سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی احمقان، چون سرابْ ناپدید می شود و چون مِه می پراکَنَد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 88 آذر 29 , ساعت 4:15 عصر
تیم ملی ایران به قطر می‌رود
تعطیلی مجدد لیگ‌برتر فوتبال
جام جم آنلاین: رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور پس از پایان برگزاری هفته بیست و یکم با تعطیلی مجدد روبرو خواهد شد.


به گزارش ایرنا ، در حالی که تنها چند روز از تعطیلات 21 روزه (نیم فصل) لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور می گذرد،‌ قطار لیگ نهم یک بار دیگر از حرکت باز خواهد ایستاد تا علاقمندان این رشته ورزشی شاهد وقفه دوباره آن باشند.

دلیل این تعطیلی حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در تورنمنت قطر است که تیم های ملی ایران، قطر، کره شمالی و مالی برگزار کنندگان آن در روزهای 6 الی 12 دی ماه در دوحه خواهند بود.

در حالی که تعطیلات بیست و یک روزه نیم فصل تازه به پایان رسیده و تیم ها با انجام تمرینات بدنسازی و تاکتیکی ، خود را آماده حضوری قدرتمند در ادامه مسابقات می کردند ، پیکارهای لیگ با تعطیلی دوباره خود، برنامه ریزی های تیم ها را دچار مشکل خواهد کرد.

در شرایطی که مسابقات لیگ برتر به روزهای حساسی نزدیک شده و رقابت در صدر و انتهای جدول نزدیک و جذاب دنبال می شود باید دید آیا این تعطیلی به سود تیم ها خواهد بود و یا آنکه تیم ها و مربیان آنان را متضرر می کند.

در حالی که مربیان تمامی تیم های حاضر در لیگ برتر چندی پیش تمرینات سنگین بدنسازی را در جزیره کیش و حتی کشورهای همسایه پشت سر گذاشته اند، با تعطیلی بی موقع و از پیش تدوین نشده دچار چالشی جدید خواهند شد.

حال این سوال در ذهن کارشناسان فوتبال ایجاد می شود که آیا حضور تیم ملی فوتبال ایران در این تورنمنت در حالیکه تیم ایران هیچ مسابقه رسمی و مهمی پیش رو ندارد، چه اهمیتی برای آن خواهد داشت. و اینکه آیا دیدار با تیم هایی که به لحاظ فنی در سطح بالایی نیستند می تواند به رشد فوتبال کشورمان کمک کند.

فدراسیون فوتبال می توانست به جای تیم بزرگسالان که بازیکنان آن درگیر رقابت های حساس لیگ برتر هستند تیم امید را روانه این مسابقات کند تا امیدها که چندان تدارک خوبی را پشت سر نگذاشته و کادر فنی آن نیز از کمبود مسابقات و اردوهای آماده سازی گله مند است، این بازی ها و البته بازیهای دوستانه دیگر بتواند آنان را برای حضور در رقابت های مقدماتی بازیهای المپیک لندن آماده کند.

در حالی که رقابت های لیگ برتر با نظم و برنامه ریزی خوبی پیگیری می شد ایجاد چنین وقفه های غیرضروری به طور حتم برای تمامی تیم ها مشکل ساز شده و برنامه های مربیان را دچار اختلال خواهد کرد.

با توجه به اینکه رقابت های جام باشگا های آسیا نیز از اسفند ماه آغاز می شود و تیم های استقلال تهران، ذوب آهن و سپاهان اصفهان و مس کرمان به عنوان نمایندگان ایران درگیر این مسابقات خواهند شد، بهتر است سازمان لیگ مسابقات خود را با نظم بهتری برگزار کند و با تعطیلی های غیرضروری بهانه ای نیز در اختیار مربیان این تیم ها قرار ندهد.

هفته بیست و یکم لیگ نهم لیگ برتر باشگاههای ایران طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار می شود و پس از آن تیم های لیگ برتری باید به استراحت اجباری 17 روزه بروند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