سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گدا فرستاده خداست ، کسى که او را محروم دارد خدا را محروم داشته ، و آن که بدو بخشد خدا را سپاس و حرمت گذاشته . [نهج البلاغه]
 
جمعه 91 دی 8 , ساعت 11:58 صبح

خاتمی برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات به رهبری نامه نوشته‌ است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:هر کسی از اصولگرایان که احساس وظیفه کرده است در فضای انتخاباتی وارد شده است اما در این باره همه باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم.‌

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله بادامچیان در همایش جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره حماسه 9 دی تاکید کرد‌: در انتخابات پیش‌رو استکبار جهانی قصد دارد همچون انتخابات سال 88 جریان فتنه را ادامه دهد زیرا شکست سنگینی را در سال 88 متحمل شده است‌.‌ در گذشته استکبار جهانی برخی از چهره‌ها را می‌ساخت و در فرصت مناسب از آنها استفاده می‌کرد‌.‌ از این رو باید دقت کنیم تا در دور آینده که مجددا با فتنه گران روبرو هستیم دچار مشکل نشویم.

وی ادامه داد:نباید تنها به مسایل انتخاباتی توجه داشت زیرا افراد، گروه‌های مساله دار و جریان انحرافی نیز قصد دارند وارد فضای انتخاباتی شوند و شاید استکبار جهانی نیز از آنها استفاده کند و فضای انتخابات را به سمت تخریب چهره‌های معتمد و حرمت شکنی پیش ببرد‌.‌

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود‌: همان گونه که آقای باهنر تاکید کردند اصلاح طلبان در انتخابات آینده دارای چند دیدگاه شده‌اند؛ برخی می‌گویند در انتخابات حضور نخواهیم داشت زیرا دیدگاه‌های گذشته ما زیر سوال می‌رود‌.‌ برخی تحریم انتخابات را مطرح می‌کنند؛ گروه دیگری نیز در تلاش هستند تا چهره‌های ملایم و معتدل را از سوی این طیف وارد فضای انتخاباتی کنند،آنها معتقدند که چهره ملایمی مثل «عارف» مطرح شود که البته خودش گفت من نامزد اصلاح‌طلبان نمی‌شوم و مستقل می‌آیم. و برخی دیگر قصد همکاری با اصولگرایان مدارگر را دارند؛ برخی دیگر نیز خواستار حضور در انتخابات با رهبری خاتمی شدند که خاتمی توسط آقای هاشمی به مقام معظم رهبری نامه دادند که راهی باز شود تا ما به صحنه بیاییم.

بادامچیان تاکید کرد‌: گروه دیگری که در فضای انتخاباتی فعال شده است جریان انحرافی است اما نکته مهم این است که این جریان و طیف اصلاح طلب بیشتر برنامه‌های خود را برای انتخابات شوراها در نظر گرفته‌ و بر روی آن تمرکز کرده‌اند زیرا براین عقیده هستند که گستردگی حضور کاندیدا در انتخابات شوراها آنها را در رسیدن به اهدافشان کمک خواهد کرد‌.‌

رییس کمیته انتخابات شوراهای شهر جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید کرد‌: اصولگرایان نیز در مسیر انتخابات دچار تفرقه شده‌اند و هر کسی که احساس وظیفه کرده است در فضای انتخاباتی وارد شده است اما در این باره همه باید با یکدیگر همکاری داشته باشیم ‌.‌

بادامچیان درباره انتخابات شوراهاتاکید کرد‌: نمایندگان جبهه در استانها فعال شوند و ساماندهی اولیه را در این‌باره آغاز کنند‌.‌

وی گفت:اصولگرایان در این مسیر می‌توانند فضای فعلی شوراها را مورد ارزیابی قرار دهند تا ببیند کدامیک از اعضای فعلی قابلیت حضور دوباره در انتخابات رادارند و همینطور رصد و بررسی کنند که دیگر جریان‌ها و گروه‌ها چه کارهایی را انجام می‌دهند‌.‌

