سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود پسندیدن آدمى ، یکى از حسودان خرد اوست . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 91 آبان 25 , ساعت 1:36 عصر
تیم ملی فوتبال آرژانتین که برای یک دیدار دوستانه به عربستان رفته بود، در میان ناباوری همگان با تساوی بدون گل متوقف شد.

ایسنا: کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین نتیجه‌ی تساوی مقابل عربستان را شرم آور دانست.
 
تیم ملی فوتبال آرژانتین که برای یک دیدار دوستانه به عربستان رفته بود، در میان ناباوری همگان با تساوی بدون گل متوقف شد.
 
لیونل مسی، کاپیتان آلبی سلسته پس از پایان این دیدار از عملکرد خود و هم تیمی هایش ابراز نارضایتی کرد.
 
ستاره محبوب آبی اناری‌ها گفت: امشب نتوانستیم سبک همیشگی خود را به نمایش بگذاریم. شرم آور است که سال را با این نتیجه‌ به پایان رساندیم. بازی را خوب شروع نکردیم، اما رفته‌رفته توپ و میدان را به دست گرفتیم. با این حال نتوانستیم پیروز شویم. نباید این اتفاق بار دیگر تکرار شود.
 
وی افزود: از این که نتوانستیم پیروز شویم ناراحت هستیم و تاسف می خوریم. تمام بازی‌ها حتی رویارویی‌های دوستانه مهم هستند و نباید آنها را دست کم گرفت.


پنج شنبه 91 آبان 25 , ساعت 1:35 عصر
شبکه ورزش در ادامه تکرار اشتباهات عجیب خود اقدام به پخش مسابقه فوتسال یک چهارم نهایی جام جهانی کرد که داور آن یک زن بود.

مشرق،‌ عصر روز چهارشنبه در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتسال،‌ دو تیم ایتالیا و پرتغال به مصاف هم رفتند که در پایان ایتالیا 4 بر 3 پیروز شد و به نیمه نهایی صعود کرد.

اما اتفاق جالب در این بازی این بود که یکی از دو داور اصلی بازی، زن بود و با لباس مخصوص داوری، قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت‌ و مسابقه، به صورت زنده از شبکه تلویزیونی ورزش پخش شد.

در طول این دیدار پربرخورد، دوربین ها به دفعات روی این داور زن زوم کرده و شبکه تلویزیونی ورزش نیز عینا تمام صحنه های این دیدار را بدون ویرایش نشان داد. جدا از اینکه گویا هیچ ناظر پخشی هنگام پخش این مسابقه در شبکه ورزش وجود ندارد،‌ گزارشگر این دیدار نیز به این نکته توجه نداشت که می توانست ساعتی قبل از این دیدار با مراجعه به سایت رسمی مسابقات، اسامی داوران را چک و به مسئولان شبکه اطلاع دهد.


البته در کارنامه این شبکه تلویزیونی کم سن و سال،‌ این گونه اشتباهات فاحش بارها به چشم آمده و به عنوان مثال در پخش مسابقات دوومیدانی المپیک 2012 لندن و در یک صحنه که کارشناس و مجری برنامه مشغول صحبت بودند،‌ مانیتور پشت سر این دو نفر یکی از دوندگان زن را با پوشش زننده نشان داد. این شبکه در اقدام عجیب دیگر خود در پخش مسابقات المپیک لندن، ‌صحنه نامناسبی از دوچرخه سواران را به صورت مستقیم پخش کرد.

همچنین در زمان مسابقات پخش بازی های پارالمپیک لندن نیز دیدار تیم ملی والیبال نشسته ایران با مسابقه یکی از دوومیدانی کاران ایران همزمان شده بود و در حالی که مسابقه والیبال در حال پخش بود،‌ زمان مسابقه دوومیدانی کار جانباز و معلول ایران فرا رسید ولی مشخص شد گزارشگر رشته دوومیدانی شبکه ورزش فراموش کرده ورزشکاران ایرانی این رشته هنوز مسابقه دارند و از استودیو خارج شده بود. به همین خاطر گزارشگر والیبال اجبارا مسابقه دوومیدانی را نیز گزارش کرد.


به نظر می رسد شبکه تلویزیونی ورزش که الگوبرداری غلطی از شبکه‌‌‌های ماهواره‌ای ورزشی عربی است،‌ تا به این جای فعالیت خود نشان داده قصد ندارد سریعا به شبکه ای حرفه ای و مفید تبدیل شود.


