سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یاد خدا، لذّت دوستداران [ خدا ] است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 88 آبان 23 , ساعت 11:3 صبح
سکوهای‌خالی، بزرگترین دغدغه قطبی
فوتبال- گروه ورزشی:
با گذشت پنج‌ماه از آخرین بازی رسمی ملی و خاطره تلخ حذف از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، امروز ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا مقابل اردن قرار می‌گیرد

این بازی در ادامه رقابت‌های مقدماتی از گروه پنجم برگزار می‌شود و تیم افشین قطبی که در دو بازی گذشته به یک برد و یک تساوی دست یافته در ورزشگاه آزادی به دنبال کسب 3 امتیاز و حفظ صدرنشینی در پایان دور رفت رقابت‌ها خواهد بود.

ایران تا سال 2011 تورنمنت رسمی دیگری در پیش ندارد و قطبی که پیش از این با وعده صعود به جام جهانی، سکان هدایت تیم ملی را در دست گرفته بود، ظاهرا با هدف کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا رقابت‌های مقدماتی را دنبال می‌کند. تیم قطبی البته فعلا چهره یک تیم مدعی برای رسیدن به عنوان قهرمانی آسیا را نداشته اما انتظار می‌رود حداقل برای صعود به جام جهانی دچار دردسر نشود.حریف امروز تیم ایران، ‌اردن است؛ تیمی که در سال‌های اخیر تکراری‌ترین حریف تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی بوده و البته حالا در موقعیت بحرانی قرار دارد.

تیم ملی اردن با ناصر جوهر مصری رقیب قابل احترام و سرسختی برای ایران بود اما شرایط این تیم کاملا دگرگون شده و انتظار می‌رود شاگردان قطبی به یک پیروزی خانگی آسان در بازی امروز دست یابند.اردن در این گروه با یک امتیاز چهارم است و پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شده. با این شرایط انتظار نمی‌رود شاگردان عدنان حمد عراقی حریف سرسختی برای تیم ملی ایران باشند. تایلند و سنگاپور دیگر تیم‌های حاضر در این گروه هستند که در دیگر بازی روز شنبه از گروه پنج به مصاف هم می‌روند.

 انتقال بازی‌های ملی به شهرستان‌ها

حضور کمتر از 500 تماشاگر در بازی دوستانه ایران و ایسلند یک فاجعه بی‌سابقه به شمار می‌رفت که نشان از بی‌توجهی تماشاگران به سرنوشت فوتبال ملی پس از ناکامی‌های اخیر داشت. قطبی نگران است که در بازی‌های رسمی با چنین شرایطی امتیاز میزبانی در ورزشگاه آزادی را عملا از دست بدهد. او روز گذشته پیش از بازی با اردن در این خصوص گفت: «از مردم خواهش می‌کنم بازیکنان تیم ملی را همراهی کنند و با احساسات و عشق خودشان، باعث افزایش تلاش بازیکنان شوند. امیدوارم آنها من و بازیکنان تیم ملی را تنها نگذارند و با پرکردن ورزشگاه به بازیکنان روحیه بدهند. برای دیدار مقابل ایسلند عده کمی به ورزشگاه آمده بودند اما همین عده کم با هیجان تیم ملی را تشویق کردند.

درست است که آنها کم بودند اما با خود هیجان و تلاش را به بازیکنان هدیه دادند. من دست تک‌تک آنها را می‌بوسم.»  نگرانی مسئولان تیم ملی حتی به جایی رسیده که موضوع برگزاری بازی‌ها در شهرهای دیگر ایران را مطرح کرده‌اند. قطبی در این مورد گفت: «امیدوارم بتوانیم برای استقبال بیشتر تماشاگران از بازی‌های تیم ملی، برخی بازی‌ها را در شهرهای مختلف کشور برگزار کنیم. بنابراین در برنامه‌ریزی‌های آینده تلاش خواهیم کرد با این کار فوتبال در تمام مناطق کشور رشد کند و برای بازیکنان نیز فضایی ایجاد شود که با انگیزه‌ بیشتری مقابل حریفان بایستند.»