بادامچیان با تاکید بر لزوم فضاسازی مناسب در زمان نزدیک به انتخابات بیان داشت ‌: باید این مساله به دقت برای مردم تشریح شود زیرا گروه‌های منحرف با چهره‌های اصلی خود و تابلوی انحرافی وارد فضای انتخاباتی نخواهند شد و لازم است مردم این‌ها را شناسایی کنند تا انتخابات در فضای روشن برگزار شده و کاندیدای اصلح انتخاب شود‌.‌

بادامچیان تاکید کرد‌: از سوی دیگر باید بررسی کرد و دید که طبق فرمایشات رهبری ما چه نیروهایی را با چه خصوصیاتی برای انتخابات شورای شهر و روستا نیازمندیم تا خصوصیات این افراد احراز شود‌.‌

وی با ارایه توضیحاتی به نمایندگان استان‌های این جبهه بیان داشت: باید برای انتخابات شوراها یک شعار سراسری داشته باشیم اما لازم است هر شهرستان نیز برای خود شعاری در فضای انتخاباتی در نظر بگیرد‌.


جمعه 91 دی 8 , ساعت 11:57 صبح
جمعه 91 دی 8 , ساعت 11:56 صبح

 

بازیگری که داماد علیرضا خمسه شد / عکس

به گزارش نیمروز به نقل از جام جم، مهران احمدی در نقش بهبود در سریال نوروزی «پایتخت 2» بازی می‌کند.

 وی درباره نقشش گفت: قرار است شخصیتی به نام بهبود به خانواده اضافه شود. بهبود یک جنگل‌بان و داماد بابا پنجعلی است.

«پایتخت 2» سری دوم سریال پایتخت است که عید نوروز از شبکه یک پخش شد. «پایتخت 2» در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای خانواده ای را نشان می‌دهد که با کامیون ارسطو از یکی از شهرهای شمالی عازم سفر می‌شوند تا گنبد و گلدسته‌ای را به مسجدی در یکی از شهرهای جنوبی برسانند.

 

بازیگری که داماد علیرضا خمسه شد / عکس

 

احمدی اضافه کرد: بتازگی نیز در یک فیلم سینمایی با نام «روز روشن» به کارگردانی حسین شهابی مقابل پانته‌آ بهرام بازی کردم. احمدی همچنین در سریال «طهران نو» به کارگردانی فرید سجاد حسینی نیز بازی می‌کند. او درباره نقش خود در این سریال گفت: شخصیتی به نام نعیم را بازی می‌کنم. او خودش را به عمد جلوی ماشین‌ها می‌اندازد و از این طریق از آنها پول می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای بازی در نقش گریمور مرا کچل کرد و برایم ته ریش گذاشت به طور کلی بازی در مجموعه «طهران نو» تجربه جالبی برای من بود و این نقش با دیگر نقش‌هایی که بازی کرده‌ام، متفاوت است.

مجموعه «طهران‌نو» که در 30 قسمت تولید شده بزودی از شبکه تهران پخش می‌شود. این سریال داستان زندگی کیا مقدم است که پس از 12 سال به ایران برمی‌گردد، اما در همان بدو ورود یک اتفاق، زندگی او و بسیاری دیگر را تحت‌‌الشعاع قرار می‌دهد


جمعه 91 دی 8 , ساعت 11:54 صبح

تصویر سه بعدی ویروس ایدز

در نهایت پیشرفت همین عفونت‌ها منجر به مرگ بیمار می‌گردد به طوری که بیماری‌های پولمونیت و سل عامل اصلی مرگ و میر در میان مبتلایان به ایدز در سراسر جهان است.

قانون- تصویر گرفته شده با روشی پیچیده توسط میکروسکوپ های الکترونی گرفته شده است.

