سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چشمها، پیش قراولان دلهایند . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 88 آذر 17 , ساعت 11:41 صبح
مرفاوی می‌ماند
برخورد شدید با 3 خاطی استقلال
جام جم آنلاین: استقلال قریب به یک ماه مدیر عامل خود را بواسطه سفر معنوی حج در اختیار نداشت تا با تن دادن به سه شکست سنگین، فعلا از کورس قهرمانی عقب بماند. اما جای امیدواری برای هواداران آبی پایتخت، بازگشت امیر رضا واعظی آشتیانی است.

واعظی آشتیانی که تا به امروز نشان داده اهل چشم بستن بر ضعف‌ها و کم کاری‌ها نیست و برایش تبعیت از نظم و انضباط تیمی تحت هر شرایطی مقدم است، جایز ندید از کنار بی‌انضباطی صورت گرفته در جریان دیدار این تیم با سپاهان اصفهان عبور کند و برای همین در بدو بازگشتش به ایران حسین کاظمی، رضا عنایتی و سیاوش اکبرپور را از تمرینات اخراج کرد تا در جلسه عصر امروز کمیته انضباطی راجع به پرونده این 3 بازیکن تصمیم‌گیری لازم بعمل آید. تصمیمی که قاطع و بدون گذشت خواهد بود و این چیزی است که مدیر عامل آبی‌ها بر آن تاکید دارد.

استقلال به خوبی مدیریت نشد

گرچه خود محمد سعید نفریه بعنوان یکی از اعضای هیات مدیره استقلال و کسی که ماموریت یافته بود که در ایام سفر حج واعظی آشتیانی در مقام سرپرست موقت امور باشگاه را انجام دهد، به صراحت پذیرفته است که مدیر عاملی باشگاه استقلال کاری سخت و پیچیده به حساب می‌آید و برای همین هیچ زمان نمی‌پذیرد که در این مسوولیت انجام وظیفه کند، اما برای آنکه سر صحبت را با مدیر عامل باشگاه و قائم مقام سازمان تربیت بدنی باز کنیم، گریزی می‌زنیم به دوره یک ماهه غیبش در باشگاه و سه شکست پشت سرهمی که آبی‌ها به آن تن دادند تا فعلا استقلال با 10 امتیاز اختلاف با تیم صدرنشین در رتبه هفتم جدول قرار داشته باشد.

واعظی آشتیانی در مقام پاسخ چنین گفت: باید اعتراف کنم که استقلال جزیی از وجودم شده است و گوشه‌ای از دغدغه ذهنی‌ام را تحت هر شرایطی تشکیل می‌دهد. البته از قبل نیز چنین احساسی را داشتم اما امروز این مساله تشدید شده و یقینا با این شرایط از تمام توانم بهره خواهم گرفت تا دوباره استقلال را در جاده صاف و هموار قرار داده و پاسخگوی انتظارها باشیم.

ضمن این‌که باید بگویم متاسفم از این‌که در روزهای عدم حضورم در تهران، دوستان به خوبی نتوانستند مسائل تیم را مدیریت کنند. گرچه این هم قابل اغماض نیست که برای انجام یک پروسه مدیریتی و اجرایی در باشگاهی چون استقلال حداقل به 6 ماه و یک سال کار نیاز است. برای همین نیز تلاش خواهیم کرد سیستم را طوری تعریف کنیم که در ساختار باشگاه هر کس وظیفه خود را انجام داده و سیستم قائل به فرد نباشد.

وی در عین حال با اشاره به نتایج ضعیف بدست آمده اضافه کرد: قطعا این سه باخت پشت سرهم برای من و طرفداران باشگاه سنگین و دور از انتظار بوده و برای همین از صبح دوشنبه تا عصر این روز جلسات مختلفی را با کادر فنی و دیگر مسوولان تیم و باشگاه برگزار کرده ام تا با مروری بر آنچه اتفاق افتاده و آسیب‌شناسی نتایج، وضعیت نامطلوب موجود را ساماندهی کرده و به فرجامی خوب برسانیم.