پنج شنبه 91 آبان 25 , ساعت 1:33 عصر
پنج شنبه 91 آبان 25 , ساعت 1:29 عصر
در سال‌های اخیر، هر جا که سخن از نوشابه‌سازهای بین‌المللی بوده است، پای رژیم اشغالگر قدس به وسط آمده است. این سخنان نشانی از واقعیت دارند یا تنها تصوری غیرواقعی است که برخی افراد آن را از روی جهل و برخی از روی سودجویی آن را پی می‌گیرند؟
جام جم آنلاین: در سال‌های اخیر، هر جا که سخن از نوشابه‌سازهای بین‌المللی بوده است، پای رژیم اشغالگر قدس به وسط آمده است. این سخنان نشانی از واقعیت دارند یا تنها تصوری غیرواقعی است که برخی افراد آن را از روی جهل و برخی از روی سودجویی آن را پی می‌گیرند؟
 
در سال‌های اخیر، هر جا که سخن از نوشابه‌سازهای بین‌المللی بوده است، پای رژیم اشغالگر قدس به وسط آمده است. این سخنان نشانی از واقعیت دارند یا تنها تصوری غیرواقعی است که برخی افراد آن را از روی جهل و برخی از روی سودجویی آن را پی می‌گیرند؟
 
«می‌دانید پپسی یعنی چه؟ یعنی هر پنی را برای حفاظت از اسرائیل بپردازید. (Pay Each Penny for Save Israel)» آیا چنین سخنی صحیح بود؟ برخی به چنین مخففی اعتقاد دارند اما برخی به این نکته استناد می‌کنند که پپسی برگرفته از نام یک آنزیم گوارشی به نام پپسین است ضمن این‌که نام اسرائیل سال‌ها بعد از تاسیس پپسی وارد فضای سیاست جهانی شده است.
 
استدلال دیگر این است که این شرکت در تحریم 40 ساله اعراب علیه اسرائیل شرکت کرده است و بنابراین نمی‌تواند چنین سخنی درست باشد.
 
چنین سخنی در مورد کوکاکولا هم گفته شده است. برای این کار معمولا به گزارشی از شبکه NBC استناد می‌شود که طبق آن کوکاکولا درآمد چهار سال خود را به اسرائیل اختصاص داده است.
 
کوکاکولا در مقابل چنین اظهاراتی، این گزارش‌ها را غلط می‌داند و تاکید می‌کند که از هیچ دین یا کشوری دفاع نمی‌کند.
 
این شرکت همچنین ادعا می‌کند که سهامش در بازارهای مالی دنیا قابل خرید و فروش است و این ادعا که مالکیت اغلب سهام با افراد منتسب به دین یا مذهب خاصی است صحیح نیست.
 
کوکاکولا اعلام کرده است که تحریم اعراب علیه کالاهای آمریکایی در برهه‌ای از زمان دلیل اصلی برای چنین توهمی بوده است.
 
موضوع رابطه اسرائیل و کارخانجات نوشابه‌سازی در ایران هم جنجالی بوده است. برخی از فعالان سیاسی و مذهبی با اشاره به همکاری سه شرکت نوشابه سازی داخلی با شرکت‌ها پپسی و کوکاکولا، همکاری این شرکت‌ها با کمپانی‌های صهیونیستی را زیبنده نمی‌دانستند حتی برخی با کشیدن خطوطی در داخل نقشه هوایی این شرکت، مدعی وجود آرم رژیم صهیونیستی در این زمین شدند.
 
ماجرا پس از جنگ بیست و دو روزه غزه بیشتر مورد توجه قرار گرفت. در آن زمان مجلس شورای اسلامی با تصویب طرحی به نام «تحریم کالاهای صهیونیستی» در ایران، خواستار تحریم شرکت‌های بین‌المللی شد که دارای سهامداران عمده اسرائیلی باشند.
 
در همین راستا وزیر صنایع به عنوان نماینده ویژه محمود احمدی‌نژاد، به یک شرکت نوشابه‌ساز داخلی مهلت داد تا وضع ارتباط خود با شرکت کوکاکولا را مشخص کند.
 
این شرکت هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «با مراجعه به وزارت صنایع و معادن مدارک درخواست شده را در زمینه نبود هرگونه کمک مالى و یا ارتباط با اشغالگران صهیونیست ارائه داده‌ایم. تمام مبادلات این شرکت از طریق کشور ایرلند و فقط به عنوان خرید مواد اولیه برای مصرف در بخش تولید انجام می‌شود.»
 
به این ترتیب ماجرای نوشابه‌های اسرائیلی تاحدودی بسته شد هر چند که هنوز هم بسیاری هستند که نوشته‌های علیه کوکاکولا و پپسی در این خصوص را بازنشر می‌کنند.

پنج شنبه 91 آبان 25 , ساعت 1:26 عصر

 

فارس: اگرچه مترو از جمله وسایل حمل و نقل در جهان امروزی است، اما بسیاری از کشورها به ایستگاه‌های مترو تنها به عنوان مکانی برای حمل و نقل نگاه نمی‌کنند، بلکه آن را به فضایی برای لذت بردن مسافران تبدیل می‌کنند.


