سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شکیبا پیروزى را از کف ندهد اگر چه روزگارانى بر او بگذرد . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 91 دی 14 , ساعت 11:20 صبح

fبازگشت مجری جنجالی به شبکه سه

چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 13:15
علیخانی که در ویژه‌ برنامه شب یلدایش اعلام کرده بود برنامه جدیدی برای شبکه سه سیما دارد، چند روزی است که ضبط آن را آغاز کرده است.
بازگشت مجری جنجالی به شبکه سه

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، احسان علیخانی، برنامه تازه‌اش برای شبکه سه سیما را کلید زد.

علیخانی که در ویژه‌ برنامه شب یلدایش اعلام کرده بود برنامه جدیدی برای شبکه سه سیما دارد، چند روزی است که ضبط آن را آغاز کرده است.

این برنامه که برخلاف رویه معمول احسان علیخانی، برنامه‌ای زنده نیست و به صورت ضبطی روی آنتن می‌رود، چند روزی است که وارد مرحله تولید شده است.

احسان علیخانی در این برنامه با ورزشکاران و قهرمانان المپیک و پارالمپیک گفت‌وگوی متفاوتی می‌کند؛ برنامه جدید این تهیه‌کننده و مجری تلویزیون قرار است اواخر دی‌ ماه از شبکه سه سیما روی آنتن برود.

احسان علیخانی که چند سالی است اجرای «ماه عسل» شبکه سه را بر عهده داشت، امسال در این برنامه حاضر نشد تا علی ضیاء جایگزین وی شود.

علیخانی که امسال بیشتر با شبکه دو همکاری داشت، اجرای برنامه‌های شب یلدا و نوروز این شبکه را عهده‌دار بود.


پنج شنبه 91 دی 14 , ساعت 11:19 صبح

دستجردی بعد از وزارت چه می‌کند؟

«طی پیگیری‌های انجام شده در خصوص برنامه دکتر دستجردی پس از برکناری مشخص شد که ایشنان در طی چند روز آینده به فعالیت سابق خود در بیمارستان آرش مشغول خواهند شد.»

قانون- مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان عنوان کرد: دکتر مرضیه وحید دستجردی پیش از دوران وزارت در بیمارستان آرش مشغول به فعالیت بوده که پس از برکناری و طی چند روز آینده ایشان به فعالیت سابق خود مشغول می‌شوند.
به گزارش دانا ، دکتر سید حمید حسینی،  با توجه به موقعیت کنونی دکتر مرضیه وحید دستجردی بیان کرد: طی پیگیری‌های انجام شده در خصوص برنامه دکتر دستجردی پس از برکناری مشخص شد که ایشان در طی چند روز آینده به فعالیت سابق خود در بیمارستان آرش مشغول خواهند شد.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت و درمان در پایان خاطرنشان کرد: ایشان در بخش زنان و زایمان بیمارستان آرش به عنوان پزشک جراح زنان و زایمان مشغول به فعالیت می‌شوند.


جمعه 91 دی 8 , ساعت 12:12 عصر
مقامات این کشور مدعی شده اند، این میدان در منطقه ای قرار گرفته است که قرار بود ایران درآن هیچ عملیات اکتشافی انجام ندهد.

تسنیم : درپی ادعای اخیر آذربایجان درباره میدان جدید نفت و گاز که توسط ایران کشف شد، مقامات ایرانی در مکاتبه‌ای اعلام کردند که عملیات اکتشاف ایران به هیچ عنوان در آبهای آذربایجان صورت نگرفته است.

کشف اولین میدان گازی و نفتی ایران در آب‌های عمیق دریای خزر که در آذرماه سال گذشته از سوی وزیر نفت اعلام گردید موجب شد تا کشورهای همسایه ایران در این دریای مشترک واکنشهای مختلفی را نسبت به این میدان از خود نشان دهند. به طوری که شنیده می شود با گذشت بیش از یکسال از این خبر هنوز مناقشاتی بین ایران و برخی از این کشورها به طور پنهانی وجود دارد.

