سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را گرامی بدارد، او را به دوستیِ خود مشغول می سازد . [.امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 88 آبان 18 , ساعت 2:44 عصر
خبرهای درگوشی/ برنامه‏های جدید ستاد مشترک گروه سبز Print E-mail
شنبه ?? آبان ????


راه اندازی ماهواره سبز با وجوهات شرعی!

دو تن از حامیان میرحسین موسوی بر هزینه وجوهات شرعی برای راه اندازی شبکه ماهواره ای وی تاکید کرده اند.
شیخ یوسف صانعی و حسینعلی منتظری اخیرا در دیداری که موسوی به آنها داشته از مواضع و اقدامات میرحسین تجلیل کرده و آمادگی خود را برای پرداخت وجوهات شرع مردم جهت راه اندازی شبکه ماهواره ای میرحسین اعلام کرده اند. گفتنی است در ایام اغتشاشات پس از انتخابات وجوهات شرعی نامبردگان افزایش یافته است که در پیگیریهای خبرنگار جوان آنلاین مشخص شد که برخی چهره های مرفه و البته متنفذ که تاکنون ریالی بابت وجوهات شرعی پرداخت نکرده اند با سرازیر کردن وجه نقد بعنوان وجوهات شرعی به دفتر مراجع تقلید فتنه گران سبز به صورت مستقیم در حمایت مالی از جریان اغتشاشگر شرکت می کنند.

موسوی«ستاد مشترک رهبری» تشکیل می دهد

مشاوران ارشد میرحسین موسوی جدیدترین توصیه های خود را برای فعالیت های جنبش سبز به وی ارائه کرده اند.
درجدیدترین توصیه ها به میرحسین موسوی بر ایجاد یک «ستاد مشترک رهبری» مرکب از نمایندگان «خاتمی»،«موسوی»،«کروبی»،«هاشمی» و...تاکید و تصریح شده است،هر یک از این افراد چهار نفر شامل یک استراتژیست ،یک تئوریسین،یک مدیر اجرایی و یک متخصص تبلیغاتی را برای تشکیل جلسات مشترک معرفی نمایند.
همچنین مشاوران موسوی با اشاره به تشکیل کمیته «تدبیر شرایط حال» مرکب از زیرمجموعه های حقوقی،تبلیغاتی و ضد تبلیغاتی،ارتباطات خصوصی و عمومی تصریح کرده اند از این پس برنامه ریزی ها برای حضور جنبش سبز باید در چارچوب تقویم و مناسبت ها باشد.
این گزارش حاکی است،ریزش هواداران یکی از دغدغه هایی بوده که مشاوران میرحسین برای آن پیشنهاد کرده اند،با نزدیک ساختن حضور های خیابانی باید هیجان های موجود را حفظ کرده و بهترین اقدام «خلق مناسبت» برای «برنامه ریزی جهت بهره برداری» می باشد.
از دیگر سو گفته می شود یکی از مشاوران موسوی که حلقه ارتباطی وی با خاتمی می باشد در بیان تاکتیک های آتی جنبش سبز تاکید کرده که اتخاذ دو روش از سوی رهبران این جنبش لازم و ضروری بنظر می رسد.روش اول «ممانعت از تثبیت شرایط عادی برای حاکمیت» بوده و روش دوم « جنگ مواضع بر سر هر موضوع با حاکمیت و پیروز انتخابات می باشد».

تلاش برای ادامه ناآرامی ها در کشور

اخیرا توسط فرد یا افراد ناشناس وابسته به گروه های مخالف نظام مجلاتی حاوی تصاویر از حوادث و آشوب‌های پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در تهران به همراه عکس‌هایی از کشته شدگان با هدف تحریک افکار عمومی به ادامه اغتشاش و نا آرامی در مناطق مختلف خصوصاً شما تهران پخش گردیده است.
در این مجلات از کشته شدگان ناآرامی‌های اخیرا به عنوان شهید یاد شده است.
گفتنی است نام و آدرس منازل تعدادی از مامورین امنیتی و انتظامی که در جریان برقرای آرامش پس از اغتشاشات شرکت داشته‌اند در مجله درج شده است.

ارسال دعوت نامه ایتالیا برای وحیدنیا!

