سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بندگان هنگامی که نمی دانستند، توقف می کردند و انکار نمی کردند، کافر نمی گشتند [امام صادق علیه السلام]
 
چهارشنبه 88 آذر 11 , ساعت 12:10 عصر
احمدی‌نژاد اطمینان داد:
وضع بهتر مردم با هدفمند‌کردن یارانه‌ها
جام جم آنلاین: رئیس جمهور هدفمندکردن یارانه ها را برای اقتصاد کشور بسیار مناسب دانست وگفت: مطمئنم از همان روز اجرای این طرح ، وضع مردم بهتر می شود چرا که دولت در این خصوص برنامه های کارشناسی شده ای را در دستور کار قرار می دهد .

به گزارش واحد مرکزی خبر ، احمدی نژاد در جمع نخبگان و فرهیختگان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هدفمندکردن یارانه ها درست مصرف کردن است نه حذف یارانه ها گفت : ایجاد تشویش اذهان عمومی در قبال اجرای هدفمندکردن یارانه ها اقدامی اشتباه است .

وی با بیان اینکه بعضی ها می گویند هدفمندکردن یارانه ها بحران زا و خطر آفرین است ،مخالفان این طرح را به دو دسته تقسیم کرد وافزود: دسته اول کسانی هستندکه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از اجرای هدفمندکردن یارانه ها می ترسند و دسته دوم هم به دلیل کوته بینی ها و غرض ورزی های گروهی و حزبی نمی خواهند این طرح اجرا شود حال آنکه برخی رسانه های دشمن این خط رسانه ای را در دستورکار قرار داده اند .

رئیس جمهور افزود : بعضی ها از 20 سال پیش می گفتند که یارانه ها باید هدفمند شود اما امروز که دولت مترصد اجرای آن است می گویند که این کار نباید انجام شود .

رئیس جمهور افزود : برخی ها هم قبلا و در سخنرانی های مختلف می گفتند احمدی نژاد اقتصاد نمی داند اما امروز که این طرح بزرگ آماده اجراست به دلیل کوته بینی ها می گویند این دولت نباید هدفمندکردن یارانه ها را اجرا کند .

احمدی نژاد بااشاره به اینکه دولت سالانه 10 هزار میلیارد تومان پرداخت می کند، گفت: اگر فقط 20 درصد این مبلغ صرفه جویی شود بودجه عمرانی استانها به طور قابل توجهی افزایش می یابد .

رئیس جمهور یارانه و مالیات را دو ابزار اداره اقتصاد دانست و افزود: یارانه ها هم اکنون برای حمایت از اقشار متوسط جامعه و حمایت از بخش های خاص اقتصادی همچون کشاورزی ، صادرات و بخشی از صنعت پرداخت می شود .

احمدی نژاد تصریح کرد: امروز کشور ما روزانه معادل یک میلیون و 600 هزار بشکه نفت ، سوخت مصرف می کند و معادل دو میلیون و 600 هزار بشکه نفت هم در روز مصرف گاز دارد که کل این اعداد 4 میلیون و 200 هزار بشکه نفت است که در داخل مصرف می شود .

وی با اشاره به ارزش 300 میلیون دلاری مصرف سوخت در کشور به طور روزانه (120هزار میلیارد تومان در سال) افزود: برخی کشورها فقط یک چهارم انرژی ما را مصرف می کنند و حتی یکی از کشورهایی که یک میلیارد نفر جمعیت دارد هم اکنون به اندازه ایران نفت مصرف می کند .

رئیس جمهور گفت : این موضوع یعنی اضافه مصرف داریم و ثروت خود را می سوزانیم ، این اسراف از جیب همه ملت می رود حال آنکه همگان به طور یکسان از انرژی مصرف نمی کنند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد : هم اکنون دهک دهم جامعه (اقشار پردرآمد) 35 برابر دهک اول (کم درآمدها) انرژی مصرف می کند که این موضوع عین بی عدالتی است .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امسال دولت 4 هزار و 600 میلیارد تومان برای نان یارانه پرداخت خواهد کرد گفت : طبق برآوردها این عدد اگر تقسیم بر کل جمعیت شود به هر ایرانی 65 هزار تومان در سال در قبال یارانه نان می رسد به بیانی دیگر هر خانواده 4 نفره 260 هزار تومان در سال .

احمدی نژاد افزود : دولت هم اکنون این همه یارانه نان می دهد اما باز هم همه ناراضی هستند .

وی به اختصاص هزار میلیارد تومان یارانه شیر در سال اشاره کرد و گفت : دولت هر کیلو شیر مصرفی را از دامداران 470 تومان می خرد و به ازای هر فرد ایرانی سالانه 30 کیلو شیر یارانه ای توزیع می شود اما همه مردم به یک نسبت شیر یارانه ای مصرف نمی کنند حال آنکه اگر یارانه ها هدفمند شود همه به طور یکسان از شیر استفاده خواهند کرد .

