سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند چون از صفّین به کوفه بازگشت به شبامیان گذشت و آواز گریه زنان را بر کشتگان صفین شنود . حرب پسر شرحبیل شبامى که از مهتران مردم خود بود به سوى حضرتش آمد . امام فرمود : ] چنانکه مى‏شنوم زنان شما بر شما دست یافته‏اند چرا آنان را از افغان باز نمى‏دارید ؟ [ حرب پیاده به راه افتاد و امام سواره بود ، او را فرمود : ] بازگرد که پیاده رفتن چون تویى با چون من موجب فریفته شدن والى است و خوارى مؤمن . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 88 آبان 18 , ساعت 2:27 عصر
گل:ترکیه از روند مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای1+5 حمایت می کند
استانبول - " عبدالله گل " رییس جمهوری ترکیه بر حمایت کشورش از روند مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد .
به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به استانبول، عبدالله گل این مطلب را در سخنان افتتاحیه خود در اجلاس کمسک عنوان کرد و گفت: روابط ایران و ترکیه مبتنی بر اصول مداخله نکردن در امور داخلی یکدیگر ، حسن همجواری و همکاری امنیتی است.
او اضافه کرد: در این چارچوب ترکیه خواهان توسعه و تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها از جمله اقتصادی و تجاری است.
رییس جمهوری ترکیه با اشاره به روند برنامه صلح آمیز هسته ای ایران گفت: ترکیه همواره تاکید کرده و می کند که راه حل این مساله گفت و گو و روش دیپلماتیک است و معتقد است تنها در این صورت است که می توان به نتیجه رسید.
عبدالله گل گفت: در دنیای امروز گفت و گو باید مهمترین ابزار برای حل مسائل بین المللی باشد و کشورهای اسلامی برای کاهش تبعات جهان گرایی و تبدیل آن به فرصت باید همبستگی بییشتری نشان دهند.
عبدالله گل شروع مذاکرات مستقیم بین ایران و کشور های 1+5 را تحولی مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: این مذاکرات وسیله ای برای دستیابی به نتیجه مثبت و منطقی در حل مساله باشد.
اجلاس عالی کمسک صبح امروز با حضور دکتر " محمود احمدی نژاد " رییس جمهوری کشورمان و دهها تن از روسا، نخست وزیران و مقامات بلند پایه کشورهای اسلامی در استانبول آغاز به کار کرد.
خاورم**2011**230


لیست کل یادداشت های این وبلاگ