به گزارش ش 24 آنلاین، ایدز یک بیماری پیش‌رونده و قابل پیشگیری است. این بیماری حاصل تکثیر ویروسی به نام HIV در بدن میزبان است که باعث تخریب جدی دستگاه ایمنی بدن انسان می شود که خود زمینه‌ساز بروز عفونت‌های موسوم به «فرصت طلب» است که یک بدن سالم معمولا قادر به مبارزه با آنهاست ولی بدن بیمار مبتلا به ایدز در برابر آنها مقاومتی ندارد.

در نهایت پیشرفت همین عفونت‌ها منجر به مرگ بیمار می‌گردد به طوری که بیماری‌های پولمونیت و سل عامل اصلی مرگ و میر در میان مبتلایان به ایدز در سراسر جهان است.


جمعه 91 دی 8 , ساعت 11:54 صبح

نمره 20 هیات دولت هم عزل شد!

در شرایطی که دولت ادعا می کند شرایط در کابینه در ارامش کامل است و تمام هم و غم آنها اصلاح ساختار اقتصادی کشور است اما امروز شاهد عزل وزیر بهداشت بودیم؛ همان کسی که تنها 2 هفته پیش با سیاست های ارزی دولت مخالفت کرد اما بازهم نمره 20 از دولت گرفت.
نمره 20 هیات دولت هم عزل شد!

 

پارس - رئیس جمهور در آخرین نشست خبری خود در پاسخ به سوال در خصوص اینکه عملکرد زنان را به خصوص خانم وحید دستجردی به عنوان وزیر بهداشت و درمان چطور ارزیابی می کنید گفت: "اگر بخواهم به ایشان نمره بدهم نمره 20 می دهم."

"معاون اول رئیس‌جمهوری در مورد شایعات برکناری وزیر بهداشت گفت: خود من هنوز نیامده گفتند فلانی رفت در حالی که تا آقای احمدی‌نژاد هست من هستم و تا احمدی‌نژاد هست وحید دستجردی هم هست."

به گزارش پارس ، خانم دکتر مرضیه وحیددستجردی در سال 1338 در شهر تهران متولد شد. ایشان تحصیلات عالی خود را در سال 1354 در رشته پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران آغاز کرد. وی در سال 1367 موفق به اخذ درجه تخصصی در رشته زنان از دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گردید.

مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، نماینده? ادوار 4 و 5 مجلس شورای اسلامی، مدیر سابق روابط دانشگاهی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضو هیات علمی گروه زنان و زایمان دانشگاه تهران در بیمارستان آرش با سمت استادیار مشغول به فعالیت بود. او از مطرح کنندگان «طرح تفکیک جنسیتی در بیمارستان‌ها» است.وحید دستجردی نخستین وزیر بهداشت زن در تاریخ ایران بوده و اولین و تنها زنی است که در تاریخ 30 ساله انقلاب به مقام وزارت رسیده‌است.

 

جنجال در آزمون دستیاری و ابطال نتایج توسط وزیر

اولین جنجالی که خانم وزیر به دنبال داشت را می توان به ازمون دستیاری سال 88 نسبت داد. وحید دستجردی، در سال 1388، در پی اعتراض عده‌ای از پزشکان شرکت کننده در آزمون دستیاری و جنجال‌ها درباره فروش سوالات آزمون دستیاری پزشکی، سی وهفتمین دوره این آزمون را که در 29 بهمن 1388 برگزار شده بود باطل کرد. همچنین همه مقامات مرکز سنجش پزشکی، از سمت خود برکنار شدند و وعده شد به این موضوع رسیدگی شده و مسببان افشای سؤالات، دادگاهی شوند. برای پاسخ گویی به افکار عمومی و نمایندگان مجلس، باقر لاریجانی رییس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت از سوی وحید دستجردی، مسوول پاسخگویی به پرسش‌ها درباره? موضوع ابطال آزمون دستیاری شد.

