سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مؤمن نسبت به لغزش برادرش، مهربان و آسانگیر است و [حقّ ] دوستی دیرین را رعایت می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 89 اردیبهشت 22 , ساعت 3:40 عصر

بادمجان شکم ‌پر



سیر کوبیده: یک عدد

گوجه‌فرنگی ورقه شده: 4 عدد متوسط 

قارچ خلال شده: 100گرم 

نمک، فلفل و ادویه: به میزان لازم 

پنیر پیتزای رنده شده: 200 گرم 

جعفری، ریحان، ترخون، مرزه و تره خرد شده: از هرکدام یک قاشق 

روغن زیتون بودار: 2 قاشق سوپخوری

آرد: یک قاشق غذا خوری

طرز تهیه: بادمجان‌ها را راه راه پوست بگیرید بی این‌که سر آن را کامل جدا کنید، روی آن نمک بپاشید و 2 ساعت کنار بگذارید. بعد آن را تا حد طلایی شدن در روغن سرخ ‌کنید. 

در یک ظرف پیاز و سیر را سرخ کنید. قارچ‌ها را به آرد آغشته و به سیر و پیاز اضافه کنید و پس از این که نمک و ادویه و سبزیجات را اضافه کردید، کمی تفت ‌دهید. 

داخل بادمجان‌ها را با مواد تفت داده شده پر ‌کنید و در سینی فر بچینید و لایه‌های گوجه‌فرنگی را روی آنها بگذارید. با پنیر پیتزای رنده شده روی آنها را بپوشانید و کمی روغن زیتون روی آن بریزید. سپس در طبقه وسط فر به مدت 20 تا 30 دقیقه با 175 درجه سانتی‌گراد قرار ‌دهید تا روی آنها طلایی شود. 

اگر طرفدار غذاهای بدون روغن هستید بادمجان‌ها را درسته کباب کنید یا در فر بپزید و سپس درون آن را پرکنید و در فر بگذارید. 

اگر می‌خواهید پنیر کم چرب‌تری استفاده کنید، می‌توانید از ترکیب پنیر سفید و روغن زیتون نیز نتیجه خوبی بگیرید.

ارسال شده توسط در -

چهارشنبه 89 اردیبهشت 22 , ساعت 3:39 عصر

آموزش پیش از ازدواج اجباری شد


مجید امیدی در گفتگو با ایسنا، گفت: وزارت بهداشت موظف است با همکاری سازمان‌ بهزیستی، سازمان ملی جوانان، مرکز امور زنان و خانواده و سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، نسبت به تدوین و اجرای طرح و آیین‌نامه اجرایی آموزش‌های پیش از ازدواج برای جوانان در آستانه ازدواج حداقل ظرف ?? ساعت اقدام کند.

وی تاکید کرد: مجری این مصوبه وزارت بهداشت است و بقیه دستگاه‌های مذکور حامی و یاری‌دهنده اجرای این بند هستند

ارسال شده توسط در -

چهارشنبه 89 اردیبهشت 22 , ساعت 3:39 عصر

نوشیدنی چای یخ (آیس تی)


مواد لازم:

چای کیسه‌ای به تعداد افراد

آب داغ

آب لیمو: اختیاری

چند قطعه یخ

طرز تهیه:

• به تعداد افراد مورد نظر لیوان در نظر گرفته و درون هر کدام از آن‌ها یک چای کیسه‌ای قرار دهید.

• درون لیوان‌ها ‌آب جوش ریخته و چند دقیقه صبر کنید تا چای‌ درون لیوان‌ها رنگ بگیرد.

• 5- 3 دقیقه صبر کنید تا چای خنک شود.

•  سپس درون لیوان‌ها به اندازه دلخواه شکر ریخته و آن‌ها را شیرین کنید.

• در صورت تمایل می‌توانید چند قطره آب لیموی تازه، درون لیوان‌ها بچکانید.