ایتالیارسماً از محمود وحیدنیا برای شرکت در همایش آزادی بیان دعوت کردند‏.‏

نمایندگان اعضای حزب راستگرای میانه ملت آزادی در پارلمان ایتالیا اعلام کردند‏:‏ طی نامه‌ای به سفیر جمهوری اسلامی ایران در رم، رسماً از محمود وحیدنیا برای شرکت در همایش آزادی بیان دعوت کردند‏.‏
 ‏بندتو دلا و دوا وانریکو موسو؛ نمایندگان اعضای حزب راستگرای میانه ملت آزادی در پارلمان ایتالیا اعلام کردند‏:‏ طی نامه‌ای به سفیر (کفیل) جمهوری اسلامی ایران در رم رسماً از محمود وحیدنیا برای شرکت در همایش آزادی بیان در این کشور دعوت کردند‏.‏
این گزارش حاکیست که این نمایندگان در نامه خود به سفارت ایران از وحیدنیا دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف و برنده جایزه المپیاد جهانی ریاضیات که ‏28‏ اکتبر‏6 آبان با طرح پرسش‌هایی از آیت الله خامنه‌ای رهبری عالی ایران انتقاد کرده بود، برای سفر به ایتالیا جهت شرکت در یک همایش دعوت کردند‏.‏
دراین نامه آمده است‏:‏ دعوت از محمود وحیدنیا نشانه روابط نزدیک ما با ملت ایران و شنیدن مستقیم سخنان و نظرات این دانشجوی نسل جدید که هم اکنون قهرمان و الگوی جوانان ایرانی محسوب می شود و نیز اهمیت ما به مقوله آزادی بیان است‏!
نویسندگان نامه بدون اشاره به زمان برگزاری همایش آزادی بیان، افزودند ‏:‏ بحث درباره موضوع آزادی فکر و تکثرعقاید معرف لحظه‌ای مهم در زمینه رشد به سوی دمکراسی ایران و ایتالیا برای تحکیم نظرات مشترک و روابط میان دو کشور است‏.‏
مائوریتسیو گاسپاریرییس فراکسیون نمایندگان عضو حزب حاکم راستگرای میانه ملت آزادی درمجلس سنای ایتالیا پیشتر نیز از دولت این کشور خواست تا موضوع محمود وحیدنیا دانشجوی منتقد ایرانی را پیگیری کند‏.‏
این نمایندگان  درحالی مدعی شدند که پس از اظهارات محمود وحیدنیا دانشجوی ایرانی در حضور آیت‌الله علی خامنه‌ای دیگر خبری از او نیست که وی طی چند روز گذشته مصاحبه‌های مختلفی با سایت‌های خبری گوناگون داشته است.
وحیدنیا دریکی از مصاحبه‌های خود با تکذیب اخبار منتشره درباره برخورد با وی، گفت: تمایلی برای مصاحبه و حاشیه سازی رسانه‌ای ندارم و وقتی مطالب برخی سایت‌های خارج نشین در مورد حرف‌هایم و نحوه برخورد رهبری و کل این ماجرا را که می‏شنوم ‏خنده‏ام می‏گیرد.
محمود وحیدنیا دارای رتبه طلای المپیاد کشوری ریاضی در سال 1386 است و از سال گذشته در رشته ریاضی در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می‌کند.

شرط رهبری برای حلال وحرام بودن نگهداری ماهواره

سایت شیعه‌نیوز استفتای ذیل و نظر آیت‌الله خامنه‌ای را در مورد استفاده از ماهواره منتشر کرد.
آیا خرید و نگهدارى و استفاده از دستگاه گیرنده برنامه‏هاى تلویزیونى از ماهواره جایز است؟ و اگر دستگاه گیرنده مجانى به دست انسان برسد چه حکمى دارد؟
دستگاه آنتن ماهواره‏اى از این جهت که صرفا وسیله‏اى براى دریافت برنامه‏هاى تلویزیونى است که هم برنامه‏هاى حلال دارد و هم برنامه‏هاى حرام، حکم آلات مشترک را دارد. لذا خرید و فروش و نگهدارى آن براى استفاده در امور حرام، حرام است و براى استفاده‏هاى حلال جایز است. ولى چون این وسیله براى کسى که آن را در اختیار دارد زمینه دریافت برنامه‏هاى حرام را کاملا فراهم مى‏کند و گاهى نگهدارى آن مفاسد دیگرى را نیز در بر دارد، خرید و نگهدارى آن جایز نیست مگر براى کسى که به خودش مطمئن است که استفاده حرام از آن نمى‏کند و بر تهیه و نگهدارى آن در خانه‏اش مفسده‏اى هم مترتّب نمى‏شود. لکن اگر قانونى در این مورد وجود داشته باشد باید مراعات گردد

