سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گشاده رویی، عامل دوستی است . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 91 آبان 25 , ساعت 12:36 صبح

مداح مشهور امتیاز روضه هایش را واگذار کرد

پارسینهنوشت، حاج محمود کریمی، مداح مشهور پایتخت، در آستانه ماه محرم، حق پخش جلسات مداحی و روضه خوانی اش را به یک شرکت صوتی و تصویری واگذار کرد.
این مداح مشهور اعلام کرده است شرعا راضی نیست که مداحی هایش مخفیانه ضبط و غیر از کانال یاد شده به فروش برسد.
برخی از سایت هایی که تاکنون مداحی های حاج محمود کریمی را منتشر می کردند، با توضیح این مسئله، مداحی ها را از دسترس مخاطبان خارج کرده اند.
این نخستین بار است که یک مداح، حق پخش مداحی هایش را واگذار می کند

پنج شنبه 91 آبان 25 , ساعت 12:33 صبح
کرج - خبرگزاری مهر: پل کن در جاده قدیم کرج در اثر بارش های چند روز گذشته تهران ریزش کرد.
کد خبر: 285278
تاریخ انتشار: 24 آبان 1391 - 18:55
مطالب مرتبط

پنج شنبه 91 آبان 25 , ساعت 12:31 صبح
معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به شهروندان در باره استفاده از دستمال کاغذی ? شب بو ? و کنسرو ماهی ? ریژاو ? هشدار داد.
به گزارش بی باک به نقل از ایرنا، این معاونت در اطلاعیه ای که روز چهارشنبه برای رسانه ها ارسال کرد ، نوشت : شرکت صنایع سلولزی بهداشتی ? شبنم شمال ? اقدام به تولید و بسته بندی دستمال کاغذی با نام تجاری ? شب بو ? کرده که فاقد مجوز بهداشتی است و مجوز ثبت شده بر روی آن هم جعلی است.

 

به نوشته این اطلاعیه ، تولید کنسرو ماهی ? ریژاو ? ( RIZHAV) تولید شرکت ? مه دریا چابهار ? نه تنها فاقد مجوز بهداشتی است ، بلکه نام شرکت هم جعلی است.

 

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرده است که شرکت مه دریا چابهار علاوه بر استفاده از شماره پروانه ساخت تقلبی به شماره 59992346 ، اقدام به جعل آرم سازمان غذا و دارو نیز کرده است.

 

بر اساس این اطلاعیه ، نام کارخانه و آدرس آن هم که شهرک صنعتی نگور اعلام شده ، جعلی است.

پنج شنبه 91 آبان 25 , ساعت 12:28 صبح

مشایی:نمی توانند جلوی کاندیداتوریم را بگیرند، من هم برای شهادت آماده ام

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور طی چند مدت اخیر نشستی با مازندرانی های مقیم تهران برگزار کرده که در این نشست علی اکبر طاهایی استاندار مازندران نیز حضور داشته است.

به گزارش نیمروز؛ مشایی در این نشست با تاکید بر اینکه نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهم شد، افزوده است: هیچ کس نمی تواند جلوی من را بگیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه بهترین دفاع حمله است، گفت: قصد داریم در این 6 ماه اخر دولت مدام حمله کنیم  و دیگر با هیچ کس رودربایستی نداریم.

مشایی با تاکید بر اینکه هر روز باید منتظر یک بحث داغ از سوی ما باشند، گفت: آقایان هیچ سند و مدرکی از جریان موهومی که به اسم انحراف مطرح شده ندارند. همانگونه که احمدی نژاد اعلام کرده خود را برای شهادت آماده کرده ام ما هم خود را برای شهادت اماده کرده ایم.

وی تصریح کرده است: 7 سال است که مدام فعالیت می کنیم و به این راحتی دولت یازدهم را دست قالیباف نمی دهیم!

مشایی همچنین گفت: ما برای همه انهایی که در این 7 سال علیه دولت حرف زدند مسائلی داریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: اگر احمدی نژاد تنها ده دقیقه در مورد التهابات اخیر بازار ارز و سکه صحبت کند همه نگاه ها عوض خواهد شد.

مشایی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی هنوز 50 درصد ایده های مان نیز عملی نشده است، گفت: با این وجود سروصداهای زیادی علیه ما در موضوع فرهنگی بلند شده است. من گاهی اوقات برای مظلومیت احمدی نژاد گریه می کنم. فشارها بسیار زیاد است اگر حمایت های رئیس جمهور نبود حتما کنار می رفتم.