 

کابوس نیترات در لوله‌های تهران

دومین ماجرای جنجالی وزیر بهداشت را می توان به مباحثی پیرامون نیترات در اب لوله کشی تهران بویژه منطقه یافت اباد اشاره کرد. ماجرای آلودگی آب شرب تهران که هر بار با طرح در رسانه‌ها، تکذیب مسئولان را درپی داشت، با تایید بالاترین مقام وزارتخانه متولی سلامت جدی شد. 27 تیر ماه سال 89 مرضیه وحید دستجردی در برابر پرسش خبرنگاران در این خصوص تایید کرد که میزان نیترات در آب برخی مناطق تهران بالاتر از حد مجاز است و البته این میزان تنها نگران کننده نیست و وزارت نیرو در جهت رقیق کردن این آب‌ها، اقداماتی را در دست انجام دارد.

وزیر بهداشت بدون اشاره به نام مناطق آلوده پایتخت به نیترات، تنها به زنان باردار و کودکان شیرخوار توصیه کرد که از آب مناطقی که نیترات آن بالاست استفاده نکرده و از آب بطری استفاده کنند زیرا جوشاندن آب نیز نمی تواند نیترات را کنترل کند.

 

واکنش وزیر نیرو

 

این اظهارات روز بعد واکنش وزیر نیرو را در پی داشت. مجید نامجو با بیان این‌که میزان نیترات موجود در آب تهران کنترل شده است، تصریح کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر این که نیترات آب تهران خارج از حد استاندارد باشد، گزارش نشده است و اگر نیترات آب چاهی بالاتر از استانداردها باشد، آن چاه از مدار تامین آب خارج می‌شود یا آب آن با آب چاه دیگری که سالم است ترکیب شده تا در نهایت معیارهای آب شرب آشامیدنی در محدوده مجاز قرار گیرد.

 

ماجرای آب معدنی های آلوده

مرضیه وحید دستجردی در حاشیه شصت و چهارمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی با انتقاد از نظارت نه چندان مناسب بر سلامت آبهای معدنی و بطری شده گفت: در این راستا حتما باید pms داشته باشیم که دستور لازم برای ازمایش آبهای معدنی را داده ام.

 

دولت ارز برای واردات دارو نمی دهد!

اما جنجالی ترین بحثی که موجبات عزل وزیر بهداشت را فراهم کرد موضوع ارزی بود که حدود 40 روز پیش مطرح شد و 2 هفته پبیش به داغترین مبحث مجلس تبدیل شد. مرضیه وحید دستجردی در گفت و گو با خبرنگاران از پرداخت ارز برای واردات دارو انتقاد کرد و گفت: زمانی که برخی از کالاهای پزشکی مشمول دریافت ارز نمی شوند اما زین اسب در لیست کالاهای دریافت کننده ارز قرار دارد. این اظهارات وزیر بهداشت مساله را برای مجلس جدی کرد و در جلسه علنی مجلس نادر قاضی پور از عزل زودهنگام وزیر بهداشت خبر داد. در همان روز افرادی همچون مهدی کوچک زاده از دولت خواستند تا دستجردی را عزل کند. اما معاون اول رییس جمهور گفت که اوضاع در دولت خوب است و خانم دستجردی نیز با حمایت دولت به کار خود ادامه می دهد و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

اما اکنون تنها 2 هفته پس از این ماجرا ها مرضیه وحید دستجردی با وزارت بهداشت خداحافظی کرد.


جمعه 91 دی 1 , ساعت 1:28 صبح

             

                                        بنام خدا

                            ولادت باسعادت امام موسی کاظم برشیعیان جهان مبارک باد


شنبه 91 آذر 25 , ساعت 9:0 عصر
شعارانتخاباتی محسن‌رضایی مشخص‌شد

رضایی در سال 88 نیز کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد‌ه بود که در نهایت توانست کمتر از 700 هزار رأی را به خود جلب کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته که در صورت کاندیداتوری‌، با شعار "دولت فراگیر و امید" وارد رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.