• درون لیوان‌ها چند قطعه یخ بریزید و نوش جان کنید.

ارسال شده توسط در -

چهارشنبه 89 اردیبهشت 22 , ساعت 3:36 عصر

غذاهای‌آماده موجب‌افسردگی می‌شود‌


این متخصص تغذیه در گفتگو افزود: ژنتیک و سبک زندگی در ابتلا یا تشدید افسردگی بسیار نقش اساسی بر عهده دارد.

وی گفت: تولید و انتشار بیش از حد رادیکال‌های آزاد در بدن یکی از عوامل پیری زودرس و اختلال در کارکرد درونی بدن است. همچنین هجوم رادیکال‌های آزاد به مغز موجب صدمه دیدن سلول‌ها و به هم خوردن نظم و کارکرد آنها و در نتیجه افسردگی افراد می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین عوامل بازدارنده رادیکال‌های آزاد در بدن آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و با مصرف انواع میوه‌ها ، سبزی‌ها و نوشیدنی‌هایی مثل چای سبز ، مقادیر فراوانی از آنها را وارد بدن‌ می‌شود.

مظهری گفت: ویتامین D از آن دسته ریزمغذی‌هایی است که موجب افزایش سطح سروتونین در مغز می‌شود و در کاهش افسردگی مؤثر است.

وی اضافه کرد: مصرف غذاهای آماده و سرخ کردنی به علت دارا بودن مقادیر بالایی از اسیدهای چرب اشباع شده موجب افزایش LDL (چربی بدخون) و کاهش HDL (چربی خوب خون) می‌شود. حرارت دادن روغن در پروسه سرخ کردن موجب ایجاد مواد سمی و انتقال آنها به درون مواد غذایی و در نهایت به بدن می‌شود.

مظهری گفت: با ورود این مواد مضر کارکرد سیستم ایمنی و دفاعی بدن با مشکل مواجه می‌شود و همین کاهش کارایی سیستم ایمنی موجب کم شدن استقامت در برابر انواع بیماری‌های عفونی و غیرعفونی و حتی افسردگی می‌شود.

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 اردیبهشت 21 , ساعت 6:6 عصر

9 نوع ماده غذایی که افراد را بیمار می کند!!


برگ سبزیجات
شما هم شاید علاقه وافری به سبزی ، سالاد ، کاهو ، کاسنی فرنگی ، اسفناج ، کلم ، کلم پیچ ،دارید اما باید بدانید که این مواد منشا 13،568 مورد بیماری در سال 1990 بوده است
سبزیهای ممکن است توسط کود آلوده تغذیه شده باشند یا با آب کثیف شسته شده و یا توسط دستهای آلوده برداشت شده باشند .
برای جلوگیری از بیمار شدن ، شستشو و جلوگیری از آلودگی بقیه مناطق بخصوص جاهایی که گوشت در آن قرار میگرد چرا که این باکتریها به انواع دیگر غذاها از جمله گوشت هم سرایت میکنند. شستن دست ها و استفاده از تخته برش جداگانه توصیه میشود.

تخم مرغ
این صبحانه های مورد علاقه شما ، از سال 1990 به علت وجود  باکتری سالمونلا منبع شیوع 352 بیماری مرتبط بوده است .
این باکتری در داخل تخم مرغ خام فعال میشود . پختن این ماده غذایی و اجتناب از خوردن محصولات حاوی تخم مرغ خام مثل خمیر شیرینی راهکار مناسبی برای مقابله با انواع بیماریهای ناشی ازاین ماده است.

تن ماهی
این غذا گاهی می تواند توسط scombrotoxin آلوده ، باعث گرگرفتگی ، سردرد شود.بنابراین در استفاده از این غذا سعی کنید به استانداردهای شرکت تولید کننده دقت داشته باشید.

صدف
اگر صدف در آب آلوده بوده باشد حاوی باکتریهایی میشود که باعث تهوع استفراغ و اسهال میشود.