جمعه 91 آبان 19 , ساعت 1:28 عصر

 

علم‌الهدی: سوال از رییس‌جمهور و تغییر استانداران، خلاف منویات رهبری است

امام جمعه مشهد گفت: سوال از رییس‌جمهور و تغییر استانداران، اقداماتی خلاف منویات و نظر مقام معظم رهبری هستند.

به گزارش (ایسنا) منطقه خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در حاشیه همایش نسبت حوزه علمیه و انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط فعلی که مقام معظم رهبری اختلاف‌افکنی را مصداق عینی خیانت به نظام مقدس جمهوری اسلامی تلقی می‌کنند، سوال از رییس‌جمهور خلاف نظر و منویات ایشان است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: البته این را باید اضافه کرد که خیلی از آن افرادی که امضا کرده بودند، بعد از سخنان مقام معظم رهبری امضاء خود را پس گرفتند.

علم‌الهدی در ادامه تاکید کرد: تغییر استانداران نیز خلاف نظر مقام معظم رهبری است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سفری که به خراسان شمالی داشتند، به معاون اول رییس‌جمهور فرمودند تا انتخاب ریاست جمهوری مدیران عالیرتبه کشور تغییر نکنند اما دولت متاسفانه تغییر استانداران را در دستور کار خود قرار داده است.

 


جمعه 91 آبان 19 , ساعت 1:26 عصر

http://www.parsiblog.com/Main.aspx

بانک سامان
زمان انتشار: 13:11 - 1391/8/19 | نسخه چاپی
امتیاز به این مطلب:
( 0 )

آیت الله موسوی بجنوردی: دروغ محض است که امام مانع از برداشتن محدودیت‌های آقای شریعمتداری جهت درمان بیماری‌شان شدند

احزاب و شخصیت‌ها - جماران نوشت:

آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی با اشاره به مسائل مطرح در برخی رسانه ها پیرامون آیت الله شریعتمداری گفت: حضرت آیت الله شریعتمداری مرجع تقلید بودند و جایگاه و شأن ایشان مشخص و مورد احترام بود اما بحثی که منجر به حوادثی پیرامون ایشان شد شکل گیری کودتایی توسط برخی افراد از جمله آقای قطب زاده بود که عوامل آن اعتراف کردند جریان را به آیت الله شریعتمداری گفتیم و ایشان هیچگونه ممانعتی نکردند. در حالی که خود ایشان در انقلاب دست داشت و انتظار می رفت ایشان کودتاگران را از کارشان نهی کند و ممانعت کند. اطلاع ایشان از طرح کودتا و سکوتشان در قبال آن و عدم اقدام برای ممانعت از کودتا به معنای تایید آن بود همین باعث شد که دادستانی انقلاب تصمیم بگیرد که جلوی رفت و آمدهای ایشان را بگیرد. اما حضرت امام به آقای موسوی اردبیلی تاکید کردند که مراقب باشید به ایشان تعرض نشود و جلوی حمله به منزل ایشان گرفته شود.
عضو شورای عالی قضایی در دوران حضرت امام ادامه داد: چون مطرح شده بود که عده ای می خواهند به داخل منزل ایشان بروند و از اینگونه مسائل لذا امام خیلی نگران بود که مبادا به ایشان حمله ای شود و به قوه قضاییه تاکید می کردند که با ایشان برخورد نشود و اگر چنین چنین را امام می فهمیدند مسلماً برخورد می کردند. امام مراقب بودند که به آقای شریعتمداری آسیبی نرسد.
آیت الله موسوی بجنوردی در ادامه ضمن اشاره به برخی گمانه زنی ها و انتساب برخی اخبار به حضرت امام اظهار داشت: اینکه گفته شود امام مانع از برداشتن محدودیتهای آقای شریعمتداری جهت درمان بیماری شان شده اند، قطعاً دروغ است و روحیه امام هیچ وقت اینگونه نبود که حتی با یک دشمن چنین برخوردی کنند؛ چه برسد به برخورد با یک مرجع تقلید؛ اگر چنین چیزی وجود داشت ما در شورای عالی قضایی می شنیدیم. اما اقدام آقای شریعتمداری در همراهی با کودتا قابل توجیه و گذشت نبود و به واسطه جایگاه و شأن ایشان مسئولیت شان نیز سنگین تر بود و ظن آن می رفت که در صورت عدم ممانعت از ارتباط های ایشان موارد مشابهی تکرار شود.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: امام ناموس انقلاب اسلامی است و خدشه به امام، خدشه به انقلاب اسلامی است. من متاسفم که برخی افراد با گذشت سه دهه این مطالب غیر واقعی را در مورد امام که ناموس انقلاب اسلامی است، بیان می کنند و لذا شایسته نیست که اینگونه ادعاها را نسبت به امام کنیم و قطعاً یک معصیت بزرگ است؛ در حالی که اصلاً فرهنگ امام اینگونه نبود و من برادرانه به کسانی که اینگونه سخن می گویند می گویم که از بیان این دست مطالب خودداری کنند.
این محقق و مدرس دانشگاه با اشاره به فرامین حقوقی حضرت امام افزود: امام همواره درباره رعایت حقوق شرعی و انسانی مخالفان سفارش می کردند. رویه و منش حضرت امام را در برخورد با مخالفان را می توان از پیام هشت ماده ای که توسط ایشان صادر شد و سفارش های مکررشان در رعایت حقوق زندانیان و دشمنان درجه یک شان مشاهده کرد. ما هرگاه به عنوان شورای عالی قضایی خدمت ایشان می رسیدیم در زمینه شیوه رفتار با زندانیان سفارش می کردند. در زمینه رعایت حدود شرعی و انسانی مکرر سفارش می کردند و اساساً شخصیت ایشان مبری از اینگونه مسائل است. نبایستی مسائل را با هم خلط کرد و مسائل نامربوط را به هم ربط داد.
آیت الله موسوی بجنوردی در پایان خاطرنشان ساخت: از افراد انتظار می رود که به خاطر خوشایند برخی جریان های سیاسی، اینگونه مسائل را مطرح نکنند چرا که جایگاه حضرت امام در میان مردم ایران جایگاه رفیع و محفوظی است و نباید نسبت های کذب و مسائلی که افراد مطمئن نیستند و اساساً خلاف روش و منش امام است درباره ایشان بیان شود 


