سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] بنده را نسزد که به دو خصلت اطمینان کند : تندرستى و توانگرى . چه آنگاه که او را تندرست بینى ناگهان بیمار گردد و آنگاه که توانگرش بینى ناگهان درویش شود . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 91 بهمن 12 , ساعت 2:7 عصر

دو نکته درباره گرانی خودرو

1- سالهاست که با کمال افتخار عنوان می‌کنیم که در صنعت خودرو خودکفا هستیم و برای خودمان بارها و بارها کف مرتب زده‌ایم‌! خودرو ملی تولید می‌کنیم که اگر در حد خودروهای ژاپنی نباشد، در حد خودروهای چینی هست (‌خوب مگه چیه‌؟ چین که از ژاپن بهترتره‌!‌) و به همین مناسبت به احترام خودمان از جا برمی‌خیزیم و کلاه از سر بر می‌داریم ! به کشورهایی مثل ونزوئلا، خودرو صادر می‌کنیم و به همین دلیل در مقابل جهانیان ژست می‌گیریم که هوگو چاوز با لگن خاصره عمل کرده پشت خودروی تولیدی ما می‌نشیند و ...اما این روزها با بالا رفتن قیمت ارز، خودروهای ملی تولید شده در صنایع خودکفای خودمان هر روز بیشتر از دیروز گران می‌شود . واقعا سخت است که این گرانی را به استکبار جهانی و شیطنت غربی‌ها و جنگ تمام عیار و این جور چیزها وصل کنیم! ولی جای نگرانی نیست، بعضی مسئولان اجرایی به جای همه چیز، قدرت فرافکنی دارند و از این بابت جای هیچ گونه نگرانی نیست.

2- گرانی خودرو در کشور ما فقط گرانی خودرو نیست. در کشوری که سال‌ها است افزایش قیمت بنزین، قیمت قبر در بهشت زهرا را هم گران می‌کند، معلوم است که گرانی خودرو بر روی قیمت محصولات دیگر هم تاثیر مستقیم می‌گذارد. بعضی از محصولات گران شده عبارتنداز :

ویلچر: قیمت ویلچر بالای 3 میلیون تومان شده است. ویلچر از طرفی وسیله نقلیه است و از طرفی جزو محصولات مرتبط با پزشکی؛ پس حالا حالاها جا برای گران شدن دارد و طولی نمی‌کشد که مثل پراید 18 میلیون شود!

فرغون: فرغون اگر چه برای بنایی کاربرد دارد اما با گران شدن خودرو، ممکن است به عنوان وسیله نقلیه هم مطرح شود و با بالا رفتن تقاضا، قیمتش به شدت گران شود . به هر حال از نظر کیفیت، فرغون خیلی با کیفیت‌تر از بسیاری از خودروهای داخلی است. هموطنان عزیز و محترم ! برای خرید فرغون بشتابید که غفلت موجب پشیمانی است .

کفش و کتانی: با افزایش قیمت خودرو، مطمئنا پیاده روی بیشتر شده و استهلاک کفش‌های هموطنان افزایش خواهد یافت لذا به جاست که قیمت کفش هم چیزی بین 300 تا 2000 درصد گران شود تا خدای ناکرده در حق این کالا اجحاف صورت نگیرد!

گاز: گاز مصرفی توسط خانوارهای ایرانی هم باید به دلیل افزایش قیمت خودرو گران شود . چون توضیح دادن علتش و درک آن، از درک نظریه نسبیت انیشتن هم سخت تر است، از آن می‌گذریم ولی خلاصه آن این است که باید پولی که قرار است دولت در شب عید به مردم بدهد، پیش پیش‌از جیبشان بیرون بیاید!



لیست کل یادداشت های این وبلاگ