مراکز و موسسات بین المللی اعلام کرده اند که در مجموع ذخایر تایید شده دریای خزر شامل 50 میلیارد بشکه نفت و 257تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی است که متعلق به کشورهای حاشیه این دریا است و باید هرچه زودتر تکلیف مرزهای آبی این دریا مشخص شود تا مشکلی بین کشورهای همسایه که همگی در حال اکتشاف نفت و گاز در این منطقه هستند رخ ندهد.
ایران پس از کشف این میدان گازی و نفتی بلافاصله اعلام کرد که میدان کشف شده سردار جنگل دارای 10 میلیارد بشکه نفت درجا و 50 تریلیون فوت مکعب گاز است که در عمق 1.5 مایلی بستر دریا قرار دارد.

هم اکنون با گذشت بیش از یکسال از عملیات اکتشاف اخیرا کشور آذربایجان مدعی شده است که ایران در آبهای آذربایجان عملیات اکتشاف را انجام داده است و میدان کشف شده متعلق به جمهوری آذربایجان است.
 
مقامات این کشور مدعی شده اند، این میدان در منطقه ای قرار گرفته است که قرار بود ایران درآن هیچ عملیات اکتشافی انجام ندهد.

این اظهارات ادعایی آذربایجان با واکنش های مختلف مسئولان ایرانی روبه رو بوده است به طوری که مسئولان ایران اخیراً در مکاتبه ای که با آذربایجان داشتند اعلام کردند که به هیچ عنوان ایران وارد آبهای آذربایجان نشده و کار اکتشاف در دریای خزر مربوط به سال 1380 یعنی بیش از ده سال پیش است.
 
در این نامه تصریح شده است که میدان کشف شده تماماً متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و ایران به هیچ عنوان از حقوق حقه خود نخواهد گذشت، در عین حال  آمادگی داریم تا هرچه زود تر این موضوع با گفت‌وگو حل شود.


جمعه 91 دی 8 , ساعت 12:11 عصر
حضور فردوسی ‍‌‌پور،فتح الله زاده، ساعی و کریم باقری در مراسم یادبود نیما نهاوندیان+عکس
مراسم یادبود " نیما نهاوندیان" مجری فقید برنامه های ورزشی تلویزیون امروز (6دی) با حضور خانواده و دوستدارانش در مسجد بلال صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش شبکه ایران، حضور برخی چهر‌ه‌های سیاسی کشور مانند اعضا شورای شهر تهران، کشاورزیان استاندار سابق استان گلستان در این مراسم چشمگیر بود.


ورزشکاران، مجریان و گزارشگران برنامه‌های ورزشی تلویزیون و رادیو، ‌مدیران و همکاران شبکه دو و برخی چهره‌های هنری و فرهنگی کشورمانند هادی ساعی، کریم باقری، بهروز رهبری فر، علی انصاریان، عادل فردوسی پور، علی فتح الله زاده ( مدیر عامل باشگاه استقلال)، حسین توکلی، بهرام افشار زاده ( دبیر کل کمیته ملی المپیک)، بهرام شفیع، داود عابدی، ‌انوشیروان آریا منش، ‌پیمان یوسفی، پوریا تابان و مهدی سلوکی نیز با حضور در این مراسم از خداوند برای این هنرمند طلب مغفرت کردند.


نیما نهاوندیان فروردین ماه 59 در گرگان متولد شد. او پس از سال ها همکاری با رادیو استان گلستان سال 82 با برنامه ورزش از نگاه دو به سیما آمد و در طول سال ها فعالیت خود توانست نام خود را در بین مجریان توانمند صدا و سیما ماندگار کند.
نیما نهاوندیان مجری برنامه های " توپ طلایی"، " کبریا" ، " ورزش از نگاه دو"،‌" مجله المپیک" و " هفت سنگ" 2 دی ماه در سن 32 سالگی از دنیا رفت .