جمعه 91 آبان 19 , ساعت 1:22 عصر

فهرست ناظران انتخابات شوراها

به گزارش ایسنا، هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هر استان از سه نماینده همان استان تشکیل شده است که این هیات وظیفه نظارت بر روند برگزاری انتخابات را بر عهده دارد.

اسامی نمایندگان عضو هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به تفکیک هر استان به شرح زیر است:

استان تهران: حسین طلا، ابراهیم نکو، مهرداد بذرپاش

استان البرز: عزیز اکبریان، محمدجواد کولیوند، مفید کیایی‌نژاد

استان کرمانشاه: سیدسعید حیدری‌طیب، محمدابراهیم محبی، علی جلیلیان

استان کرمان: موسی غضنفرآبادی، شهباز حسن‌پور بیگلری، محمدمهدی زاهدی

استان آذربایجان غربی: محمد علیپور، علی‌اکبر آقایی، مهدی عیسی‌زاده

استان سمنان: علیرضا خسروی، عبدالرحمن رستمیان، غلامرضا کاتب

استان کردستان: سیدمحمد بیاتیان، محسن بیگلری، حامد قادرمرزی

استان خوزستان: شمس‌الله بهمنی، عبدالله تمیمی، سیدمحمدسادات ابراهیمی

استان چهارمحال و بختیاری: سیدسعید زمانیان، حمیدرضا عزیزی، امیرعباس سلطانی

استان هرمزگان: منصور آرامی، سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی، احمد جباری