واکنش به اظهارات باهنر درمورد حضور رییس جمهور در مجلس

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات محمد رضا باهنر در مورد حضور رییس جمهور در مجلس، گفت: طبق اصل 70 قانون اساسی رییس جمهور و وزرا هر زمان که خواستند می توانند به مجلس بیایند و بر اساس روند آیین نامه داخلی تنها رییس جمهور باید از قبل برای حضور اطلاع دهد، که اطلاع هم دادند.
محمدرضا میرتاج الدینی در پاسخ به اظهارات محمدرضا باهنر مبنی براینکه برخلاف آیین نامه داخلی رییس جمهور در صحن مجلس شورای اسلامی حضور یافت، تصریح کرد: طبق اصل 70 قانون اساسی رییس جمهور و وزرا هر زمان که خواستند می توانند به مجلس بیایند؛ در ذیل این اصل هم آمده هرگاه تقاضای این امر را داشته باشند باید مطالبشان استماع شود.
وی با اشاره به ماده 64 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این ماده در مورد وزرا تصریح کرده وزرا اگر مطلبی داشته باشند، استماع می شود و فلسفه این موضوع کاملا روشن است.
نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارایه نظر کارشناسی از سوی دولت برای تصمیم گیری مجلس ضروری است، خاطرنشان کرد: بر این اساس مقنن گفته اگر رییس جمهور و دولت از مجلس تقاضا کنند باید مطالب استماع شود بنابراین رییس جمهورمی تواند تقاضا کند که من بیایم و صحبت کنم که این اتفاق هم افتاد بر اساس ماده 13 هیات رییسه مجلس موظف است این امکان را فراهم کند.
وی در خصوص اظهارات باهنر مبنی بر اینکه بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی دولت بیش از 5 دقیقه در جلسه بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه ها نمی توانست صحبت کند اما با اصرار رییس جمهور، وقت در اختیار وی گذاشته شد، بیان کرد: درخصوص بحث دولت آمده در مورد هرماده ای بیش از پنج دقیقه نمی تواند صحبت کند اما درباره رییس جمهورچنین چیزی وجو ندارد؛ قانون اساسی این اجازه را به رییس جمهور داده است همچنین بر اساس روند آیین نامه داخلی تنها رییس جمهور باید از قبل برای حضوراطلاع دهد که اطلاع هم دادند.
وی درخصوص اظهارات باهنر مبنی برغیر قانونی بودن حضور و سخنان رییس جمهور درجلسه بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه ها ، تصریح کرد: برداشت برخی افراد اجتهاد درمقابل نص است زیرا نص قانون اساسی این اختیار را به رییس جمهور داده است.
عضوهیات رییسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این مصاحبه درخصوص اختلافات مجلس و دولت پیرامون لایحه هدفمند کردن یارانه ها تصریح کرد: تلاش می کنیم راهکاری برای همکاری دولت و مجلس در این موضوع فراهم کنیم البته تفسیرشورای نگهبان هم به حل این موضوع کمک خواهد کرد زیرا اصل 53 در این خصوص عبارتی دارد که قابل تفسیر است، اینکه همه دریافتی ها باید به خزانه برود،درست است امااینکه همه برداشت ها باید درقالب بودجه باشد، درست نیست.
وی افزود:براساس اصل 53 باید برداشت ها بر اساس قانون باشد اما در این اصل نیامده که حتما باید قانون بودجه باشد، برداشت ها می تواند غیر قانون بودجه و همچنین غیرسنواتی باشد.

نزاع و درگیری بین کروبی و موسوی کاملا مشهود است

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: از اظهارات حسین کروبی فرزند مهدی کروبی در خصوص میرحسین موسوی می توان دریافت که ایجاد نزاع و درگیری بین کروبی و موسوی کاملا مشهود و ملموس است.
خلیل حیات مقدم نماینده مردم بندرماهشهر در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:من چنین روزی را پیش بینی می کردم که بالاخره مهدی کروبی و میرحسین موسوی با هم درگیر شوند.
وی ادامه داد: این دو فراموش کرده اند که زیر بیرق انقلاب و رهبری و خوش شهیدان به اسم و منزلتی دست پیدا کرده اند اما از آنجایی که گریه های مادران شهیدان و خون شهدای انقلاب اسلامی محافظ نظام و رهبری است در نهایت نیز بین این دو چهره سیاسی درگیری و نزاع ایجاد شد.
این نماینده مجلس گفت: داستان موسوی و کروبی داستان همان کسانی است که بر سر تقسیم غنائم خیالی با هم درگیری شده اند اما از یاد برده اند که آنها نمی توانند به نظام و انقلاب آسیبی وارد کنند.
وی تاکید کرد: از موضع گیری تند حسین کروبی نسبت به میرحسین موسوی می توان دریافت که اختلاف و درگیری بین طرفداران این دو چهره سیاسی بالا گرفته و خودشان یکدیگر را از بین خواهند برد.
لازم به ذکر است که حسین کروبی فرزند مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی با رد در حصر بودن میرحسین موسوی گفت: نباید به ملت دروغ گفت و در واقع او(موسوی) شهامت حضور در راهپیمایی 13آبان را نداشت.