جمعه 91 دی 8 , ساعت 12:9 عصر

رقابت «سازمان سینمایی» و«حوزه هنری» قربانی گرفت

او با حضور جواد شمقدری به عنوان معاون امور سینمایی در دولت دهم به عنوان مدیرکل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای انتخاب شد.
رقابت «سازمان سینمایی» و«حوزه هنری» قربانی گرفت

گروه فرهنگ و هنر- خبر به سرعت در خبرگزاری‌ها پیچید؛ «یکی از مسئولان استعفا کرد.» البته لازم نیست نگران شوید؛ حادثه ناگواری روی نداده؛ نه دانش‌آموزان مدرسه‌ای در آتش سوخته‌اند و نه تصادفات جاده‌ای هموطنانمان را به کام مرگ کشانده است. مسئول مربوطه، معاون امور فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی است؛ سینمایی که به گفته سینماگران و سینماداران و سینمادوستانش نفس‌های آخرش را می‌کشد. روزی خانه‌اش تعطیل می‌‌شود، روز دیگر علایق و سلایق فردی مدیران حوزه هنری و وزارت ارشاد سبب دامن زدن به مشکلات و معضلات سینما و تحریم برخی از فیلم‌ها می‌شود و روز بعد سینماگرانش بیانیه می‌دهند که آی ملت تا 15 روز دیگر سینماها تعطیل می‌شوند.

با این همه، مدیر مستعفی که تاکنون بارها استعفا داده و تا ظهر گذشته استعفایش در هاله‌ای از ابهام بود، سیدعلیرضا سجادپور، معاون امور فعالیت‌های سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی بود. او که از آغاز به کار حضور جواد شمقدری در معاونت سینمایی عهده‌دار مدیرکلی اداره نظارت و ارزشیابی شده بود، با تشکیل سازمان سینمایی مسئولیت معاونت فعالیت‌های این سازمان را برعهده داشت. گفته شده که سجادپور از ابتدای ورود خود به سازمان سینمایی کشور، به دنبال استعفا از سمتش بود که مورد قبول رئیس این سازمان قرار نمی‌گرفت.

انتشار خبر استعفا

جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی، صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با ایلنا، استعفای سجادپور را تأیید و اعلام کرد: «درست است ایشان استعفا داده ولی مسئله در دست بررسی است. سازمان سینمایی تا ساعاتی دیگر درباره دلایل این استعفا به صورت مبسوط توضیحات خود را ارائه می‌کند.» هم‌زمان، خود سجادپور در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها ترجیح داد صحت، جزئیات و دلایل این استعفا را به سازمان سینمایی واگذار کند: «فعلا در این باره حرفی نمی‌زنم. اجازه بدهید این خبر به صورت رسمی از طرف سازمان سینمایی اعلام شود و بعد از آن در این باره اظهارنظر می‌کنم.» وی اما در پاسخ به ایسنا می‌گوید: «چند هفته‌ای، درخواست استعفایم را مطرح کرده بودم که در نهایت روز گذشته پذیرفته شد.»

پذیرش استعفا

به هر حال، جواد شمقدری که ظاهرا در لبنان به سر می‌برد آب پاکی را بر دست همگان ریخته و با نامه‌ای به شرح زیر استعفا سجادپور را می‌پذیرد: «جناب آقای سجاد پور؛ با تشکر از زحمات و تلاش‌های شما طی مسئولیت در معاونت سینمایی و سازمان سینمایی، با استعفای شما موافقت می‌شود. بدیهی است تا تعیین جایگزین نسبت به رتق و فتق امور ادامه خواهید داد.» البته نامه استعفای سجادپور هم به شرح ذیل منتشر شد:
«برادر ارجمند جناب آقای شمقدری ریاست محترم سازمان سینمایی کشور پیرو مذاکرات قبلی و درخواست‌های مکرر، مجددا از جنابعالی می‌خواهم با استعفای اینجانب از معاونت امور فعالیت‌های سازمان سینمایی موافقت کنید؛ چراکه بازگشت به دنیای تهیه و تولید فیلم، هماره تمایل و علاقه نخست اینجانب بوده است. آرزومند توفیق شما و همه خدمتگزاران به نظام مقدس اسلامی و ایرانی عزیز هستم.»