استان لرستان: الهیار ملکشاهی، ابراهیم آقامحمدی، ایرج عبدی

استان ایلام: احمد شوهانی، علی‌محمد احمدی

استان قزوین: سیدمرتضی حسینی، سیدروح‌الله جانی‌عباسپور، رجب رحمانی

استان اردبیل:‌ مصطفی افضلی‌فرد، حبیب برومند داش‌قاپو، منصور حقیقت‌پور

استان زنجان: محسن علیمردانی، محمد اسماعیلی، سیدمحمدعلی موسوی

استان گیلان: عبدالجبار کوچکی‌نژاد، ایرج ندیمی، محمدمهدی رهبری

استان گلستان: رحمت‌الله نوروزی، سلیمان عباسی، جواد نظری‌مهر

استان همدان: بهروز نعمتی، عطاءالله سلطانی‌صبور، مهدی سنایی

استان مرکزی:‌ محمدحسن آصفری، علیرضا سلیمی، قاسم عزیزی

استان اصفهان: حسن کامران، سیدناصر موسوی لارگانی، محمدعلی اسفنانی

استان مازندران: محمد دامادی، قاسم احمدی‌لاشکی، کمال علیپور خنکداری

استان سیستان و بلوچستان: محمدسعید اربابی، سیدباقر حسینی، یعقوب جدگال

استان کهکیلویه و بویراحمد: غلام‌محمد زارعی، علی‌محمد بزرگواری، غلامرضا تاج‌گردون

استان بوشهر: سیدمهدی موسوی‌نژاد، موسی احمدی، سیدمحمدمهدی پورفاطمی

استان قم: علی لاریجانی، محمدرضا آشتیانی عراقی، احمد امیرآبادی

استان آذربایجان شرقی: عباس فلاحی باباجان، شهروز افقهی، محمدعلی مددی

استان خراسان رضوی: سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد دهقان، علی مروی

استان خراسان شمالی: قاسم جعفری، عبدالرضا عزیزی، هادی قوامی

استان خراسان جنوبی: محمدعلی عبدالله‌زاده، مراد هاشم‌زهی، جواد هروی

استان یزد: سیددخیل زارع‌زاده، محمدرضا تابش، محمدصالح جوکار

استان فارس: سیدحسین ذوالانوار، محمدحسن دوگانی، سیدعنایت‌الله هاشمی


جمعه 91 آبان 19 , ساعت 1:21 عصر
مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید برای انتخابات آتی به سراغ خاتمی برویم چرا که اصلاحات به نام خاتمی ثبت و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی در همایش ملی تبیین طرح مناسک که صبح امروز جمعه برگزار شد ضمن انتقاد به عملکرد دولت اظهار داشت: مشکلات را چندین بار گوشزد کردیم اما گوش شنوایی وجود نداشت و همان حرف‌هایی را که ما می‌زدیم امروز بعضی از اصولگرایان تندتر می‌زنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر موضع‌گیری کردن علیه دولت هنر نیست، افزود: عملکرد دولت احمدی‌نژاد بر همگان آشکار شده است.

علیخانی با اشاره به تخریب‌هایی که علیه هاشمی، خاتمی و سید حسن خمینی به کار گرفته می‌شود، گفت: راه منطقی برای خروج از وضعیت کنونی متکی بر صندوق‌های رای و خواسته مردم است و تا بزرگان اصلاحات حضور پیدا نکنند کار درست نمی‌شود.

مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه مدعی شد: اصلاحات به محور، ریشه و استوانه نیاز دارد؛ هاشمی رفسنجانی به عنوان چهره‌ای فراجناحی و ملی حضور دارد که وی نیز در حال حاضر به مشکلات موجود اذعان دارد.

وی با بیان اینکه اصلاحات به نام خاتمی ثبت و ضبط شده است، گفت: ما باید به سراغ خاتمی برویم چرا که اصلاحات به نام وی ثبت و ضبط شده است.

علیخانی تصریح کرد: اصلاح‌طلب، غیراصلاح‌طلب و هر کسی که قصد حضور دارد باید با راس نظام هماهنگی داشته باشد.

مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تندروی‌ها همیشه نتیجه نمی‌دهد، افزود: اگر خاتمی کاندیدای انتخابات شود 25 میلیون رای دارد و در صورت عدم کاندیداتوری وی باید فردی بیاید که خاتمی به وی مهر تایید بزند.

وی ادامه داد: هاشمی رفسنجانی نیز بارها گفته که اگر فردی متعادل اصلاح‌طلب که نظام نیز بتواند با وی کار کند در انتخابات حضور یابد از او حمایت می‌کند.

علیخانی با تاکید بر ضرورت اجماع اصلاح‌طلبان اظهار داشت: ما به اجماع 80 درصدی نیاز داریم و به نظام و انقلاب وصل هستیم اما باید اشکالات موجود برطرف شد.