ایستگاه مترو نشانه‌ها در چین





ایستگاه مترو کومسومولسکایا در روسیه





ایستگاه مترو نیویورک در آمریکا




ایستگاه مترو بوکین هایمر در فرانکفورت آلمان





ایستگاه مترو دبی امارات متحده عربی





ایستگاه مترو اوهار در شیکاگو آمریکا







ایستگاه مترو یوبان مونیخ در آلمان





ایستگاه مترو استکهلم سوئد





ایستگاه مترو بیلبائو در اسپانیا


پنج شنبه 91 آبان 25 , ساعت 1:18 عصر

 

به گفته مقامات نظامی آمریکا حسگرها، سامانه کنترل مأموریت و خط انتقال داده این هواپیما مهمتر از سامانه های هوافضایی آن هستند. از جمله این تجهیزات و حسگرها باید به رادار با فناوری تصویرسازی(SAR) و دوربین فوق پیشرفته آن اشاره کرد.
مشرق: در حدود یازده ماه قبل، بمب خبری همه محافل رسانه ای دنیا چیزی نبود جز اعلام دستیابی نیروهای مسلح ایران به یک فروند پهپاد (پرنده هدایت پذیر از دور) شناسایی و جاسوسی آمریکایی با نام آر-کیو-170 یا سنتینل (دیده بان).

این هواپیما که از پایگاه خود در افغانستان به هوا برخواسته بود به گفته مقامات نظامی کشورمان در عمق حدود 200 کیلومتری و در منطقه طبس در پی مراقبت های الکترونیکی در دام واحدهای کمین جنگ الکترونیک افتاده و به طور تقریباً سالم به زمین نشانده شد.

پس از شوک جدید پهپادی ایران به آمریکا و شناسایی و هدف قرار دادن پهپاد پردیتور در آبهای خلیج فارس طی روزهای گذشته، اخیراً و پس از گذشت ماه ها تصاویر جدیدی از هواپیمای آر-کیو-170 آمریکا در یکی از نشریات آمریکایی منتشر شده که پرواز عادی آن را در پایگاه هوایی کریچ در نوادا نشان می دهد.

این عکس ها از یک جاده عمومی در نزدیکی این پایگاه گرفته شده که بیانگر راحت شدن دسترسی به نمونه هایی از هواپیماهای نظامی آمریکاست که پیش از این فعالیت های فوق محرمانه داشتند.


عکس گرفته شده توسط مردم عادی

این تصاویر به وضوح هواپیما را در تعدادی از زوایا نشان می دهد از جمله نمایی دقیقاً از زیر پهپاد که تا به حال از این زاویه دیده نشده بود. عکس ها زمانی از یک جاده عمومی گرفته شده که عملیات های عادی در پایگاه در جریان بوده و بررسی دقیق تصاویر نشان می دهد شماره سریال این هواپیما که بر روی درب محفظه ارابه فرود جلویی نوشته شده عدد 927 است.

گمان می رود این اتفاق، نشانه ای از دسترسی راحت به آر-کیو-170 و عملیات های آن باشد که تا کنون هرگز در محیط هایی که در دسترس عموم است دیده نشده بودند و اساساً در پایگاه مادر خود در تونوپاه در منطقه هوایی نلیس به طور محرمانه فعالیت می کرد.

نکته مهم و بدون اعتنا در رسانه های ایرانی این است که این نشریه که اغلب نویسندگان آن خلبانان نیروی هوایی آمریکا هستند و با سیاست های دفاعی آمریکا همخوانی کامل دارد، سال گذشته دقیقاً در زمان مفقود شدن این هواپیما و قبل از اعلام رسمی خبر توسط کشورمان، برای اولین بار عکسی از نمای نزدیک آن منتشر کرد که نشان دهنده جزئیات جدیدی از آن بود. این تقارن زمانی می تواند مرتبط با بدترین احتمال ممکن در آن زمان یعنی دستیابی ایران به آر-کیو-170 و برای کم کردن شوک های احتمالی ناشی از این قضیه در آینده نزدیک بوده باشد که کمتر از دو هفته بعد اتفاق افتاد.

هم اکنون نیز در سالگرد این واقعه، اشاره به مطالب پیرامون این هواپیما می تواند اقدامی در جهت کاهش بار روانی یادآوری این دستاورد بزرگ کشورمان باشد که با توجه به نوید سردار حاجی زاده برای اعلام خبرهای جدید درباره "جانور قندهار" اجرای چنین پروژه ای برای کاهش حساسیت ها توسط آمریکا اقدامی پیش دستانه به نظر می رسد.


دسترسی رسانه ها به جزئیات کامل پهپاد آر کیو 170

سنتینل توسط شرکت معروف لاکهید مارتین ساخته شده که سازنده برخی از محرمانه ترین و مهمترین پرنده های تاریخ هوانوری مانند یو-2، اس-آر-71 و اف-117 بوده است. این هواپیما را می توان وارث سرنوشت هواپیمای جاسوسی یو-2 دانست که یک فروند آن در خاک شوروی سابق سرنگون شد و با دستگیری خلبان آن مشکلات سیاسی فراوانی برای ایالات متحده به وجود آورد. اساساًهمین اتفاق یکی از دلایل واگذار شدن مأموریت جاسوسی و شناسایی در عمق خاک دشمن به پهپادها بود.

