سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، حرز (نگهدارنده) است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 89 فروردین 24 , ساعت 5:14 عصر

بوی بد دهان را با این سبزی کم ‌کنید!


مرتضی صفوی ، متخصص تغذیه  افزود: «جعفری» سرشار از ویتامین C است و آهن ، ویتامین D ، A ، فسفر، پتاسیم ، ید و کلسیم در آن وجود دارد.
وی گفت: «جعفری» تحریک‌کننده اشتها است و خوردن چای جعفری به هضم غذا کمک می‌کند. «جعفری» صفرابر ، بادشکن ، ادرار آور ، در تنظیم سیکل قاعدگی و دفع سنگ کلیه و مثانه موثر و تب‌بر است.
این متخصص تغذیه افزود: اگر برگ جعفری به صورت آدامس جویده شود، بوی بد دهان را از بین می‌برد و استفاده سیب بعد از آن برای درمان بوی دهان بسیار موثر باشد.

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 فروردین 24 , ساعت 5:13 عصر

?راه عجیب برای جلوگیری از خروپف

خروپف به دلیل مسدود شدن مجرای تنفسی اتفاق می افتد حال ممکن است این انسداد  بعلت یک سرماخوردگی و یا ناهنجاری های آناتومیکی در بینی و یا گلو باشد.در هر حال، شایع ترین علت خروپف این است که عضلات اطراف و یا داخل گلو بیش از حد شل و در حال استراحت می باشند .این بدان معناست که مدخل ورودی گلو باریک می شود و هوا برای عبور با مشکل مواجه می گردد. در حالیکه شخص به همان اندازه هوا برای ریه ها نیازمند است در نتیجه سرعت تنفس افزایش می یابد و زبان کوچک  و کام نرم  شروع به لرزش می کنند. این صدا که در اثر این لرزش ایجاد می شود خروپف نامیده می شود.
خرو پف یک عامل خطر برای فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر و نارسایی قلبی است. شاید امتحان کردن این چند راه شما را از خروپف نجات دهد.
?? مطالعات دانشگاه زوریخ نشان میدهد که افراد بومی که از سازهای بادی استفاده میکنند کمتر دچار خروپف میشوند.سازهای بادی موجب تقویت عضلات و منبسط کردن مجرای تنفسی میشود و به همین دلیل افرادی که از این نوع سازها استفاده میکنند کمتر در معرض خروپف قرار میگیرند.
?? بعضی از ورزشهای زبان منجر به شکل گیری بهتر ، ورزیدگی و در نتیجه قرار گرفتن بهتر آن در دهان میشود.برای این ورزش ابتدا با دو انگشت دهان خود را کاملا باز کنید سپس اجازه بدهید زبانتان به مدت سه ثانیه از دهانتان آویخته شود.
?? یک قالب از پیش آماده شده را میان دندانهایتان قرار دهید تا زمانی که خواب هستید مجرای تنفسیتان را باز نگه دارد.مواظب باشید اندازه آن به گونه ای طراحی شده باشد که در خواب به داخل مجرای تنفسی سقوط نکند.
?? با عمل جراحی و کاهش حجم بافت نرم در مجاری بینی میتوانید  لذت یک خواب عمیق را تجربه کنید.
?? اگر تحمل پوشیدن ماسک بر بینی و صورت خود در تمام طول شب را دارید میتوانید این روش را هم امتحان کنید.
?? ممکن است سر و صدای ایجاد شده به دلیل گرفتگی بینی و عفونت سینوسها باشد ، برای حل این مشکل میتوانید از انواع روان کننده های بینی ، قطره ها و یا اسپری ها استفاده کرد.
?? طب سوزنی می تواند این وضعیت را با کاهش التهاب محلی برطرف کند.


سه شنبه 89 فروردین 24 , ساعت 5:13 عصر

باورهای درست و غلط در مورد پوکی استخوان


در رابطه با این بیماری باورهای درست و غلطی وجود دارد که به آن اشاره می‌کنیم.
*ابتلا به پوکی‌استخوان منشا هورمونی دارد : درست است.
بافت استخوانی مرتبا در حال تخریب و بازسازی است اما تعادل بین این دو حالت در دوران یائسگی به هم می‌خورد. کاهش هورمون استروژن سبب انسجام کلسیم خارج استخوانی می‌شود و از آنجا که استخوان دیگر درست ساخته نمی‌شود، به مرور ضعیف و سست می‌شود و فرد پوکی‌استخوان می‌گیرد. فردی که دچار پوکی استخوان می‌شود در عین حال که تراکم استخوان‌هایش کاهش می‌یابد، میکروساختارهای استخوانی‌اش هم دچار اختلال می‌شوند.
*تمامی زنان به پوکی‌استخوان مبتلا می‌شوند: اشتباه است.
هر چه سن افزایش پیدا می‌کند، احتمال ابتلا به پوکی‌استخوان بالاتر می‌رود. معمولا ?? سال بعد از یائسگی هر سال تراکم استخوان به میزان یک یا دو درصد کاهش می‌یابد. با این حال همه چیز به وضعیت بدنی در ?? سالگی بستگی دارد. وراثت، نوع تغذیه، هورمون‌ها، شیوه زندگی و وزن در محکم یا سست بودن استخوان‌ها تاثیر دارند. سیگاری‌ها و زنان لاغر، خانم‌هایی که پیش از موقع یائسه شده‌اند (قبل از ?? سالگی) یا افرادی که تحت درمان‌هایی مثل مصرف کورتیزون یا درمان‌هایی بهبود سرطان پستان هستند بیشتر در معرض ابتلا هستند.
*در افراد مبتلا, احتمال شکستگی بالاست: درست است.
بعد از ?? سالگی علایم پوکی استخوان در ?/? زنان و ?/? مردان ظاهر می‌شود. مهم‌ترین اندام‌های درگیر، نوک انگشتان،‌ران و ستون فقرات است که دچار شکستگی‌های بسیار ریز می‌شوند. پوکی‌استخوان سبب کاهش چند سانتی‌متری قد و خمیدگی کمر می‌شود.
*شیوه صحیح زندگی جلوی ابتلا به پوکی استخوان را می‌گیرد: هم درست هم اشتباه.
مصرف به اندازه کلسیم و پروتئین، کاهش نمک مصرفی که کلسیم را فراری می‌دهد، بودن به اندازه زیر نور آفتاب برای جذب ویتامین D و انجام تمرینات ورزشی از جمله عادات درستی است که می‌تواند به سفت شدن استخوان‌ها کمک کند اما داشتن این عادات همیشه کافی نیست. لازم است به پزشک مراجعه کنید تا پس از بررسی میزان ویتامین D و کلسیم بدن‌تان در صورت لزوم مکمل برای شما تجویز کند.

