وفا با بیوفایان ، بیوفایى است با خدا ، و بیوفایى با بیوفا وفا بود نزد خدا . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 88 آبان 18 , ساعت 2:51 عصر
معاون وزیر رفاه:
50 درصد منابع حاصل از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بصورت نقدی بازتوزیع می‌شود
اصلاحات قیمتی تا پایان برنامه پنجم صورت می‌گیرد

سرویس: اجتماعی - خانواده
1388/08/18
11-09-2009
10:51:34
8808-02230: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - اراک
سرویس: اجتماعی - خانواده

معاون وزیر رفاه و تامین اجتماعی گفت: یارانه در کشورهای توسعه یافته به تولید تعلق می‌گیرد در حالی که این یارانه‌ها در کشورهای توسعه‌نیافته برای مصرف است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسینعلی ضیایی در همایش استانی تشریح لایحه هدفمند کردن توزیع یارانه‌ها در اراک، افزود: در برخی از کالاهای مصرفی کشور، سرمایه‌داران 20 برابر نیازمندان از منابع بهره‌مند می‌شوند که باید برای رسیدن به عدالت، بهره‌مندی به صورت مساوی تقسیم شود.

وی با اشاره به اهمیت لایحه هدفمند یارانه‌ها خاطرنشان کرد: اگر خواهان پیشرفت و رسیدن به توسعه پایدار هستیم، همه باید نهایت حمایت خود را از لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها داشته باشند.

ضیایی افزود: یکی از اثرات مهم هدفمندسازی یارانه‌ها، بهینه‌سازی در مصرف و بالا رفتن بهره‌وری است که سبب می‌شود در زمینه مصرف انرژی صرفه‌جویی صورت گیرد.

معاون وزیر رفاه تصریح کرد: شناسایی اقشار و فعالیت‌های آن‌ها، تبیین مبانی تعیین اقلام عمده، شیوه و سرعت اصلاحات قیمت، بررسی آثار اصلاحات قیمتی و بررسی روش‌ها و شیوه‌های بازتوزیع منابع مهم‌ترین اقداماتی است که باید در رابطه با هدفمند کردن یارانه‌ها اجرایی شود.

وی گفت: اصلاحات قیمتی به صورت تدریجی و تا پایان برنامه پنج ساله پنجم صورت می‌گیرد که در نهایت یارانه‌ها به صورت عادلانه در میان اقشار مختلف مردم پخش می‌شود.

معاون وزیر رفاه و تامین اجتماعی درباره توزیع منابع حاصل از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت: پس از هدفمند کردن یارانه‌ها، 50 درصد منابع آن به صورت نقدی در میان مردم بازتوزیع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر 42 هزار میلیارد ریال به صورت یارانه در کشور پرداخت می‌شود که این میزان با توجه به حامل‌های انرژی امکان تغییر نیز دارد.

وی تاکید کرد: برخورداری دهک دهم درآمدی جامعه از منابع نسبت به دهک اول 20 برابر بیشتر است که باید سیاستی اتخاذ شود که این میزان به سوی عدالت رهنمون شود.

ضیایی با اشاره به برخی مخالفت‌ها با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار کرد: با توجه به برخورداری دهک بالای جامعه از یارانه بیشتر، به صورت طبیعی این دهک مخالفت‌هایی را با هدفمند کردن یارانه‌ها در دستور کار قرار می‌دهد که امری طبیعی است.

معاون وزیر رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به مزایای این طرح در افزایش بهره‌وری خاطرنشان کرد: بدون شک طرح هدفمند کردن یارانه‌ها سبب می‌شود تا در مصرف انرژی نیز تجدید نظر صورت گیرد.

وی با اشاره به تهیه کارت‌هایی تحت عنوان «عدالت»، گفت: این کارت‌ها در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا از طریق آن بتوانند یارانه‌های نقدی را دریافت کنند.

ضیایی ادامه داد: مردم پس از اعلام زمان اجرای طرح، تا یک ماه باید نسبت به افتتاح حساب بانکی اقدام کنند تا از طریق شماره حساب‌ها یارانه‌های نقدی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

معاون وزیر رفاه و تامین اجتماعی تصریح کرد: پایگاهی برای افرادی که هنوز اقدام به تکمیل فرم‌های مربوطه نکرده‌اند در نظر گرفته می‌شود تا از طریق آن بتوانند اطلاعات خانوارهای خود را ارائه دهند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