این هواپیما در سال های اول قرن 21 ساخته شده و گفته می شود از سال 2008 در افغانستان به کار گرفته شد. هر چند که اولین تصاویر از آن در سال 2007 در قندهار توسط افراد غیرنظامی افغانستان گرفته و منتشر شد اما تا دسامبر2009  آمریکا وجود آن را تأیید نمی کرد.

آر-کیو-170 بیشتر در مأموریت های مرتبط با سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) و توسط نیروهای آن و در مناطق افغانستان، پاکستان، ایران و کره شمالی بکارگرفته می شده و شاید بجز بر فراز ایران، همچنان در مناطق دیگر از آن استفاده می شود.

به گفته مقامات ناتو در افغانستان، کاربران این هواپیما هفته پیش از اعلام وجود آن در ایران، متوجه قطع ارتباط آن با مرکز کنترل شده بودند بنابراین به نظر می رسد هر دو طرف ماجرا پس از رخ دادن این واقعه چند روزی صبر کرده و به بررسی اوضاع پرداخته اند.


عکس منتشر شده توسط رسانه های آمریکایی

هر چند ابتدا دستیابی ایران به سنتینل توسط آمریکائی ها انکار می شد اما بالاترین دلیل در تأیید وجود آن در ایران، التماس اوباما رئیس جمهور این کشور مبنی بر پس دادن هواپیما به این کشور از سوی ایران است.

به گزارش مشرق، علاوه بر ویژگی های کلی این هواپیما که در زمینه های مختلفی در رده پیشرفته طبقه بندی می شود، زیرسامانه های جاسوسی و شناسایی آن نیز بسیار با اهمیت هستند به طوری که برخی کارشناسان خارجی، ویژگی های این اجزا را بسیار مهم تر از فناوری پنهانکاری (رادارگریزی) به کار رفته در آن می دانند.

به گفته مقامات نظامی آمریکا حسگرها، سامانه کنترل مأموریت و خط انتقال داده این هواپیما مهمتر از سامانه های هوافضایی آن هستند. از جمله این تجهیزات و حسگرها باید به رادار با فناوری تصویرسازی(SAR) و دوربین فوق پیشرفته آن اشاره کرد.

سامانه تصویربرداری این هواپیما که در زیر بدنه آن نصب شده شامل دوربین پیشرفته 80 مگاپیکسلی است که در جریان دستگیری و قتل بن لادن در پاکستان نیز به کمک مهاجمان آمد. این دوربین دوربرد و دقیق، قابلیت بالایی در ثبت حرکت اشیاء دارد و برای کاهش مقاومت هوا در سرعت های بالا در محفظه ای هرمی قرار گرفته که اضلاع آن را پوشش های شفاف تخت، شکل داده اند تا در ثبت تصویر کمترین خطایی ایجاد نشود.

رادار سار نیز در تمام شرایط جوی، زمین را مورد پویش(اسکن) قرار داده و تصویری با استفاده از داده های دریافتی از رادار تهیه می کند و به گفته وزیر دفاع کشورمان می تواند ردپای انسان در کویر را ثبت کند(شاید کنایه ای به رد پای نفرات پایگاه های زیرزمینی موشک که در رزمایش های کشورمان معرفی شده بودند!). امروزه این رادار توسط متخصصان کشورمان مورد بررسی قرار گرفته و اطلاعات آن در تکمیل پژوهش هایی که پیش از این نیز در رابطه با این نوع رادارهای کارآمد انجام شده بود نقش مؤثری داشته و خواهد داشت.

از سوی دیگر، با خارج شدن این پهپاد از طبقه بندی فوق محرمانه، تمام سرمایه گذاری های صدها میلیون دلاری امریکا برای ساخت این پرنده کاملا به هدر رفته و قطعا پرواز نسل های دیگر پرنده های رادارگریز با هزاران ترس و لرز انجام خواهد شد که ضربه ای بزرگ از نظر دفاعی و اقتضادی به صنایع دفاعی پر دبدبه آمریکا محسوب می شود.


در هر صورت دیده بان پیشرفته آمریکایی ها باحسگرهایی که فقط ایران و سازنده آن یعنی آمریکا از آن خبر دارند، سامانه های شنود مکالمات و ردگیری امواج مختلف، خطوط انتقال داده پیشرفته و آنتن های کوچک ارتباط ماهواره ای با کارایی بالا، با پیشرانه جتی که ده ها ساعت به طور مداوم و ایمن کار می کند و به عنوان یکی از محصولات پنهانکار که توسط اسکانک ورکس(شعبه طرح های محرمانه لاکهید مارتین) طراحی شده در اختیار و زیر ذره بین متخصصان دفاعی کشورمان قرار دارد و فناوری هایی از آن که در کشورمان وجود نداشته باعث کاهش هرچه سریع تر فاصله صنعت پهپادهای ایرانی با بهترین محصولات غربی خواهد شد.