سیب زمینی
سیب زمینی که به درستی پخته شده است بعید است  موجب بیماری شود ، اما مراقب سالاد سیب زمینی باشید.

پنیر
پنیر آلوده می تواند منجر به سقط جنین شود به همین دلیل پزشکان به زنان باردار هشدار  میدهند که هنگام استفاده برای سالم بودن ان دقت کافی داشته باشند.

بستنی
بزرگترین شیوع بیماری ناشی از بستنی در سال 1994 رخ داد ، هنگامی که قبل از مصرف ، مخلوط بستنی را در کامیون آلوده منتقل کردند و سپس مورد استفاده برای ساخت بستنی مجدد قرار دادند.

گوجه فرنگی
کاهو  و گوجه فرنگی اگر چه  ممکن است آلوده شده باشند  ، اما همین که وارد خانه شما میشوند ،  می توانید اطمینان حاصل کنید که اجازه نمی دهید باکتریها رشد کنند و تکثیر شوند.برای اینکار باید دستهای خود را به مدت 20 ثانیه بشوئید با آب گرم و صابون سپس میوه ها و سبزیجات را جدای دیگر مواد غذایی خام شستشو دهید.

جوانه
در حالی که جوانه ها عملا جز مواد غذایی سالم هستند اما  می توانند در معرض خطر آلودگی باکتریایی هم قرار گیرند .

توت
یکی دیگر از منابع شایع مسمومیت غذایی  توت ، توت فرنگی ، تمشک ، میباشد.در سال 1997 هزاران کودک به دلیل استفاده از توت فرنگی منجمد دچار هپاتیت شدند.
این ماده اگر الوده باشد میتواند منجر به اسهال شدید یشود

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 اردیبهشت 21 , ساعت 6:4 عصر

طرز تهیه نخود پلو


طرز تهیه :

نخود فرنگی را نمک بزنید وبپزید . گوشت را با پیاز رنده شده ونمک و زردچوبه و فلفل بپزید و در اواسط طبخ به آن رب بزنید آب گوشت که کاملاْ تبخیر شد پیاز سرخ شده اضافه و با نخود فرنگی مخلوط کنیدو آن را روی برنج یا لابه لای آن بریزید .

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 اردیبهشت 21 , ساعت 6:2 عصر

چرا گاهی اوقات رنگ مو یک دفعه تغییرمی کند؟


سبز شدن رنگ مو یک مساله غیرعادی و حتی ناراحت‌کننده است که اکثرا برای موهای بلوند طبیعی، بلوند رنگ شده و سفید اتفاق می‌افتد و به ندرت موهای مشکی نیز ممکن است سبز شوند. بیشتر اوقات، تماس موها با فلز مس باعث سبز شدن آنها می شود.سبز شدن رنگ مو اکثرا به علت افزایش غلظت مس در آب‌های لوله‌کشی و استخر است. لوله‌های مسی در اثر آب لوله کشی خورده شده و موقع شستشو، روی موها مس به جای می‌گذارد.

در آب استخر نیز ضدقارچ‌های حاوی مس باعث بروز این مشکل می‌گردند.به ندرت علت سبز شدن مو، بودن در مراکز صنعتی و قرار گرفتن در معرض کبالت، کروم و نیکل است.سایر علل سبز شدن موها شامل درمان موضعی عفونت قارچی پوست‌ سر با اکسید جیوه ی زرد، و مصرف شامپوی حاوی قطران است.

شرایطی که مو را برای جذب مس آماده می‌کنند، صدمات فیزیکی (مثلا استفاده زیاد از سشوار و فر داغ، برس کردن زیاد و آفتاب‌سوختگی) و صدمات شیمیایی (بلیچ، پرمنانت‌های مکرر، صاف کردن و شامپوهای قلیایی) هستند.

