و ثروت، فناوری و صنعت فقط در انحصار خودشان باشد. در حالی که خود ریشه و عامل اصلی ناامنی‌ها در جهان هستند دیگران را به این موضوع متهم می‌کنند.

رییس جمهور با بیان اینکه قدرت‌های زورگو تمام توان سیاسی و اقتصادی خود را برای تسلیم کردن ایران در دفاع از حقوق خود در این مسئله به کار گرفته‌اند ولی ملت ایران با استواری در برابر آنها ایستاد، گفت: ملت ایران با استواری از حق خود دفاع کرد و ما فکر می‌کنیم در این قضیه به مراحل پایانی ماجرا نزدیک می‌شویم.

رییس جمهور تاکید کرد: حقیقت این است که ملت ایران ذره‌ای از حقوق خود در مورد این مسئله عقب‌نشینی نمی‌کند و همان طور که انتظار می‌رفت و حق بود برادران الجزایری‌مان و دولت الجزایر و بوتفلیقه رییس جمهور الجزایر همواره مدافع حقوق قطعی ملت ایران بوده‌اند و این مواضع همچنان ادامه دارد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