 قطبی: اردن دفاعی و بسته بازی می‌کند

سرمربی تیم ملی در خصوص بازی امروز مقابل اردن گفت: «‌هدف ما خیلی ساده است. می‌خواهیم تیمی بسازیم که همه از آن لذت ببرند و با انجام بازی‌های زیبا در جام ملت‌های آسیا، مردم را خوشحال کنیم.»

قطبی درباره ترکیب جدید تیم ملی ایران گفت: «با این ترکیب جدید تیم ملی را برای جام جهانی 2014 آماده می‌کنیم. از عملکرد تیم راضی هستم و بازیکنان با انگیزه زیادی در تمرینات حاضر می‌شوند. با اضافه شدن نکونام و شجاعی، این اردو کامل شده است. در حال حاضر 28 بازیکن در تیم حضور دارند و با قدرت تمرین می‌کنیم. فکر می‌کنم بازی خوبی در پیش داشته باشیم. مبعلی نیز در حال حاضر شرایط خوبی دارد.»

قطبی ادامه داد: «اردن و سوریه و تمام تیم‌های عربی همیشه برای ما مشکل‌ساز بوده‌اند چون انگیزه زیادی برای دیدار مقابل ایران دارند. اردن، دو بازی پشت‌سرهم با ایران دارد که این دیدارها برای آنها حساس است و شک ندارم که آنها بسته و دفاعی بازی خواهند کرد. با توجه به اینکه این تیم در بازی‌های قبلی نتایج خوبی کسب نکرده، در نهایت قدرت برابر ما می‌ایستد. البته این بدان معنی نیست که بازیکنان ما بخواهند از این بازی کوه بزرگی در ذهن‌شان تجسم کنند چرا که آنها انگیزه‌ بسیار زیادی دارند و با فوتبال بسته‌ تیم‌های عربی از جمله اردن که می‌خواهد حتی در ورزشگاه آزادی از تیم ایران امتیاز بگیرد، آشنا هستند.»

 عدنان حمد: از ناکامی ایران تعجب کردم

شرایط بحرانی تیم ملی اردن در زمان مربیگری وینگادای پرتغالی منجر به جدایی این مربی شد و عدنان حمد عراقی هدایت این تیم را در دست گرفت اما وضعیت تیم ملی اردن همچنان  بحرانی است. آنها در 6 بازی ملی اخیر، رنگ پیروزی را ندیده‌اند و در تهران هم امید زیادی به کسب امتیاز نخواهند داشت.

عدنان حمد روز گذشته از اهداف خود در تقابل با تیم ایران  گفت: «رویارویی در دو بازی پیاپی مقابل ایران برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه می‌خواهیم به صدر گروه نزدیک شویم. در گروه ما، تیم ایران صدرنشین است و اردن هنوز نتایج خوبی به دست نیاورده پس باید از این فرصت استفاده کنیم.» وی افزود: «ایران تیم بزرگ و قدرتمندی دارد و در وهله‌ اول تصمیم دارد نتیجه‌ خوبی برابر ما به خصوص در ورزشگاه آزادی بگیرد. در 10 بازی اخیر ایران مقابل اردن، همیشه بازی‌های سختی بین دو تیم انجام می‌شده اما امیدوارم این بار ما بتوانیم به موفقیت‌های خوبی مقابل این تیم برسیم.»

عدنان حمد در ارزیابی‌اش از شناخت تیم ایران گفت: «درست است که این تیم نتوانسته به رقابت‌های جام جهانی صعود کند و این مسئله باعث تعجب ما هم شد اما قطعا ایران پس از این ناکامی انگیزه‌ بیشتری پیدا کرده و می‌خواهد در جام ملت‌های آسیا با نهایت تلاش موفق باشد. می‌دانم که آنها می‌خواهند عدم صعود به جام جهانی را جبران کنند. ایران، تیم بزرگی است اما این مسئله باعث نمی‌شود که ما پیش از مسابقه‌ خودمان را ببازیم چرا که آمده‌ایم در تهران نتیجه‌ خوبی بگیریم.»

تاریخ درج: 23 آبان 1388 ساعت 08:33 تاریخ تایید: 23 آبان 1388 ساعت 09:40 تاریخ به روز رسانی: 23 آبان 1388 ساعت 09:42


لیست کل یادداشت های این وبلاگ