با افزودن این نکته مهم به شکست های پهپادی آمریکا در مقابل ایران باید منتظر ماند و دید در سالگرد این اتفاق مهم جنگال، چه دستاوردی از این پرنده مهم و مدرن، منتشر خواهد شد تا دومینوی افتضاحات آمریکا در مقابل نیروهای مسلح ایران را تکمیل کند.

پنج شنبه 91 آبان 25 , ساعت 12:40 صبح
اقدام مقابله به مثل ایران دربرابر اروپا و آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر، رستم قاسمی امروز در سومین اجلاس وزرای کشورهای عضو گروه اسکاپ در تهران با بیان اینکه محدودیت توسعه انرژی هیدروکربوری از یک سو و نیازهای حقوقی، سیاسی و امنیتی جدیدی در دنیا ایجاد شده است، گفت: کشورهای مختلف مصرف کننده و تولید کننده نفت در جهان از ناپایداری های عرضه و تقاضای انرژی رنج می برند.

وزیر نفت اظهار داشت: جهان نیازمند ایجاد ساختاری پویا در توسعه انرژی است که سرمایه گذاری‌های آزاد، غیر سیاسی و جریان آزاد فناوری و ساختار حقوق همکاری های منصفانه را می طلبد.

قاسمی با اعلام اینکه دوران دسترسی آسان به انرژی های هیدروکربوری به سر رسیده است، گفت: صنعت نفت و گاز جهان تشنه سرمایه گذاری است اما این منابع در برخی میادین کاهش یافته است.

وی با انتقاد از رویکردهای مغرضانه و تبعیض آمیز سیاسی به جای رویکرد آزاد سیاسی و انجام فعالیتهای مناسب در کشورها به جای جذب سرمایه گذاری، گفت: این اقدامات باعث محدودیت سرمایه گذاری در برخی از میادین نفتی جهان شده و آسیب های حاصل از این رویکرد غلط در عرصه بین المللی دارای آسیب های فراوانی است.

وزیر نفت با بیان ایجاد فاصله بیشتر بین مصرف کننده و تولید کننده بازار عرضه نفت گفت: جلوه دادن بازار عرضه نفت به صورت سنتی و بازار تقاضا به شکل مدرن امروز باعث جلوگیری از دسترسی به جریان آزاد فناوری بین شرکت ها شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه صنعت نفت در دوران مختلف شاهد فراز و فرودهای قیمتی بوده است بیان داشت با اینکه ارزش واقعی نفت رشد خفیفی داشته با این حال در این بخش شاهد مکانیزم های سنتی در عرضه نفت و گاز هستیم اما باید گفت نفت و گاز فقط کالای مصرفی نیست بلکه یک کالای سرمایه ای محسوب می شود.

وی با بیان اینکه نباید نحوه قیمت گذاری در نفت در حوزه گاز نیز تکرار شود تصریح کرد: با جلوگیری از نوسانات شدید قیمت باید ارزش محصول حفظ شود و پس از آب و خاک منابع هیدروکربوری گسترده ترین منابع ارزشمند کره زمین محسوب می شود.

وزیر نفت با بیان اینکه پس از گذشت 150 سال از دستیابی بشر به نفت نیمی از منابع به مصرف رسیده است، پرسید آیا برای مصرف باقیمانده آن نیز به 150 سال زمان نیاز داریم و آیا در ساختار حقوقی عرضه و تولید نفت دسترسی منصفانه و تقسیم عادلانه لحاظ شده است؟

وزیر نفت، ایران را به عنوان یکی از بنیانگذاران کنگره نفت، اوپک و مجمع صادر کنندگان گاز برشمرد و افزود: ایران هم اکنون صاحب 12 درصد ذخایر نفت جهان و 17 درصد ذخایر گاز است و این منابع می تواند تا چند دهه آینده نیز حفظ شود.

وی گفت: در ایران نه تنها با وجود تهدیدهای سیاسی در دنیا برای عرضه انرژی هیچ گاه از این منابع به عنوان حربه استفاده نکرده است، بیان داشت: در برنامه 5 ساله ایران 150 میلیارد دلار سرمایه گذاری هدف‌گذاری شده است که نیاز 30 میلیارد دلاری سالیانه فضایی را برای همکاری مشترک کشورها با ایران فراهم می کند.

قاسمی خاطر نشان کرد: در صورت تداوم سیاست قدرت های سلطه گر و تحریم یکجانبه اتحادیه اروپا و آمریکا، ایران حق خود را برای مقابله به مثل و قطع صادرات نفت و همچنین تحریم کالاهای آنها محفوظ می داند، اظهارداشت: تا سال 94 میزان تولید نفت به 5.4 میلیون بشکه در روز افزایش می یابد که این موضوع جزو برنامه های دولت است.

وی همچنین از جلوگیری خام فروشی نفت سخن گفت و بیان داشت: در برنامه ایران جهت جلوگیری از خام فروشی 50 درصد تولید به فرآورده تبدیل و به کشورهای مختلف صادر می شود.