درمان خانگی و ساده برای از بین بردن موی سبز وجود ندارد، اما آرایشگر حرفه‌ای با استفاده از شامپوهای مخصوص، آنها را از بین می‌برد.سعی کنید در معرض آب‌های حاوی مس قرار نگیرید و موهایتان را از آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی مذکور حفظ کنید.



سفید شدن مو و برگشت مجدد رنگ آن

سفیدی طبیعی مو که با افزایش سن پیش می‌آید، دایمی و غیرقابل برگشت است.

فقط زمانی موی سفید شده می‌تواند مجددا به رنگ قبلی خود درآید، که این سفیدی، عارضه یک بیماری باشد. با بهبود بیماری، مو به طور موقتی یا همیشگی و فقط در موهای تازه رشد کرده، رنگ طبیعی خود را به دست می‌آورد و موهایی که قبلا رشد کرده‌اند، سفید می‌مانند.

این بیماری‌ها عبارتند از بیماری‌های غدد داخلی، بیماری‌های سیستم عصبی، شوک‌های جسمی و روانی، ویتیلیگو، طاسی ناحیه‌ای و برخی بیماری‌های مثل مالاریا و آنفلوآنزا.

سفیدی‌ یک‌ شبه ی موها

هر چند که قصه‌های عامیانه از سفیدی یک‌ شبه موها صحبت می‌کنند، ولی این امر در واقعیت رخ نمی دهد، زیرا هرگز شواهد علمی این ادعا را تایید نکرده‌اند.رنگ مو به وسیله سلول‌های سازنده ی رنگدانه که در ریشه مو هستند، تامین می‌گردد.

تنها راهی که مو بتواند یک شبه سفید گردد، این فرضیه است که شبانه ماده‌ای از ریشه تا انتهای مو نفوذ کند و رنگدانه‌ها را از بین ببرد. ولی چنین ماده‌ای شناخته نشده است و فرآورده‌های سفیدکننده آرایشی تنها بالاتر از پوست‌سر، مو را سفید می‌کنند.

افرادی که مخلوطی از موهای سفید و رنگی را دارند، اگر همه موهای رنگی خود را از دست بدهند و فقط موهای سفیدشان باقی بماند، رنگ موهای سرشان سفید خواهد شد. این موضوع در نوعی از ریزش مو موسوم به “طاسی ناحیه‌ای” پیش می‌آید. طاسی ناحیه‌ای در موهای رنگی رخ می دهد و موهای سفید را دربرنمی‌گیرد. البته در چنین مواردی، موی ‌سر، پراکنده و کم‌پشت خواهد بود.

در سفیدی طبیعی مو، سلول‌های سازنده رنگدانه غیرفعال می‌شوند و موها بدون رنگدانه، (سفید) درمی‌آیند.معمولا سفید شدن موها، یک روند تدریجی است، چون مقدار کمی از فولیکول‌های مو، یک دفعه غیرفعال می‌گردند. لذا در هرکسی، اول موهای سفید پراکنده ای ایجاد می شوند و چند ماه تا چند سال طول می کشد تا موها به طور کامل سفید ‌شوند.

برخی افراد، هرگز موهای سرشان به طور کامل سفید نمی‌شود.

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 اردیبهشت 21 , ساعت 5:28 عصر

کمبود خواب 5 علامت دارد !!


به گفته دکتر جویس والزلبن، که تحقیقات مفصلی در خصوص اختلالات خواب داشته است، کمبود خواب می‌تواند سلامت روان را تحت تأثیر قرار بدهد و سبب بسیاری از بیماری‌ها از جمله افسردگی شود: «شما همان‌قدر که به رژیم غذایی سالم و روزانه‌تان اهمیت می‌دهید باید به وضع خواب‌تان هم رسیدگی کنید.» او فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 را هم از جمله عوارض کم‌خوابی در افراد می‌داند و می‌افزاید: «خواب کافی یعنی حداقل 7 تا 8 ساعت خوابیدن در شبانه‌روز که ممکن است این عدد نسبت به سیستم بدن‌های افراد مختلف، یکی دو ساعت متفاوت باشد.» حالا اگر شما نمی‌دانید که میزان ساعات خوابی که در شبانه‌روز دارید برای بدن‌تان کافی است یا نه، به این 5 نشانه کمبود خواب توجه کنید....