به گزارش جنوب نیوز، حسین کنعانی‌مقدم دبیر سیاسی جبهه ایستادگی ایران اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم،  از دیدار انتخاباتی این تشکل سیاسی ‌با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: ‌اخیراً به دیدار آقای رضایی رفتیم و با وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و برنامه‌های او در این دوره از انتخابات گفت‌وگو کردیم.

وی با بیان اینکه رضایی در این دیدار به اهمیت انتخابات پیش رو پرداخت، گفت: آقای رضایی خطاب به ما گفت که "دولت یازدهم باید دولت فراگیر و امید باشد تا بتواند با ارائه برنامه از چالش‌ها‌ی فعلی عبور کند و اگر بنده {رضایی} قصد کاندیداتوری در انتخابات را داشته باشم، با این شعار وارد عرصه انتخابات خواهم شد".

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی با بیان اینکه "رضایی در این دیدار بر محوریت برنامه و تیم و توجه به حوزه اقتصاد تاکید کرد"، ‌درباره قطعیت کاندیداتوری محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز ‌تصریح کرد: اگر رضایی به جمع‌بندی قطعی برسد، حضور خود در انتخابات را اعلام خواهد کرد، اما تا جایی که در جریان هستم، آقای رضایی در حال مذاکره و گفت‌وگو با کارشناسان است و هنوز تصمیم قطعی نگرفته است.

محسن رضایی از جدی‌ترین کاندیداهای احتمالی انتخابات آتی ریاست جمهوری است. او در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در سال 84 برگزار شد نیز کاندیدا شده بود که البته در روزهای منتهی به برگزاری این انتخابات از عرصه رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد.

آقای رضایی در سال 88 نیز کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد‌ه بود که در نهایت توانست کمتر از 700 هزار رأی را به خود جلب کند.

در ماه‌های اخیر محسن رضایی سفرهای متعددی به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور انجام داده و در برنامه‌های گوناگونی هم حضور یافته است که ناظران آن‌را نشانه جدی بودن احتمال کاندیداتوری آقای رضایی در انتخابات پیش‌رو قلمداد کرده‌اند.

کنعانی‌مقدم ‌در ادامه گفت‌و‌گوی خود، از ادامه مذاکره و گفت‌وگوی جبهه ایستادگی با نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: بنا داریم دیدارهایی با قالیباف، ولایتی و پورمحمدی داشته باشیم، البته هنوز زمان این دیدارها مشخص نشده است.

وی در ادامه اعلام کرد: بنا داریم به زودی با تشکل‌های اصولگرا از جمله جبهه پیروان خط امام و رهبری، جمعیت ایثارگران و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کنیم‌ و در این دیدارها نحوه ورود اصولگرایان به انتخابات ریاست جمهوری را مورد بحث و بررسی قرار دهیم، البته فعلاً در حال هماهنگی با این تشکل‌ها هستیم.

 


شنبه 91 آذر 25 , ساعت 8:56 عصر

از غرب آسیا هم حذف شدیم


تیم ملی فوتبال ایران با وجود پیروزی 2 بر یک مقابل یمن در آخرین مسابقه مرحله گروهی تورنمنت غرب آسیا، از این رقابت‌ها حذف شد تا ناکامی‌هایش پس از مسابقه‌های انتخابی جام جهانی 2014 همچنان ادامه داشته باشد.
ایسنا: تیم ملی فوتبال ایران با وجود پیروزی 2 بر یک مقابل یمن، در گروهش دوم شد و از تورنمنت غرب آسیا کنار رفت.

تیم ملی فوتبال ایران با وجود پیروزی 2 بر یک مقابل یمن در آخرین مسابقه مرحله گروهی تورنمنت غرب آسیا، از این رقابت‌ها حذف شد تا ناکامی‌هایش پس از مسابقه‌های انتخابی جام جهانی 2014 همچنان ادامه داشته باشد.