*امکان تشخیص وجود دارد: درست است.
در شرایط پیشرفته رادیوگرافی ستون فقرات پوکی استخوان را نشان می‌دهد اما بهترین راه تشخیص آزمایش تراکم استخوان است.

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 فروردین 24 , ساعت 5:12 عصر

فشار خون این قاتل خاموش در کمین چه کسانی است؟  چون تا زمانی که آسیب جدی به بدن وارد نشده علامتی ندارد.
توجه کنید که فشارخون به طور طبیعی در اثر استرس و فعالیت بدنی هم بالا می‌رود اما فردی که دچار بیماری فشارخون بالا است، به هنگام استراحت نیز فشارخونی بالاتر از حد طبیعی دارد.
?) استرس:
وقتی در وضعیتی فوق‌العاده مانند تغییر موقعیت، اضطراب و عصبانیت قرار می‌گیریم، بدن ما فعالیت خود را با مجموعه‌‌ای از تغییرات سریع داخلی تنظیم می‌کند که یکی از مهم‌ترین آنها آزاد شدن هورمون آدرنالین از غدد فوق کلیوی است که با افزایش تعداد ضربان قلب و تنگ شدن عروق به کمک برخی ترشحات دیگر به بالا رفتن فشارخون منجر می‌شود.
?) رژیم غذایی:
تحقیقات نشان می‌دهد که نمک از عوامل افزایش دهنده فشارخون است. مصرف نمک زیاد از دوران کودکی پایه‌ای برای بالا رفتن فشارخون در سنین بالاتر می‌شود.پس بهتر است میزان نمک در غذای روزانه کودک، به خصوص شیرخوار محدود و یا حذف شود و در دوران بزرگسالی هم به اندازه مناسب باشد.
?) سیگار:
سیگار به دلیل اینکه به آزاد شدن هورمون آدرنالین منجر می‌شود موجب افزایش فشارخون می‌شود.
?) سن بالای ?? سال:
تحقیقات نشان می‌دهد که آسیب دیدن سلول‌های کلیه، مهم‌ترین علت ابتلا به فشارخون در نوار سن است. بهترین راه جلوگیری از آسیب دیدن سلول‌های کلیه، اصلاح رژیم غذایی و استفاده از میوه‌ها و انواع سبزی‌ها و غلات و حبوبات است.
?) چاقی:
فشارخون بالا در افراد چاق دو برابر افرادی است که اضافه وزن ندارند یا وزن طبیعی دارند. افراد چاق و دارای اضافه وزن در صورتی که رژیم غذایی خود را نیز تعدیل نکنند، علاوه بر ابتلا به فشارخون بالا، در معرض انواع صدمات ناشی از فشارخون مانند سکته و بیماری‌های قلبی نیز قرار دارند.

?) بیماری تصلب شرایین:
تصلب شرایین یا سختی عروق اصلی، پرفشاری مزمن خون است که عامل شروع آن، آسیب به جدار داخلی عروق است که به دنبال رسوب کلسیم و کلسترول در جدار عروق ایجاد می‌شود.