پنج شنبه 91 آبان 25 , ساعت 12:38 صبح
«نه» محکم احمدی‌نژاد به بقایی

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، جلسه مشترک امروز هیئت دولت و جوانان برگزیده استان‌های کشور در اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان ایران اسلامی با حاشیه‌های همراه بود که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

* پیش از آغاز نشست و قبل از حضور رئیس جمهور در این اجلاس اعضای هیئت دولت و معاونین رئیس جمهور در محل سالن اجلاس سران حضور پیدا کردند و بعضا به درخواست ها و سؤالات حاضران در سالن پاسخ می‌دادند.

* نحوه چینش حاضران در سالن به گونه‌ای بود که در ردیف اول سالن تنها جوانان با لباس‌های محلی حضور پیدا کرده بودند و وزرا و معاونین به جز شخص رئیس جمهور در ردیف دوم نشسته بودند و خود رئیس جمهور نیز در بین دو نفر از جوانان برگزیده کشوری با لباس محلی نشسته بود.

* در ابتدای مراسم سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سپس آیاتی از کلام‌الله مجید با صدای استاد منصوری تلاوت شد.

* پس از مراسم افتتاحیه یکی از جوانان به نمایندگی از جوانان برگزیده استانی در سالن تعدادی از درخواست‌های حاضران در سالن را مطرح کرد که می‌توان به احیای سازمان ملی جوانان و استخدام بدون آزمون نخبگان استانی در ادارات اشاره کرد.

* یکی از برنامه‌هایی که در این مراسم اجرا شد، تعدادی از قطعات مجید اخشابی بود که با اجرای زنده ساز همراه بود، اما به دلیل تنظیم بد صدای سالن عملا صدایی به گوش نمی‌رسید.

* در بخش دیگری از مراسم تندیس و حمایل این اجلاس به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی کشورمان اهدا شد.

* قبل از سخنرانی رئیس جمهور، نماهنگی از سفرهای استانی رئیس جمهور پخش شد که ابراز احساسات تعدادی از حاضران در سالن را در پی داشت.

* قبل از سخنرانی رئیس جمهور نیز یک نقاش از استان آذربایجان که لقب سریع‌ترین نقاش خاورمیانه را داشت، آیه «اعتصم بالله بحبل‌الله متین» را در مدت بسیار کوتاهی بر روی تابلوی نقاشی بوم کشید.

* پس از اینکه نوبت به برگزاری جلسه هیئت دولت رسید رئیس جمهور و تعدادی از جوانان نخبه با لباس محلی در محل هیئت رئیسه اجلاس برای برگزاری جلسه هیئت دولت مستقر شدند.

* در طول برگزاری جلسه رئیس جمهور بارها خود به تنهایی مصوبات را مطرح و سپس آن را به تصویب اعضای هیئت دولت گذاشت.

* در طول جلسه یکی از حاضران در سالن خطاب به رئیس جمهور گفت، آقای دکتر خسته شده‌اید و رئیس جمهور در پاسخ گفت، کسی که خسته شود، دیگر عضو دولت احمدی‌نژاد نیست.

* احمدی‌نژاد در پاسخ به اینکه درخواست یکی از حاضران درباره افزایش وام ازدواج برای تسهیل ازدواج جوانان گفت:‌ چطور است وام ازدواج را 10 میلیون تومان افزایش بدهیم فکر کنم آن موقع بتوان دو بار ازدواج کرد.

* زمانی که در بین تصویب یکی از مصوبات بقایی قصد داشت در مورد مطلبی صحبت کند، و از احمدی‌نژاد خواست تا صحبت خود را مطرح کند، بلافاصله با پاسخ «نه» رئیس جمهور مواجه شد.

* احمدی‌نژاد در هنگام برگزاری جلسه گفت: برخلاف جلسات گذشته هیات دولت که آقای رحیمی این کار را انجام می‌شد، این بار من بجای ایشان جلسه را اداره می‌کنم.

* رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره بحث خلیج فارس و نامگذاری‌های جعلی در این باره گفت:‌ زمانی در سفری به یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، یکی از خبرنگاران به من گفت ما به خلیج فارس نام دیگری اطلاق می‌کنیم و نظر شما چیست؟، من در پاسخ این خبرنگار گفتم ببینید شما باید ریشه یک نام تاریخی را ببینید، نمی‌توان نام تاریخی یک مکان و یک چیز را عوض کرد به عنوان مثال شما به درخت نمی‌توانید بزغاله بگویید و حکایت خلیج فارس نیز همین مسئله است.