انتهای پیام/


جمعه 91 آبان 19 , ساعت 1:20 عصر

 

اسامی 31 شهروند بحرینی که با اتهام ایرانی بودن لغو تابعیت شدند

دیپلماسی - یک روز پس از انتشار خبر مشکوک چند انفجار در پایتخت بحرین، مسئولان رژیم آل خلیفه تابعیت 31 نفر را به اتهام اصالت ایرانی لغو کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وزارت کشور بحرین اعلام کرد تابعیت 31 بحرینی از جمله دو نماینده سابق به نام‌های جواد فیروز و جلال فیروز و چند تن از علمای شیعه به نام‌های محمد سند و حسین نجاتی به خاطر اصالت ایرانی آن‌ها و توطئه علیه امنیت کشور لغو می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری‌اسلامی ایران روز چهارشنبه باابراز نگرانی از صدور احکام سلب تابعیت تعدادی از اتباع بحرینی در این کشور، گفت: متاسفانه دولت بحرین همچنان به اعتراض‌های مسالمت‌آمیز مردمی در طول ماه‌های گذشته با رویکرد امنیتی برخورد کرده است. [ایــنــجــا]
در همین حال روزنامه مصری اخبارالیوم گزارش داد که تعدادی پس از انتشار لغو تابعیت این اتباع بحرینی اقدام به پایکوبی در شهر منامه پایتخت بحرین کردند.

اسامی این 31 نفر، براساس بیانیه وزارت کشور بحرین، به این شرح می‌باشد:
1 - سعید عبدالنبی محمد الشهابی
2 - إبراهیم غلوم حسین کریمی
3 - جعفر أحمد جاسم الحسابی
4 - علی حسن علی حسن مشیمع
5 - عبد الرؤوف عبدالله أحمد الشایب
6 - موسى عبدعلی علی محمد
7 - عباس عبدالعزیز ناصر عمران
8 - محمد محمود جعفر الخراز
9 - قاسم بدر محمد هاشم
10 - حسن أمیر أکبر صادق
11 - سیدمحمد علی عبدالرضا الموسوی
12 - عبدالهادی عبدالرسول أحمد خلف
13 - علوی سعید سیدعلی شرف
14 - حسین عبدالشهید عباس حبیل
15 - حسین میرزا عبدالباقی (الشیخ حسین النجاتی)
16 - خالد حمید منصور سند (الشیخ محمد سند)
17 - کمال أحمد علی کمال
18 - غلام خیر الله محمد محمدی
19 - محمد إبراهیم حسین علی فتحی
20 - سید عبدالنبی عبدالرضا إبراهیم الموسوی
21 - تیمور عبدالله جمعة کریمی
22 - محمد رضا مرتضى علی عابد
23 - حبیب درویش موسى غلوم
24 - إبراهیم غلوم عبدالوهاب عباس
25 - مریم السید إبراهیم حسین رضا
26 - عبدالأمیر عبدالرضا إبراهیم الموسوی
27 - إبراهیم خلیل درویش غلوم
28 - إسماعیل خلیل درویش غلوم
29 - عدنان أحمد علی کمال
30 - جواد فیروز غلوم فیروز
31 - جلال فیروز غلوم فیروز

/


جمعه 91 آبان 19 , ساعت 1:19 عصر
نمایندگان مجلس در حالی هفته جاری را به پایان رساندند که طرح سوال از رئیس‌جمهور مهمترین مسئله این هفته بود به طوری که واکنش‌های زیادی از طرف موافقان و مخالفان به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان خانه ملت در حالی هفته جاری را به پایان رساندند که پس از حدود 4 ماه در 3 جلسه علنی شرکت کردند.

*رئیس کمیسیون شوراها: تغییرات در استانداری‌ها غیر منطقی به نظر می‌رسد


رئیس کمیسیون شوراها گفت: تغییرات در استانداری‌ها از وظایف دولت به شمار می‌رود، اما این تغییرات در آستانه انتخابات و پایان دولت دهم امری غیر‌منطقی به نظر می‌رسد.

*نمایندگان با فریاد "کامران، استعفا" خواستار اخراج نماینده اصفهان از صحن علنی شدند

در پی سخنان حسن کامران نماینده اصفهان در مورد بودجه مجلس تعدادی از نمایندگان با فریاد "کامران استعفا" خواستار اخراج وی از صحن علنی شدند

اما در اولین تذکر جلسه علنی روز یکشنبه (14 آبان) حسن کامران با استناد به ماده 79 آیین نامه داخلی مجلس خواستار دفاع از گفته‌های خود مبنی بر بودجه 700 میلیاردی در مجلس شد و گفت: بودجه 745 میلیاردی برای مجلس تصویب شده است.