تیم ملی ایران پرافتخارترین تیم غرب آسیا است که در این دوره در گروهش پس از تساوی بدون گل مقابل عربستان و بحرین و برد مقابل یمن به 5 امتیاز قناعت کرد و با قرار گرفتن در جایگاه دوم حذف شد. تیم بحرین با پیروزی یک بر صفر مقابل عربستان به 7 امتیاز رسید و از این گروه صعود کرد.

ایران در بازی با یمن در ابتدا با حامد لک، محمدرضا خانزاده، پژمان منتظری، مهرداد پولادی، امید ابراهیمی، وحید اسماعیل‌بیگی، امید نظری، قاسم دهنوی، مهرداد اولادی، احمد حسن‌زاده و یعقوب کریمی به میدان رفت.

ملی‌پوشان در نیمه نخست چندان خوب کار نکردند و تا قبل از اینکه گل ایران به ثمر برسد، یمن دو موقعیت خوب روی دروازه ایران داشت که هر دو بار شوت مهاجمان یمن از بالای دروازه لک به بیرون رفت.

این در حالی بود که ایران توپ و میدان را بیشتر از حریف در اختیار داشت اما موفق به خلق موقعیت گل برای خود نمی‌شد تا اینکه در دقیقه 40 روی یک کار ترکیبی و پس از آنکه مدافعان یمن توپ را به پشت محوطه جریمه بازگشت دادند شوت زمینی و محکم امید نظری به زیبایی وارد دروازه شد تا ایران با یک گل پیش بیفتد.

در حالی که زمان قانونی نیمه نخست تمام شده بود و داور یک دقیقه وقت تلف شده گرفته بود، یمن صاحب یک ضربه آزاد شد که سانتر بازیکن یمنی در میان غفلت مدافعان و دروازه‌بان ایران وارد دروازه شد تا در نیمه دوم شاگردان کی‌روش کار سخت‌تری برای کسب نتیجه‌ای که صعود آن‌ها را تضمین می‌کند داشته باشند.

قرمزپوشان ایران در آغاز نیمه دوم بازی را طوفانی آغاز کردند و سه چهار موقعیت عالی گلزنی داشتند که در نهایت در دقیقه 52 کار ترکیبی زیبای پیام صادقیان و قاسم دهنوی در مقابل دروازه یمن به یعقوب کریمی رسید که او از دو قدمی دروازه حریف را برای دومین بار باز کرد که این گل با خوشحالی زیاد کی‌روش و دیگر دستیارانش همراه بود.

اطلاع ملی‌پوشان از نتیجه بازی عربستان و بحرین که مساوی دنبال می‌شد، باعث شده بود تا ملی‌پوشان ما سعی در زدن گل‌های بیشتری داشته باشند تا در صورت مساوی شدن آن مسابقه بتوانند به خاطر تفاضل گل بیشتر به مرحله بعد صعود کنند.

در مقابل یمنی‌ها چشم به ضد حملات داشتند و حتی صاحب موقعیت‌های نسبتا خوبی هم شدند.

اطلاع کادر فنی تیم ایران از گلی که بحرین به عربستان زد، آن‌ها کاملا آشفته کرده بود و تاثیر آن در عملکرد بازیکنان هم دیده می‌شد. نهایتا این مسابقه با نتیجه 2 بر یک تمام شد و ایران با 5 امتیاز در گروهش در جایگاه دوم قرار گرفت و حذف شد چون در این تورنمنت بهترین تیم دوم به مرحله بعد راه پیدا می‌کند که تیم کویت با 6 امتیاز بالاتر از ایران قرار گرفت.

کارلوس کی‌روش که در این مسابقه روی نیمکت تیم ایران نشسته بود اما برای هدایت بازیکنان کنار خط نمی‌آمد، تعویض‌هایی را انجام داد که طی آن پیام صادقیان به جای احمد حسن‌زاده و میلاد فخرالدینی به جای وحید اسماعیل‌بیگی وارد زمین شدند.