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ، تمرکز اصلی برنامه پنجم توسعه را توجه جدی به بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: هم اکنون 18 میلیون هکتار زمین زیرکشت در کشور داریم که 8 میلیون هکتار آن آبی و 10 میلیون هکتار هم دیمی است .

وی با اشاره به اینکه 18 میلیون هکتار هم زمین لایزرع داریم افزود : در 18 میلیون هکتار زمین زیرکشت سالانه 200 میلیون تن می توانیم محصول برداشت کنیم که این حجم هم اکنون 100 میلیون تن است .

رئیس جمهور گفت: از 18 سال پیش قراراست شیوه آبیاری سنتی به شیوه آبیاری مدرن تغییر یابد که متاسفانه امروز فقط 750 هزار هکتار از 8 میلیون هکتار زمین زیر کشت به شیوه مدرن آبیاری می شود که ازاین 750 هزار هکتار هم 250 هزار آن در دولت نهم انجام شده است .

 ماموریت اصلی انقلاب ساختن ایران است

رئیس جمهور گفت : انقلاب اسلامی برپا نشد که عده ای بروند عده ای جایگزین آنها شوند ، انقلاب اسلامی آمد تا مبانی ارزش های جامعه تغییر کند .

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نخبگان و فرهیختگان آذربایجان شرقی با اشاره به ماموریت های امروز انقلاب ، ماموریت اول انقلاب اسلامی را ساختن ایران بافرهنگ متعالی و ماموریت دوم را حضور قدرتمند و موثر در مناسبات جهانی و اصلاح این مناسبات برشمرد .

وی افزود: این حرف غلطی است که دور خود دیوار بکشیم و به کار خود مشغول شویم چرا که نمی توان بدون ارتباط با دنیا زندگی کرد .

رئیس جمهور خاطرنشان کرد : ارتباطات امروزی نیازمند قانون و برنامه روابط بین المللی است که باید خودمان آن را تنظیم کنیم نه قدرت های دیگر .

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه به میزانی که در جهان حضور می یابیم فرصت برای ساختن کشور فراهم می شود گفت: امروز الگوی نظام لیبرال دموکراسی به پایان راه و بن بست رسیده است و برخلاف ادعای مسئولان غربی امروز بیش از50 نوع دموکراسی برای جهان تعریف کرده اند.

وی با اشاره به تبلیغات مسموم یک شبکه عربی که مدام می گوید در ایران دموکراسی وجود ندارد تصریح کرد : این تبلیغات در حالی صورت می گیرد که دراین کشور حتی یک انتخابات هم برگزار می شود و دموکراسی وجود ندارد .

رئیس جمهور افزود: در جریان انتخابات ریاست جمهوری کشورمان ؛ فرازی از دموکراسی و آزادی به نمایش درآمد که دموکراسی های رایج جهان را به شدت زیرسووال برد .

احمدی نژاد با تاکید بر آزادی کامل مردم در انتخابات اخیر و حضور 85 درصدی آنان گفت : دموکراسی جهان امروز کنترل شده و هدایت شده است و مردم دخالتی در حاکمیت ندارند .

وی با اشاره به ناتوانی قدرتهای غربی در حل مشکلات و چالش های جهانی افزود: امروز باید فرهنگ و اندیشه این سرزمین را به دنیا معرفی کنیم و مردم آذربایجان با سابقه درخشان گذشته شان می توانند در تحقق ماموریت های اصلی انقلاب اسلامی پیشتاز باشند .

رئیس جمهورگفت: باید باوحدت بر مشکلات فائق آییم ، ایران را بسازیم و الگوی ایران اسلامی را به دنیا معرفی کنیم .

احمدی نژاد با اشاره به ظرفیت های کشور گفت: معتقدم اگر حرکتی در جهت ماموریت های اصلی انقلاب در آذربایجان شروع شود این حرکت به شدت در کل کشور جریان می یابد و انتظار دارم آذربایجان یکبار دیگر برای کمک به فرهنگ علوی و ماموریت های اصلی انقلاب حرکت کند .

رئیس جمهور به تلاش استعمارگران برای تحمیل روابط اجتماعی و اقتصادی غربی به کشورها اشاره کرد وگفت: اگر توسعه الگوی ایران اسلامی در دستورکار قرار گیرد استعمار جدید نظام سلطه نیز از بین خواهد رفت .

احمدی نژاد همچنین زبان آذری را سرمایه ای برای کشور دانست وگفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، دانشگاهها با برنامه ریزی و تدوین واحدهای درسی ، دستور زبان آذری را در دانشگاه ها تا مقطع دکتری توسعه می دهند .

در ابتدای این مراسم 10 نفر از نخبگان و برگزیدگان به ارائه دیدگاههای خود در زمینه های مختلف پرداختند .




لیست کل یادداشت های این وبلاگ