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 فروردین 24 , ساعت 5:11 عصر

آب چاق می کند یا لاغر؟


این، سوالی است که از دکتر مسعود کیمیاگر، فوق تخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پرسیده‌ایم. اگر این سوال، سوال شما هم هست، با ما همراه شوید….
آقای دکتر! روزی چند لیوان آب بخوریم؟
روزی ? تا ? لیوان. البته یک تا دو لیوان این مقدار را می‏توان با نوشیدن چای جبران کرد. علاوه بر این، افراد از طریق مصرف سبزی، میوه، شیر و دوغ هم مقدار زیادی آب دریافت می‏کنند. البته باید به این نکته توجه داشت که در محیط‏های گرم‏تر و زمانی که افراد فعالیت بیشتری دارند نیاز به آب هم بیشتر می‏شود.
آب می‏تواند موجب کاهش وزن شود؟
آب مطلقا نه لاغر کننده است و نه چاق کننده. کالری آب، صفر است. البته افرادی که در رژیم لاغری هستند و هر ماه ? تا ? کیلو وزن کم می‏کنند لازم است آب بیشتری مصرف کنند؛ چون چربی به کمک آب دفع می‏شود و مصرف آب به دفع چربی کمک می‏کند.
یعنی آب در کاهش وزن موثر نیست؟
به طور مستقیم، نه. نباید تصور شود که با نوشیدن آب می‏توان لاغر شد. البته نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا تا حدی جلوی اشتها را می‏گیرد و کنترل اشتها می‏تواند در کاهش وزن کمک‌کننده باشد.
گفته می‏شود نوشیدن آب سرد موجب کاهش وزن می‏شود، چون در بدن برای رساندن دمای آب به دمای تعادل، مقداری کالری مصرف می‏شود و این کالری در نهایت به کاهش وزن منجر می‏شود. درست است؟
نه، این‌طور نیست. میزان کالری که برای این تبدیل دما خرج می‎شود قابل توجه نیست و تاثیری در کاهش وزن ندارد. ضمن این که آب سرد برای معده خوب نیست.
درباره نوشیدن چای برای تامین آب مورد نیاز بدن گفتید، نوشیدنی‏های دیگر هم می‏توانند جایگزین آب شوند؟
بله، نوشیدنی‏هایی مانند دوغ، ماء‏الشعیر، عرقیات گیاهی و آب‏میوه‏های طبیعی مفید هستند. البته باید میزان کالری آنها محاسبه شود. مصرف این نوشیدنی‏ها علاوه بر اینکه موجب می‏شود بدن مایعات لازم را دریافت کند سبب می‏شود سوخت و ساز درست انجام شده و از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری شود.
آب معدنی چه‌طور؟ آیا آب معدنی به دلیل داشتن املاح، ارزش تغذیه‏ای بیشتری دارد؟
خب، آب معدنی از نظر بهداشتی سالم‏تر است. مقدار املاح موجود در آن در مقایسه با سبزی و میوه آنقدر بالا نیست، اما به دلیل بهداشتی بودن، مصرف‏اش توصیه می‏شود.
افرادی که ورزش می‏کنند باید بیشتر از دیگران آب بنوشند؟
یک ورزشکار با یک ساعت ورزش در فضای گرم ممکن است به اندازه ? لیوان آب به صورت تعریق دفع کند و این میزان آب باید جایگزین شود. این ورزشکار علاوه بر آب سدیم و کلر هم دفع کرده است و لازم است این مواد نیز به آب اضافه شود.


سه شنبه 89 فروردین 24 , ساعت 5:11 عصر

حرکاتی برای رفع درد قوس‌کف پا

افرادی که کف پای صاف دارند بیشتر دچار این مشکل می‌شوند. درد قوس کف پا معمولا به آهستگی ظاهر می‌شود ولی گاهی اوقات پس از پرش یا دوی سرعت، فرد به طور ناگهانی دچار چنین حالتی می‌شود و در قوس کف پایی احساس درد شدیدی می‌کند.
قرار دادن کمپرس سرد روی این ناحیه می‌تواند به بهبود درد کمک کند. برای پیشگیری از درد قوس کف پا کفش‌های مناسب به پا کنید و از حرکات زیر برای جلوگیری یا رفع درد استفاده کنید.

حرکت اول:
روی یک سطح سخت بنشینید و یک پای خود را به سمت جلو دراز کنید یک حوله یا پارچه را از زیر پنجه خود رد کنید و با دو دست به سمت خود بکشید طوری که زانو شما خم نشود. این وضعیت را برای ??ـ?? ثانیه حفظ کنید و سپس به حالت استراحت بازگردید. این حرکت را ? مرتبه تکرار کنید.

حرکت دوم:
روی یک صندلی نشسته و یک پای خود را روی زانوی پای دیگر قرار دهید. با دست انگشتان پای خود را گرفته و به سمت عقب بکشید تا وقتی کشش مناسبی را احساس کنید. ?? ثانیه در همین حال بمانید و ? بار این حرکت را تکرار کنید.


حرکت سوم:
پنجه پای خود را روی لبه یک سکو قرار دهید و در همین حال پاشنه همان پا را به سمت پایین حرکت داده تا کشش کافی در کف پای خود احساس کنید. ??ـ?? ثانیه در وضعیت کشش بمانید. این حرکت را ? بار تکرار کنید.

