سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند حارث بن حوت نزد او آمد و گفت چنین پندارى که من اصحاب جمل را گمراه مى‏دانم ؟ فرمود : ] حارث تو کوتاه‏بینانه نگریستى نه عمیق و زیرکانه ، و سرگردان ماندى . تو حق را نشناخته‏اى تا بدانى اهل حق چه کسانند و نه باطل را تا بدانى پیروان آن چه مردمانند . [ حارث گفت من با سعید بن مالک و عبد اللّه پسر عمر کناره مى‏گیرم فرمود : ] سعید و عبد اللّه بن عمر نه حق را یارى کردند و نه باطل را خوار ساختند . [نهج البلاغه]
 
شنبه 91 دی 23 , ساعت 10:53 عصر
خالد القوبی گفت: «این قایق ها از نوع قایق ماهیگیری بودند و سرنشینان آن ها به دلیل تغییر سریع جهت باد و شرایط آب و هوا راه خود را در دریا گم کردند و خود را در آب های یک کشور دیگر یافتند و این امری طبیعی است».

تسنیم: عربستان با تایید ورود غیرقانونی دو قایق این کشور به آب های ایران تغییر سریع جهت باد و گم کردن راه را علت ورود این قایق ها به آب های ایران عنوان کرد.

عرب نیوز نوشت: سخنگوی گارد ساحلی عربستان در استان شرقی این کشور خبر توقیف دو قایق متعلق به این کشور توسط ایران را تایید کرد.

خالد القوبی گفت: «این قایق ها از نوع قایق ماهیگیری بودند و سرنشینان آن ها به دلیل تغییر سریع جهت باد و شرایط آب و هوا راه خود را در دریا گم کردند و خود  را در آب های یک کشور دیگر یافتند و این امری طبیعی است».

به گفته وی در برخورد با این گونه مسائل راهی عرفی و معمول وجود دارد و آن این است که قایق های وارد شده به آب های کشور مربوطه توقیف می شوند، مورد بازجویی قرار می گیرند و سپس آزاد می شوند.

وی افزود:«این مسئله می تواند برای هر شناوری در خلیج فارس پیش بیاید و پیش می آید».

سخنگوی گارد ساحلی عربستان گفت رویه مشابهی در مورد دو قایق ایرانی اجرا شد که هفته گذشته وارد آب های عربستان شده بودند.

وی افزود:«ما این قایق ها را توقیف کردیم، سرنشینان آن ها را بازداشت کردیم، از آن ها بازجویی کردیم و سپس همه آن ها را آزاد کردیم».

پیش تر یک مقام گارد ساحلی ایران در بوشهر از تجاوز دو قایق عربستانی به آب های ایران و توقیف آن ها و بازداشت 10 سرنشین این قایق ها خبر داده بود. پیش از آن نیز رسانه های عربستانی از بازداشت 21 ماهیگیر ایرانی به اتهام ورود غیرقانونی به آب های این کشور خبر داده بودند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