سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه به دنیا رغبت ورزد و آرزویش در آن دراز گردد، خداوند دلش را به اندازه رغبتش به آن کور می کند [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 88 آذر 11 , ساعت 12:2 عصر
میرتاج الدینی:
استرداد لایحه هدفمندی پابرجاست
جام جم آنلاین: معاون پارلمانی رئیس جمهور با انتقاد از فرستادن لایحه هدفمند کردن یارانه ها به شورای نگهبان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس این اقدام را برخلاف توافقات صورت گرفته در جلسات مشترک دولت و مجلس عنوان کرد و گفت؛ درخواست دولت برای استرداد این لایحه همچنان پابرجا است.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در گفتگو با خبرگزاری مهر، در واکنش به جلسه علنی امروز چهارشنبه  مجلس که در جریان آن لایحه هدفمند کردن یارانه ها به شورای نگهبان ارجاع شد، اظهار داشت: اقدام هیئت رئیسه مجلس بر خلاف توافق دولت و مجلس بود، چون در جلسات مشترک کمیسیون ویژه با رئیس جمهور که نایب رئیس اول مجلس نیز در آن حضور داشت، مقرر شده بود یک ماده به لایحه الحاق شود.

وی با بیان اینکه تاکنون کمیته ویژه دولت و مجلس برای بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه ها 2 جلسه برای توافق بین دولت و مجلس پیرامون این لایحه برگزار کرده بود، تصریح کرد: کمیسیون ویژه دیروز 2 بار جلسه برگزار کرد و ماده الحاقی را مورد توافق قرار داد اما به دلیل حد نصاب نداشتن این جلسه رای گیری به عمل نیامد.

میرتاج الدینی با تاکید بر اینکه تاکنون هیئت رئیسه مجلس حدود 3 هفته لایحه هدفمند کردن یارانه ها را معطل حل مشکل آن کرده بود، گفت: اینکه یکباره لایحه به شورای نگهبان ارجاع داده شود قابل توجیه نیست. چرا که افکار عمومی هم اکنون سئوال می کنند که چرا بعد از 3 هفته کار کردن کمیسیون ویژه و مجلس لایحه هدفمند کردن یارانه ها بدون هیچ نتیجه ای به شورای نگهبان ارجاع شد و هیئت رئیسه مجلس باید به این سئوالات پاسخ دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه معمولا شورای نگهبان به مصوبات مجلس ایراداتی می گیرد و آنان را اعاده می کند، خاطر نشان کرد: نظر دولت در خصوص لایحه هدفمند کردن یارانه ها این است که این لایحه با سازوکار مستقل اجرایی به دولت برسد و اگر اینگونه نشود دولت امکان اجرای این لایحه را نخواهد داشت و تا زمانی که لایحه هدفمند کردن یارانه ها نهایی نشده درخواست استراداد آن از طرف دولت پابرجاست و در هر مقطعی دولت ممکن است این استراداد را درخواست کند تا مجلس آن را به رای بگذارد.

وی از هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خواست در این قضیه مصالح ملی کشور را لحاظ کند و این کار بزرگ که مجلس بعد از یک و نیم سال کار کردن دنبال کرده را با مسائل جزئی آمیخته نکند.

میرتاج الدینی با اشاره به اینکه جلسات 3 هفته گذشته کمیسیون ویژه و کمیته مشترک 6 نفره در رابطه با هدفمند کردن یارانه ها به تفاهمات خوبی منجر شده بود، افزود: به نقاط مشترک خوبی رسیدیم و اینکه این توافقات در صحن علنی مجلس مطرح نشد واقعا تعجب آمیز بود و ما از هیئت رئیسه مجلس چنین انتظاری نداشتیم. امیدواریم که این موضوع حل شود و مجلس به راحتی از کنار این کار عظیم عبور نکند.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت محقق نشدن نظر دولت در مورد هدفمند کردن یارانه ها دولت از اجرای این کار منصرف خواهد شد، گفت: دولت منصرف نمی شود اما راهکار قانونی در مقابل دولت قرار نخواهد گرفت و دولت به دنبال این است که از طریق قانونی این لایحه را اجرا کند.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس در پایان در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص زمان ارائه لایحه برنامه پنجم توسعه و بودجه سال 89 به مجلس گفت: برنامه پنجم منوط به لایحه هدفمند کردن یارانه هاست و تا زمانی که این لایحه به سرانجام نرسد، برنامه پنجم نیز نهایی نمی‌شود و در مورد بودجه نیز همینطور است، مگر اینکه مشخص شود بررسی لایحه هدفمندی متوقف شده که در این صورت دولت در سال آینده با مشکلات عدیده ای از جمله کسری بودجه مواجه خواهد شد.




لیست کل یادداشت های این وبلاگ