سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از غفلت بپرهیزید که از تباهی حسّ است . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 88 آبان 18 , ساعت 2:12 عصر
در حاشیه دیدار با نخبگان مطرح شد:
ابراز نارضایتی تلویحی رهبرانقلاب از برنامه " بیست و سی"؟
با توجه به اینکه برنامه های سیاسی و انتخاباتی صداوسیما در قالب بخش خبری مشهور به "بیست و سی" تعریف و ارائه شده و می شود، این سخنان صریح رهبری را می توان نارضایتی ایشان از رویکرد این برنامه نیز تفسیر کرد.بخش خبری بیست و سی از جمله ابتکارات مدیریتی عزت الله ضرغامی در آستانه انتخابات نهم ریاست جمهوری (1384) بود که در ابتدای پخش مورد استقبال مردم و نخبگان قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار پارسینه، رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار با نخبگان علمی کشور درفرازی از سخنان خود به عملکرد سیاسی و انتخاباتی صداوسیما در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره کردند که قابل تامل است.

فراز مورد اشاره سخنان امروز رهبری بدین شرح است:

همچنانى که شما دیدید. تو همین قضایاى انتخابات، خوب، تبلیغات انتخاباتى مثلاً باید یک ماه یا بیست روز قبل از شروع انتخابات انجام بگیرد؛ اما از پیش از عید نوروز تبلیغات انتخاباتى شروع شد! همین تلویزیونى هم که مورد انتقاد بعضى از دوستان است، متأسفانه منعکس میکرد. بنده موافق هم نبودم. این را هم شما خیال نکنید که حالا بنده چون رئیس صدا و سیما را انتخاب میکنم، همه‌ى برنامه‌هاى صدا و سیما را مى‌آورند، دانه دانه بنده نگاه کنم، امضاء کنم. نخیر، از خیلى از برنامه‌هاى صدا و سیما بنده راضى هم نیستم؛ از جمله، از همین من راضى نبودم که از سه ماه قبل از انتخابات - انتخابات بیست و دوم خرداد بود - از ماه اسفند، بلکه زودتر از اسفند، بعضى از سفرهاى تبلیغاتى و حرفهائى که زده شد و تظاهراتى که میشد و مجادلاتى که انجام میگرفت، از تلویزیون پخش شود، که متأسفانه تو تلویزیون پخش شد؛ به خاطر همین، که یعنى ما آزاداندیشیم! اینها توهم است؛ این جنجال‌آفرینى در داخل کشور است.

به گزارش پارسینه، با توجه به اینکه برنامه های سیاسی و انتخاباتی صداوسیما و آنطور که در کلام رهبری آمده است "تظاهرات و مجادلات و ..." غالبا در بخش خبری مشهور به "بیست و سی" تعریف و ارائه شده می شود، این سخنان صریح رهبری را می توان نارضایتی ایشان از رویکرد این برنامه نیز تفسیر کرد.

بخش خبری بیست و سی از جمله ابتکارات مدیریتی عزت الله ضرغامی در آستانه انتخابات نهم ریاست جمهوری (1384) بود که در ابتدای پخش مورد استقبال مردم و نخبگان قرار گرفت.

اما به مرور به دلیل آنچه که منتقدان "جهت گیری های مخصوص و جناحی" می نامیدند، از سوی بسیاری از فعالان سیاسی و رسانه ایی و همچنین افکار عمومی مورد غضب قرار گرفت.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