اگر 3 تا از این 5 نشانه را داشتید، یعنی از کم‌خوابی رنج می‌برید و در غیر این صورت، سلامت خواب‌تان مورد تایید است.

1.قدرت تصمیم‌گیری ندارید
دکتر سین دروموند، فلوشیپ اختلالات خواب، می‌گوید: «وقتی مغز شما خسته باشد، قدرت تصمیم‌گیری‌تان در همه امور کم می‌شود. تصمیم‌گیری‌های ساده در امور کوچک و پیش پا افتاده برایتان سخت و تصمیم‌گیری‌های بزرگ و مهم برایتان غیرممکن می‌گردد.»
ساده‌ترین مثال اینکه وقتی صبح زود برای رفتن به محل کارتان سوار اتوبوس تقریبا خالی می‌شوید، نمی‌دانید که دوست دارید کنار پنجره بنشینید یا نه. آخر اتوبوس را ترجیح می‌دهید یا اول آن را.
وقتی به اداره هم می‌رسید نمی‌دانید چای‌تان را با قند بنوشید یا با شکلات و مشکلاتی از این قبیل. اگر کمبود خواب داشته باشید و با ذهنی خسته هم به خرید بروید که باید بگویم متاسفانه، بازنده از خرید به منزل برخواهید گشت. یک بازنده خرید کسی است که بعد از خریدش از اجناس خریداری شده رضایت ندارد و وقتی خوب فکر می‌کند، می‌بیند که می‌توانست جنس بهتر و با قیمت به مراتب کمتری تهیه کند.

2.همیشه گرسنه‌اید
تحقیقات نشان می‌دهند که کم‌خوابی باعث افت قندخون و در نتیجه کاهش هورمون لپتین در بدن می‌شود، لپتین، هورمونی است که باعث برقراری تعادل در اشتهای افراد و سرکوب‌ کردن اشتهای کاذب آنها می‌شود. بنابراین هرچه‌قدر که میزان لپتین در بدن کمتر باشد، احساس گرسنگی سریع‌تر به سراغ فرد می‌آید و سرکوب کردن این احساس هم جز با خوردن، میسر نیست. نتیجه این پرخوری‌ها هم چیزی نمی‌شود جز اضافه‌وزن و چاقی، بنابراین اگر فکر می‌کنید با خوردن سه وعده غذای اصلی و میان‌وعده سبک در روز باز هم انرژی لازم برای انجام دادن کارهای‌تان را ندارید و نیاز به غذای بیشتری برای کسب انرژی دارید، باید بدانید که به کمبود خواب مبتلا هستید.
دکتر لیزا شیوز، عضو انجمن تخصصی خواب آمریکا، معتقد است که افراد کم‌خواب همیشه دنبال خوراکی‌های شیرین یا خوراکی‌های دارای کربوهیدرات (مثل نان) می‌گردند تا انرژی تحلیل رفته در اثر کمبود خواب‌شان را به وسیله آنها جبران کنند.

3.زیاد سرما می‌خورید
کمبود خواب باعث ضعف سیستم دفاعی بدن و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی می‌شود. در طی تحقیقاتی که محققان آمریکایی با تزریق ویروس سرماخوردگی به گروهی از داوطلبان سالم انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که احتمال ابتلا به سرماخوردگی در افرادی که کمتر از 7 ساعت در روز می‌خوابند سه برابر بیشتر از سایرین است و این احتمال در افرادی که روزی 8 ساعت یا بیشتر می‌خوابند، بسیار کم است. همچنین محققان اعلام کردند که تضعیف سیستم ایمنی بدن و خطر ابتلا به بیماری‌های عفونی در افرادی که کمتر از 4 ساعت در روز می‌خوابند بسیار بالاتر از افرادی است که بین 5/7 تا 5/8 ساعت، خواب شبانه‌روزی دارند.