مهندس فیلمنامه‌نویس

سجادپور متولد سال 1339 در تهران، دانش‌آموخته مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر و سینما با گرایش فیلمنامه‌نویسی از دانشگاه هنر است. او فعالیت سینمایی‌اش را از سال 1363 با تهیه‌کنندگی و نگارش فیلمنامه «سرباز کوچک» آغازکرد. از همان سال‌ها رده‌های مدیریتی متفاوتی را در حوزه سینما تجربه کرده است، از جمله مدیریت واحد سناریوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی (1366-1370)، مدیر کل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (1374-1376)، مدیریت طرح و برنامه سیمای شاهد (1370-1372)، مدیر کل اداره فیلم و تلویزیون سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، مدیر فرهنگسرای هنر (ارسباران) و مؤسس و مدیر اجرایی هیأت اسلامی هنرمندان در این زمره هستند.

او با حضور جواد شمقدری به عنوان معاون امور سینمایی در دولت دهم به عنوان مدیرکل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه‌ای انتخاب شد. در همان ابتدای حضورش در ادراه کل نظارت و ارزشیابی با اظهارنظر در موارد مختلف نقش محوری‌اش را در تصمیم گیری‌ها آشکار کرد؛ به قول ایسنا، شاید بتوان رکورد تعداد مصاحبه از یک مدیر را به نام او ثبت کرد. تشکیل تشکل تهیه‌کنندگان، معرفی «بدرود بغداد» به اسکار، توقیف و رفع توقیف برخی فیلم‌ها، مخالفت با حضور بین‌المللی برخی فیلم‌ها، تعطیلی خانه سینما، تحریم اسکار، حوزه هنری و حاشیه‌های اکران امسال از بیشترین مواردی بودند که سجادپور درباره آنها صحبت کرد و حضور مؤثری در تصمیمات اتخاذ شده داشت.

ماجرای سینمای آزادی

اما خبرگزاری فارس روایت جالبی از استعفای سجادپور دارد. این خبرگزاری نقل می‌کند که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات اخیر خود برای حل مشکلات ناشی از عدم ارائه حواله فیلم به سینمای آزادی توسط شورای صنفی نمایش، دستور داده است تا حواله نمایش فیلم به این سینما صادر شود؛ اما شورای صنفی نمایش و سجادپور، در مقابل دستور وزیر مقاومت می‌کنند. سجادپور دقیقا بعد از این دستور در مصاحبه‌ای عدم ارائه حواله نمایش به سینما آزادی را تأیید و تخلف‌های این سینما را به دلیل این امر عنوان می‌کند. با این حال، در مصاحبه دیگری صحبت‌های خود را تکذیب می‌کند که البته با انتشار فیلم این سخنان معلوم شد سجادپور این سخنان را مطرح کرده است. او در مصاحبه دوم خود عنوان کرده که نظر وزیر ارشاد ارائه حواله به سینما آزادی است. با این حال مقاومت علیرضا سجادپور و شورای صنفی نمایش که عنوان شده بود برای مقابله به مثل با حوزه هنری صورت گرفته است، ادامه پیدا کرد تا جایی که حسینی. سجادپور را به جهت شکل مقابله او با دستور صریح وزیر مبنی بر اتمام اختلافات و ارائه حواله نمایش به سینما آزادی برکنار کرد. فارس معتقد است که تصمیم قاطع وزیر ارشاد برای برکناری سجادپور نشان از آن دارد که حسینی برای حل این مشکل موضع مصممی دارد و شنیده‌ها حاکی از این است که قرار است درصورت مقاومت بیشتر شورای صنفی برای عدم ارائه حواله به سینمای آزادی، حسینی با استفاده از اختیارات قانونی خود این شورا را نیز منحل کند.