در این گروه بحرین با 7 امتیاز صعود کرد و ایران و با 5 امتیاز، عربستان با 4 امتیاز و یمن بدون امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

تیم ایران با منتخبی از بهترین بازیکنان جوان لیگ در این بازی‌ها حاضر شده بود اما چندین بازیکن باتجربه هم در اختیار داشت.


شنبه 91 آذر 25 , ساعت 8:54 عصر

بازتاب توافق جدید ایران و آژانس

شبکه خبری الجزیره نیز امروز با انتشار بخشهایی از این گزارش، آورده است : البته هیچ اطمینانی وجود دارد که تل آویو بتواند چراغ سبز حمله به ایران را از کاخ سفید بگیرد، خصوصا اینکه روابط اوباما و نتانیاهو چندان قوی نیست و دقیقا همان رابطه ای است که نتانیاهو با دیگر سران جهان برای جلب حمایتها از اسرائیل دارد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، امروز رسانه های عربی به مذاکرات اخیر هیئت بلندپایه آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران توجه ویژه ای داشته اند.

روابط اوباما و نتانیاهو قوی نیست

- روزنامه الرایه قطر امروز در گزارشی به نقل از خبرگزاری آلمان نوشت : طی سال 2012 همواره سوال درباره زمان حمله اسرائیل به ایران برای هدف قرار دادن برنامه هسته ای این کشور، مورد بحث قرار می گرفت.

در ادامه این گزارش با اشاره به اظهارات ماه سپتامبر گذشته "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمده است : وی از احتمال حمله به ایران در بهار یا تابستان آینده سخن به میان آورده بود.

"شلومو ناکدیمون" تحلیلگر صهیونیستی و نویسنده مقاله "حمله نخست" که دلیلی برای حمله اسرائیل به تاسیسات هسته ای عراق در سال 1981 شد، در این باره می گوید: نتانیاهو در سخنانش، شمارش معکوس را برای حمله احتمالی اسرائیل به ایران را آغاز کرد، اما می توانیم درباره زمان فرود هواپیماهای نظامی بر ایران متفاوت فکر کنیم.

در پایان این گزارش پیش بینی شده است در صورت پیروزی نتانیاهو در انتخابات ژانویه 2013، وی از آمریکا خواهان چراغ سبز برای حمله به ایران خواهد شد.

شبکه خبری الجزیره نیز امروز با انتشار بخشهایی از این گزارش، آورده است : البته هیچ اطمینانی وجود دارد که تل آویو بتواند چراغ سبز حمله به ایران را از کاخ سفید بگیرد، خصوصا اینکه روابط اوباما و نتانیاهو چندان قوی نیست و دقیقا همان رابطه ای است که نتانیاهو با دیگر سران جهان برای جلب حمایتها از اسرائیل دارد.

"آلون پینهاس" سرکنسول اسرائیل در نیویورک نیز در این باره می گوید: اسرائیل هیچ انتخابی جز اعتماد به خط مشی اوباما ندارد.

بازتاب توافق جدید ایران و آژانس

رسانه های عربی امروز در گزارشهای متعددی به مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران توجه داشته اند. سایت المحیط در گزارشی اعلام کرد: "هرمان ناکارتس" معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و رئیس گروه بازرسان آژانس پس از بازگشت به وین از توافق احتمالی با ایران در یک ماه آینده خبر داد. روزنامه الوسط بحرین ، الخلیج امارات و الجزیره قطر نیز در گزارشهایی به این مسئله اشار کرده اند.

دو ادعای ضد ایرانی جدید

- روزنامه السیاسه کویت امروز در گزارشی به نقل از منابع عراقی مدعی شد: تسلیحات شیمیایی سوریه از ایران و با عبور از عراق تامین می شود. این خبر مشکوک نیز در راستای جوسازیهای اخیر روانی علیه سوریه درباره تسلیحات شیمیایی این کشور قرار دارد.

