سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گشاده رویی، عامل دوستی است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 88 آذر 17 , ساعت 11:3 صبح

با انجام قرعه‌کشی جام باشگاه‌های آسیا

چهره رقبای لیگ قهرمانان رو شد

علی رضایی
مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در سال 2010 روز گذشته در مقر AFC در کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و چهار نماینده ایران حریفان خود را شناختند. روز گذشته این مراسم در شرایطی در کوالالامپور انجام گرفت که هیچ نماینده‌ای از باشگاه‌های ایرانی حضور نداشت و رسانه‌های ورزشی کشورمان نیز از قبل نسبت به این موضوع کاملاً بی‌تفاوت نشان دادند.
براساس قرعه‌ صورت گرفته به نظر می‌رسد نمایندگان اصفهانی ایران در گروه دشواری قرار گرفته‌اند و تیم‌های استقلال و مس از این حیث کمی خوش‌شانس‌تر بوده‌اند. ذوب آهن، نایب قهرمان فصل قبل و قهرمان جام حذفی با قرار گرفتن در گروه دوم، به باور خیلی‌ها سخت‌ترین کار ممکن را پیش روی دارد و در گروه مرگ ایستاده است، جایی که الاتحاد عربستان، نایب قهرمان این فصل لیگ قهرمانان آسیا و بنیادکار ازبکستان نیز حضور دارند و تیم دیگر این گروه از بین تیم‌های الکرامه سوریه و الوحده امارات مشخص می‌شود. این دو تیم برگزار‌کننده بازی پلی‌آف منطقه غرب آسیا هستند. تقریباً همه تیم‌های منطقه از رویارویی با الاتحاد هراس دارند و خیلی‌ها بر این باورند تیم متمول عربستانی قویترین تیم باشگاهی در غرب قاره است. بنیادکار هم با سرمایه‌گذاری‌های دختر رئیس‌جمهور ازبکستان و به کارگیری مربی ناموری چون فیلیپ اسکولاری (ملقب به فیل بزرگ) و بازیکنانی چون ریوالدو و چندین چهره ملی‌پوش ازبک از جمله جباروف به یک تیم قدرتمند بدل شده است. ذوبی‌ها به طور حتم کار سختی در گروه B خواهند داشت.
سپاهان، صدرنشین کنونی لیگ نیز در گروه C با العین امارات، الشباب عربستان و پاختاکور ازبکستان رقابت می‌کند. مجید بصیرت سرپرست این تیم می‌گوید: «با وجود این‌که در گروه سختی قرار داریم اما به نظر می‌رسد نسبت به فصل قبل رقبای آسانتری داریم. پاختاکور از بنیادکار ضعیف‌تر است و قدرت الشباب با الاتحاد برابر نیست. ما حتی در عربستان هم الشباب را برده‌ایم.» وی مدعی است که سپاهان در گروه نسبتاً متوسطی قرار گرفته است.
?رقیبان آشنا
استقلال، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر ایران هم در گروه A قرار دارد. الجزیره امارات، الاهلی عربستان و الغرافه قطر رقبای آبی‌پوشان هستند. الجزیره رقیبی آشنا برای استقلال به حساب می‌آید، تیمی که فصل گذشته با رافائل سوبیس، مهاجم ملی‌پوش برزیلی و بایانو خط حمله خطرناکی را تشکیل داده بودند. الجزیره فصل قبل نیز با استقلال همگروه بود. الغرافه قطر هم با پرسپولیس در یک گروه قرار داشت و برای فوتبال‌دوستان ایرانی کاملاً نام آشناست. نشاط اکرم عراقی بهترین بازیکن این تیم به حساب می‌آید. الاهلی عربستان تنها تیمی است که در سال‌های اخیر با تیم‌های ایرانی مصاف نداشته است با این حال آبی‌ها نسبت به سبک تیم‌های عربستانی شناخت کامل دارند. صمد مرفاوی سرمربی تیم استقلال مدعی است که تیمش در دشوارترین گروه ایستاده است و شانس استقلال و الجزیره برای صعود بیشتر است. سرمربی آبی‌ها تأکید کرد که برای حضوری قدرتمندانه در لیگ قهرمانان آسیا به بازیکن خارجی نیازمند است. آخرین تیم ایرانی مس کرمان است که در گروه D با السد قطر، الاهلی امارات و الهلال عربستان پیکار خواهد کرد. مس اگر با همین کیفیتی که در لیگ برتر دارد بخواهد مقابل رقبای بزرگ بین‌المللی قرار گیرد کار بسیار سختی دارد مگر این‌که به بحران‌های اخیر خاتمه دهد. گروه‌بندی کامل لیگ قهرمانان آسیا به این شرح است:
? گروه A: الاهلی عربستان، الغرافه قطر، الجزیره امارات و استقلال ایران.
? گروه B: الاتحاد عربستان، ذوب آهن ایران، بنیادکار ازبکستان و برنده بازی الکرامه سوریه و الوحده امارات.
? گروه C: العین امارات، سپاهان ایران، الشباب عربستان و پاختاکور ازبکستان.
? گروه D: السد قطر، الاهلی امارات، الهلال عربستان و مس ایران.
? گروه E: سئونگنام کره، کاوازاکی ژاپن، بیجینگ چین و ملبورن استرالیا.
? گروه F: کاشیما ژاپن، چونبوک موتورز کره، چانگ چونگ چین و تیم پیروز بازی پلی‌آف.
? گروه C: گامبا اوزاکا ژاپن، سوون کره، هنان چین و تیم برنده بازی پلی‌آف.
? گروه



لیست کل یادداشت های این وبلاگ