علاقه به تولید فیلم، دلیل استعفا

با وجود این، سجادپور که صبح دیروز اظهار نظر در مورد استعفای خود را منوط به اعلام رسمی سازمان سینمایی دانسته بود، پس از موافقت رسمی شمقدری با استعفایش به خبرآنلاین، گفت: «دلیل این استعفا تنها علاقه به دنیای تهیه و تولید فیلم است و تحلیل برخی مبنی بر مشکل بر سر سینما آزادی، تحلیل چرندی است.» سجادپور پیش از این به ایسنا گفته بود: «متأسفانه امسال که باید ثمره کارمان را ببینیم، با تندترین برخوردهای سیاست‌زده مواجه شدیم؛ نهادهای غیردولتی به صرف داشتن چند سالن سینما سعی کردند با زورگویی جلوی قانون و سیاست‌های سینمایی بایستند، فضای سینمای کشور را برهم بزنند و موضوع را بحرانی نشان دهند که با پایمردی و پافشاری مدیریت سینمای کشور این بحران از سرگذشت.»


جمعه 91 دی 8 , ساعت 12:8 عصر
حالا اگر در شهری با هوای صفر درجه سانتی‌گراد خیلی احساس سرما می‌کنید تصور کنید که مردم در این شهر چگونه زندگی می‌کنند!
فارس: با شروع فصل زمستان در خیلی از مناطق دنیا روز به روز هوا سرد تر می‌شود و برف و باران بیشتر،‌ اما این سرما و برف تا کجا می‌تواند پیش برود.
 
آنچه در زیر می‌بینید تصویری از راهروی یک مجتمع مسکونی در کاراگاندای قزاقستان است که در آن سردی هوا به منفی 59 درجه سانتی‌گراد رسیده است و در داخل ساختمان هم قندیل‌های یخ بر دیوارها تشکیل شده است.
 
حالا اگر در شهری با هوای صفر درجه سانتی‌گراد خیلی احساس سرما می‌کنید تصور کنید که مردم در این شهر چگونه زندگی می‌کنند!










جمعه 91 دی 8 , ساعت 12:7 عصر

 

10 ترانه برتر سال به انتخاب مجله تایم

 

اگر دوست ندارید حرفم را گوش کنید می‌توانید رویتان را برگردانید اما واقعیت این است که بیست سال دیگر این قطعه را به عنوان آهنگ سال 2012 به یاد خواهی آورد.

به گزارش نامه، در سال میلادی گذشته به رقم تمام فراز و فرودهایش و مشکلات اقتصادی که برای کشورهای مختلف دنیا به وجود آمد، موسیقی پویایی خود را از دست نداده و به‌طور جدی در زندگی مردم جهان جاری بوده است. ستاره‌های تازه‌یی از راه رسیدند، ستاره‌هایی به راه خود ادامه دادند و کسانی هم که فروغ پیشین خود را نداشتند به این شکل موسیقی به حیات خود ادامه می‌دهد. مجله مشهور تایم به سنت هر ساله 10 ترانه برتر سال را انتخاب کرده است. شاید از دید آنها که خیلی جدی موسیقی را دنبال می‌کنند همه این 10 ترانه شایستگی لازم را نداشته باشند اما فراموش نکنید که در این انتخاب‌ها حضور در مین استریم و شنیده شدن بسیار اهمیت دارد. به قطعه دهم تقریبا همگی این قطعه‌ها برای عموم شهروندان انگلیسی آشنا هستند اما نکته جالب همین قطعه دهم است که از یک گروه رادیکال کهنه‌کار آلمانی است؛ گروهی متعلق به جریان پراگرسیوراک که در دهه‌های 1960 و 1970 با تجربه‌ها نامتعارف‌شان مطرح شدند اما هیچگاه گروهی برای جریان اصلی نبودند و حضور آنها در تاپ تن مجله تام بسیار عجیب به نظر می‌آید. «اعتماد» 10 ترانه برتر از دید منتقدان مجله تایم را انتخاب کرده است. شاید شنیدن آنها تصویری حقیقی هرچند با زاویه‌یی محدود از موسیقی امروز انگلیس و ایالات متحده ترسیم کند؛ تصویری که چندان هم خوشایند نیست.