- روزنامه الرای کویت امروز در گزارشی به نقل از یک دیپلمات اروپایی مقیم واشنگتن مدعی شد: تهران در راستای حل موضوع هسته ای خود، طرحی را در دست بررسی دارد که موضوع سوریه نیز شامل آن می شود.

دیگر خبرها؛

- روزنامه ورلد تربیون آمریکا روز گذشته در گزارشی اعلام کرد: ایران با شکار پهپاد اسکن ایگل، ارتش آمریکا را بهت زده و شوکه کرد.

- "الکساندر زاسبکین" سفیر روسیه در لبنان با اشاره به نشست چهارجانبه نشست چهارجانبه سفرای روسیه، چین، ‌سوریه و ایران در سفارت کشورمان در لبنان، اظهار داشت : بیانیه ای که پس از این نشست منتشر شده، بیانیه مشترک نبوده، بلکه از سوی سفارت ایران صادر شده است. خبرگزاری النشره این خبر را منتشر کرده است.

- روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن امروز در گزارشی با اشاره اظهارات "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره تحریمهای جدید علیه جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: تحریمهای جدید کاخ سفید 5 مقام ایرانی بلندپایه و 7 شرکت را شامل می شود.

- شبکه خبری الجزیره به گزارش اخیر دیده بان حقوق بشر درباره ایران اشاره کرده که در آن به ادعای افزایش درخواست کنندگان پناهندگی از سوی ایرانیان اشاره کرده است.

- روزنامه الشرق الاوسط همچنین به گزارش منتشرشده در منابع صهیونیستی درباره موافقت سودان با ساخت پایگاه نظامی ایران در اراضی این کشور اشاره کرده است. البته این گزارش از سوی وزارت خارجه سودان کاملا زیر سوال رفت و تکذیب شد.


شنبه 91 آذر 25 , ساعت 8:53 عصر

وزرایی که این هفته به مجلس میروند


ادامه بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک تجارت و ادامه بررسی تقاضای تحقیق و تفحص در خصوص عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن دستور کار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه روز یکشنبه است.
مهر: وزیر راه و شهرسازی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر اقتصاد برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان مجلس روز سه شنبه به کمیسیون اقتصادی مجلس می روند.

ادامه بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک تجارت و ادامه بررسی تقاضای تحقیق و تفحص در خصوص عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن دستور کار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه روز یکشنبه است.

بررسی عملکرد و نحوه اجرای ماده 29 قانون بودجه سال 1391 کل کشور و بررسی مشکلات تولید در ارتباط با تسویه حساب های ارزی گذشته تولید کنندگان با بانک های کشور نیز در دستور کار روز دوشنبه کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

نیکزاد وزیر راه و شهرسازی سه شنبه برای پاسخ به سوال فتح الله حسینی نماینده قصر شیرین به کمیسیون اقتصادی می رود.

این کمیسیون از وزیر صنعت، معدن و تجارت دعوت کرده تا برای پاسخ به سوال محمدرضا رضایی نماینده جهرم، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و احمد بخشایشی اردستانی نماینده اردستان در جلسه روز سه شنبه کمیسیون حضور یابد.

وزیر اقتصاد نیز در همین روز با حضور در جلسه کمیسیون اقتصادی پاسخگوی سوال جعفر قادری نماینده شیراز، سوال ابراهیم آقا محمدی نماینده خرم آباد، سوال ایرج ندیمی نماینده لاهیجان، سوال موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، سوال جلیل جعفری نماینده خلخال، سوال نادر قاضی پور نماینده ارومیه و سوال یونس اسدی نماینده مشکین شهر، باشد.

نشست با مسولان ومدیران اتاق تعاون ایران و استماع گزارش عملکردی اتاق در سال جاری برنامه دیگر این کمیسیون در جلسه روز سه شنبه است.


<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