4.اشک‌تان زود درمی‌آید
آیا کوچک‌ترین اتفاق عجیبی اشک‌تان را درمی‌آورد و خودتان هم دیگر از دست گریه و زاری‌تان خسته شده‌اید و به دنبال راه چاره می‌گردید؟ چاره‌تان تنها یک چیز است؛ شب‌ها زودتر بخوابید! بله، درست خواندید. تحقیقات نشان می‌دهند که کمبود خواب، سبب ضعف روحی افراد می‌شود و همین ضعف روحی است که شما را وادار به گریه کردن در مواجهه با مسایل ساده و روزمره می‌کند. افراد کم‌خواب وقتی با مشکلی روبه‌رو می‌شوند به جای حل کردن آن، می‌زنند زیر گریه و همیشه نیمه خالی لیوان را می‌بینند. دکتر شیوز می‌گوید: «اگر شما کمبود خواب داشته باشید، ممکن است مثل آدم‌های افسرده مدام بغض گلو‌ی‌تان را فشار بدهد و وقت و بی‌وقت گریه به سراغ‌تان بیاید.»

5.دست و پا چلفتی هستید
الان که نشسته‌اید و مشغول خواندن این مطلب هستید که کسی نزدیک‌تان نیست و نمی‌تواند ذهن شما را بخواند. پس صادقانه بگویید که چند بار در روزهای اخیر لیوان چای از دست‌تان افتاده؟ چند بار پای‌تان به لبه پله‌ها گیر کرده و با سر به زمین پرتاب شده‌اید؟ یا چند بار سر ناهار یا شام ظرف غذا را روی میز برگردانده‌اید؟ اگر بیشتر از 2 بار در روز این اتفاق‌ها برایتان افتاده باید بدانید که مسبب اصلی، کمبود خواب است.
دکتر کلت‌کوشیدا معتقد است که کم‌خوابی باعث کاهش تمرکز افراد می‌شود و همین کمبود تمرکز است که به آنها اجازه نمی‌دهد تا کارهایشان را به نحو احسن انجام دهند، بنابراین وی به همه افرادی که مشغول کارهای مهم و خطرناکی مثل تراش‌کاری، رانندگی، پزشکی یا کار با ماشین‌آلات سنگین هستند توصیه می‌کند که با داشتن خواب کافی در شبانه‌روز، جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 اردیبهشت 21 , ساعت 5:28 عصر

فواید فوق العاده خوردن ماءالشعیر


این واضح است که مصرف موادغذایی سالم در سلامت جسمی هر فردی تاثیر دارد؛ از جمله بعضی غذاها بر سلامت بافت مو تاثیر دارند، مثلا غذاهای حاوی پروتئین زیاد، کربوهیدرات و چربی کم. یکی از غذاهای مهم برای داشتن موهای زیبا مواد حاوی اسیدهای چرب است که خصوصا در روغن کانولا، ماهی و سویا دیده می‌شود. وجود اسید چرب امگا3 در مواد غذایی به دلیل خاصیت ضدالتهابی می‌تواند نقش موثری در سلامت مو داشته باشد....

کمبود آهن خصوصا در خانم‌های سنین باروری به دلیل ایجاد کم‌خونی تعداد گلبول‌ قرمز خون را کم کرده و باعث ریزش مو می‌شود. این کمبود ممکن است بسیار جزیی باشد ولی خصوصا در خانم‌ها نقش مهمی در ریزش مو ایفا می‌کند.
بنابراین اضافه کردن موادغذایی غنی از آهن (مثلا کلم بروکلی یا مخمر آبجو) می‌تواند بعضی از انواع ریزش مو را به وضعیت طبیعی برگرداند. ویتامین‌های گروه B نقش ویژه‌ای در بهبود ریزش مو دارند. یکی از ترکیبات حاوی ویتامین B ماءالشعیر است.