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 فروردین 24 , ساعت 5:10 عصر

روش های انجماد سبزیجات

بسته بندی سبزی ها باید فضای خالی (در ظرف) برای انجماد در نظر گرفت. حالا سبزی ها برای قرار گرفتن در فریزر آماده هستند.
انجماد مارچوبه
مارچوبه ها را شسته و قسمت های سفت آن را جدا کنید. ساقه های کوچک آن را به مدت دو دقیقه در آب جوش قرار دهید. برای قسمت های بزرگ تر این عمل چهار دقیقه طول می کشد. سپس آن را با آب سرد خنک کرده و آبکش نمایید. هنگام بسته بندی مارچوبه ها، آن ها را به صورت یکی در میان (ابتدا و انتهای ساقه) قرار دهید. در ضمن بسته نیازی به فضای خالی ندارد و می توانید آن را در فریزر قرار دهید.
انجماد لوبیا سبز
لوبیاهای جوان و ترد را انتخاب کنید. لوبیاهای نخ دار سفت بوده و مزه خوبی ندارند. برای منجمد کردن بعد از انتخاب لوبیا، ساقه آن ها را گرفته و به اندازه ?-? سانتی متر خرد کنید، سپس شستشو نمایید و به مدت سه دقیقه داخل آب جوش قرار دهید. آن گاه لوبیاهای بریده شده گرم را در آب سرد غوطه ور کنید تا خنک شوند و سپس آبکشی، بسته بندی و منجمد کنید (به یاد داشته باشید؛ باید ?-? سانتی متر فضای خالی در بسته وجود داشته باشد).
انجماد چغندر
وقتی چغندر را تمیز می کنید به یاد داشته باشید؛ یک اینچ (حدود ??? سانتی متر) از بالای آن را باقی بگذارید. این عمل باعث می شود مایع قرمز رنگ چغندر حفظ شود. اگر این کار را انجام ندهید مایع قرمز رنگ چغندر خارج شده و هنگام پخت، سفید می شود. چغندرها را بعد از تمیز کردن و شستن به مدت ?? دقیقه بپزید، سپس در آب سرد خنک کنید و پوست آن ها را جدا نمایید (در این پوست به راحتی جدا می شود). آن ها را به صورت دلخواه برش داده، بسته بندی و در فریزر قرار دهید. ?-? سانت فضای اضافی را در بسته بندی مورد توجه قرار دهید.
انجماد کلم بروکلی
ابتدا کلم بروکلی را شسته و سپس پوست ساقه های آن را بگیرید. برای جدا کردن حشرات ریز احتمالی موجود در این نوع کلم، باید آن را به مدت نیم ساعت در محلول حاوی ?-? قاشق چای خوری نمک در یک لیتر آب، قرار داده، سپس آن را شسته و به مدت سه دقیقه در آب جوش غوطه ور کنید. آنگاه با آب سرد خنک نموده، آبکشی کرده، در ظرف قرار داده و برای انجماد در فریزر قرار دهید (نیاز به وجود فضای خالی در ظرف نمی باشد).
انجماد کلم پیچ
برگ های بیرونی را جدا کرده و به صورت دلخواه برش دهید. آن ها را شسته و به مدت ? دقیقه در آب جوش حرارت دهید، آن گاه در آب سرد غوطه ور نمایید و آبکشی کنید با در نظر گرفتن ?-? سانت فضای اضافی در بسته، آن ها را بسته بندی کنید کلم پیچ منجمد فقط برای استفاده در غذا مناسب است، نه برای سالاد.
انجماد هویج
قسمت بالای هویج را ببرید، آن ها را شسته، بتراشید یا پوست بکنید. اگر هویج بزرگ است آن را به تکه های کوچک تر برش دهید. سپس هویجهای کوچک را به مدت پنج دقیقه و هویج های برش خوردن را به مدت ? دقیقه در آب جوش، غوطه ور نمایید. آن گاه با آب سرد خنک کنید، آبکشی، بسته بندی نموده و در فریزر قرار دهید (در هنگام بسته بندی به ?-? سانت فضای خای توجه داشته باشید).
انجماد گل کلم
گل کلم را در اندازه های ? اینچ (حدود ??? سانتی متر) برش دهید و سپس شستشو نمایید. برای جدا کردن حشرات احتمالی موجود در گل کلم باید تکه های آن را به مدت نیم ساعت در محلولی حاوی ?-? قاشق چای خوری نمک در یک لیتر آب قرار دهید. سپس تکه های آن را در آب شسته و آبکشی نمایید. سپس به مدت سه دقیقه در آب جوش غوطه ور نموده و بلافاصله با آب سرد خنک کنید و در ظرف بسته بندی نموده و در فریزر قرار دهید (نیاز به فضای خالی نمی باشد).
انجماد ذرت
ابتدا پوست و کاکل های ذرت را جدا نمایید. آن گاه ذرت را شسته و به مدت ? دقیقه در آب جوش غوطه ور کنید. بلافاصله با آب سرد خنک نموده و آب کش نمایید. دانه های ذرت را از ساقه جدا کنید (آن را دانه دانه کنید) و با آب بپوشانید، ? سانت فضای خالی در بسته در نظر بگیرید و آن را فریز کنید.
انجماد درست درسته
ذرت ها را پوست کنده و کاکل های آن را جدا نمایید. به روش بالا بجوشانید و آن ها را با یک پوشش پلاستیکی پوشانده و در ظرف بسته بندی قرار داده و فریز نمایید.
انجماد قارچ
ابتدا قارچ ها را با آب سرد شستشو نمایید. در صورت لزوم آن ها را برای چند ساعت (یا یک شب) در محلول آب نمک بخیسانید تا حشرات آن جدا شوند. سپس قارچ ها را دوباره شستشو نمایید. اگر قارچ ها بزرگ تر از دو سانتی متر هستند می توانید آن ها را برش داده و یا به چهار قسمت تقسیم نمایید. سپس قارچ ها را به مدت ? دقیقه در آب لیمو غوطه ور و آبکش نمایید. همچنین به مدت ? دقیقه آن ها را بخار دهید. آن گاه بلافاصله در آب سرد، خنک کنید. در ظرف بسته بندی نموده و سپس داخل فریزر قرار دهید. میزان ?-? سانت فضای خالی در ظرف بسته بندی باید مدنظرتان باشد.
انجماد بامیه
برای انجماد بامیه، از بامیه های ریز و کوچک که تر و تازه هستند، استفاده نمایید. انتهای ساقه را جدا نموده به گونه ای که سلول های دانه ای باز نشوند، به خوبی شستشو نمایید و به مدت ? دقیقه در آب جوش غوطه ور کنید و فورا با آب سرد خنک نمایید. در صورتی که بامیه درشت باشد آن را برش دهید. سپس بامیه های درسته یا برش داده شده را داخل ظروف مناسب بسته بندی کنید. ?-? سانت فضای خالی در نظر گرفته و سپس آن ها را فریز کنید.
انجماد پیاز
پیازها را پوست کنده، شسته و ریز خرد کنید. داخل ظرف هایی مناسب قرار داده و فریزر کنید. (نیازی به فضای خالی نیست).
انجماد نخودفرنگی
ابتدا نخودها را از پوست جدا کرده و به مدت ? دقیقه در آب جوش، حرارت دهید. بلافاصله با آب سرد خنک کنید و آب کش نمایید. نخودها را در ظرف قرار دهید ?-? سانت فضای خالی را حفظ کرده و سپس آن ها را در فریزر قرار دهید.
انجماد نخود به همراه غلاف
نخودها را شسته و غلاف های ترد و جوان را به مدت ? دقیقه در آب جوش غوطه ور نمایید. سپس بلافاصله با آب سرد، خنک کرده و در داخل ظرف بسته بندی قرار دهید و منجمد کنید.
انجماد فلفل
ابتدا فلفل ها را شسته، برش داده، دانه ها را خارج نموده و سپس خرد کنید. آنگاه در ظرف مناسب بسته بندی نمایید (نیازی به فضای خالی نمی باشد.)
انجماد کدو تنبل
ابتدا کدو را شسته و به چهار قسمت تقسیم کنید. سپس آن ها را بپزید یا بخارپز کنید تا نرم شوند. سپس آبکش کرده و خنک نمایید. آن گاه در داخل ظرفی که ?-? سانت فضای خالی دارد، بسته بندی کرده و فریز نمایید.
انجماد گوجه فرنگی
گوجه ها را شسته و انتهای ساقه را جدا نمایید. سپس به مدت ?-? دقیقه در آب جوش، بجوشانید. بلافاصله با آب سرد خنک کرده و پوست آن ها را بگیرید.
با توجه به اندازه گوجه فرنگی ها می توانید آن ها را به صورت نصف یا یک چهارم شده و یا به شکل کامل در ظرفی مناسب بسته بندی کنید. ?-? سانتی متر فضای خالی را نیز مورد توجه قرار دهید، سپس بسته را در فریزر بگذارید.
انجماد گوجه فرنگی پخته شده
ابتدا گوجه فرنگی ها را شستشو نمایید و دم آن ها را بگیرید. سپس به مدت ?-? دقیقه در آب جوش غوطه ور نمایید. بلافاصله با آب سرد، خنک کرده و پوست آن ها را جدا نمایید. آن ها را به چهار قسمت تقسیم کرده و به مدت ?? دقیقه بپزید تا نرم شوند. قابلمه حاوی گوجه فرنگی پخته شده را در ظرف سرد قرار دهید، تا خنک شود. آن گاه آن را در ظرف مخصوصی بسته بندی کرده و ?-? سانت فضای خالی در نظر داشته باشید و سپس فریز کنید.
انجماد ریواس
بعد از تهیه ریواس ابتدا آن ها را شسته و به ابعاد ?-? اینچ (?-??? سانتی متر) تقسیم کنید. آن گاه آن ها را به مدت ? دقیقه در آب جوش قرار دهید و بلافاصله با آب سرد خنک کنید. ریواس را داخل ظروف بسته بندی قرار داده و منجمد نمایید.