* در پایان جلسه هیئت دولت احمدی‌نژاد شعر سروده خود را در مدح امام زمان(عج) سرود که بیت اول آن این بود:

در دلم افتاده بس غوغا و شور/ همچو ماهی در تنگ و بلور

و شعر دیگری نیز از فردوسی حکیم خواندکه بیت اول چنین آغاز شد:

مبادا که ایران ویران شود/ کنام شیران و پلنگان شود


پنج شنبه 91 آبان 25 , ساعت 12:37 صبح
هشدار احمدی‌ نژاد به نمایندگان غافل
فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور اسلامی ایران در دومین اجلاس «وحدت و انسجام جوانان ایران اسلامی» با اشاره به اینکه مهمترین عامل وحدت ما انسان‌ها دو عامل مشخص است گفت: عنصر اول انسان بودن ما است. مهمترین لطف خدا به ما این است که ما را انسان خلق کرده است  و مهمترین نقطه اشتراک جوامع بشری همین انسان بودن است.
رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ظرفیت انسان نامحدود است ادامه داد: انسان می‌تواند به چنان نقطه‌ای برسد که تجلی تمام زیبایی‌ها و صفات خداوند باشد و با اینکه خدا انسان را از خاک آفرید و در پایین‌ترین رتبه قرار داد اما این استعداد را در درون ما قرار داد  تا به بالاترین رتبه و مرتبه دست پیدا کند.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه هیچ نقطه مشخصی برای صعود انسان وجود ندارد گفت: انسان‌ها همواره باید به دنبال حقیقت باشند و تنها راه حقیقت نیز رسیدن به انسان کامل است.
وی افزود: راه رسیدن به حقیقت بسته نیست این راه باز است و راه آن نیز راه انسان کامل است. کسی که تمام صفات خدای متعال در وجود وی متجلی شده است.
رئیس‌جمهور ادامه داد: انسان اگر می‌خواهد خدا را ببیند باید انسان کامل را ببیند و اگر می‌خواهد به علم، حکمت و لطف دسترسی یابد باید به سراغ انسان کامل برود. انسان کامل بالاترین تجلی خداوند در عالم هستی است.
احمدی‌نژاد گفت: انسان کامل راه هدایت انسان است و انسان باید در مسیر او حرکت کند. انسان کامل اصلی‌ترین راه برای رسیدن انسان به کمال، انسانیت،‌ ایمان و پاکی است و تمام اینها بدون انسان کامل بی‌معناست.
وی افزود: انسان کامل مظهر علم خداست. مظهر مهربانی و لطف خداست. انسان کامل مظهر حکمت و زیبایی است. انسان کامل حکیم‌ترین، زیباترین و مهربانترین انسان عالم است. دسترسی به او آسان است چرا که خداوند او را خلق کرده و در کنار بشر قرار داده است.
احمدی‌نژاد ادامه داد: انسان کامل متعلق به تمام انسان‌هاست. تنها راه کمال و پیشرفت حقیقی انسان و رسیدن به خدا انسان کامل است چرا که او متعلق به همه است، دلسوز همه است، ولی همه است.
وی افزود: در طول تاریخ شیطان و شیاطین بزرگترین سرمایه‌گذاری را برای منحرف کردن انسان از کمال و سعادت به کار گرفته‌اند و آن چیزی نیست جز دور کردن انسان از حقیقت و وجود انسان کامل است.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه هر ارزشی به واسطه وجود انسان کامل است گفت: کسی که در خارج از مسیر انسان کامل حرکت می‌کند محال است که بتواند به عدالت، مهربانی، عزت و زیبایی دسترسی پیدا کند. تمام نقطه ثقل و تلاش پیامبران الهی انسان کامل و آشنا کردن انسان با او بوده است. انسان کامل محور وحدت همه است. شما وضعیت دنیا را ببینید دائما در جنگ و جدال به سر می‌بریم. شما اگر از تک تک آنها آرزو و امید آنها را بپرسید عدالت و زیبایی را نام می‌برند اما امروز فرصت‌طلبی‌ها، ثروت‌اندوزی‌ها و خودخواهی‌ها انسان‌ها را از همدیگر دور کرده است.
احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه از نظر وی شیعه و سنی بی‌معناست گفت: مگر نه این است که همه ما به دنبال عدالت،‌ محبت، انسانیت و سعادتیم پس این مرزها برای چه به وجود آمده است.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز در دنیا رهبران مختلفی در دنیا حکومت می‌کنند گفت: عده‌ای از آنها رهبران سیاسی هستند مانند رهبران آمریکا و عده‌ای دیگر نیز رهبران مذهبی و دینی هستند اما بدانید اگر هر رهبری به دنبال وحدت بین ملت‌ها نباشد برخلاف مسیر انسان کامل قدم برداشته‌اند و یک نوع طاغوت است.
رئیس‌جمهور ادامه داد: محور اصلی و مشترک همه ما انسان کامل و انسان بودن است و تلاش برای رسیدن به انسان کامل است که ما را از نژاد و مرزهای جغرافیایی دور می‌کند.
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه انسان کامل تجلی توحید، عشق، عدالت، خوبی و زیبایی است گفت: عنصر دیگری که همه ما را به یکدیگر پیوند می‌دهد ایرانی بودن ماست. همه ما عاشق ایران هستیم. ای کاش زمانی فرا برسد که تمام اقوام ایرانی خود در زندگی روزمره‌شان با تمام زیبایی‌های فرهنگی خود و اخلاق زیبای انسانی از تمام اقوام همچون آذری‌ها، کرد‌ها، ترک‌ها و بلوچ‌ها در کنار هم باشند.
وی با اشاره به اینکه ایران فقط یک جغرافیا یک کوه و یک دشت نیست گفت: ایران یک فرهنگ است. ایران یعنی عشق، توحید و عدالت. ایران یعنی صلح. یعنی برادری. یعنی اینکه تمام انسان‌ها باید برابر باشند.
«ایران یعنی ابوریحان و ایران یعنی مولوی و همه ما همواره با هم بوده‌ایم و صرف نظر از تفاوت‌های مذهبی و قومی از مرزهای فرهنگی حفاظت کرده‌ایم.»
رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برخی‌ها قصد دارند تا با تند کردن فضا و ملتهب کردن آن ایران را تجاوز‌کار نشان دهند گفت: من در سفر خودم به نیویورک و در پاسخ به سوالات اینچنینی برخی از خبرنگاران گفتم ملت ایران هرگز اهل حمله و تجاوز نیست ملت ایران یک ملت فرهنگی است و شما در محاوره‌های آنان شعر و لطیفه را می‌بینید اما می‌دانید که ملت ایران همواره در دفاع خود را بسیار پیشرفته و قدرتمند در طول تاریخ نشان داده‌ است.
احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه بحث‌های مرتبط با بحث‌های حمله به ایران قدیمی شده است گفت: همه بدخواهان که خود را در مرکز قدرت جهانی می‌بینند و تمام بدخواهان در داخل کشور که غافلانه و خودخواهانه با آنها همراهی خواهند کرد بدانند که ملت ایران هرگز از رسیدن به انسان کامل و همچنین عزت دست برنخواهد داشت.
احمدی‌نژاد گفت: اگر هم برخی که به نمایندگی از ملت ایران در صحنه حضور دارند بد عمل کنند این ملت همانند یک رودخانه زلال تمام آلودگی‌ها، بد‌اخلاقی‌ها و خودخواهی‌ها را پالایش می‌کند و آن آلودگی‌ها را نیز پاک خواهد کرد.
وی افزود: ملت ایران به دنبال استقرار صلح و عدالت در سرتاسر جهان است و البته اولویت آن نیز ایران عزیز اسلامی است.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز اندیشه ساختن ایران تبدیل به یک اندیشه عمومی در تمام این سرزمین شده است گفت: هدف اصلی ما استقرار عزت، انسانیت و سربلندی در تمام جهان است و جوانان ایران اسلامی عاشق انسان کامل تا زمان استقرار آن هستند.
«من ایمان دارم که جوانان ایران اسلامی بدون توجه به موانع موجود و با جدیت و پاکی ایران را خواهند ساخت. جوانان ما امروز خود را باور کرده و راه کمال را پیدا کردند.»
احمدی‌نژاد در پایان با اشاره به اینکه هیچ ملتی نمی‌تواند منتظر دیگران باشد گفت: من ایمان دارم که جوانان این سرزمین تمام تلاش خود را برای رسیدن به سعادت و عدالت به کار خواهند گرفت.