ماءالشعیر به دلیل داشتن ویتامین‌های گروه B و اسید آمینه برای پوست و مو بسیار مفید است و خواص درمانی بسیاری برای خانم‌های باردار و شیرده دارد و تا حدودی در افزایش ضریب هوشی موثر است. ویتامین‌های گروه B محلول در آب هستند و به راحتی وارد فاز آبی‌ ماءالشعیر در حین جوشش می‌شوند که در سنتز میانجی‌های عصبی نقش مهمی دارند و باعث رفع استرس و بسیاری از اختلالات عصبی دیگر می‌شوند.

ماءالشعیر یکی از نوشیدنی‌های معمول است که از جوانه «جو» حاصل می‌شود و در رفع تشنگی موثر است. هر 100 سی‌سی ماءالشعیر لایت‌ حدود 17 کالری و هر 100 سی‌سی ماءالشعیر معمولی حدود 25 کالری انرژی دارد. ماءالشعیر در رفع خستگی اعصاب نیز موثر است و به دفع سنگ‌‌های کلیوی کمک می‌کند. ماءالشعیر در تامین آب و الکترولیت‌های بدن موثر است. ماءالشعیر از استحصال دانه‌های جو به دست می‌آید و علاوه بر جو، آب رازک و سایر افزودنی‌های مجاز خوراکی در آن به کار می‌رود. مزه تلخ ماءالشعیر، مربوط به رازک است. رازک خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و به پایداری ماءالشعیر نیز کمک می‌کند.

عصاره مالت جو حاوی فیبرهای غذایی محلول است که در رفع التهاب روده، یبوست و فتق‌ معده بسیار موثر است. فیبرها آثار زیادی در بدن دارند؛ از جمله باعث تنظیم عملکرد روده، کاهش خطر بیماری‌های قلبی و بعضی انواع سرطان‌ می‌گردند. ماءالشعیر غنی از انواع فیتوکمیکال‌ها مانند فلاونوییدها، کاروتنوییدها و آنتوسیانین‌ها است که در بهبود عملکرد خون‌رسانی قلب و کاهش ابتلا به پرفشاری خون و سلامت کلیه‌ها، محافظت از بدن در برابر بروز سرطان‌ها، سکته‌های قلبی و مغزی بسیار موثر هستند. زیاده‌روی در مصرف هر نوع ماده غذایی (حتی اگر مفید باشد) برای سلامت بدن مضر است. بنابراین به مقدار مناسب و متعادل ماءالشعیر بنوشید، نه زیاد.

ارسال شده توسط در -

سه شنبه 89 اردیبهشت 21 , ساعت 5:27 عصر

هویج خوردن را فراموش کنید!


عینک‌های ارزان قیمت، شیشه‌های خودروها و یا حتی تلفن‌های همراه مجهز به این فن‌آوری وارد بازار خواهند شد که این وظیفه را به خوبی انجام خواهند داد.

ابزارهای کنونی دید شبانه از مقادیر زیادی جریان الکتریسیته با هزاران ولتاژ و لنزهایی با شیشه‌های فوق‌العاده سنگین استفاده می‌کنند تا با ایجاد خلاء بتوانند عمل کنند اما در عوض این فیلم جدید که منطبق با فن‌آوری تلویزیونی صفحه مسطح ابداع شده بدون خلاء‌ و با استفاده‌ه از چراغ‌های ال‌ای‌دی کم مصرف و آلی کار می‌کند.

این ویژگی باعث می‌شود وزن وسیله جدید فوق‌العاده کاهش پیدا کرده و به ?? گرم برسد که فقط چند میکرون ضخامت دارد.

محققان هم چنین در نظر دارند این فناوری را برای اندازه‌گیری گرما توسعه دهند.

ارسال شده توسط در -

<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