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 فروردین 24 , ساعت 5:9 عصر

سرطان پوست درمان می شود


گروهی از محققان ادعا کرده‌اند که روشی برای درمان سرطان پوست کشف کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه تلگراف در گزارش جدیدی اعلام کرد: به تازگی در انگلیس واکسن جدیدی مورد آزمایش قرار گرفته است که به سلول‌های سرطانی حمله می‌کند، به سلول‌های سالم آسیبی نمی‌رساند و همچنین قادر به حمل موادی است که واکنش بدن را نسبت به سرطان پوست تقویت می‌کنند.

تاکنون به نظر می‌رسد که این روش باعث شده برخی از بیماران به طور کامل از خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست موسوم به ملانوم حتی در موارد بسیار پیشرفته بیماری، جان سالم بدر ببرند.

دکتر هووارد کوفمن پژوهشگر مرکز پزشکی دانشگاه راش در شیکاگو و از محققان این پژوهش می‌گوید: مطالعات ما نشان می‌دهد که ممکن است به یک روش درمانی جدید برای برخی از مبتلایان به نوع پیشرفته این سرطان و همچنین دارویی با مزایای واقعی برای سایر بیماران دست یافته باشیم.

وی تصریح کرد: با این روش می‌توان ظرف یکسال جان هزاران نفر را از مرگ نجات داد.

متخصصان می‌گویند: سرطان پوست بیماریی است که سلولهای سرطانی در لایه‌های بیرونی پوست بوجود می‌آیند. پوست از بدن در برابر گرما، نور، عفونت و جراحات محافظت می‌کند. پوست همچنین آب، چربی و ویتامین D را در بدن ذخیره می‌کند و دارای لایه‌های اصلی متعدد و انواع مختلفی از سلولها است.

بر اساس این گزارش، سرطان پوست متداول‌ترین نوع سرطان است که دو نوع دارد؛ یکی سرطان پوست به شکل تومور سیاه رنگ قشرعمیق پوست و دیگری سرطان پوست بدون وجود تومور سیاه رنگ که نوع اول سرطان عمومیت بیشتری داشته و اغلب با موفقیت درمان می‌شود. سرطان نوع دوم عمومیت کمتری دارد اما خطرناکتر است. هر ضایعه یا زخمی که بهبود نیابد و تغییر اندازه و شکل یا خونریزی داشته باشد یکی از علائم هشدار دهنده سرطان پوست است. علائم سرطان پوست عموما شامل رشد غیرطبیعی زخمها و خالهای پوستی، زخمهایی که بهبود نمی‌یابند و با خونریزی همراه هستند، زخمی که بهبود آن مدت زیادی به طول بینجامد و تغییر رنگ خالهای پوستی هستند.