gray blue Graublau-10 از گروه Can

در سال 1969 کوارتت آرت-راک آلمانی «کن» قطعه‌یی را برای فیلم فراموش شده Ein gro?er graublauer Vogel A Big Grey-Blue Bird) ضبط کرد. بیش از چهل سال بعد از آن، گروه کن این قطعه موزیک را دوباره ادیت کرد و آن را به یک قطعه راک 17 دقیقه‌یی تبدیل کرد که در آن صدای گیتار روانی میش کارولی و ارگ ارمین اشمیتز برای بازکردن جایی برای خود در میان موج عظیم صداهای رادیویی می‌جنگیدند. این اثر قطعه‌یی درخشان و کوبنده است و با چنین نمونه‌هایی می‌توان همیشه به خاطر داشت که هنوز هم ممکن است یک قطعه فوق‌العاده مربوط به دهه‌ها گذشته جایی در میان آرشیو موسیقی ما وجود داشته باشد که هنوز آن را نشنیده‌ایم.


No Time To Think-9 از گروه The Belle Brigade

آلبوم باب دیلن در سال 2012 «Tempest»، با وجود آهنگ‌های خیلی طولانی‌اش بیش از اینکه حماسی به نظر برسد خیلی ساده یک روده درازی محسوب می‌شود. شاید هم مشکل آن فقط مساله اجرای آنهاست: معمولا در کارها و آهنگ‌های افراد بزرگی چون دیلن انتظار چیزی بیش از آنچه که او در ضبط استودیویی‌اش ارائه می‌کند می‌رود. گروه دونفره پاپ-کانتری کالیفرنیایی «Belle Brigade» اما، یکی از کارهای دیلن مربوط به اواخر دهه هفتاد را که او خود هیچ‌وقت آن را اجرای زنده نکرد، در آلبوم Chimes of Freedom استفاده کرده و از آن قطعه‌یی بسیار جذاب و زیبا ساخته است. این قطعه به نام «زمانی برای فکرکردن نیست» در رده نهم جدول قرار گرفته است.


Putin Lights Up the Fires-8 از گروه Pussy Riot

شما یک گروه پانک-راک که اعضای آن به خاطر اعتراض سیاسی محکومیت دوسال زندان می‌گیرند را چه می‌نامید؟! ناخلف، بله دقیقا. این گروه روسی موفق شدند خشم رییس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین و کلیسای ارتدوکس را درآورند. در طول محاکمه سه عضو این گروه، آنها تک آهنگی را منتشر کردند که یک قطعه پانک با چهار اکورد و صدای فریاد ریوت است که بیشتر به نظر می‌رسد این فریاد بر سر پوتین است. ماریا الیوکینا و نادزا تولوکونیکووا به جرم ایجاد اغتشاش محکوم شدند و در حال حاضر هم در زندان به سر می‌برند. این محکومیت تمسخر حقوق بشر است و همچنین به این معناست که پوسی ریوت نسبت به گروه‌های پانک دیگر، اثر عمیق‌تری از سیاست واقعی جهان گرفته است.


Roman IN Moscow-7 از نیکی میناج

باورش سخت است که بشنوی خواننده‌یی مثل نیکی میناج که همه جا سرو کله‌اش پیدا می‌شود یک سال مرخصی گرفته! آلبوم دوم او به نام «Pink Friday: Roman Reloaded» آلبوم درجه اولی بود که نتوانست به فروش موفقی نظیر کارهای قبلی برسد. اما از طرف دیگر قطعه‌یی که برای تیزر این آلبوم ضبط شده بود و بعد توسط خود میناج از لیست ترک‌های آلبوم حذف شد و در آلبوم قرار نگرفت تبدیل به یکی از بهترین آهنگ‌های امسال شد و این مساله نشان می‌دهد که چه چیز درباره میناج شگفت‌انگیز است.


Bangarang-6 از گروه Skrillex

دی جی اسکریلکس در ژانر هایپر اکتیو و لبریز از باسِ داب استپ (زیر شاخه‌یی از سبک موسیقی دنس الکترونیک) آهنگی کار کرده که خیلی وقت بود در موسیقی زیرزمینی، هیچ کس، چنین کاری نکرده است. می‌توان گفت او یک هیت واقعی به این ژانر ارزانی کرده. اسکریلکس 24 ساله با نام واقعی سانی مور این نام را از فیلم Hook (استیون اسپیلبرگ) برداشته فیلمی که وقتی او سه سال داشت بیرون آمد.


