سفارش تبلیغ
صبا ویژن
عمل کننده به دانش مانند رهرو در راه روشن است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 88 آذر 17 , ساعت 11:4 صبح
ستقلال پس از باخت به سپاهان وارد بحرانی شده که خروج از آن چندان آسان به نظر نمی‌رسد. محروم کردن سه بازیکن از تمرینات این تیم شاید نوعی سرپوش گذاشتن روی کاستی‌ها و واقعیت‌های موجود در این تیم است. گمانه‌زنی‌ها درخصوص دلیل اصلی کنار گذاشتن عنایتی، اکبرپور و کاظمی زیاد است اما کسی به صراحت از علت اصلی آن سخن به میان نمی‌آورد. هرچند که این سه بازیکن برخلاف دستور سرمربی پس از بازی هتل محل اقامت خود را ترک کردند و در منزل سیدمهدی رحمتی حضور یافتند. مرفاوی، سرمربی جوان آبی‌ها دیروز تأکید کرد این سه بازیکن با نظر وی از تیم کنار گذاشته شدند و تا زمان تشکیل کمیته انضباطی باشگاه حق بازگشت به تمرینات را ندارند. سرمربی استقلال همچنین گفت که علت این تصمیم را بیان نمی‌کند چرا که یک موضوع خانوادگی است. دیروز سیامک رحیم‌پور، دستیار مرفاوی هم در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها به طور غیرمستقیم امیر قلعه‌نویی را مورد انتقاد فراوان قرار داد و اتهامات زیادی را متوجه وی ساخت.
اظهارنظرهای اینچنینی هفته‌ها و شاید ماه‌هاست که از سوی استقلالی‌ها مطرح می‌شود و در این بین کسی سراغ بحث‌های فنی را نمی‌گیرد. استقلال پس از بازی هفته دهم لیگ برتر تا به حال، پنجمین باخت را هم در کارنامه خود ثبت کرده است اما هر بار کادر فنی و مسئولان این تیم اشتباهات داوری و توطئه‌های بیرونی را عوامل باخت عنوان کرده‌اند. آیا استقلال هیچ مشکل فنی ندارد؟ آبی‌ها در سه مورد از پنج بازی که شکست خوردند نتیجه را 2-3 به حریفان واگذار کردند و این در حالی بود که یک نیمه را مقابل راه‌آهن و استقلال اهواز برنده از زمین خارج شده بودند اما مرفاوی در جنگ تاکتیک‌ها نتوانست نیمه مربیان را خوب به پایان برساند.
? اشتباهات مکرر خط دفاع
بازی با پیکان (سوای آن اشتباه فاحش داور مسابقه در یک صحنه) و نیز سپاهان نمونه‌های خوبی برای دیدن اشتباهات فاحش خط دفاع آبی‌ها است. خط دفاعی که در فصل گذشته از استحکام فوق‌العاده‌ای برخوردار بود اما حالا هر تیمی با عرض دادن به بازی به راحتی آن را می‌شکافد و درهای زیادی برای نفوذ لابه‌لای آن پیدا می‌کند. آیا این اشتباهات هم حاصل عوامل بیرونی، سکوهای ورزشگاه یا اشتباهات داوران است؟ در تمام این مدت ادعاهای حاشیه‌ای سران این باشگاه و مربیان سبب شد که بحث‌های فنی در پس این ادعاها گم شوند و توجه کمتری به سمت و سوی کاستی‌های فنی استقلال برود.
? مصاحبه های تند و حاشیه ساز
استقلال در چهار هفته ابتدایی حتی یک گل هم دریافت نکرد و دروازه طالب‌لو تسخیرناپذیر می‌نمود. آبی‌ها که ترکیب فصل قبل را حفظ کرده بودند در همان ابتدای کار به اوج آمادگی رسیدند اما هرچه از بازی‌ها گذشت مشکلات فنی این تیم نمایان‌تر شد و مشکلات حاشیه‌ای تیم را فراگرفت. مصاحبه‌های تند مدیرعامل باشگاه و اظهارات ناپخته کادر فنی نیز تنها آتش حاشیه‌ها را شعله‌ورتر کرده‌اند. تقریباً بعد از بازی رفت شهرآورد بود که انتقادها از عملکرد فنی مرفاوی بیشتر شد و پس از آن استقلال روی نوار ناکامی قرار گرفت. تیمی که به عنوان نماینده اول ایران باید در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند آنقدر به مسائل حاشیه‌ای دامن زده و دست بردار آن نیست که گویی بحث‌های فنی در آن جایی ندارد. استقلال باید به خود آید و چشم‌ها را بر واقعیت‌ها نبندد. پرداختن به مسائل حاشیه‌ای تنها سرپوش گذاشتن روی واقعیت‌ها و دور کردن اذهان از مشکلات فنی است، این راه که استقلال پیش گرفته است تیم آبی‌پوشان تهرانی را به مقصود نمی‌رساند.

لیست کل یادداشت های این وبلاگ