وی خواستار شد تا هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و کمیسیون اصل 90 موضوع را بررسی کرده و گزارش را به صحن علنی مجلس ارائه کنند.

لاریجانی در پاسخ به کامران گفت: شما حرف غیرواقع می‌زنید چرا که حرف شما درست نبوده و بودجه مجلس 745 میلیارد نبوده است.

 بعد از نطق کامران نمایندگان با سر دادن شعارهای کامران استعفا خواستار اخراج وی از صحن علنی مجلس شدند.

*نعمتی در صحن علنی: حقوق نمایندگان دومیلیون و 400 هزار تومان است

عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: حقوق نمایندگان دومیلیون و 400 هزار تومان بوده و هیئت‌رئیسه باید این موضوع را رسما اعلام کند تا شک و شبهه‌ای پیش نیاید.



*بررسی طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس: لاریجانی سوال را به رئیس جمهور ابلاغ می‌کند / تجمع اعضای فراکسیون اصولگرایان

سوال از رییس‌جمهور با 77 امضا، امروز (یکشنبه) در جلسه علنی مجلس قرائت شد.

*کوچک زاده: سوال از رئیس جمهور برخلاف خواست رهبری است/ لاریجانی: رهبر انقلاب هیچ دستوری درباره طرح سؤال به نمایندگان نداشته‌اند


مهدی کوچک زاده عضو فراکسیون اصولگرایان در پی مخالفت این فراکسیون با طرح سوال از رئیس جمهور مجلس را ترک کرد.

 مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در جلسه علنی در مخالفت با طرح سوال از رئیس جمهور گفت: معتقدیم طرح سوال از رئیس جمهور برخلاف خواست رهبری بوده و ما معتقدیم رهبری چنین نظری ندارد.

مهدی کوچک زاده گفت: بنابراین به نمایندگی از فراکسیون جلسه را ترک خواهم کرد در این حین غلامعلی حداد عادل و غلامرضا مصباحی مقدم در مقابل جایگاه هیئت‌رئسه سخنرانی می کردند که بهروز نعمتی عضو فراکسیون رهروان ولایت نیز از جای خود بلند شده و با صدای بلند فریاد کرد که نباید خیانت کنید و اگر کسی از مجلس خارج شود برخلاف قانون بوده و اصولگرایی این نیست.

لاریجانی در ادامه تصریح کرد: بارها گفته‌ام که رهبری هیچ گونه دستوری یا نظری در خصوص این موضوع نداشته و این که نمایندگان با استناد به برداشت خود در این مورد برخورد می‌کنند کار شخصی است.

*اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس مقابل درب خروجی مجلس تجمع کردند


اعضای فراکسیون اصولگرایان مجلس در حالی در مقابل درب خروجی مجلس تجمع کردند که مهدی کوچک‌زاده جلسه علنی را ترک کرد


حداد عادل در میان این نمایندگان به عنوان رئیس فراکسیون اصولگرایان در حال سخنرانی بود؛ حمید رسایی، کریمی قدوسی‌، حسین نجابت، احمد سالک و برخی دیگر از نمایندگان از جمله نمایندگان حاضر در این جمع بودند.

*توکلی: رئیس‌جمهور شأن خودش و شأن مجلس را حفظ کند/ آبستراکسیون التهاب‌آور است

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت: به رئیس‌جمهور توصیه می‌کنم هنگام پاسخگویی به نمایندگان، شأن خودش و شأن مجلس و همچنین وضعیت بازار ارز کشور را مدنظر داشته باشد.

*یوسفیان ملا:‌ معافیت مالیاتی درآمدهای 1.5 تا 2 میلیون تومان؛ لزوم کاهش اتکاء بودجه به نفت

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس توجه به شاخصه‌های برنامه پنجم توسعه، سیاست های کلی نظام، شرایط فعلی اقتصادی و واقعیت‌های موجود و کاهش اتکاء بودجه به نفت را از جمله ملزومات بودجه سال 92 خواند.

*حقیقت پور: عربستان به دنبال چاره جویی برای نابسامانی اوضاع داخلی خود باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عربستان می‌بایست از اقدامات توطئه گرایانه دست بردارد چراکه به اندازه کافی در داخل مملکت خود مخالف دارد، بنابراین بهتر است وضعیت داخلی خود را سامان دهد.