ملانوم نیز نوعی از سرطان پوست است که در آن سلولهای سرطانی در سلولهای رنگ دهنده پوست به نام ملانوسیت‌ها یافت می‌شود. ملانوم معمولا در بزرگسالان رخ می‌دهد، اما گاهی اوقات در کودکان و سالخوردگان نیز دیده می‌شود.

ملانوم در مقایسه با سرطانهای معمولی پوست، نوع بدتر و وخیم‌تری از سرطان پوست است. مانند همه سرطانها، در صورتی که در آغاز تشخیص داده شود، بهتر قابل درمان خواهد بود. ملانوم می‌تواند به سرعت از طریق دستگاه لنفاوی یا خون به تمامی نقاط بدن گسترش پیدا کند و در صورتی که درمان نشود و پیشرفت کند، می‌تواند حتی کشنده باشد.

سه شنبه 89 فروردین 24 , ساعت 5:9 عصر

ارتباط خوراکی ها با روحیه و رفتار آدم ها



وابستگی رفتار ما به رژیم
بعضی ازتاثیرات رفتاری ناشی از تغذیه، ممکن است نامحسوس و کم‌ باشد، مثل بداخلاقی کسی که گرسنه است و یا شدید مثل گریه و بی‌تابی کودکان زیر ? سال هنگام قلنج کردن. البته بیشترین تاثیر مشخص غذا بر رفتار،‌ در مشکلات رفتاری کودکان بیش فعال و افرادی که حساسیت‌های شیمیایی یا پوستی مثل اگزما یا کهیر دارند، دیده می‌شود. این واکنش‌ها در بعضی موارد بیشتر است و گاه به دلیل مصرف غذاهای حساسیت‌زا اتفاق می‌افتد. به علاوه، حساسیت‌های غذایی باعث خارش، مشکلات تنفسی و دردهای شکمی می‌شوند که بر رفتار فرد تاثیرگذار است. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بعضی سردردهای مزمن کودکان، بیش‌فعالی، زودرنجی و دردهای شکمی آنها، از رژیم غذایی ایجاد شده که برای خانواده‌هایشان کاملا غیرقابل درک است.
تحقیقات جدید نشان می‌دهند. بیش از ?? درصد کودکان بر اثر مصرف بعضی مواد چنین واکنشی از خود نشان می‌دهند. این مواد شامل رنگ‌های غذایی شیمیایی نظیر تارتازین، افزودنی‌ها و نگهدارنده‌ها هستند و محققان توانسته‌اند تاثیرات آنها را بر بی‌خوابی و زودرنجی کودکان به اثبات برسانند.
اثرات کمی تغییر در رژیم
عصبانیت بدون دلیل، اضطراب، بی‌دقتی، مشکلات رفتاری، تغییر دست‌خط، گیجی، افسردگی، زودرنجی، نداشتن اعتماد به نفس و کم شدن حافظه مواردی هستند که می‌توانند بر اثر مصرف مواد طبیعی یا شیمیایی به وجود آیند. رابطه میان تغذیه و سلامت جسمانی برای همه کاملا مشخص است اما بسیاری از ما اطلاع‌ چندانی از تغییرات رفتاری به دلیل مصرف غذاهای مختلف نداریم. خانمی ?? ساله که پس از فوت ناگهانی فرزند ?? ساله‌اش سال‌ها از افسردگی و اضطراب شدید رنج می‌برد و داروهای شیمیایی هم هیچ کمکی به او نکرده بودند، با کمک متخصصان تغذیه و افزودن موادی مانند ویتامین‌ B و اسیدهای چرب به رژیم غذایی خود، به طور کاملا باور کردنی، دگرگون شد. او همچنین مصرف قهوه، نمک و شکر را قطع و در عوض میوه، سبزی و ماهی بیشتری مصرف کرد.
بسیاری از مردم، این واقعیت را که مواد غذایی بر رفتار آنها تاثیر دارد، باور ندارند، در حالی که مواد غذایی روی سلول‌های مغزی هم به اندازه هر سلول دیگر بدن تاثیر می‌گذارند. بسیاری از مواد به دلیل شباهت ساختاری‌ با مواد مترشحه در مغز باعث بی‌نظمی کل بدن می‌شوند. بسیاری از دانشمندان حذف یک ماده خاص و سپس وارد کردن آن را به رژیم غذایی باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها مثل جنون، وهم و خیال، افسردگی، سردرد و سوء‌ظن می‌دانند اما با کمی دقت می‌توان متوجه این تغییرات شد، از احساس نشاط با خوردن یک فنجان چای در صبح گرفته تا زودرنجی و رخوتی که بر اثر گرسنگی بیش از حد یا پرخوری به وجود می‌آید.
ارمغان کشاورزی صنعتی
محققان دریافته‌اند، افزایش کشاورزی صنعتی باعث راه یافتن آفت‌کش‌ها به مواد غذایی شده و ترکیب چربی بدن حیوانات را به علت تغذیه جدید آنها تغییر داده است. به علاوه، رژیم غذایی موجب تغییر تعادل اسیدهای چرب مهم امگا سه و امگا شش شده است. در مقابل چربی‌های اشباع که مصرف آنها افزایش یافته و به مقدار زیاد در غذاهای آماده یافت می‌شوند، روند عملکرد مغز را کند می‌کنند. متخصصان تغذیه در این‌باره می‌گویند، در حال حاضر، مدارکی که سلامت روان و دریافت مواد غذایی را به هم مربوط می‌کند، اندک و تحقیق و نتیجه‌گیری قطعی در این‌باره دشوار است.
