سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! ... قلبم را از وحشت آفریدگانِ بدت بپوشان، و انس به خود و دوستان و فرمانبرانترا به من ببخش . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]
 
دوشنبه 92 فروردین 26 , ساعت 12:59 صبح
گفتگوی «فردا» با نائب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره حواشی میتینگ استادیوم آزادی
کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی شاهد اقدامات خلاف قانون دولت است و همه موارد را بررسی می کند. تاکنون تذکرات جدی به دستگاه های دولتی که قرار است در برگزاری میتینگ ورزشگاه آزادی از ظرفیت آنها استفاده شود، داده است و اگر دستگاه دولتی و یا وزارت خانه ای از پول بیت المال برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کند حتما برای توضیح و بازخواست به مجلس فراحوانده خواهد شد.
سرویس سیاسی «فردا»: نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اقدام دولت در برگزاری میتینگ انتخاباتی در ورزشگاه آزادی با عنوان تقدیر از مسئولان ستاد سفرهای استانی گفت: هرگونه اقدام خارج از ضوابط و مقررات قبل از انتخابان که رنگ و بوی سیاسی و انتخاباتی داشته باشد برای همه جریانها خصوصا دولت که وظیفه خطیری در برگزاری انتخابات بر عهده دارد غیرقانونی می باشد.

منصور حقیقت پور در گفتگو با «فردا» افزود: جریان انحرافی از مدت ها پیش برنامه های جدی برای انتخابات ریاست جمهوری چیده است که متاسفانه رییس دولت نیز نقش مهمی در این بی قانونی و بی اخلاقی ها دارد و نه تنها مخالفتی با اقدامات این جریان نمی کند بلکه از حامیان اصلی نیز محسوب می شود.

وی با انتقاد از رفتارهای غیر اخلاقی و غیرسیاسی رییس دولت تصریح کرد: جریان انحرافی و آقای احمدی نژاد خودشان را در غالب قوانین تعریف نمی کند و مافوق هر قانونی می داند. آنها  انتظار دارند که قوانین در غالب رفتار آنها تعریف شود از این رو برای آنها هزینه کردن از بیت المال، نه مشکل قانونی دارد نه شرعی.

حقیقت پور درباره استفاده از امکانات دولتی و هزینه از بیت المال در برگزاری میتینگ انتخاباتی جریان انحرافی اظهار داشت: اینکه برای برگزاری میتینگ ها و مراسم های انتخاباتی از دستگاه های دولتی و شبه دولتی استفاده شود و از بیت المال هزینه شود مغایر با قانون اساسی است و دولت و شخص رییس جمهور باید پاسخگوی این نوع رفتارها باشد.

وی افزود: : مگر قرار است زلزله بیاید که سازمان جوانان هلال احمر موطف باشد چندین هزار بسته غذایی تهیه کند یا 30 هزار نفر به ورزشگاه آزادی بفرستد، هلال احمر کارهای مهم تری دارد برود به آنها برسد. یا اینکه وزارتخانه ای که وظیفه تعلیم و تعلم جوانان را به عهده دارد از آنها برای اجرای بی قانونی استفاده کند و بچه های دبیرستانی را به اجبار برای پرشدن جایگاه به ورزشگاه ببرد.

نماینده مردم اردبیل تاکید کرد: کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی شاهد اقدامات خلاف قانون دولت است و همه موارد را بررسی می کند. تاکنون تذکرات جدی به دستگاه های دولتی که قرار است در برگزاری میتینگ ورزشگاه آزادی از ظرفیت آنها استفاده شود، داده است و اگر دستگاه دولتی و یا وزارت خانه ای از پول بیت المال برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کند حتما برای توضیح و بازخواست به مجلس فراحوانده خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس با اظهار تاسف از عملکرد وزارت کشور در صدور مجوز برای چنین مراسمی گفت: متاسفانه از آنجایی که اجازه برگزاری چنین میتینگ هایی با وزارت کشور است و آن هم زیر نظر دولت قرار دارد نمی توان جلوی آن را گرفت. هرچند اگر وزیر کشور هم با چنین مراسمی مخالفت می کرد آقای احمدی نژاد طبق سابقه، ایشان را برکنار می کردند و کسی را جایگزین می کردند که بی چون و چرا مطیع دستورات ایشان باشد همان طور که در سریال برکناری وزرای ایشان شاهد بودیم. 


لیست کل یادداشت های این وبلاگ