سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا خرد را نزد کسى به ودیعت ننهاد ، جز که روزى او را بدان نجات داد . [نهج البلاغه]
 
شنبه 86 مرداد 20 , ساعت 8:59 عصر
ترویج دقیق! فحشا، قربة الی الله!


عده‌ای نیز کارکرد این مطلب را به دلیل زمان انتشار و عنوان آن، در راستای خوش خدمتی به مسوولان دولتی برخوردکننده ارزیابی می‌کنند. به نظر می‌رسد مطلب این رسانه از اصل مصاحبه زشت‌تر است و خاطره ویژه‌نامه «شلمچه» را زنده می‌کند که با چاپ بریده‌های غیراخلاقی برخی رمانها در آستانه دوم خرداد پرداخت


۲۰ مرداد ۱۳۸۶ - بعد از ظهر ۲۰:۳۹ تعداد بازدید: 150 کد خبر: ۷۲۹۹۶

پس از توقیف روزنامه شرق برخی رسانه‌ها به بهانه خبررسانی درباره اقدام سوال برانگیز روزنامه در انتشار مصاحبه یک فرد بدنام و تقبیح آن، خواسته یا ناخواسته به ورطه ترویج فرد مذکور و گروه و مسلک وی پرداختند.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، شنبه گذشته پس از انتشار سوال برانگیز روزنامه شرق در انتشار مصاحبه یک فرد بدنام، برخی رسانه‌ها تلاش کردند بدون اشاره به نام و گروه وی، به هشدار درباره این اقدام در زمانی بپردازند که حساسیتهای سیاسی دغدغه اصلی مسوولان مطبوعات و دولت را تشکیل می‌دهد. اما برخی رسانه‌ها پس از برخورد با این روزنامه به رویکرد متفاوتی پرداختند.

شگفتی‌آورترین اقدام در این زمینه، روز گذشته توسط یک خبرگزاری حامی دولت انجام شد و 6 روز پس از اقدام شرق و 4 روز پس از توقیف آن، در گزارشی مشروح همراه با انتشار تصویر زن مذکور، به تشریح دقیق جزئیات نظرات غیر اخلاقی مصاحبه شونده پرداخت.

برخی احتمال می‌دهند انتشار این مطلب در خروجی خبرگزاری مذکور ناشی از تعطیلات تابستانی و تعطیلی جمعه بوده و بدون بررسی اکثریت عوامل عاقل و متدین این خبرگزاری صورت گرفته است. ولی همین توجیه از طرف روزنامه شرق مورد قبول قرار نگرفت و مجموعه‌ای از عوامل آن به‌خاطر این اشتباه دست کم تا مدتی از کار بی کار شدند.

در عین حال عده‌ای نیز کارکرد این مطلب را به دلیل زمان انتشار و عنوان آن، یعنی چند روز پس از انتشار مطلب مذکور و برخورد با روزنامه انجام می‌شود، در راستای خوش خدمتی به مسوولان دولتی برخوردکننده ارزیابی می‌کنند. هرچند به نظر می‌رسد مطلب این رسانه از اصل مصاحبه زشت‌تر است و خاطره ویژه‌نامه «شلمچه» را زنده می‌کند که با چاپ بریده‌های غیراخلاقی برخی رمانها در آستانه دوم خرداد پرداخت و همچون این رسانه از خوانندگان خود پوزش خواست!


یکی از بینندگان «بازتاب» با طرح این سوال که آیا برخوردی مشابه با خبر مندرج خواهد شد؟ نوشت: «درج چنین مطالبی حتی با ایما و اشاره در یک سایت غیر وابسته نه تنها باعث مسدود شدن می‌شد، بلکه برخورد با مسئولان آن را می‌توانست در پی داشته باشد ..از آنجائی که برخورد یک بام و دو هوا با رسانه ها از طرف متولیان امر در سالهای اخیر به یک سنت تبدیل شده مقایسه متن خبرگزا ی نیمه دولتی با مصاحبه انجام شده در روزنامه شرق که باعث توقیف آن شد، بخوبی نشانگر این واقعیت تلخ می باشد.این خبرگزاری با آوردن مجدد متن مصاحبه روزنامه شرق و تکرار مطالب غیر اخلاقی مندرج در آن اقدام به ترویج هرچه بیشتر باورهای مصاحبه‌شونده هم جنس گرا کرده است.»

گفتنی است چندی پیش آیت‌الله شیخ مجتبی تهرانی، شاگرد برجسته امام خمینی(ره) و استاد اخلاق شهیر در بیاناتی علت تعبیر «احسن‌القصص» به سوره یوسف را توضیح عفیف قرآن درباره گناه‌های بزرگ خواندند، به صورتی که به رغم بیان عبرت‌آموز داستان یوسف و زلیخا، شرح آن فاقد اثرات سوء می‌باشد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