واعظی آشتیانی اخراج حسین کاظمی، رضا عنایتی و سیاوش اکبرپور را بواسطه رفتارهای غیر متعارف این بازیکنان دانست و تصریح کرد: بی‌شک هر کس بخواهد جلوی سیاست‌های باشگاه قرار گرفته و رفتارهای خارج از اصول پذیرفته شده انجام دهد جایی در تیم و مجموعه استقلال نخواهد داشت و بنده چون از قبل این مسائل را برای بازیکنان، کادرفنی و دیگر عوامل باشگاه تشریح کرده و به نوعی اتمام حجت نموده بودم، فعلا آنان را از شرکت در تمرینات تیم منع کردم تا در جلسه عصر سه شنبه نسبت به این مساله تصمیم گیری لازم بعمل آید.

از مدیر عامل استقلال می‌پرسیم، آیا نمی‌شد این مساله طور دیگری حل شود که پاسخ می‌دهد: نه به هیچ وجه. شاید در گذشته دوستان با وساطت این مسائل را رفع و رجوع می‌کردند، اما به نظر من وساطت کردن جایگاه خاص خود را دارد و نباید برای هر موضوعی آن را پیش کشید. شاید وقتی مدام این وساطت‌ها مطرح شد، عده‌ای به غلط تصور می‌کردند که می‌توانند هر کاری انجام داده و از پیامدهای آن نیز در امان مانده و در عین حال برای باشگاه تعهد ایجاد کنند البته در رابطه با سه بازیکن یاد شده تنها موضوع به ترک اردوی تیم بر نمی‌گردد و پای مسائل دیگری نیز در میان است.

ناراحتی من بعنوان مدیر عامل این است که قبلا تمام این مسائل را در فضایی صمیمانه و دوستانه برای بازیکنان تیم تشریح کرده بودم، اما وقتی بعضی از آقایان نمی‌خواهند خود را پایبند به موازین و سیاست‌های باشگاه استقلال ببینند، نمی‌توان با اغماض با موضوع برخورد کرد. حتی اگر در مقابل سپاهان نیز به پیروزی می‌رسیدیم، دلیلی وجود نداشت که چنین برخوردی با خاطیان صورت نگیرد.

واعظی آشتیانی که خود بعنوان یکی از اعضای کمیته انضباطی در جلسه عصر امروز حاضر است، پیش بینی کرد که این کمیته برخورد شدیدی را با کاظمی، عنایتی و اکبرپور صورت داده و در کنار محرومیت، آنان را با جریمه‌های سنگین مالی مواجه کند تا این برخورد برای آنان درسی شده و در زندگی شخص شان نیز مفید فایده واقع شود.

صمد مرفاوی تا پایان فصل ادامه می‌دهد

وی در عین حال با اشاره به این‌که باشگاه همچنان به حمایت‌های خود از صمد مرفاوی و کادر فنی ادامه می‌دهد، تصریح کرد: تا پایان فصل کسی از لیست کادر فنی کم نشده و کسی نیز به آن اضافه نخواهد شد و مرفاوی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. ما با امیدواری به کار خویش ادامه می‌دهیم و بطور مسلم با تغییر و تحولات مثبتی که در تیم به وجود خواهد آمد امیدواریم از بازی با مقاومت سپاسی روی غلتک کسب نتایج لازم افتاده و با حمایت بی شائبه هواداران، پاسخگوی انتظارات موجود باشیم.

مدیر عامل استقلال همچنین با اشاره به رقابت فشرده در لیگ نهم و فاصله کم امتیازتیم‌ها نسبت به هم، هیچ تیمی را در حاشیه امنیت ندانست و افزود: بی شک با کسب یک پیروزی و یک شکست معادلات در لیگ به هم می‌ریزد و استقلال از امروز با تمام توان می‌کوشد تا با جبران امتیازهای از دست داده به سمت بالای جدول خیز بردارد.




لیست کل یادداشت های این وبلاگ