Master of my Craft-5، از Parquet Courts

وقتی صحبت از موسیقی ایندی (مستقل) می‌شود انتظار فضایی راحت و خوش (cool) می‌رود. و آلبوم اول گروه چهارنفره نیویورکی پارکت کورت یعنی Light Up Gold دقیقا همان چیزی است که از راک‌اند رول نیویورک انتظار می‌رود؛ عادی، بامزه، سرخوش ولی دارای نگرش و کمی پیچیده‌تر از آنچه به نظر می‌رسد و البته در عجله‌یی برای رسیدن به قسمت‌های خوب‌تر.


We Are Never Ever Getting Back-4 از Taylor Swift Together

این آهنگ قطعا یکی از بهترین اجراهای پاپ بومی همه دوران‌هاست. تیلور سوئیفت معمولا لحن و کلامی که دخترهای تین ایج با آن صحبت می‌کنند را کمی می‌پیچاند تا زمانی که کار به موسیقی می‌رسد. کنایه او در این جمله بارز است که می‌گوید «رکوردهای مستقل دیگری هستند که از کارهای من خیلی جالب‌ترند» اما نکته پررنگ ترانه و آهنگ شاید جایی است که که او با چشمانی سرد و حالتی بی‌روح در میان بند اول می‌پرسد «چی؟» (what?) و اینجا جایی است که مشخص است حرفش شوخی نیست و منظوری دارد یا شاید هم بتوان گفت استفاده زیاد و تکرار کلمه Ever و تاکید بیش ازحد بر آن نشانه این جدیت و اعتراض است.


Call Me Maby-3، از Carly Rae Jepsen

اتفاقی که برای این ترانه افتاد مثل اتفاقی بود که درباره Gangman Style افتاد. این ترانه در ماه‌های اخیر به‌طور مداوم از شبکه‌های مختلف و در سایت‌های مختلف پخش شد، همه جا راجع به آن صحبت شد و کاورهای شوخی زیادی از آن ساختند و این مساله کمی ظالمانه بود و جمله کوکی مانستر که درSesame Street نوشت «شاید آن را شیر (به اشتراک بگذارم) کنم» دیگر ضربه آخر بود. با اینکه صدای ساختگی سازهای زهی ارکسترال با سینتی سایزر در تمام طول ترانه شنیده می‌شود و مانند ترقه و اسباب آتش‌بازی اطراف صدای کارلی ری جیبسن تق تق می‌کند، می‌توان گفت این ترانه تنظیم فوق‌العاده‌یی دارد. البته جیبس یک خواننده بی‌سروصدای خوب است و این را می‌شود از چرخشی که روی هر واج در خطی که می‌گوید all the other boys try to chase me فهمید.


Gangnam Style -2، از PSY

اگر دوست ندارید حرفم را گوش کنید می‌توانید رویتان را برگردانید اما واقعیت این است که بیست سال دیگر این قطعه را به عنوان آهنگ سال 2012 به یاد خواهی آورد. قطعه‌یی که در یوتویوپ بارها و بارها دیده شده و به اشتراک گذاشته شده یک کار با طبیعتی قوی، کاری سرخوش و هجوی جالب که به زبان کره‌ای است! کاری که در یکی از محله‌های سئول انجام شد و بعد در تمام کره زمین شیوع پیدا کرد. چند نفر شنونده کنجکاو موسیقی ممکن است سراغ هیپ هاپ کره‌یی را بگیرند تا آن را بیشتر بشناسند؟ شاید خیلی کم... اما اگر شما یکی از آنهایی، حتما می‌توانی با «Crayon» کار G-Dragon آغاز کنی.


