سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اوج دانش، نرمش و اوج نادانی، درشتی است. [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 88 آذر 11 , ساعت 12:2 عصر
لاریجانی:
لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به شورای نگهبان ارسال می‌شود
جام جم آنلاین: علی لاریجانی در پاسخ به تذکر احمد توکلی مبنی بر اعلام پایان رسیدگی به لایحه هدفمند کردن یارانه ها در مجلس گفت: از نظرما کار این لایحه در مجلس تمام است و این لایحه به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین،احمد توکلی نماینده تهران در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در تذکر آیین نامه ای خواستار اعلام ختم رسیدگی لایحه هدفمند کردن یارانه ها در مجلس و ارسال این لایحه به شورای نگهبان شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از پایان این تذکر با اشاره به ارجاع این لایحه به کمیسیون ویژه بررسی کننده لایحه مذکور از غلامرضا مصباحی مقدم خواست تا در خصوص نتیجه بررسی این لایحه در کمیسیون مذکور توضیح دهد که آقای مصباحی مقدم در سخنانی گفت: پس از ارجاع این لایحه ما در حاشیه جلسه علنی مجلس با حضور اعضای کمیسیون دور هم جمع شدیم و موضوع ارجاع شده را بررسی کردیم.

مصباحی مقدم افزود: ما جلسه رسمی به آن معنا که در خود کمیسیون تشکیل شود، نداشتیم اما در حاشیه جلسه علنی مجلس این موضوع را بررسی کردیم ونظر خود را به رئیس مجلس اعلام داشتیم.

مصباحی مقدم تصریح کرد: ما عصر امروز در همین زمینه در کمیسیون جلسه داریم و قرار است موضوعات جمع بندی شده در جلسه به رای گذاشته شود و خواهش من این است که اجازه دهید تا این جلسه در عصر امروز برگزار شود و ما نظرات خود را اعلام کنیم.

پس از این سخنان، احمد توکلی مجدداً در تذکری آیین نامه‌ای گفت: آنچه را که آقای مصباحی مقدم می گوید؛ از لحاظ قانونی ایراد دارد  و کمیسیون ویژه بررسی کننده لایحه هدفمند کردن یارانه ها مصوبه ای قانونی و رسمی پس از ارجاع لایحه نداشت و اینکه ما در حاشیه جلسه علنی مجلس دور هم جمع شویم و موضوعی را مطرح کنیم مصوبه کمیسیون نیز از لحاظ آیین نامه ای ایراد دارد.

لاریجانی پس از پایان سخنان توکلی گفت: لایحه هدفمند کردن یارانه ها برای شورای نگهبان ارسال می شود.

سپس مصطفی کواکبیان عضو فراکسیون اقلیت مجلس در تذکری آیین نامه‌ای با اشاره به مصاحبه شب گذشته رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور در این مصاحبه توپ را در زمین نمایندگان مجلس انداخت و من خواهش می کنم تکلیف لایحه هدفمند کردن یارانه ها هر چه سریعتر مشخص شود و اگر قرار است این لایحه به شورای نگهبان فرستاده شود تکلیف آن امروز مشخص شود.

لاریجانی در پایان تذکر کواکبیان گفت:‌ کمیسیون ویژه بررسی کننده لایحه هدفمند کردن یارانه ها می تواند جلسات خود را داشته باشد و ما این لایحه را برای شورای نگهبان ارسال می کنیم و در صورت بازگشت در این کمیسیون بررسی می‌شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