پنج شنبه 91 آبان 25 , ساعت 12:37 صبح

اخته کردن الاغ کار دست عطاران داد!

 

فیلمبرداری تازه‌ترین فیلم سینمایی رضا عطاران با عنوان «آینه شمعدون» تعطیل شد. در این فیلم عطاران در نقش یک کارگر سابق سیرک ایفای نقش می کرد که در بخشی از فیلم مجبور می‌شود شود الاغ خود را عقیم کند. گویا همین مفهوم موجود در فیلمنامه باعث شده اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد جلوی ادامه فیلمبرداری اثر را بگیرد.

بهرام بهرامیان کارگردان «آینه شمعدون» درباره لغو فیلمبرداری این پروژه به شبکه ایران می گوید:«والله هیچ چیز نمی توانم بگویم. هیچ سئوالی از من نپرسید چون درباره این فیلم نمی توانم صحبت کنم.»

 

به گزارش ایران، فیلمبرداری تازه‌ترین فیلم سینمایی رضا عطاران با عنوان «آینه شمعدون» تعطیل شد. در این فیلم عطاران در نقش یک کارگر سابق سیرک ایفای نقش می کرد که در بخشی از فیلم مجبور می‌شود شود الاغ خود را عقیم کند. گویا همین مفهوم موجود در فیلمنامه باعث شده اداره نظارت و ارزشیابی ارشاد جلوی ادامه فیلمبرداری اثر را بگیرد.

 

لغو فیلمبرداری «آینه شمعدون» در شرایطی رخ می دهد که حدودا 25 درصد فیلمبرداری انجام شده بود و البته تهیه کننده کار محمد کمالی پور به تازگی ادعا کرده بود فیلمنامه کار را با تعدیل جلوی دوربین برده است. با این حال انتشار خبر خط داستانی فیلم از سوی شبکه ایران سبب ساز آن شد که اداره نظارت ارشاد بار دیگر به بررسی فیلمنامه کار پرداخته و حکم به تعطیلی موقت پروژه دهد


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