-1«Climax»، از Usher

نمی شود که همینطوری به کلایمکس برسی. مانیفست اجرایی آشر در این اثر (که به صورتی منطقی از هرچیز دیگر در اثرش صدایی بلند‌تر دارد) این است که همه‌چیز تنش آفرین است و هیچ نوع رهایی در کار نیست. البته این مساله برای این آهنگ به تنهایی نیز صادق است، در این ترانه کلمات طوری کنار هم قرار گرفته و جمله‌ها به شکلی است که گویی صحبت از یک اغواگری برای ایجاد یک رابطه است در حالی که در حقیقت صحبت از یک رابطه به بن بست رسیده، می‌کند. این ترانه سعی می‌کند تا شنونده‌اش را از خوشی و لذت رسیدن به مقصد دور نگه دارد و به جای آن شنونده سعی کند بر اتفاقاتی که در هر لحظه می‌افتد، تمرکز کند و لذت هر لحظه‌یی را که می‌گذرد، تجربه کند.


جمعه 91 دی 8 , ساعت 12:6 عصر

گوشه ای از آغاز پیاده روی های مردم عراق به مناسبت اربعین حسینی (ع)

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) - هر ساله میلون ها نفر از عاشقان امام حسین (ع) و اصحاب باوفای ایشان در آستانه اربعین حسینی با پای پیاده از شهرهای اطراف و برای احیاء این مراسم راهی
کربلای مقدس می شوند. تصاویر گوشه ای از این حرکت گسترده  مردمی در عراق را نمایش می دهد.
www.shafaqna.com

گالری تصویر


جمعه 91 دی 8 , ساعت 12:5 عصر

مردان ایرانی دو سال زودتر از زنان می میرند/ نرخ باروری کمتر از دو در صد است

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) – مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هرچند نرخ باروری در کشور اکنون کمتر از دو درصد است اما کشورهایی موفق هستند که نرخ باروری در آنها افزون بر دو درصد باشد.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا، ?محمد اسماعیل مطلق?روز چهارشنبه در پنجمین کنگره بهداشت باروری و ناباروری، افزود: میزان مرگ مادران باردار قبل از انقلاب 200 مرگ به ازای هر یکصد هزار تولد زنده بود درحالیکه هم اکنون این رقم به کمتر از 24 مرگ به ازای هر یکصد نفر تولد زنده رسیده است.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه این رقم باید به کمتر از 15 مرگ به ازای هر یکصد هزار تولد زنده برسد، گفت: تا سال 1404 نیز این رقم باید به کمتر از هفت مرگ به ازای هر یکصد هزار تولد زنده برسد.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت با بیان آنکه در هر 24 ساعت کمتر از یک مادر باردار در کشور می میرد، افزود: مرگ کودکان کمتر از یکسال در کشور 18 مورد به ازای یک هزار تولد زنده و مرگ کمتر از پنج سال 20 مورد به ازای هر یک هزار تولد زنده است. این ارقام باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به کمتر از 15 مورد به ازای هر یک هزار تولد زنده برسد.

مطلق اضافه کرد: هم اکنون میزان مرگ نوزادان در کشور 15 مورد به ازای هر یکهزار تولد زنده است و این رقم باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به 9 مورد به ازای هر یکهزار تولد زنده و تا سال 1404 باید به هر هفت مورد به ازای هر یکهزار تولد زنده کاهش یابد.

وی ادامه داد: امید به زندگی در کشور برای زنان حدود 74 سال و مردان 72 سال است در حالیکه این رقم باید تا پایان برنامه پنجم توسعه در مورد زنان به 76 و مردان 74 سال برسد.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت تاکید کرد: افزایش سن ازدواج، فاصله زیاد ازدواج و فرزند آوری، تک فرزندی، فاصله میان فرزندان و افزایش سن فرزند آوری از جمله مسایلی است که باید برای حل آن برنامه ریزی کرد.

www.shafaqna.com

گالری تصویر


جمعه 91 دی 8 , ساعت 12:5 عصر

 

حرکت استثنایی پله فوتسال تعجب همکان را برانگیخت + ویدئو

ویدیو

Dim lights Download Embed

شفقنا - حرکت استثنایی و دیدنی فالکائو برزیلی در فوتسال


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