*منادی‌سپیدان: محرز بودن امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور قطعی است/ اسامی را منتشر می‌کنیم


عضو هیئت‌رئیسه مجلس از محرز شدن امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور خبر داد و گفت: اسامی امضاکنندگان به دولت ارسال شده و قطعا به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

*اختصاصی باشگاه خبرنگاران/ هیئت رئیسه مجلس، اسامی 76 امضا‌کننده طرح سؤال از رئیس‌جمهور را به صورت رسمی منتشر کرد


مسئول سؤال از رئیس‌جمهور به صورت رسمی اسامی امضا‌کنندگان طرح سوال از رئیس‌جمهور را منتشر کرد.

*پیشنهاد برای حذف درآمدهای نفتی از بودجه 92/ جابجایی 19 میلیون دلار در خیابان‌ها‌ی تهران ناشی از بی‌تدبیری

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نباید اجازه داده می‌شد که 19 میلیون دلار در خیابان‌ها و چهارراه‌ها دست به دست مردم بچرخد، گفت: پیشنهاد خواهیم داد که در بودجه سال 92 درآمدهای حاصل از نفت حذف شود.

شجاعی‌کیاسری: امکان منتفی‌شدن سوال از رئیس‌جمهور وجود ندارد/ 14 آذرماه آخرین فرصت احمدی‌نژاد برای پاسخگویی به نمایندگان


عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه بر اساس قانون، امکان منتفی‌شدن طرح سوال از رئیس‌جمهور وجود ندارد، گفت: رئیس‌جمهور تا چهاردهم آذرماه سال جاری فرصت دارد برای پاسخگویی به نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شود.

*جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی روند اعلام وصول سوال از رئیس جمهور

نمایندگان پیش از آغاز جلسه علنی (سه شنبه 16 آبانماه) در جلسه غیرعلنی به ریاست علی لاریجانی روند اعلام وصول طرح سوال از رئیس جمهور را بررسی می‌کنند.

گفتنی است؛ علی لاریجانی در این جلسه برداشت خود را از سخنان مقام معظم رهبری عنوان و تاکید کرده است که ایشان اشاره‌ای به موضوع سوال از رییس‌جمهور نداشته‌اند.

*سوال از رئیس جمهور وضعیت جسمانی حسینیان را وخیم کرد/ تشدید بیماری قلبی حسینیان پس از جلسه غیرعلنی مجلس

پس از مذاکرات غیرعلنی مجلس درباره سوال از رییس‌جمهور، روح‌الله حسینیان دچار وضعیت بد جسمانی شد.

دقایقی بعد از آغاز جلسه علنی مجلس روح‌الله حسینیان که از مخالفان طرح سوال از رییس‌جمهور است، در وضعیت بد جسمانی قرار گرفت و بیماری قلبی وی تشدید شد.

در این میان، جمعی از نمایندگان پزشک مجلس شورای اسلامی از جمله مرندی، قاضی‌زاده و فتاحی بالای سر وی حاضر شدند.


*تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد تصویب شد

در جلسه  (سه شنبه 16آبانماه)  تقاضای جمعی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد به تصویب نمایندگان رسید.

این طرح با 122 رای موافق، 68 رای مخالف و 18 رای ممتنع در مجلس به تصویب رسید.

بر اساس این گزارش؛ مواردی همچون بررسی عملکرد مدیریت سابق این دانشگاه به ویژه در جریان فتنه 88 از محورهای تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد است.

*کریمی‌قدوسی عنوان کرد: پیگیری وضعیت امام موسی صدر از طریق مجاری مختلف داخلی و خارجی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آخرین وضعیت امام موسی صدر از طرق مجاری مختلف در داخل و خارج از کشور در حال پیگیری است.

*سخنگوی کمیسیون آموزش: هیئت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد تعیین می‌شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تعیین اعضای هیئت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی ظرف 20 روز آینده خبر داد.

* تخلف بانک مرکزی و وزارت نفت در بودجه 89 / جبران کسری بودجه از راه غیرقانونی

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 1389 از تخلفات بانک مرکزی و وزارت نفت در قالب این بودجه پرده برداشت.

گزارش تفریغ بودجه سال 1389 کل کشور در 10 جلد تهیه شده که شامل سه قسمت است.