ماجرای سازمانی که به فتنه گران سرویس می دهد

سرویس دهی سازمان فرهنگی متعلق به یک نهاد خدماتی به فتنه گران سبز ،گویا پایانی ندارد.
این سازمان که در جریان تبلیغات دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با هزینه بیت المال اقدام به نصب پرچم های سبز در میادین اصلی شهر کرده بود اخیرا در روز 12 آبان اقدام به نصب بنرهایی کرده بود که نقش روحیه دهی به فتنه گران سبز را هدف خود قرار داده بود.
گفته می شود در این بنرها که عصر همان روز جمع آوری شده با استناد به ادعای جمله ای از حضرت امام(ره) تاکید شده بود،«عزیرانم صبرکنید؛پیروزی نهایی نزدیک است».
شایان ذکر است درهمین رابطه اخباری نیز در زمینه توزیع CDمعروف به نود سیاسی از سوی این سازمان در جریان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به گوش می رسید.گفتنی است در ایام قبل از انتخابات و همچنین اغتشاشات پس از آن همواره اخباری مبنی بر حمایت این سازمان به ظاهر فرهنگی در حمایت از کانیدای شکست خورده منتشر می شد.

جزئیات نفوذ موساد به کامپیوتر بشار اسد

بعضی از گزاشات امنیتی که چه توسط اسرائیل و یا دیگر کشورهای جهان مانند آلمان اخیرا منتشر شده جزئیات جدید و ناشناخته‌ای را درباره عملیات حمله اسرائیل به مرکز اتمی سوریه در منطقه دیرالزور فاش کرده است.
در تاریخ 9 نوامبر سال 2007 جنگنده‌های اسرائیلی به مرکز اتمی در حال ساخت سوریه در منطقه دیرالزور حمله کردند و آن را به طور کامل نابود کردند.
هاآرتس نوشت که این حمله خسارت‌های مادی بسیار هنگفتی به سوریه در آن زمان وارد کرد.
این گزارشات که هاآرتس توانسته تعدادی از آنها را به دست آورد اشاره دارد که سازمان موساد اسرائیل در قرار دادن دستگاه‌های استراق سمع و جاسوسی در داخل رایانه‌های بعضی از مسئولین بلندپایه‌ی سوری موفق عمل کرده و بر اساس شنود این تماس‌ها و مکالمات بوده که اسرائیل به این مرکز حمله کرده است.
در بین این تماس‌ها یکی از مسئولان سوری با یکی از مسئولین کره‌ی شمالی تماس گرفته و در آن تاکید کرده که مراکز اتمی دیرالزور نیازمند برخی مواد لازم برای کار است و پس از این تماس اسرائیل به بررسی این مرکز پرداخته و در نهایت آن را هدف قرار داده است.
هاآرتس اشاره داشته که عملیات قرار دادن دستگاه‌های استراق سمع و جاسوسی در کامپیوترها کماکان محرمانه و سری است، اما فرضیه‌هایی را می‌توان در این باره مطرح کرد. مهم‌ترین فرضیه این است که بعضی از مارک‌های جهانی کامپیوترها می‌توانند از طریق شرکت مادر کاملا کنترل شوند و این مساله با آشنایی و شناخت مسئولین عالی‌رتبه‌ی امنیتی در جهان ممکن است.
این روزنامه اسرائیلی اشاره دارد: «جالب اینجاست که مجله‌ی دیراشپیگل آلمانی نیز این اطلاعات را تایید کرده است و گفته است که کامپیوترهای بعضی از مسئولین سوری بلکه برخی از رهبران عرب تحت کنترل اسرائیل درآمده است، حتی گفته می‌شود که کامپیوتر خود بشار اسد نیز تحت کنترل قرار گرفته است».
جالب اینجاست که حتما نباید این دستگاه‌های جاسوسی در کامپیوترها فعال شده باشند، این دستگاه‌ها می‌توانند در کامپیوترها جاسازی شده و بعدها توسط شرکت مادر فعال شده و اطلاعات آن از کامپیوتر به شرکت مادر منتقل شود.
هاآرتس اشاره داشت کسانی که این گزارش را نوشته‌اند دو تن از مشهورترین روزنامه نگاران آلمانی بوده‌اند. اسامی این دو نفر اریک بالات و هولیگر اشتارک است که پرونده‌های اطلاعاتی را پوشش داده و در برلین مشغول به کار هستند. این دو با بشار اسد نیز گفت‌وگویی مهم داشته‌اند و اگرچه به صراحت از وی درباره‌ی جاسوسی از کامپیوتر شخصی وی نپرسیدند، اما در پایان وقت و پس از اشاره به این نکته، بشار اسد بدون آن که صدایی ضبط شود با رویی گشاده گفت که سیستم‌های اطلاعاتی در تمام دنیا برای تحقق امنیت و هدف‌های نظامی خود دست به تلاش‌های ویژه‌ای می‌زند.





لیست کل یادداشت های این وبلاگ