سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، قلبی سلیم و پاک و خویی استوار، روزی اش می کند . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 88 آذر 16 , ساعت 11:34 صبح

قائم مقام ستاد نوسازی ناوگان حمل‌و نقل خبر داد

افزایش کمک بلاعوض به?مالکان خودروهای فرسوده

? هاشمی: میزان کمک بلاعوض برای خودروهای مدل 53 تا 64 به 5/1?میلیون تومان و مدل‌های 52 و پائین‌تر یک میلیون تومان تعیین شده است
? صاحبان خودروهای تولیدی قبل از سال 57 فقط تا پایان امسال فرصت دارند

قائم مقام ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور از افزایش میزان کمک بلاعوض به مالکان خودروهای فرسوده همزمان با عید سعید غدیر خبر داد.
مهندس هاشمی در این باره به ایسنا گفت: بر اساس موافقت ریاست ستاد و برای تسریع در طرح نوسازی خودروهای فرسوده میزان کمک بلاعوض پرداختی به مالکان خودروهای فرسوده که صرفاً متقاضی از رده خارج کردن خودروی فرسوده باشند به صورت تشویقی افزایش یافته است.
وی افزود: بر این اساس میزان کمک پرداختی بلاعوض برای خودروهای مدل 1353 تا 1364 چهار سیلندر و بالاتر به یک میلیون و 500 هزار تومان و مدل‌های 1352 و پائین‌تر چهارسیلندر و بالاتر یک میلیون تومان تعیین شده است البته این کمک بلاعوض پرداختی صرفاً تا پایان سال جاری بوده و از سال آینده بر اساس قانون این رقم کاهش می‌یابد.
همچنین کمک بلاعوض برای مالکان خودروهای فرسوده که متقاضی دریافت خودرو جایگزین باشند همانند قبل است و بدین ترتیب مالکان این دسته از خودروهای فرسوده مدل 52 به قبل یک میلیون تومان، 53 تا 57 یک میلیون و 200 هزار تومان، 58 تا 62 یک میلیون و 400 هزار تومان و 63 و 64 یک میلیون و پانصد هزار ریال کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد.
هاشمی با تأکید بر این‌که همه خودروهای مدل 57 به قبل فقط تا پایان سال جاری برای از رده خارج شدن فرصت دارند، گفت: در غیر این صورت کارت سوخت این دسته از خودروها ابطال شده و از تردد آنها جلوگیری می‌شود، همچنین خودروهایی که قرار است در طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده شرکت کنند باید حتماً پلاک ملی یا برچسب تسجیل داشته باشند چرا که در غیر این صورت ثبت‌نام آنها ابطال شده و مراکز اسقاط پاسخگوی عواقب بعدی این امر خواهند بود.
به گفته وی بر اساس قانون حمل و نقل کشور، کمک بلاعوض دولت برای خودروهای فرسوده از سال 1390 به صفر می‌رسد و فقط لاشه خودروی فرسوده خریداری خواهد شد.
بیشترین خودروهای فرسوده در تهران، خراسان رضوی و اصفهان
قائم مقام ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور افزود: بررسی‌های انجام شده در کشور نشان می‌دهد به ترتیب استان تهران، خراسان رضوی، اصفهان، کرمان، مازندران و گیلان دارای بیشترین تعداد خودروهای فرسوده در کشور هستند. حدود 60 درصد خودروهای فرسوده در این شش استان وجود دارد که در صورت همکاری بانک مرکزی و تخصیص خط اعتباری ویژه برای پرداخت وام به خودروهای فرسوده، وام به خودروهای عمومی فرسوده داده می‌شود.
هاشمی با اشاره به فرایند جدید طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، گفت: آن دسته از مالکان خودروهای فرسوده که قصد دریافت کمک مالی دولت را برای خودروی فرسوده خود دارند می‌توانند با مراجعه به مراکز اسقاط و پس از ثبت‌نام و اسقاط خودروی فرسوده خود و تکمیل اقرارنامه ظرف 45 روز کمک بلاعوض دولت را دریافت کنند.
قائم مقام ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور درباره متقاضیان دریافت خودروی جایگزین نیز گفت: مالکان این دسته از خودروها پس از مراجعه به مراکز اسقاط و ثبت‌نام و اسقاط خودروی خود گواهی اسقاط آن را دریافت کرده و پس از آن، بر اساس فرایند تعریف شده می‌توانند به نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا برای ثبت‌نام و دریافت خودرو جایگزین مراجعه کنند.
وی با اشاره به این که هم اکنون یک میلیون و 600 هزار خودروی فرسوده در کشور وجود دارد که یک میلیون و 300 هزار دستگاه از آنها فقط سواری است، گفت: هم?اکنون با آغاز فاز جدید طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده 30 هزار دستگاه خودرو در یک ماه گذشته ثبت‌نام کردند که اسقاط آنها آغاز شده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