سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مسلمان، برادرِ مسلمان است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 88 آذر 14 , ساعت 3:34 عصر
محصولی خبرداد:
تحویل2هزارواحدمسکونی به معلولان تا پایان سال
50 میلیارد ریال برای اشتغال معلولین
پرداخت ترمی 500 هزارتومان کمک‌هزینه به دانشجویان معلول دولتی

سرویس: اجتماعی - خانواده
1388/09/14
12-05-2009
09:50:17
8809-00633: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: اجتماعی - خانواده

وزیر رفاه و تامین اجتماعی از طرح تامین مسکن معلولان خبر داد و گفت: تا پایان امسال، دو هزار واحد مسکونی در اختیار معلولان قرار می گیرد.

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، صادق محصولی در بازدید از مرکز نگهداری معلولان نارمک، با اعلام برنامه های مختلف وزارت رفاه برای ساماندهی اشتغال، مسکن، تحصیلات و بیمه معلولان، گفت: تا چهار سال آینده همه معلولان صاحب مسکن خواهند شد.

وزیر رفاه به تأمین خودرو ویژه معلولان نیز اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه دولت، 4 هزار و 700 دستگاه خودرو ویژه معلولان از خارج وارد می شود که بخشی از وارد شده است.

به گفته محصولی، دستورالعمل شرایط توزیع این خودروها به سازمان بهزیستی ابلاغ شده است و معلولان برای اطلاع از آن به بهزیستی مراجعه کنند.

محصولی درباره پرداخت معوقه حقوق بازنشستگان هم گفت: اخیراً دولت 1400 میلیارد تومان برای تأمین معوقه و مطالبات بازنشستگان کشوری و لشگری اختصاص داده است که 1000 میلیارد تومان آن ویژه بازنشستگان کشوری و 400 میلیارد دیگر ویژه بازنشستگان لشگری است.

وی گفت: این رقم به صورت سهام در اختیار سازمان بازنشستگی قرار داده شده است تا این سازمان به صورت سهام یا فروش و تبدیل آن به پول نقد، در اختیار بازنشستگان قرار دهد.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی تصریح کرد : یکسان سازی بیمه های درمانی در دستور کار وزارت رفاه قرار دارد و به زودی عملیاتی خواهد شد.

دانشجویان معلول دانشگاه‌های دولتی در هر نیمسال تحصیلی 500 هزار تومان کمک هزینه می‌گیرند

امسال 50 میلیارد ریال برای اشتغال معلولین هزینه شده است

وزیر رفاه همچنین در بازدید از مرکز نگهداری شبانه روزی معلولین ذهنی نارمک نیز اعلام کرد: از امسال دانشجویان معلول دانشگاه های دولتی هر نیمسال تحصیلی 500 هزار تومان کمک هزینه می گیرند.

به گزارش ایسنا، وی گفت: امسال 5 میلیارد تومان برای اشتغال معلولین هزینه شده است که از این مبلغ یک میلیارد تومان برای خویش فرمایی سهم بیمه، یک میلیارد تومان برای بیمه سهم کارفرما و 3 میلیارد تومان در رابطه با خود اشتغالی پرداخت شده است.

وزیر رفاه با اشاره به جلسه هیات دولت در سفر به استان اصفهان از اختصاص 100 واحد مسکونی برای معلولین این استان خبر داد و افزود: قرار است برای در الویت قرار گرفتن معلولین در مسکن مهر جلسه ای مشترک با وزیر مسکن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در طی چهار سال گذشته بودجه توانبخشی سازمان بهزیستی از 35 میلیارد تومان به 290 میلیارد تومان رسیده است گفت : این رشد 700 درصدی بودجه توانبخشی نشان دهنده این است که دردولت نهم یک تحرک غیر قابل مقایسه با گذشته در زمینه خدمت رسانی به معلولین صورت گرفته است .

محصولی درجلسه ای که با معاونین سازمان بهزیستی کشور در مرکز نگهداری معلولین نارمک داشت با تاکید بر انجام کارهای فرهنگی برای پیشگیری از معلولیت ها گفت : باید با آموزش های صحیح به افراد و آگاه سازی از عواملی که باعث معلولیت می‌شود از معلولیت‌های بدو تولد پیشگیری کنیم که تا حد ممکن از تولد نوزادران معلول جلوگیری شود .

وزیر رفاه تاکید کرد: اعلام عمومی و آگاه سازی مردم یک کار فرهنگی و رسانه‌ایست و باید مردم مراقب باشند که این پدیده یا به حداقل برسد و یا اصلا اتفاق نیفتد.

وی اضافه کرد: یک سری از معلولیت ها در سنین پس از تولد اتفاق می افتد که آن هم آموزشهای خاص خودش را دارد ولی آنچه که بیشتر اهمیت دارد پیشگیر ی از معلولیت ها ی بدو تولد است که با این کار هم هزینه ها را کاهش و هم خانواده ها را از نگرانی و رنج نجات داده ایم .

محصولی همچنین گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله زیاد داریم و باید تلاش‌های خود را زیاد کنیم و معلولین باید یک روزی احساس رضایت کامل از خدماتی را که می‌گیرند داشته باشند.

انتهای پیام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