خدایا! آموزگاران را ببخشای ـ سه بار فرمود ـ و عمرشان را طولانی کن وکسب و کارشان را رونق بخش . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 88 آبان 18 , ساعت 1:39 عصر
سرپرست وزارت نیرو در گفت‌وگو با فارس:
گزارش نهایی مجزاسازی کنتورهای آب بزودی ارائه می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست وزارت نیرو گفت: مشاوران وزارت نیرو و آبفاهای کشور در حال نهایی کردن گزارش های خود برای آغاز مجزاسازی کنتورهای آب در ساختمانها هستند که بزودی اعلام می شود.


مجید نامجو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در دستورالعملی که در اوایل امسال به شرکتهای آبفا ارائه شد قرار شد تا این شرکتها مشاور بگیرند که جمع‌بندی بر روی موضوع مجزاسازی کنتورهای آب صورت گیرد.
وی ادامه داد: این مشاوران نیز جذب و کارهای خود را آغاز کرده‌اند و بزودی گزارش نهایی و جمع‌بندی خود را راجع به اینکه جداسازی کنتور آب از کجا شروع و کجا تمام شود را ارائه می کنند.

*جداسازی کنتور آب تمام ساختمانها فراهم نیست

سرپرست وزارت نیرو تاکید کرد:قطعا امکان این که بتوان جداسازی کنتور آب را بر روی تمام آپارتمانها و ساختمانها انجام داد فراهم نیست اما به هر صورت تلاش وزارت نیرو بر این است که تا آنجا که می توان این کار انجام شود.
وی افزود: بخصوص بر روی ساخت و سازهایی تا آپارتمان‌های 4 تا5 طبقه که می‌توان جداسازی کنتور را بر روی آنها انجام داد این کار را کرده‌ایم و الان آبفاهای استانها موظف هستند که این کار را انجام دهند.
نامجو گفت:وزارت نیرو منتظر جمع‌بندی گزارش مشاوران خود است تا با توجه به کارهایی که در گذشته شده و پایلوت‌هایی که انجام شده این‌ها را ارائه کنند تا بر اساس آن وزارت نیرو یک برنامه‌ریزی مدونی را برای این موضوع انجام دهد.

*پیمانکاران خصوصی درخواست کنتور مجزا دهند

وی خاطر نشان کرد: پیمانکاران خصوصی که قصد دارند کار ساخت و ساز انجام ‌دهند باید درخواست نصب کنتورهای مجزای آب را به شرکتهای آبفا ارائه کنند و آبفاها نیز تا حد امکان این کار را انجام خواهند داد.
نامجو با بیان اینکه جداسازی کنتور آب نیازمند همکاری دستگاههای ذیربط دیگر و حتی شهرداری ها است گفت: موضوعی که در حال حاضر مطرح است این است که ساختمانهای ساخته شده چه کار باید کنند چرا که ساختمانها باید طبقه‌بندی و اولویت‌بندی شوند تا بتوان جداسازی کنتور آب را انجام داد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