سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر کس مردمی را دوست بدارد [ در روز قیامت ] با آنان محشور خواهد شد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 91 بهمن 13 , ساعت 2:42 عصر
دیدار مفتی اعظم سوریه با دبیر شورای عالی امنیت ملی، دیدار وزیر امور خارجه عمان با جلیلی، دیدار ولایتی با رئیس جمهور پاکستان، سفر امیرعبداللهیان به اردن، برگزاری بیست و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، تکذیب خبر انفجار در فردو و... مهم‌ترین عناوین هفته گذشته سیاست خارجی بود.
به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:
 
 
احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه عصر روز پنجشنبه با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

روابط اقتصادی ایران و پاکستان باید بیش از پیش گسترش یابد
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: پیوندهای بسیاری بین دولت ایران و پاکستان وجود دارد که ظرفیت‌های بزرگی را برای همکاری 2 کشور در عرصه‌های مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به‌وجود آورده است.
 
 
وزیر مشاور در امور خارجه عمان عصر امروز با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.
 
 
مشاور مقام معظم رهبری و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، بعد از ظهر امروز با رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.
 
 
وزیر امور خارجه عمان گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری محترم و دارای تاریخ و مبارزه طولانی بوده و نقش موثری در حل بحران‌های منطقه‌ای دارد.
 
 
وزیر امور خارجه کشورمان روابط جمهوری اسلامی ایران با عمان را در سطحی بسیار گسترده دانست و گفت: مقامات این کشور بنا به درخواست ما به بسیاری از مسائل ورود پیدا کرده و با درایت آنها را حل کرده‌اند.

زمان و مکان مذاکرات مشخص نیست/آمادگی قزاقستان، ترکیه، سوئد و سوئیس برای میزبانی مذاکرات
 
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هنوز زمان و مکان مذاکرات ایران با گروه 1+5 مشخص نیست و طرف غربی تا به امروز پیشنهاد ایران مبنی بر تعیین قاهره به عنوان مکان مذاکره را نپذیرفته است.
 
معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه جمهوری اسلامی به منظور دیدار با مقامات اردنی به این کشور سفر کرد.
 
 
کتاب‌های "مدارک فقه اهل سنة علی منهج وسایل الشیعة" و "فقه الوفاق" در حاشیه اختتامیه بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی رونمایی شد.
 
 
اندیشمندان اسلامی پس از پایان بیست و ششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت ارائه راهکارهای عملی و اجرایی در راستای ایجاد تقریب مذاهب اسلامی و تشکیل امت واحده اسلامی تاکید کردند.
 
 
کمیسیون‌های مختلفی با موضوع بررسی وحدت اسلامی در بیست و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی در حال برگزاری است.
 
 
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی منشور وحدت را پیشنهاد کرده و بیش از 3 هزار نفر آن را امضا کردند و این تکلیف ما است که فعالیت خود را در زمینه پیوند میان مسلمانان قوت بخشیم.
 
 
قائم‌مقام رییس سازمان انرژی اتمی ضمن تکذیب خبر انفجار در تاسیسات فردو گفت: تاسیسات فردو هیچ‌گونه انفجاری به خود ندیده است.
 
 
در بیست و ششمین اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی، از سوی رئیس دانشگاه تمدن اسلامی لبنان، دکترای افتخاری به رئیس‌جمهوری کشورمان اهدا شد.
 
 
دبیرکل سابق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از سخنان رئیس جمهور کشورمان در جریان برگزاری کنفرانس بین‌المللی سران کشورهای اسلامی تقدیر کرد.
 
 
سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق عصر امروز با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار می‌کنند.
 
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان به منظور شرکت در بیستمین نشست سران اتحادیه آفریقا در رأس هیئتی سیاسی لحظاتی پیش عازم آدیس آبابا پایتخت اتیوپی شد.
 
 
رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا ضمن اعلام برگزاری بیست و دومین نشست شورای اجرایی و بیستمین نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد که در این اجلاس‌ها شرکت کند.
 
 

در مراسم باشکوه جشن پیامبر اعظم(ص) که بسیاری از میهمانان داخلی و خارجی حضور داشتند از تمبر یادبود میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و پرچم امت واحده رونمایی به عمل آمد که به رسم یادبود، شال و پیراهن‌هایی منقش به نشان پرچم امت واحده به میهمانان اهدا



لیست کل یادداشت های این وبلاگ