در مهم‌ترین بخش‌های این گزارش آمده است: ماده واحده قانون بودجه سال 89 کل کشور دارای 157 بند و جز بوده است که در 55 بند و جزء احکام قانونی کاملا رعایت شده و در 94 بند و جزء احکام قانونی به طور کامل رعایت نشده است که حسب مورد – دستگاه ، تعداد موارد واخواهی مندرج در این بخش بالغ بر 4 هزار و 333 مورد – دستگاه است. در 15 بند و جزء نیز اهداف مد نظر قانون‌گذار محقق نشده است به بیان دیگر در 35 درصد موارد احکام ماده واحده کاملا رعایت شده و در 65 درصد موارد احکام ماده واحده به طور کامل رعایت نشده است.


*حدادعادل: طرح سوال به صلاح نیست/ شکایت از هیئت رئیسه را امضا نکرده‌ام

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: ‌شکایت از هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون اصل 90 به‌صورت فراکسیونی نبوده است بلکه افراد خود تصمیم به این کار گرفته‌اند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، غلامعلی حدادعادل در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح سؤال از رئیس جمهور اظهار داشت: نمی‌خواهیم در بازار مسگرها، ما هم سروصدا کرده و ضربه‌ای وارد کنیم.

وی افزود: فراکسیون اصولگرایان مجلس دیدگاه خود را درباره طرح سوال به روشنی اعلام کرده است و همچنان معتقد است که طرح سوال به صلاح نیست.

وی افزود: سوال از رئیس جمهور سال گذشته مطرح شد و همه دیدید که چه اتفاقی افتاد و ما نیز بر همین اساس می‌گویم که شرایط را باید در نظر بگیریم.

حدادعادل در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تلاش فراکسیون اصولگرایان برای اصلاح آئین‌نامه درباره طرح سوال از رئیس جمهور، تصریح کرد: اصلاح آئین‌نامه‌ای به این زودی‌ جواب نمی‌دهد که علاوه بر آن این امر نیازمند دو سوم آرای مجلس است که کسب آن کار سختی است.


220 نماینده مجلس طی نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب: هرگونه اقدام تنش‌زا را خیانت تلقی می‌کنیم/ حل مشکلات اقتصادی مردم مهم‌ترین اولویت نظام

نمایندگان مجلس در نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه همدلی و وحدت عمل و کشیده نشدن اختلافات به سطح عموم جامعه از سوی مسئولان امری حیاتی است، از مسئولان کشور خواستند تا با ایجاد آرامش و همدلی در جامعه و پیگیری مسائل از راه‌هایی که تنش به دنبال نداشته باشد، زمینه حل مشکلات اقتصادی مردم را فراهم کنند.

*جلیلی: کاهش اتکاء به درآمد‌های نفتی، آسیب‌پذیری بودجه 92 را کمتر می‌کند/ لزوم تنوع در منابع درآمدی در بودجه سال آتی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، کاهش اتکاء بودجه به درآمدهای نفتی را از الزامات بودجه‌نویسی سال آتی عنوان کرد و گفت: کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی و تنوع در منابع درآمدی کشور، آسیب‌پذیری بودجه سال 92 را کمتر می‌کند.


* تاج‌گردون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: جنس سوال از رئیس‌جمهور اقتصادی است/حیات خلوت بودجه سالانه حذف شود


نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه جنس طرح سوال از رئیس‌جمهور اقتصادی است، گفت: در صورتی که رئیس‌جمهور همراهی کند طرح سوال از ریئس‌جمهور نتیجه مثبتی خواهد داشت.

*رهبر: پرونده واردات خودروهای لوکس با استفاده از ارز مرجع به دستگاه قضا ارجاع می‌شود

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 با اشاره به پرونده واردات خودروهای لوکس با استفاده از ارز مرجع گفت: در صورت عدم پاسخ قانع‌کننده از مسئولین و نهادها مربوط این پرونده به دستگاه قضا ارجاع خواهد شد.

حقیقت‌پور: امضایم از طرح سوال از رئیس جمهور را پس نگرفته‌ام/ کسانی که امضای خود را پس گرفته‌اند پشیمان هستند


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه امضایم از طرح سوال از رئیس جمهور را پس نگرفته‌ام، گفت: کسانی که قبل از اعلام وصول این طرح امضا خود را پس گرفتند نیز پشیمان هستند.


<   <<   16   17   18   19   20   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