روشی که در حال حاضر برای تولید غذا به کار می‌رود، تعادل مواد مغذی مهم مورد مصرف را به هم زده است. تمایل افراد به مصرف غذاهای حاوی قند و چربی بالا و اجتناب از مصرف مواد غذایی تازه، منجر به افزایش شیوع افسردگی و مشکلات حافظه شده است. به گفته دکتر اندرو مک کلاچ مدیر انجمن سلامت روان انگلیس اثر رژیم غذایی بر سلامت جسمی ثابت شده اما در آغاز راه شناخت چگونگی تاثیرپذیری مغز از مواد مغذی موجود در غذاها هستیم. توجه به مشکلات سلامت روان با تغییرات رژیم غذایی گاهی اوقات در مقایسه با مصرف دارو یا مشاوره نتایج بهتری دارد.
غذاهای آرامش‌بخش
به طور کلی، حدود ? تا ?? درصد کل مردم دنیا، حساسیت‌های غذایی دارند. محققان انگلیسی معتقدند سرتونین، دوپامین و نور اپی‌نفرین در مغز تولید و ترشح می‌شود. حتی تریپتوفان و اسیدهای آمینه که در غذاهای پروتئین‌دار موجود هستند، باعث تحریک سرتونین که عامل آرامش و استراحت است، می‌شوند و تیروزین و تئین، کافئین و… باعث تحریک دوپامین و نوراپی‌نفرین شده و به تشدید بی‌خوابی منجر می‌شوند. این مواد حساسیت‌زایی در مواد غذایی طبیعی یا مصنوعی وجود دارند، مثل سالیسیلات که در بسیاری غذاها موجود است و تاثیر آن ممکن است ساعت‌ها یا حتی روزها ظاهر نشود، اما در نهایت باعث مشکلات مغزی و افسردگی شود. این ماده به طور طبیعی در بسیاری از میوه‌ها، سبزی‌ها، دانه‌ها، قهوه و چای، آب میوه‌ها و به طور مصنوعی در داروهایی مثل آسپیرین وجود دارد. در بسیاری از میوه‌ها مثل سیب و گوجه‌فرنگی، بخش عمده سالیسیلات زیر پوست میوه وجود دارد. در نتیجه کسانی که به آن حساسیت دارند بهتر است پوست میوه‌های کاملا نرسیده را ضخیم‌تر بگیرند، چون مقدار طبیعی این ماده در میوه‌ها با رسیدن کاهش می‌یابد. احتمال حساسیت‌های غذایی معمولا ارثی و در خانم‌ها دو برابر آقایان است اما در صورت بروز، نشانه‌ها و عوارض آن در مردان شدیدتر است ??( درصد در زنان، ?? درصد در مردان.) قطع کردن بسیاری از مواد استرس‌زا مثل قند، کافئین و شکلات و در ازای آنها، مصرف مواد کمکی مثل آب، سبزی‌ها، میوه و ماهی در احساس آرامش تاثیر مثبت زیادی دارند. تحقیقات نشان داده‌اند، ?? درصد افرادی که از این رژیم تبعیت کرده‌اند تغییرات رفتاری محسوسی داشته‌اند.
رفتارهای ضد‌اجتماعی
متخصصان دانشگاه آکسفورد معتقدند، موادغذایی حتی بر رفتارهای ضداجتماعی تاثیر دارند. آنها با بررسی ??? زندانی و کنترل رژیم آنها و اضافه کردن ویتامین‌های مختلف و موامعدنی طی ? ماه، ?? درصد رفتارهای ضدقانون آنها را کاهش دادند؛ اگرچه عوامل اقتصادی، اجتماعی هم در افزایش جرایم بسیار حائز اهمیت است اما تحقیقات نشان می‌دهد با تغییر شیوه تغذیه در انگلستان از سال ???? تا به حال، میزان جرایم ?? برابر افزایش یافته که دلیل آن، محتوای کیفی کمتر موادکنونی نسبت به ?? سال گذشته است.
غذاهایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر رفتار تاثیرگذارند شامل چربی که باعث رخوت و سستی می‌شود، شکر که موجب افزایش فعالیت موقت شده، کافئین که به‌عنوان محرک عمل می‌کند، شیر که باعث انواع مختلف حساسیت‌ها برای افرادی که تحمل لاکتوز را ندارند، می‌شود، است.
منابع اصلی سالیسیلات برشمرده شد، اما جالب است بدانید آمین در تولید مخمرها یا شکستن پروتئین‌ها به وجود می‌آید و در پنیر به خصوص پنیر مانده، شکلات، گوشت‌های ترد یا مانده، آبجو، مخمرهای مختلف و محصولات ترش شده‌ای مثل سس سویا، سرکه و بسیاری میوه‌ها مثل موز، آواکادو و گوجه فرنگی وجود دارند. بنزوآت هم به طور طبیعی در بعضی میوه‌ها، سبزی‌ها، تردکننده‌ها، دانه‌ها، قهوه یا چای وجود دارند. گلوتامیت هم به طور طبیعی در بسیاری از غذاها مثل سوپ، سس، میان وعده‌ها و به خصوص غذاهای آسیایی، در گوجه‌فرنگی، پنیر، قارچ، مخمرها و عصاره گوشت یافت می‌شود. در حال حاضر، متخصصان تغذیه با تحقیقات و بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که سلامت را باید در آشپزخانه جست‌وجو کرد، نه در قفسه داروخانه.‌

