سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در خردسالی نیاموزد، در بزرگسالی پیش نیفتد . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 91 بهمن 23 , ساعت 12:9 عصر

رار کروبی و پوشش زنانه موسوی

دوشنبه 23 بهمن 1391 ساعت 9:19
سه سال قبل در چنین روزی (22 بهمن 88) مردم سراسر کشور در راهپیمایی تاریخی 22 بهمن حاضر شدند تا عملا بعد از راهپیمایی 9 دی، دومین تجمع کم سابقه ملت در مبارزه با فتنه گران برگزار شود.

به گزارش هم اندیشی، به نقل از کتاب روزشمار 8 ماه نبرد مقدس؛ مهم ترین وقایع این روز را از نظر می گذرانید:


* رجانیوز: راهپیمایی مردم ایران در سراسر کشور به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد. جمعیت حاضر در خیابان های سراسر کشور به خصوص پایتخت به حدی بود که شبکه ای. بی. سی آمریکا نیز نتوانست در این باره سکوت کند و با اشاره به این که تعداد کمی از مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به خیابانها آمده بودند، تاکید کرد که این افراد قبل از آن که بخواهند دست به اقدامی آشوبگرانه بزنند، توسط مردم پراکنده شده و در میان سیل عظیم جمعیت حاضر در صحنه و حامیان انقلاب اسلامی ایران محو شدند.


* فارس: علیرغم آنکه از روزهای قبل از برگزاری راهپیمایی 22 بهمن شبکه های مختلف خارجی با فراخوان های متعدد خود از مردم خواستند تا با نمادهای سبز در خیابانها حاضر شوند اما کثرت جمعیت مردم در این روز به حدی بود که در هیچ نقطه ای از کشور غیر از مردمی که برای راهپیمایی و تجدید بیعت با رهبر انقلاب در صحنه حاضر شده بودند، گروه دیگری مشاهده نشد. این امر سبب شد تا در روزهای بعد از 22 بهمن رسانه های بیگانه با حمله به یکدیگر به دنبال پیدا کردن مقصر این اتفاق باشند. سایت متعلق به مهاجرانی طی فراخوانی قبل از 22 بهمن به هواداران فرقه سبز، از آنها خواسته بود به صورت ناشناس و بدون استفاده از نمادهای سبز وارد میدان آزادی شوند و سپس با عیان کردن نمادهای سبز خود و سوت زدن به هنگام سخنرانی رییس جمهور اعتراض خود را اعلام کنند که این طرح به نام پروژه «اسب تروا» مشهور گشت اما با حضور میلیونی مردم تهران در این روز و ناپدیدی اقلیتی که مدعی تقلب در انتخابات بود، عملا این طرح و طرح های مشابه دیگر برای برهم زدن نظم عمومی در 22 بهمن با شکست مواجه شد.


*رجانیوز: مهدی کروبی که از قبل اعلام کرده بود ساعت 10 صبح در میدان صادقیه حاضر خواهد شد، به محض پیاده شدن از ماشین خود در در ساعت 11 در خیابان منتهی به این میدان با خشم مردم حاضر در آنجا مواجه شد، به نحوی که بار دیگر عمامه وی بر زمین افتاد و با کمک محافظین خود مجددا سوار بر ماشین شد و از دست مردم گریخت. بنابر گفته شاهدان عینی، کروبی مجموعا کمتر از 20 ثانیه توانست در جمع مردم حاضر شود و برای حفظ جان خود به سرعت از میان جمعیت که شعارهایی علیه وی سر می دادند فرار کرد.


* فارس: میرحسین موسوی ساعت 11 به قصد حضور در جمع مردم از خیابان رودکی عازم راهپیمایی بود که پس از مشاهده حضور میلیونی مردم به سمت یکی از کوچه‌های این خیابان به نام بن‌بست مصطفی رفته و در یکی از ساختمانهای آنجا پنهان شد. وی تا ساعت دو و نیم بعد از ظهر در این ساختمان حضور داشت و تیم حفاظتی وی پس از مشاهده خلوتی خیابان‌ها و عدم حضور مردم او را تحت مراقبت شدید با پوشش پارچه ای از کوچه خارج کرده و سوار برخودروها منطقه را ترک کردند.


* شبکه ایران: «سید محمد خاتمی نیز در تقاطع زنجان- آزادی درصدد ورود به جمع میلیونی مردم بود که در مواجهه با مردم این محل را ترک کرد. مردم تهران با مشاهده وی با شعار « مرگ بر منافق» خشم و عصبانیت خود را نسبت به وی اعلام کردند»


* فارس: هاشمی رفسنجانی که از تقاطع خیابان فلسطین - انقلاب به جمع راهپیمایان پیوست با شعار راهپیمایان تهرانی مواجه شد: «هاشمی هاشمی، بصیرت بصیرت»


* فارس خبر داد: طبق برآوردهای نهادهای مختلف، بیش از 50 میلیون در سراسر کشور در این جشن ملی در خیابانها حضور پیدا کردند.


* فارس: در قسمتی از قطعنامه پایانی راهپیمایان پایتخت تاکید شد: «ما از برخی خواص که از حیثیت انقلاب و نظام کسب وجاهت کرده اند، می خواهیم به تبعیت از مقام معظم رهبری به جای اتخاذ مواضع غیرشفاف و دوپهلو به صفوف فشرده ملت پیوسته ، با صراحت صف شکنان و اغتشاشگران را محکوم کرده و دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنند. ما از قوه محترم قضائیه انتظار داریم با کمال قاطعیت به جرم سنگین فتنه گرانی که واردکردن خسارات فراوان جانی و مالی به مردم، اتلاف اموال عمومی، سلب امنیت و هتک مقدسات، دشمنان را شاد کرده و بهانه به دست آنها داده اند قاطعانه رسیدگی کرده ، حکم عادلانه اسلام را بدون پروا در حق آنها اجرا و ریشه فساد را برای همیشه بخشکانند»


* پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با صدور پیامی خطاب به ملت ایران از حضور شگفت آفرین مردم قدردانی کردند. در قسمتی از این پیام آمده است: «خسته مباد گامهای استوارتان، سربلند باد پرچم همت و آزادگیتان. درود خدا بر عزم راسخ و بصیرت بی‌همتایتان، که همیشه درلحظه‌ی نیاز، صحنه‌ی رویارویی با بددلان و بدخواهان را عرصه‌ی پیروزی حق میسازد و نمایشگاهی از عزت و عظمت می‌آراید ... آیا سی و یک سال آزمون و خطای چند دولت متکبّر و زورگو کافی نیست که آنان را از خواب غفلت بیدار کند و بیهودگی تلاش برای سیطره بر ایران اسلامی را به آنان تفهیم نماید؟



آیا حضور دهها میلیون انسان بصیر و پرانگیزه در جشن سی و یکسالگی انقلاب کافی نیست که معاندان و فریب‌خوردگان داخلی را که گاه ریاکارانه دم از «مردم» می‌نند، به خود آورد و راه و خواست مردم را که همان صراط مستقیم اسلام ناب محمدی صلی‌الله علیه و آله و راه امام بزرگوار است،‌ به آنان نشان دهد؟ دوستان و دشمنان ملت ایران بدانند که این ملت راه خود را شناخته و تصمیم خود را گرفته است و برای رسیدن به قله پیشرفت و سعادت با تکیه بر خدا و اعتماد به قدرتی که خداوند به او بخشیده است هر مانعی را از سر راه بر خواهد داشت.»
ب



لیست کل یادداشت های این وبلاگ