سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حق سنگین است اما گوارا ، و باطل سبک لیکن در کام چون سنگ خارا . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 86 مرداد 16 , ساعت 9:42 عصر

«بازداشت ۲۳۰ نفر در یک کنسرت زیرزمینی در کرج»

ماموران پلیس جمهوری اسلامی روز شنبه ۱۳مرداد در یورش به یک کنسرت راک زیرزمینی در منطقه محمدشهر کرج، ۲۳۰ تن را بازداشت کردند.

خبرگزاری فرانسه از قول یکی از وب سایت های وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی گزارش داده است که در این کنسرت، لوازم ضبط، سی دی، «لباس های دکولته،نوشیدنی های الکلی و مواد مخدر» کشف شده است.

در این وب سایت از قول علی فرهادی دادستان کرج نقل شده که تحقیق در این زمینه جریان دارد و  افراد بازداشت شده، «مجازات خواهند شد.»

پایگاه اینترنتی «جام جم» نیز در گزارشی زیر عنوان «آوای رپ خوان ها با حضور پلیس خاموش شد» نوشته است: «در پی اطلاع ماموران انتظامی از یک فراخوان اینترنتی برای حضور جوانان در مراسم رپ خوانی در یکی از باغهای اطراف کرج ، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و با تحقیقات تخصصی مشخص شد، عاملان برگزاری این پارتی پس از دعوت ، عنوان کرده اند بزودی با کسانی که تمایل به حضور دارند تماس خواهند گرفت ، به طوری که هیچ یک از دعوت شدگان از مکان و زمان برگزاری پارتی رپ خوان ها اطلاع نداشتند. »

این پایگاه اینترنتی همچنین نوشته است: «با جمع بندی اطلاعات مربوط به این پارتی و گزارش موضوع ، ماموران با مجوز قضایی وارد باغ شدند و دهها دختر و پسر جوان را که با پوشش نامناسب در حال رقص و پایکوبی بودند، دستگیر کردند.»

بیش از ۱۱۰ تن از بازداشت شدگان به بازداشت گاه رجایی شهر منتقل شده اند.

بر پایه این گزارش، تعدادی از خوانندگان نیز بازداشت شده اند. این گزارش همچنین افزوده است: «در تحقیقات معلوم شد که برخی از شرکت کنندگان در این پارتی ، در خارج از کشور زندگی می کنند و به دعوت برگزارکنندگان ، در این محل حضور پیدا کرده اند. تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

محدودیت های موسیقی راک

گروه های موسیقی راک در ایران، تنها در صورتی که از مجوز قانونی برخوردار باشند، اجازه فعالیت دارند. در سال های اخیر شمار گروه های موسیقی راک حال افزایش بوده است.

سرپرست یکی از گروه های موسیقی راک اخیرا در گفت و گو با خبرگزاری فارس، به محدودیت هایی که این نوع موسیقی با آن رو به رو است اشاره کرد و گفت: « برای توضیح بیشتر به سال ۸۲ بر می گردم که پس از پایان کنسرت بدون اینکه دلیل مشخصی داشته باشد سه روز روانه زندان شدیم و هیچ کس نپرسید چرا و به چه جرمی به زندان رفتیم و تا همین الان هم متوجه نشدیم که چرا برخورد امنیتی با ما شد.»

در پایان فروردین ماه سال جاری نیز تعدادی از گروه های موسیقی «زیرزمینی» بازداشت شدند و استودیو هایی که در آن آهنگ های خود را ضبط می کردند توسط نیروی انتظامی پلمپ شد.
 
یکی از خواننده‌های رپ در تهران  در آن زمان به رادیو فردا گفته بود که شش تن در این رابطه بازداشت شدند. به گفته وی، از روز ۳۰ فروردین، سه استودیو که موسیقی زیرزمینی را در آن ضبط می‌کردند، پلمپ شد و چند نفرازخواننده‌های این گروه‌ها دستگیر شدند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