سه شنبه 89 فروردین 24 , ساعت 5:8 عصر

روش هایی برای از بین بردن موهای زائد صورت

در زمان حاملگی موهای ظریفی در پشت لب بالا، چانه و گونه ها رشد می کند که چند ماه پس از زایمان خود به خود از بین می روند.
بنابراین وجود آنها در زمان حاملگی نباید موجب نگرانی شود. در هنگام یائسگی نیز در برخی خانم ها موهای صورت زیاد می شوند که برای درمان آنها باید با پزشک متخصص زنان مشورت کرد تا در صورت لزوم قرص های استروژنی تجویز نماید.
برای از بین بردن موهای اضافی صورت روش های مختلفی وجود دارد: بی رنگ کننده ها، کـِرِم های موبر، سوزاندن، تراشیدن، بند انداختن، استفاده از موم ، اشعه ایکس، استفاده از موچین.
?- رفع علت: اگر افزایش موی صورت به عللی باشد که قبلاً گفتیم ، باید علت آن برطرف شود. مثلاً اگر به علت آسیب تخمدان یا بیماری غدد داخلی موهای صورت افزایش یابند، باید با مراجعه به پزشک و درمان ناراحتی ، علت این افزایش را ریشه کن کرد. به این ترتیب موهای زائد صورت نیز برطرف می گردند.
اگر رشد اضافی موهای صورت به دلیل مصرف بعضی داروها باشد، باید مصرف آن دارو را با صلاحدید پزشک مربوطه متوقف نمود.
? – بی رنگ کننده ها: بی رنگ کردن یا دکلره کردن، ساده ترین راه درمان موهای اضافی است. برای این منظور می توانید از کِرم های مخصوص که با پودرهای ویژه ای مخلوط می شوند و یا از آب اکسیژنه استفاده کنید. پوست را با آب و صابون به خوبی بشویید تا چربی آن پاک شود ، سپس بی رنگ کننده را روی آن قرار دهید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید. لازم به ذکر است که بی رنگ کردن ، بیشتر برای موهای ظریف و کرک ها مناسب است.
?- تراشیدن : این روش سریع ، ساده و بدون درد است. بسیاری از خانم ها از این روش برای پاها و زیر بغل استفاده می کنند. این روش برای صورت نیز کاربرد دارد ولی خانم ها ترجیح می دهند این راه را برای صورت به کار نگیرند ، زیرا در آنها تداعی مردانه بودن می کند.
توجه: تصور اضافه شدن رشد موها و ضخیم شدن آنها به دنبال تراشیدن امری واهی و بی اساس است؛ قسمت بالایی مو که از سطح پوست بیرون آمده است هیچگونه ماده ی زنده ای ندارد و تنها از ماده کراتین ماده ساخته شده است و به همین علت بریدن یا تراشیدن نمی تواند سبب زبرتر ، ضخیم تر یا تیره تر شدن آن شود. این اشتباه شاید ناشی از آن باشد که موهای کوتاه بعد از تراشیدن حالت سیخ سیخ دارد ، تا حدودی نسبت به طول خود ضخیم بوده و انتهای آن بریده است. با طویل تر شدن این موها حالت تیغ مانند آن از بین می رود.
? – موم، موچین و بند انداختن: این ها در گروه روش هایی هستند که مو را از ریشه در می آورند. کندن مداوم می تواند به ریشه ی مو آسیب هایی وارد سازد اما در اکثر موارد این کار هیچ تأثیر سویی بر ریشه مو ندارد . این مسئله در مورد ابروها صادق نیست و از بین بردن ابروها به هر شکل بخصوص با این روش ها می تواند با رشد بسیار دیر هنگام یا حتی عدم رشد دوباره ابروها همراه باشد. بنابراین باید از کندن غیرضروری و نامناسب ابروها اجتناب شود.
? – کرم های موبر: این کرم ها را معمولاً باید به مدت ده دقیقه بر روی موضع قرار داد و سپس موها را مالش داد و بعد از آن شست. به این ترتیب موهای اضافی از بین می روند. اما اگر پوست شما حساس باشد و در اثر مصرف این کرم ها دچار سرخی و التهاب یا خارش شود، نباید از آنها استفاده کنید.
? – سوزاندن یا الکترولیز: در این روش ریشه مو را به وسیله جریان ضعیف الکتریسیته می سوزانند. اگر تعداد موهای زائد صورت اندک و پراکنده باشد، بهترین راه درمان آن، سوزاندن است. این عمل باید توسط فردی مجرب انجام شود تا ریشه مو کاملاً سوزانده شود و از رشد مجدد آن جلوگیری به عمل آید. ممکن است برای سوزاندن تمام این موهای زائد نیاز به چند جلسه مراجعه باشد. روش کار به این شکل است که سوزن مخصوصی درون فولیکول مو قرار می گیرد و تا ریشه مو پایین می رود . سپس با برقراری جریان الکتریسیته ( که ممکن است مستقیم یا متناوب باشد ) ریشه مو سوزانده می شود و برای همیشه از بین می رود.

ارسال شده توسط در -

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