سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت مدارا کردن با مردم است . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 91 دی 21 , ساعت 1:45 عصر

 

خط مشی سیاسی آقای ابوالمشاغل هر روز رنگ جدیدی می‌گیرد/ پایان عضویت الهام در جبهه پایداری

 

اظهارنظر لنکرانی درباره حذف الهام از جبهه پایداری برخلاف حرف‌های متناقض قبلی پیرامون این موضوع، صریح و شفاف است و همین موضوع، باز هم ماجرای الهام و ابهامات درباره خط مشی سیاسی او را عجیب‌تر و پیچیده‌تر می‌کند.

به گزارش نامه، آقای ابوالمشاغل این روزها دوباره به یکی از خبرسازترین چهره‌های سیاسی کشور تبدیل شده است. غلامحسین الهام زیر ذره بین رسانه‌ها و محافل سیاسی است و بسیاری فعالیت‌های او را این روزها رصد می‌کنند. از بازگشت پر حرف و حدیث او به سمت سخنگویی دولت احمدی نژاد، آن هم در ماه‌های پایانی دولت دهم، تا حکم معاونت مدیریت سرمایه و نیروی انسانی رئیس جمهور و در نهایت انتصاب به عنوان نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر صدا و سیما، همه و همه الهام را دوباره به لقب دیرینه خود، ابوالمشاغل دولت احمدی نژاد نزدیک و او را به مرکز توجهات رسانه‌ها تبدیل کرد.

بازگشت الهام به دولت احمدی نژاد و گرفتن صندلی سخنگویی بعد از چند سال، حرف و حدیث‌ها را درباره نزدیکی دوباره جبهه پایداری و دولت احمدی‌نژاد و حامیان وی به اوج رساند. عده‌ای نام الهام را به عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی جریان حامی دولت مطرح می‌کردند و می‌گفتند الهام هنوز هم به پایداری، اعضا و مرامنامه این جبهه نزدیک است و اگر او به عنوان کاندیدای مورد حمایت جریان حامی دولت برای انتخابات ریاست جمهوری آتی معرفی شود، باز هم ائتلاف و نزدیکی میان این جریان با جبهه پایداری ایجاد خواهد شد و رابطه میان حامیان احمدی‌نژاد و پایداری‌ها را که برای مدت‌ها به تیرگی گراییده بود، دوباره ترمیم خواهد کرد. (اینجا)

اما پس از پیوستن دوباره الهام به دولت، اظهارنظرهای پایداری‌ها درمورد او متناقض و چندرنگ شد. برخی پایداری‌ها می‌گفتند که الهام همچنان عضو جبهه پایداری است و مرام فکری پایداری را قبول دارد، اما برخی دیگر از اعضای پایداری همچون طبیب زاده، پیوستن الهام به دولت را موجب کنار رفتن او از جبهه پایداری و جدایی وی از اصول و خط مشی‌های پایداری می‌دانستند. (الهام با حامیان دولت است یا با پایداری‌ها؟)

امروز اعلام حذف غلامحسین الهام از جبهه پایداری ازسوی سخنگوی این جبهه، باز هم حرف و حدیث‌ها را درباره نزدیکی فکری و خط مشی سیاسی آقای ابوالمشاغل دولت دامن زده است. کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری درباره عدم حضور الهام در جلسات شورای مرکزی جبهه پایداری و داشتن چندین سمت دولتی گفته که ما قبلا گفته‌ایم که جبهه پایداری تصمیم دارد کسانی که عضو شورای مرکزی هستند، در مناصب دولتی حضور نداشته باشند. با توجه به سمت دولتی آقای الهام، عضویت ایشان در جبهه  منتفی می‌شود.

اظهارنظر لنکرانی درباره حذف الهام از جبهه پایداری برخلاف حرف‌های متناقض قبلی پیرامون این موضوع، صریح و شفاف است. او الهام را از جبهه پایداری حذف شده می‌داند. اما این موضوع، باز هم ماجرای الهام و ابهامات درباره خط مشی و اصول سیاسی او را عجیب‌تر و پیچیده‌تر می‌کند. الهام از اعضای اولیه جبهه پایداری بوده و در سه سال اول دولت دهم، با کناره‌گیری از دولت احمدی‌نژاد با شدت و جدیت در راستای اهداف و اصول جبهه پایداری فعالیت کرده و همواره در مقام دفاع از این جبهه بوده است. اما ناگهان در ماه‌های پایانی دولت دهم، الهام دوباره به سمت احمدی‌نژاد و تیمش برگشت، سخنگوی دولت شد، چند منصب دولتی گرفت و در مقابل انتقادات برخی از هم‌جبهه‌ای‌های خودش در پایداری، واکنشی نشان نداد.

شاید الهام در فضای سیاسی این روزهای کشور، یکی از کسانی است که نمی‌شود خط و جریان خاص فکری او را تشخیص داد. الهام این روزها زیاد از این خط به آن خط پریده است و همین جابجایی او بین دولت و جبهه پایداری که برخلاف دوستی قدیمی، این روزها آماج انتقادات و طعنه و کنایه‌های هم هستند، نشانگر نامعلوم بودن مشی سیاسی آقای ابوالمشاغل است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